Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki silnik wybrac? Pomóżcie w wyborze! (Poradnik)



Strony : 1 2 [3]

Konrad1910
17-12-13, 19:58
Witam jako ze jestem zmuszony wymienic silnik to chcialbym sie upewnicy czy do osprzetu z d14a4 podejdzie d14a2 lub d14z4. Czy sa różnice w kompie wiazce?

Seba27
18-12-13, 16:25
Tylko CAI z prawdziwego zdarzenia + strojenie.
Te wszystkie parówy dają tylko rasowy dźwięk... nic poza tym. OEM puszka + szczelnie doprowadzone zimne powietrze ze zderzaka da lepszy efekt:)

"Tak ludzie gadaja" - niemniej i tak w to nie wierze :)

Ten sam silnik, bez strojenia na BigTube - spalanie litr mniej i troszke lepiej w gornym zakresie.
A po strojeniu - wiadomo - jeszcze lepiej. Klopot z CAI to woda i jedynie to mnie martwi.

ArekWawa84
18-12-13, 22:09
dlaczego jest tam malo informacji o d15b ?

Seba27
19-12-13, 01:01
Bo to rzadki silnik ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz - natknalem sie kilka razy na info o d15b gdzies na forum

lozek
20-12-13, 22:08
Klopot z CAI to woda i jedynie to mnie martwi.

najwiecej o tym gadają ludzie, którzy nigdy do czynienia z CAI nie mieli i "usłyszeli, że [....] ;)

Jeździłem na CAIu w obniżonym aucie nawet w ulewy, nawet z wlotem w zderzaku skierowanym na filtr i co? i właśnie nic.
Silnik niedawno wyjęty - cały i zdrowy pojechał cieszyć kogoś innego. Nie miałem żadnych problemów - wystarczy nie wjeżdżać w powodzie, do jeziora itd ;)

Endrju1
21-12-13, 14:48
Witam jako ze jestem zmuszony wymienic silnik to chcialbym sie upewnicy czy do osprzetu z d14a4 podejdzie d14a2 lub d14z4. Czy sa różnice w kompie wiazce?
D14Z4 ma inaczej sterowane wtryski (każdy osobno a nie dwójkami) i 2 sondy zamiast jednej, a podejrzewam że jeszcze jakieś różnice by się znalazły, a co za tym idzie wiązki też się różnią.

Eljasz
06-01-14, 21:06
Siema. Mam VIgena z D14A3 i chciałbym zrobić swapa. Mam zamiar coś z D16, ale nie wiem który. B seria trochę kosztuje ;( Od razu mówię, że jakieś małe tuny by były, ale nie duże bo auto do codziennego użytku będzię. Co byście polecili?? Z góry Dziękuję.

Seba27
06-01-14, 22:53
D16z6/y8 - po taniosci - nie oplaca sie robic swapa na nic slabszego
Ew d15b. Wszystkie te silniki to swietne bazy do krecenia :)

karas
07-01-14, 12:09
Wszystkie te silniki to swietne bazy do krecenia
a i owszem ale tylko pod czerwone pole na obrotomierzu :)
Swietna baza do podkrecania mocy to jest silnik z turbo ładujesz program pstryk i masz 50 koni wiecej. Tutaj aby zdobyc troche koników wiecej musisz zmienic wydech dolot wystroic to a i tak przyrosty beda z rzedu 15-20 km czy warto??? Sam sobie musisz odpowiedzic na to pytanie. Za to warto swapowac na B która juz w serii jest tlusta i w tak lekkim aucie jak V czy VI gen zjada duzo mocniejsze auta. Za to VI gen z d16 na vtec'u jezdzi calkiem przyzwoicie

Eljasz
07-01-14, 15:08
Moim zdaniem wystarczy mi d16 i zmienilbym wlasnie wydech i dolot. O turbinie wlasnie tez myslalem. Na te graty powoli bym sobie zbieral. Bo na Bserie troche trzeba wylozyc, a kokosow sie nie zarabia

luc
15-01-14, 22:53
ludzie a co powiedzie na silnik d16y5, czym on sie różni od d16z6np.wiem że mocą ale dokładniej i jak z jego podatnością na modyfikacje? bo szukam szukam i nic nie mogę znaleźć o nim

Starstruck
15-01-14, 22:58
D16Y5 to w wielkim skrócie to samo co D15Z6 czy D15Z8, czyli VTEC-E. Wychodził tylko z automatyczną skrzynią w nadwoziu EK1. Jak to dłubać? Zmiana wałka i klawiatury na taki z "pełnego" VTECa, czyli z D16Z6/Y2/Y8/W4 itp :).

luc
15-01-14, 23:02
więc gra warta...
bo można znalezć silnik w lepszej kondycji i może mniej pałowany a zmieniajac wałek i klawiature mamy z6 czy tak?

Starstruck
15-01-14, 23:18
Wałek, klawiatura i zmiana kompa, żeby to obsłużył oczywiście :). No będzie coś, co pracuje jak Z6. Nie wiem dokładnie jakie ma "bebechy" ten silnik, ale to dość młoda konstrukcja jak na D-serię, więc powinny być stosunkowo świeże i zdrowe :).

luc
15-01-14, 23:27
No według pacyfikacji silników podanych tu na forum jest podobna co z6 np.średnica skok kompresja.może ktoś coś jeszcze dopisze, docelowo chciałbym go zakuc i dmuchać

luc
16-01-14, 20:42
nikt nic nie poradzi?

Seba27
17-01-14, 08:50
Jak chcesz kuc i dmuchac to jakie d16 vtec nie wlozysz bedzie prawie to samo
Utarte sciezki masz na z6 i y8 - dokumentacji pelno - przecierac szlakow nikt jednak nie broni

karas
20-01-14, 17:13
d16y5 to ekono - głowica identyczna jak w d15z6 wystarczy zmienic na wałek+ klawiature z d16y8 i masz pelego v tec'a

luc
20-01-14, 21:43
jest to pewne?bo np.wikipedia podaje np.inne nr tłoków pomiędzy d16z6 a d16y5

Seba27
20-01-14, 23:02
Porownaj do d15z6 lub d15z8 a nie do d16z6 lub d16y8

luc
21-01-14, 08:42
porównuje do d16z6 bo do tego jest dostępna kucizna a do eco vtec nie spotkałem a jak wyżej napisałem do czego ma służyć silnik...

karas
21-01-14, 10:34
d16y5 porownoj do d16y8, który jest nastepca d16z6.Fakt roznice nie sa duze ale jakies tam sa. d16y5 i y8 wystepowały tylko w VI genie,

redcode
24-01-14, 23:42
d16y5 porownoj do d16y8, który jest nastepca d16z6.Fakt roznice nie sa duze ale jakies tam sa. d16y5 i y8 wystepowały tylko w VI genie,

Różnice są ogromne. Kształt komory spalania, kształt kanałów dolotowych i wydechowych, kształt krzywek wałków, i wiele innych różnic. Technicznie i marketingowo d16y8 jest następcą d16z6 to fakt - pojemność 1.6, silnik do zwykłej jazdy, z systemem zmiennych faz rozrządu, praktycznie ta sama moc maksymalna. Wiele części jest plug&play, jak z resztą w całej d-serii.

KromaR
09-05-14, 10:50
Moglibyście powiedzieć cos o silniku D16Z1? Wiem Ze to CRX, ale mój dziadek takie autko ma i doszły mnie słuchy, że chce oddać je do kasacji, bo nie może podbić przeglądu ze względu na wiek samochodu... Autko jest w mojej rodzinie od co najmniej 10 lat, silnik ma przebieg (o ile nie jest skrecony) 142tys. km i zastanawiam się nad SWAP'em tego silnika do mojej Hani :)

Camellia Racing
09-05-14, 10:58
nie może podbić przeglądu ze względu na wiek samochodu..

lool?

Edin
09-05-14, 15:27
nie może podbić przeglądu ze względu na wiek samochodu...



lool?

Może chodzi o to że nie ma podłogi? :D

wojtek92
15-05-14, 17:04
Moglibyście powiedzieć cos o silniku D16Z1? Wiem Ze to CRX, ale mój dziadek takie autko ma i doszły mnie słuchy, że chce oddać je do kasacji, bo nie może podbić przeglądu ze względu na wiek samochodu... Autko jest w mojej rodzinie od co najmniej 10 lat, silnik ma przebieg (o ile nie jest skrecony) 142tys. km i zastanawiam się nad SWAP'em tego silnika do mojej Hani :)

Jak na tą opcję co Ty mówisz: tylko swap. Silnik ogólnie bardzo fajny, ale wrażliwy ( np na pałowanie na zimnym). Jeśli ma iśc do kasacji, to i tak w cenie powiedzmy, 600 stów lepszego silnika nie znajdziesz. a W budzie EG będzie sie to całkiem całkiem odpychać ;)

KromaR
17-05-14, 11:40
Wielkie dzięki za odpowiedź :) Najpóźniej do listopada będę wiedział co i jak, jak się uda będzie super. Pokazałbym wam zdjęcia tego CRX'a bo z wierzchu prezentuje sie pięknie, srebrna buda na srebrnych oryginalnych felgach Hondy :)

wlad1125
12-07-14, 16:13
bardzo fajny temacik dla nowego użytkownika chciałem tylko dopytać czy rzeczywiście jest taki problem z częściami do B16A2 ?

Michalll_1991
15-07-14, 14:57
Nie ma żadnego

HND_PARTS
18-08-14, 21:01
miałem okazję jeździć trzema cifami z d15b2, w każdym absolutna seria i każdy zbierał się zupełnie inaczej, dwa w gazie chodziły dużo lepiej niż ten który nie miał instalacji, był totalnie zamulony...także duzo zależy na jaki egzemplarz się trafi

Grzybohun94
19-08-14, 13:22
czy rzeczywiście jest taki problem z częściami do B16A2 ?

nie ma problemu z dostępnością, jedyny problem to to, że są droższe od części do D serii :D

patrick1989
19-08-14, 16:49
Są jakieś istotne różnice między B16A1, a B16A2? Dlaczego jest 10KM różnicy? Ogólnie szukałem odpowiedzi, ale nie dowiedziałem się wszytskiego. Z góry dzięki ;)

Mam B16A1 i chciałbym się dowiedzieć, czy dużo lepszą opcją jest nowsza wersja A2, jak na moje oko są niemal identyczne.

Hachiroku
17-10-14, 18:05
Mam jedno pytanko. Co według was jest lepiej D15B czy D16Z6.
Oba maja VTEC, oba są prawie równej mocy, lecz według mnie D15 jest lepsza opcja.

Seweryn
17-10-14, 18:34
Mam jedno pytanko. Co według was jest lepiej D15B czy D16Z6.
Oba maja VTEC, oba są prawie równej mocy, lecz według mnie D15 jest lepsza opcja.
Mam w swojej Halinie D15B i mocno polecam. Przy poszukiwaniu auta 1.5 był jedynym silnikiem jaki brałem pod uwagę ze względu na ponadprzeciętną ekonomię zużycia paliwa oraz zestopniowanie skrzyni biegów.

Hachiroku
17-10-14, 19:48
Mam w swojej Halinie D15B i mocno polecam. Przy poszukiwaniu auta 1.5 był jedynym silnikiem jaki brałem pod uwagę ze względu na ponadprzeciętną ekonomię zużycia paliwa oraz zestopniowanie skrzyni biegów.

Ja też mam ten silnik (D15B), lecz skrzynia jest od D15Z1 (vtec-e) i jest zbyt długa, chcę cos lepszego lecz nie wiem jaka jest lepsza...
Na drodze byłem spotkawszy nie jednego 1,6 SOCH’a i każdy chwalił mój 1,5. Lecz do pełnego szczęścia nie chwyta dobrej skrzyni. :D

qureku.
17-10-14, 20:38
Są jakieś istotne różnice między B16A1, a B16A2? Dlaczego jest 10KM różnicy? Ogólnie szukałem odpowiedzi, ale nie dowiedziałem się wszytskiego. Z góry dzięki

Mam B16A1 i chciałbym się dowiedzieć, czy dużo lepszą opcją jest nowsza wersja A2, jak na moje oko są niemal identyczne.

Inne wałki, tłoki, oraz wydaje mi się, że również ssący.

Jak masz już b16a1, to nie ma sensu swpaowania na a2 ( chyba, ze a1 jest w marnej kondycji), za ten hajs zrób dolot, wydech i wrzuć choćby wałki od b18c4. Okolice 165-170 powinny się pojawić

CrazyArek
29-11-14, 14:02
Witam. Kupiłem Civica z D15B2 i teraz pytanie. Co najlepiej zrobić z tym silnikiem, jeśli chce więcej mocy? Kombinować przy jednostce która jest, czy może kupić cały osprzęt z np. D15B7 lub D16Z6? Jestem póki co zielony w tych sprawach, dopiero staram się trochę czytać i będę współpracować z chłopakami którzy się na tym znają, ale też chce na zaś cokolwiek wiedzieć i móc zdecydować. Nie chodzi też o to, by było taniej lub drożej, tylko o to, żeby było dobrze ;) Zależy mi na mocy wstępnie w granicach 125-130hp, z możliwością dodania potem jeszcze paru kucy, a do tego żeby nie paliło to jak Mustang ;) Jakieś podpowiedzi mile widziane i za wszystkie będę bardzo wdzięczny. Jeśli ktoś np., ma trochę czasu i poświęciłby go komuś, kto chce się nauczyć i zrobić ładną Honde, to priv., przerzucimy się wtedy na jakiś komunikator, gdzie można luźniej i sprawniej pogadać niż na PW. Pozdrawiam Serdecznie!

Michał102
29-11-14, 14:42
Głowica D16Z6, dolot, wydech, strojenie i 140 koni powinieneś mieć jeśli silnik zdrowy.

CrazyArek
29-11-14, 14:50
Ile wyniesie koszt takiej modyfikacji pi razy oko? Wiadomo, że wszystko zależy od okazji i stanu części. Powiedzmy nie licząc robocizny, bo to będzie coś co zrobię z kolegami. Ewentualnie ile mógłby sobie ktoś policzyć za zrobienie tego?

Gibbon
29-11-14, 16:25
Ile wyniesie koszt takiej modyfikacji pi razy oko?
Dużo. Tak pi razy oko.

CrazyArek
29-11-14, 16:46
Dużo to dla Ciebie 1500 czy 3000??

Gibbon
29-11-14, 17:02
Bez 3 tysięcy to nie ma co podchodzić.

artek0903
29-11-14, 17:30
jest cały temat o minime gdzie znajdziesz listę potrzebnych części, potem allegro i przeglądasz co za ile i wychodzi pi razy oko. warto "przy okazji" zrobić dół co by zaraz panewka nie zaczęła stukać po silnik pewnie ze 300tys ma nalatane

MrKubek
04-12-14, 23:22
Głowica D16Z6, dolot, wydech, strojenie i 140 koni powinieneś mieć jeśli silnik zdrowy.

do tego wiazki z z6 lub b7, komputer, ssak z przepustnica. potem silnik upalac az do smierci, kupic dol d16 i wyremontowac.

Dzyndzel86
08-06-15, 21:19
Szkoda czasu i kasy, lepiej dozbierac i kupić d16z6 lub jeszcze lepiej d15b

Adi31
13-09-15, 16:49
tak jest też tak śadze ze lepiej kupić d16 z lub z9

Mniszek
19-09-15, 23:08
Aktualnie w swoim aucie mam chyba najbardziej popularne 1,4 90KM.
W przyszłości chciałbym zrobić swap na coś mocniejszego. Nie chcę po swapie robić już kolejnego więc pytanie takie: Jaki silnik będzie jednym z lepszych wyborów aby auto miało 200KM i ewentualnie możliwość dalszej (w miarę bezpiecznej) rozbudowy? B16, B18, B20 czy może H22? I jakie przybliżone koszty takiej zabawy aby to miało ręce i nogi, a nie tylko wsadzić, odpalić, a nie jeździć :) Czy do takiego silnika można spokojnie zamontować gaz aby w codziennym użytkowaniu nie zniszczył mnie finansowo? Ma to być daily.

EDIT:
Dalej szukam i trafiłem na mocne argumenty by H22 odpuścić.
Zatem który z serii B byście polecali?

EDIT:
A moze pod daily wystarczyloby D16 vtec i w przyszlosci lekko zmodyfikowac by bylo okolo 200KM?

firstborne
20-09-15, 19:36
D16 + Turbo :)

tomcat
08-10-15, 14:08
Witam, w mojej Hondzinie (Vgen) padł silnik (D16z6) a dokładnie to chyba pierścień się odłamał i porysowało tuleje w pierwszym i drugim baniaku w takim stopniu że blok nadaje się tylko na złom. W związku z tym została mi dobra głowica i cały osprzęt z dotychczasowego silnika. Pierwszy pomysł to minime czyli kupienie jakiegoś 1.5 i zaadaptowanie mojej głowicy chociaż im więcej czytam na ten temat to bardziej mi się odechciewa. Drugie rozwiązanie to przełożenie całego silnika z VIgen np D15Z6, D15Z8 lub D16Y7, podobno z osprzętem z D16Z6 całkiem nieźle to lata, co myślicie?

KrzyChules
08-10-15, 19:00
kup jakies inne w miare dobrym stanie d16 i załóż swoją gorę

tomcat
11-10-15, 13:46
Jedna będzie pewnie d15z8... Znalazłem zdrową sztukę i to będzie najmniej kosztowne wyjście..

koltan
30-04-16, 22:01
Cześć
Mam pytanie, bo szukam 6 gena ekonomicznego w spalaniu i utrzymaniu.

Powiedzcice mi proszę jeżeli przykładowo byłaby jakaś większa awaria silnika
i trzeba będzie robić remont generalny silnika to jaka będzie mniej więcej cena
naprawy:
1) silnika 1.4 90 km
2) silnika D15Z6 albo D15Z8 vtec-e

Czy po prostu to będzie zbliżona cena?

Seweryn
30-04-16, 22:24
Podejrzewam, że koszt naprawy będzie zbliżony. Jednak przy wyborze auta nie zawracał bym sobie głowy czy jeden silnik będzie kilka zł tańszy w odbudowie i kupiłbym auto w jak najlepszym stanie i jak najbardziej oryginalne.

Generalnie silnik 1.5 w tym aucie to moim zdaniem super motor i takiego właśnie szukałem kiedy kupowałem Hankę. Bardzo ekonomiczny, długie przełożenia w skrzyni, niezawodny...

mb6
28-09-17, 23:46
A jak z d15z8 wydusic trochę mocy pomożecie

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

mb6
29-09-17, 15:16
A co z silnikiem d15z8??

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

siara87
29-09-17, 15:59
Walek i klawiatora od d16z6 i przejscie z econo na "pelnego" vteca. Sa o tym rozne tematy na forum, wystarczy poszukac

mb6
29-09-17, 16:45
Czyli coś można pokabinowac

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

bialyspecjal
02-10-17, 21:10
potwierdzam. sam mam d15z8 na bebechy z z6 czyli walek i klawisze i do tego turbinka mala-240 Km wyrezane na seryjnym motorze. jak sie chce to mozna

mb6
04-10-17, 09:37
A koszt takiego zabiegu?? I czy jest mus zakuwania tego wszystkiego??

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

mb6
04-10-17, 15:46
I czy może macie kogoś kto ogarnął by mi to od podstaw i za jakie pieniądze, bo osobiście jestem zielony w tym temacie

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

bialyspecjal
04-10-17, 21:52
cos w granicach 5-8 albo nawet i do 10 tys. zalezy co chcesz. a skad jestes chlopcze??

mb6
04-10-17, 22:07
Serock

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

bialyspecjal
04-10-17, 22:10
hm.. pogadam z moim gosciem z Wawy ale od razu mowie ze tanio to nie bedzie ale jego podejscie jest mega profi i bedziesz mial zrobiona raz a dobrze a nie co chwila cos tak jak ja wczesniej. miesiac dobrze a pozniej 2 miesiace na warsztacie. a tak swoja droga to widze ze fajny zestaw Turbo jest na dziale sprzedam na 1 str.

mb6
06-10-17, 09:57
I myślisz że to podejdzie do mojej h??

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Burrito
09-03-18, 15:53
Cześć, mam pytanie. Mam V gen silnikiem z D13, w garażu mam kompletny D16Y3(z komputerem, immo, stacyjka, skrzynia itd) jest sens to ładować przy tym, że celowo chciałbym osiągnąc z czasem 150-180km, czy po prostu go sprzedać i szukać innego silnika? Jak tak to jakiego? :)