Zobacz pełną wersję : Civic VI 1.5
Witam, jestem swiezym kierowcą fakt że na pierwsze autko lepiej miec z LPG, mam na oku hanie VI gen 1.5 vtec-e ( d15z6 ) spalanko na trasie to 6l benzyny miasto wiadomo wiecej. Opłaca sie zakładać gaz? Ile to mnie wyniesie około? Czy dam rade na benzynie? Bo autko super
Witaj tutaj Ci powiem co i jak.
A więc ja swoje auto też mam w gazie d14a4. Polecam wtryskiwacze hany zielone, reduktor tomasetto, butla w kole. Opłaca się paliwo drożeje i będzie droższe :( zależy ile km robisz rocznie. Napisz z jakiego miasta jesteś. I ile pieniędzy masz na montaż.
Opłaca się paliwo drożeje i będzie droższe
http://moto.onet.pl/1648471,1,wzrost-akcyzy-na-lpg-prawda-czy-mit,artykul.html?node=19094
Co nie oznacza, że gaz będzie w takiej samej cenie jak jest teraz :)
Gaz nie zdrożeje aż tak... Cena może trochę zrośnie ale nie aż tyle.
No w tym roku nie zamontuje jeśli już to na następne wakacje coś dorobie i założe jeżdził dużo nie będę bo do szkoły i tak autobus nawet przy lpg meni taniej wyjdzie :D auto sporadycznie :D no a potem studia to też inaczej
no nie wiem z 2tys+ może uzbieram :)
Wtedy montaż będzie droższy trochę bo niestety ciągle ceny rosną :(
Za 2 klocki nie złożysz dobrej sekwencji. Licz 3000zł jak chcesz ogarnąć temat tak jak powinno się to robić.
W takim razie będę się szykował na 3 :) ale własnie nie wiem czy warto kupić tą hanie jest w super stanie silnik napisałem powyżej ale bardzo zadbana i można nią pojezdzic na prawde lata... bede 2 wlascicielem w polsce z informacji wiem że spala 6 na 100 ale spokojenie mozna to poprawic. Nie będę jeżdził codziennie po 30KM+ czasami tam 3x w tyg gdzies wyrusze lub na miasto coś załatwić etc. Jak myślicie przy takim używaniu bardzo mnei Benzyna trzepnie po kieszeni? czy szukać hani juz z LPG? Za rok bedę miał ofertę pracy w Niemczech sezonowo spokojnie na LPG bym zarobił żeby wsadzić nawet za 3 koła. Co sądzicie?
To ile spali zależy od tego jak jeździsz. 6l w trasie w 1,5 to jak najbardziej ok wynik. U mnie przy spokojnej jeździe (tak w okolicach 120km/h dopóki świeci się econo) łyka jakieś 5,5l benzyny, raz udalo mi się zejść poniżej 5l na 100km). Na mieście w lecie jakieś 7,5l w zimie 8,5/9l. Ale ja mam walniętą sondę lambda to w mieście spalanie zawyżone jest, w trasie tak bardzo nie rzutuje to na spalanie. Spalanie lpg - wiadomo jakieś 20% więcej + do tego dochodzi trochę benzyny. Musisz sobie zrobić bilans zysków i strat żeby wiedzieć czy opłaca Ci się gazować.
Tak pomyślałem i samochód mi nóg nie zastąpi czy rowerka :D ale wiadomo czasami sie przyda :) nawet pojeżdzic. Za rok studia, teraz klasa maturalna więc tyle czasu na jazde nie będzie. Honda która chcę kupic jest na prawdę świetna i bd miał ją lata, więc wsadze gaz za rok sam, bede wiedział na czym stoje i znam samochód a na razie roczek na Benzynie sie pojeździ. Będę w nią inwestował w miare upływu czasu :) A co myślicie o tym silniku 1.5 vtec-e ( d15z6 ) są to dobre silniki?
Tak, dobry jak każdy silnik Hondy :P Jeśli chcesz zaoszczędzić na paliwie to śmiało zakładaj instalację gazową ale na dobrych gratach. Jak chcesz zobaczyć kiedy instalacja się zwróci poszukaj odpowiednich kalkulatorów na googlach, ew. policz sobie na kartce :)
OK, Dziękuje wszystkim za bardzo pomocne odpowiedzi :) Jak zwykle profesjonalne rady. Miło zacząć zabawy z "H" w takim gronie miłośników :)
Pozdrawiam :)
jak masz jakies pytania o silnik d15z6 to pytaj smialo albo na priv wal. Silniczek jak kupisz w dobrym stanie to bedziesz jezdził i jezdził tylko lał pb albo lpg:)
sa to bardzo dobre silniki sam mam taki ostatnio zalozylem gaz sekfencja 2400 jezdzac po miescie spala 9 litrow jak tyram to 12 ale i tak sie oplaca dodajac ze mam w niej ok 130 koni :) lekkie modyfikacje:)
nie będę zakładał nowego tematu - orientuje się ktoś jak to jest z poprawnym zamontowaniem wtrysków gazowych ? gdzieś czytałem, że trzeba je umieścić po odpowiedniej stronie kolektora - tej gdzie zawory ssące zawsze działają (dotyczy oczywiście jazdy na econo)
Nie wiem po co zakładać gaz do silnika, który w mieście spala 6,5 litra... Poza tym gaz w Hondzie, to głupota, a zwłaszcza w tym silniku. Licząc na okrągło montaż instalacji 3000 zł to ile trzeba nabić kilometrów, żeby się to zwróciło..
vnv_nation
16-09-11, 16:01
Poza tym gaz w Hondzie, to głupota
Skad wiesz? Miales? Pewnie nie. Za duzo Auto Swiata czytasz albo powielasz opinie ktore wyglasza kolega kolegi :)
Przejezdzilem na gazie w hondzie 40tys i zadnych problemow ani z gazem ani silnikiem nie mialem. Zreszta poczytaj forum, raczej maly odsetek jest ludzi niezadowolonych z gazu w hondzie.
Licząc na okrągło montaż instalacji 3000 zł to ile trzeba nabić kilometrów, żeby się to zwróciło..
Jesli o to pytasz, mam rozumiec nie radzisz sobie z liczeniem? To pomoge :)
Przyjmujac obecne wartosci paliwa i gazu:
Napisales ze to pali benzyny 6,5 litra.. razy 5,20zl za litr wychodzi niecale 34zl za 100km
Jesli nawet spali to gazu 9 litrow z tym silnikem.. to 9 razy 2,45zl wychodzi 22zl za 100km
Roznica to 12zl za 100 km, czyli 3tys zl zwroci sie po przejechaniu okolo 25tys km przy calkowicie czarnym scenariuszu. A jak ktos jezdzi troche powyzej przecietnej, to kwestia poltora roku i gaz splacony.
Nie mow mi tylko ze czesciej w gazie trzeba wymieniac swiece kable i nie wiadomo co jeszcze, bo to sa bajki. Mialem na gazie 4 auta, wszystkie ograniczaly sie tylko do tankowania gazu. Jak tankujesz lipny gaz to powiedzmy ze filtr trzeba wymienic.. tyle ze filtr kosztuje pare zlotych, a wymienic to sie da po ciemku, zero filozofii.
Nie wiem po co zakładać gaz do silnika, który w mieście spala 6,5 litra...
Moze to spali 6,5 litra z tym silnikiem, tyle ze z wgapianiem sie bez przerwy we wskazowke od obrotomierza :p wiec co to za frajda z jazdy? na gazie przynajmnniej jezdzisz jak chcesz, bez myslenia o ekonomii.
i znowu będzie wojenka o gaz ?
moje pytanie było konkretne ale zapytam jeszcze prościej - może mi ktoś wytłumaczyć jak umiejscowione są zawory ssące działając cały czas a jak te, których działanie zmienia vtec-e ?
Nie wiem po co zakładać gaz do silnika, który w mieście spala 6,5 litra... Poza tym gaz w Hondzie, to głupota, a zwłaszcza w tym silniku
6,5 litra w miescie jest to możliwe przy tym silniku ale malo prawdopodobne. ( jazda do niecalych 3 tys obrotów po zakorkowanym mieście gdzie bardzo często dynamicznie musisz wbic się w luke jest po prostu nie mozliwa) Nie oszukujmy sie ale srednie spalacie dla d15z6 w miescie to okolo 7-9 litrów. Gaz w tym silniku sprawuje się nad wyraz dobrze - zreszta jak w kazdej Hance. Instalacja gazu zwraca sie mniej wiecej po roku ( po 20000km ) później to juz czysta oszczednosc.
może mi ktoś wytłumaczyć jak umiejscowione są zawory ssące działając cały czas a jak te, których działanie zmienia vtec-e
Zawory ssące mamy po stronie ssącej -8szt,tzn po 2 na jeden cylinder. Zawory wydechowe mamy po stronie kolektora wydechowego-8szt tzn po 2 na jeden cylinder. Proponuje zapoznać sie z zasadą działania Vtec-e http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?11393-dzia%B3anie-vtec-e-w-d15z3
a czego nie rozumiem ?
VTEC-E SOHC
Silnik
posiada po dwa zawory ssące i dwa wydechowe w każdym z 4 cylindrów. System VTEC w tej wersji steruje tylko pracą zaworów ssących, zawory wydechowe działają tak, jak w innych silnikach 16 zaworowych.
Każdy
z 8 zaworów ssących (przy. cytującego) silnika VTEC posiada oddzielną krzywkę i dźwignię do pracy przy małych i średnich prędkościach obrotowych. Jeden z dwóch zaworów dolotowych każdego z cylindrów otwiera się tylko na tyle, by uniknąć przegrzewania się gniazd zaworowych. Drugi z zaworów ma również skrócony skok, co powoduje nadanie dużej prędkości zasysanej mieszance. Zawirowanie jest tak duże, że umożliwia spalanie mieszanki o zubożonym składzie.
Jeśli
warunki pracy wskazują, że potrzebna jest większa moc wyjściowa, to komputer sterujący pracą silnika otwiera zawór elektromagnetyczny, doprowadzając do dźwigni zaworowych olej pod ciśnieniem. Dźwignie zaworów dolotowych każdego z cylindrów zostają dzięki temu spięte w jeden mechanizm, a do pracy wchodzi trzecia( :coo: ) środkowa dźwignia zaworowa. Oba zawory dolotowe zaczynają wtedy pracować, w typowy dla wysoko wysilonych silników szybkoobrotowych. Jednocześnie mieszanka paliwowo - powietrzna zostaje wzbogacona do składu stechiometrycznego.
I moje pytanie dotyczyło tego, który działa normalnie a który "otwiera się tylko na tyle, by uniknąć przegrzewania się gniazd zaworowych".
Jest też opcja, że oba potrafią działać w ten sposób i to, który akurat działa normalnie a który ""otwiera się tylko na tyle, by uniknąć przegrzewania się gniazd zaworowych"." jest całkiem losowa.
Jest też opcja, że oba potrafią działać w ten sposób i to, który akurat działa normalnie a który ""otwiera się tylko na tyle, by uniknąć przegrzewania się gniazd zaworowych"." jest całkiem losowa.
Wszystko zależy od krzywki z jaką współpracuje dźwigienka więc nic nie jest losowe. To zdjęcie daje Ci odpowiedź na twoje pytanie http://img217.imageshack.us/img217/7021/beznazwy1kopiaqy2.jpg
czyli patrząc od strony paska rozrządu każdy pierwszy zawór z pary działa zwyczajnie a drugi jest tym, który otwiera się tylko częściowo - dobrze myślę ?
jeżeli nie to proszę mnie poprawić a jeżeli myślę dobrze to dziękuję bardzo za odpowiedź :)
zgadza sie kazdy pierwszy od strony rozrzadu chodzi caly czas a drugie sa wlaczane vitkiem dla pewnosci wystarczy zdjac pokrywe zaworow i wszystko pieknie widac jaj przekrecisz walem i popatrzysz na klawiature
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.