Zobacz pełną wersję : swap d16z5
witam
jako że moje d13 cos juz chyba wybiera sie na złom :D to mysle powoli o swapie i chciałbym na cos czego jest nie duzo np. d16z5 i pytanie czy ktos juz cos takiego robił i jakto sie sprawuje ?
I głupie pytanie na koniec :D czy to ma VTECa ?
Marcin1792
09-08-11, 21:27
Dlaczego akurat na coś czego jest mało? Mało silników - mało części zamiennych = duże koszta naprawy.
Roboty będzie duuuużo
d16z5 i pytanie czy ktos juz cos takiego robił i jakto sie sprawuje ?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?27465-EG3-SWAP-D16Z5-by-Sk%B1pyPan
czy to ma VTECa ?
Nie
Marcin1792
09-08-11, 22:04
Myślę, że tak...
nawet nie ogarniety mechanik to zrobi jak ma wiazki:D
odglos silnika Z5/A9 jak dla mnie jest mrauuu :D gwizdze sobie poprostu sam w sobie:D
Z6 czy A9/Z5 tyle samo roboty...
Z6 czy A9/Z5 tyle samo roboty...
przy z6 kupisz wszystkie wiazki i wystarczy przelozyc a przy a9/z5 trzeba bedzie strugac
Kolejna sprawa, to w jakim stanie jest to d16z5. W D serii Dohc lubią padać panewki....
Arturvf500
10-08-11, 00:03
przy z6 kupisz wszystkie wiazki i wystarczy przelozyc a przy a9/z5 trzeba bedzie strugac
jakikolwiek swap z d13 to rzezba, wiec co za roznica?;) przy d16 DOHC jest jak napisal Marcin jest bol w dupie z czesciami; ten silnik to jakis bekart; z innymi d seriami ma tylko zgodne waly i tloki/korby
Kolejna sprawa, to w jakim stanie jest to d16z5. W D serii Dohc lubią padać panewki....
brak fizycznego uzasadnienia, wiec najczesciej zostaje temperament nastoletniego lacznika kierownicy z pedalami
pozdrawiam
Artur
jakikolwiek swap z d13 to rzezba, wiec co za roznica?;)
ale jaka rzeźba, biore eg5 i przekladam wszystkie wiazki do eg3 nie uzywajac lutownicy
sproboj tak zrobic w przypadku swapa z5
chyba jednak jest jakas roznica
w przypadku swapa na A9/Z5 wystarczy wiązka z B7 - pasuje plug&play, potrzebny jest tylko aparat zapłonowy na OBD1. może być albo orginalny z A9/Z5 albo trzeba przerobic mocowanie i zastosować aparat z B7.. do tego komp P06 (rowniez z B7) z wgranymi mapami A9..a i wtryski musza byc z B7 bo z A9 nie beda "chodziły"
drugie rozwiązanie (bardziej adekwatne do swapa z D13) to przerobienie wiązki co jest juz ogarniete przez niektórych (hyboys) i robione i tez nie trudne...
sam robiłem swapa na A9, tyle tylko że do Ej2 i też trochę sie bałem tematu - okazało się że zupełnie niepotrzebnie - po tym jak dorwałem aparat wszystko poszło jak z płatka... nie zgodze sie tez z tym że czesci do A9 sa mało dostepne i drogie - A9 to taka hybryda: trochę Dseri, troche B-seri (chocby sruby głowicy) ale wszystko w normalnych cenach mozna do niego kupic...
mnie swap z wymianą wszystkiego co mozliwe w silniku i dookolo (nie ruszany był tylko dół ktory w bardzo dobrym stanie jest) wyszedł taniej niz swap na Z6
Jak mało części do d16z5/a8/a9 jak to podstawowy silnik w CRX w Europie. Tak samo był w Concerto i Roverze.
A padajace DOHC to raczej nie z powodu slabej konstrukcji badz wad co po prostu wieku i sposobu eksploatacji. To nie jest D15, ktore delikatnie traktowal niemiecki emeryt ale silnik, ktory raczej od poczatku zywota dostawal w kosc (zwlaszcza jesli byl w CRX).
Arturvf500
11-08-11, 13:49
Jak mało części do d16z5/a8/a9 jak to podstawowy silnik w CRX w Europie. Tak samo był w Concerto i Roverze.
to kup oemowa uszczelke pod glowice albo uszczelniacze;)
Uszczelkę mam Elring i spoko a uszczelniacze akurat mam OEM. drogie były ale na innych podobno się sra zaraz. Racja że o te uszczelko oem trudno, trudno = drogo.
to kup oemowa uszczelke pod glowice albo uszczelniacze;)
:D:D::D
OEM uszczelka zblizona do ceny Cosmetica....Erling nie robi metalowych 3wartwowych:D sa metalowe ale plastyczne.Strach zakladac:D no ale reszta czesci jest dostepna bdb.
a Z5 to stary trup:cool: popularny ale nie ma tam mniejszych przebiegow niz 200tys...
:D:D::D
OEM uszczelka zblizona do ceny Cosmetica....Erling nie robi metalowych 3wartwowych:D sa metalowe ale plastyczne.Strach zakladac:D no ale reszta czesci jest dostepna bdb.
a Z5 to stary trup:cool: popularny ale nie ma tam mniejszych przebiegow niz 200tys...
uszczelka do A9/Z5 jest grafitowa, ja osobiście nie słyszałem o metalowych do tych silników...
co do przebiegów to się zgodzę.. tylko pytanie ile Z6 czy Bserii ma mniej niz 200tyś... jestem pewien że niewiele... to tez juz sa w wieeelu przypadkach kilkunastoletnie silniki... :p a po drugie czy 200tys dla silników H to dużo... niesądzę..
sa metalowe ale lepiej dodac 30pln i kupic Cosmetic :D
Przebieg przebiegiem a zmeczenie materiału swoja droga:D
Silniki fajne ale nie znajdzie w stanie by wlozyc bez remontowania....Stosunek ceny do mocy:cool: bdb.
No racja, ja wsadziłem panewki ACL Race i się nie martwię. Ten silnik ma górę jak d16z6 ale z kolei d16z6 nie ma aż tak dobrego dołu...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.