Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : czy to normalne?!



maciak
09-04-07, 09:43
Witam wszystkich Świątecznie!
czy normalne jest, że po odpaleniu silnika możliwe jest wyjęcie kluczyka ze stacyjki(silnik dalej pracuje)?mam właśnie taką sytuację-mogę na odpalonym silniku wyjęć kluczyk, zamknąć samochód i póść do sklepu :afro:
zastanawiam się, czy nie było nic majstrowane przy stacyjce przez poprzedniego właściciela, ponadto dostałem od niego tylko 1 kluczyk.

Loup
09-04-07, 09:46
U mnie się tak nie da, także masz coś skopane najwidoczniej :) Ale co to niech już ktoś inny pomoże

p0lish
09-04-07, 10:03
Jezeli masz auto odpalane z auto alarmu to moze byc przyczyna (ojciec mial takie cus w Hyundaiu). Wyglada moze na pozostalosc po takim ustrojstwie.... W Hyundaiu mozna bylo bez kluczyka pojechac..... tylko sie blokada kiery zalaczala :D

maciak
09-04-07, 10:09
u mnie kiery nie blokuje i wydaje mi się, że alarmu to nigdy w nim nie było.
możliwość wyjęcia kluczyka na odpalonym jest bardzo ciekawym zjawiskiem, wcale mi to nie przeszkadza, tylko boję się, że moja fura może pochodzić z jakiegoś nielegalnego żródła :/

Loup
09-04-07, 10:13
Tylko zastanawia mnie jedno, jak w takim razie wyłączasz silnik?

superman2
09-04-07, 11:10
koledze chyba chodzi o to ze w II polozeniu stacyjki daje sie kluczyk wyjąć, o ile dobrze rozumiem

Loup
09-04-07, 11:43
Ale normalnie przekręcenie do II położenie powoduje zgaszenie silnika, a kluczyka nie da się wyjąć, dopiero w I położeniu się da

maciak
09-04-07, 11:57
@superman2 właśnie tak ;) odpalam silnik i mogę wysunąć kluczyk ze stacyjki-fajnie co?!

draffter
09-04-07, 12:04
no wyglada jakby ktos kiedys srubokretem odpalal to autko. Chyba nawet w maluchu tak nie mozna bylo wyjac kluczyka :| Wymien sobie lepiej wklad stacyjki :agent:

superman2
09-04-07, 12:05
Ale normalnie przekręcenie do II położenie powoduje zgaszenie silnika, a kluczyka nie da się wyjąć, dopiero w I położeniu się da

w polozeniu II slinik pracuje - zaplon jest wlaczony; w polozeniu I wlaczone sa tylko niektore odbiorniki elektryczne, silnik nie pracuje; polozenie O umozliwia wyjecie kluczyka;
III to rozrusznik

pzdr

Loup
09-04-07, 12:26
rozumiem, pomyliłem położenie II z I, bo zapomniałem o III :)

skubiszek
09-04-07, 23:06
wuja miał w Audi 100 takie coś. U niego to było po prostu wyrobienie stacyjki. Pomogła wymiana wkładki-fajny bajer ale oznacza generalnie uszkodzenie

wunat
10-04-07, 00:21
mam tak samo od 2 lat, tylko ze po mojemu to przez wyszlifowany kluczyk bo na 2 (nie uzywanym) nie dam tak rady.

Inuś
10-04-07, 08:18
JA niestety też tak mam, czasem sobie skręcam mocno w prawo a kluczyk ląduje na dywaniku u pasażera, byłam mocno zdziwiona, że coś takiego jest możliwe i nie powiem też mnie to troszkę zmartwiło, choć wunat chyba ma rację. Kwestia wyrobionego kluczyka.

tomi
10-04-07, 10:42
Ja bym mocno trzymal na zakretach te kluczyki, zeby przypadkiem kiedys ta kierownica sie nie zablokowala

wunat
10-04-07, 10:44
mi nie wypada kluczyk, az tak nie jest :> ale z drugiej strony zaraz wsiade w samochod i sprawdze, ale nie wydaje mi sie zeby powinna si blokowac na podlaczanym silniku, nawet jezeli nie ma kluczyka, wlasciwie to jestem na 99% pewien.

maciak
10-04-07, 23:00
Inuś to Ty już masz chyba ostro wyrobioną ;)

[ Dodano: Wto 10 Kwi, 2007 ]
Wunat żyjesz czy ci gdzieś na zakręcie zablokowała?!

Cookee
10-04-07, 23:15
Inuś to Ty już masz chyba ostro wyrobioną ;)

Troche kultury :aloha:

wunat
11-04-07, 00:03
sprawdzone, nie blokuje sie. a zart powyzej raczej na niskim poziomie.

Gruszka
11-04-07, 00:33
maciak, ogarnij sie troche i zmien prosze swoja wypowiedz. To byl kiepski zart :/

rafalcrx150
11-04-07, 01:06
mialem taka wywalona stacyjke w crx-e.proponuje wymiane koszt nowego wkladu z dwoma kluczykami to ok 50 -70 zl.

prymus2103
11-04-07, 15:43
kolego trzeba stacyjke wymienic bo prawdopodobnie jest wypracowana i dlatego tak sie robi :) znam sie troche natym pracuje w warsztacie :)

greknov
11-04-07, 15:48
ale pzred wymianą sprubój czy odpalisz jakim innym kluczykiem lub nie wiem scyzorykiem

prymus2103
12-04-07, 00:01
noi co zta stacyjaka cos doszles?

leszek00
12-04-07, 08:49
Ja mialem taka sama sytuacje w puncie. Zostala wymieniona stacyjka i wszystko juz pozniej bylo oki. :)

maciak
13-04-07, 11:00
innymi kluczykami,śrubokrętami, scyzorykiem nie da rady!
za niesmaczny żart przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać :speszony:

kwazer
22-12-09, 21:44
no to odgrzejemy jeszcze raz:D
mam dokladnie taki sam problem
odpale, moge wyjac kluczyk i isc do domu zanim sie w autku nagrzeje:D
a od jakiegos czasu jak kluczyka przy odpalaniu nie podciagne do gory
to rozrusznik szczeka na mnie;p
wkladka juz kupiona w komplecie z dwoma wkladkami do drzwi i do tylnej klapy i dwa kluczyki
koszt to 85pln
oby pomoglo:D

mAgik
23-12-09, 08:41
no to odgrzejemy jeszcze raz:D
mam dokladnie taki sam problem
odpale, moge wyjac kluczyk i isc do domu zanim sie w autku nagrzeje:D
a od jakiegos czasu jak kluczyka przy odpalaniu nie podciagne do gory
to rozrusznik szczeka na mnie;p
wkladka juz kupiona w komplecie z dwoma wkladkami do drzwi i do tylnej klapy i dwa kluczyki
koszt to 85pln
oby pomoglo:D

Stacyjka do wymiany, w najlepszym wypadku pomoże wymiana wkładek.

kwazer
04-01-10, 15:23
wkladka wymieniona i wszystko smiga, nawet blokada kiery zaskoczyla:D

Jarosław
04-01-10, 20:49
Miałem tak w starej corolli, mogłem wyciągnąć kluczyk nawet gdy był w pozycji zapłonu. Nic z tym nie robiłem, nic się niepokojącego nie działo, a kluczyk nie wypadał (trochę inna pozycja niż w civic). Możesz wymienić wkładkę z zamkiem co na pewno rozwiąże problem, jeżeli nie masz imobilisera to możesz dorobić kluczyk tak żeby nie był zużyty, albo używaj drugiego kompletu kluczy jeżeli jest mniej zużyty. Prawdopodobnie powyższe rozwiązania nie zlikwidują możliwości wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki w położeniu zapłonu, ale może tak łatwo nie wypadnie na zakręcie.

Wypadnięcie kluczyka na zakręcie może być niebezpieczne jeżeli z jakiegoś powodu załączyłaby się blokada kierownicy. Kolejna sprawa to jak kluczyk wypadnie zawsze się ma odruch by go podnieść, więc to może także odwrócić naszą uwagę od kierowania, w awaryjnej sytuacji gdy silnik zgaśnie nie ma szybkiej możliwości ponownego uruchomienia go.

Jeżeli masz dużo breloczków przy kluczu rozważ odpięcie części tego, mniej bajerów przy kluczyku może sprawić że nie będzie już kluczyk wypadał nawet na najostrzejszych zakrętach.