Zobacz pełną wersję : Z moja Hania jest cos nie tak...
[H] Dylu [H]
08-04-07, 12:30
...za mocna na to co jest napisane w dowodzie...
Wiec moja Civa, wg oznaczen jest to D14A3, w dowodze 1396,00 ccm, 55 KW
Przepustnica oczywiscie przerobiona przeze mnie - wywalona zwezka.....powinno byc chyba 66KW czyli 90KM...ale wg mnie jest znacznie wiecej...i do tego silnik zachowuje sie jak V-TEC poniewaz przy 4500rpm zmienia sie zupelnie odglos jego pracy a auto dostaje skrzydel...
0 - 100 km\h przyspiesza poprostu BARDZO dobrze...filmik mozna zobaczyc w TYM (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=27739) temacie, poswieconym mojej Hani. Z kumplem ktory ma Megane Copue 2.0l 137KM do 100km\h idziemy leb w leb...
Auto przy tym wszystkim pali mi max 9l w miescie...
na Hamowanie narazie sie nie wybieram bo jestem w trakcie modyfikacji...dolot mam juz za soba teraz czas na wydech...po tym bede hamowal...
Czy ktos moze mi powiedziec o co tu chodzi ??
w sumie przyjemny problem... to taki optymistyczny akcent na Wielkanoc :) do tej pory wszyscy narzekali, że mało mocy, że za wolno... a tu proszę... tylko się cieszyć... życzymy wszystkim samych takich problemów... a żeby nie był to total OT, to powiem, że hamownia by odpowiedziała na pytanie... przebieg mocy i momentu dużo ekspertom chyba by powiedział... pozdrawiam świątecznie...
skolopendra
08-04-07, 13:03
Dylu [H]]zachowuje sie jak V-TEC poniewaz przy 4500rpm
silniki wysoko obrotowe tak mają i nie jest to nic dziwnego ,czy nowego :d
Dylu [H]]zachowuje sie jak V-TEC poniewaz przy 4500rpm
silniki wysoko obrotowe tak mają i nie jest to nic dziwnego ,czy nowego :d
Umówmy się, że D14A3 NIE jest wysokoorotowym silnikiem.
skolopendra
08-04-07, 13:56
Umówmy się, że D14A3 NIE jest wysokoorotowym silnikiem.
musisz jeszcze trochę poczytać na ten temat :aloha:
jestem pod wrazeniem twoje 1,4 jezdzi podobnie a moze nawet ciut lepiej niz b18 w 5d :wow: lepiej predko biegnij do samochodu i zczytaj oznaczenia silnika bo cos tu mi nie gra...
Mi tez nie gra - kurde ok 8 sek do setki to cos wiecej niz zwykle zdrowe D14... Sprawdz oznaczenia na bloku.
P.S. dzis Hania spalila mi najwiecej w historii - przy ostrym palowaniu, zalozeniu oponek letnich 195/50/15 i dolotu z kibelrury wchochlowala mi cale 10L na 100km :djablek: kuswa...
[ Dodano: Pon 09 Kwi, 2007 ]
[H] Dylu [H], poza *****istymi osiagami - jak Ci sie udalo ruszyc z ok 4.5-5krpm tak plynnie ze auto ruszylo jak z kopyta i nie spadlo z obrotow tylko ciagnelo smialo dalej ?? JAK RUSZALES - ok 4.5 krpm i slizg czy strzal ze sprzegla + gaz do oporu ??
Ładne odejscie, tez jestem ciekawy co to za silnik. Ale chyba za duzo mozliwosci nie ma, bo to pionowa przepustnica, moze D16Y7 w tej budzie moglby miec takie odejscie. Daj znac co wyczytales na bloku ;)
ej taka sugestia tylko, na filmiku przy zmianie na 2ke, obroty leca w dol i w tym samym momencie predkosciomierz az skacze z ok 55 do 70 km/h
tez macie takie wrazenie, jakby w momencie zmieniania biegu az 15 km/h podskoczylo :p nie wiem mzoe sie czepiam ale normlanie ogladam 10razy i nie moge sie nadziwic jak to D14 przyspiesza szybciej niz moje D16 ;p
Simonides, tez zauwazylem ten skok predkosci duzo w gore przy spadku obrotow.... cos tu jest podejrzane ;)
Faktycznie nagle skok 15kmh przy oblizajacych sie obrotach - walek czy jakies nieznane naturze i fizyce zjawisko meteorologicnze ?? :bicie:
[H] Dylu [H]
09-04-07, 11:55
Simonides, tez zauwazylem ten skok predkosci duzo w gore przy spadku obrotow.... cos tu jest podejrzane ;)
panowie...tzw interwal wskazan obrotomierza... :d
albo jazda z górki :)
auto wtedy przyspiesza mimo puszczonego gazu i wysprzęglenia.
To tylko takie gadanie :piwo:
[H] Dylu [H]
09-04-07, 12:16
albo jazda z górki :)
auto wtedy przyspiesza mimo puszczonego gazu i wysprzęglenia.
To tylko takie gadanie :piwo:
gorka to to nie byla...zretsza zeby uzyskac przez "gorke" takie nagle przyspieszenia, musiala by ona miec spadek jakies 60 st :)
[H] Dylu [H], to jak to mozliwe ze wychodzi cirka 8sek do setki ?? Zejdz prosze do auta i odczytaj oznaczenie silnika bo mi cisnienie skacze jak moja padlina EJ9 w TYM WATKU (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=28091) przyspiesza w porownaniu z Twoim bolidem :aloha:
A moze masz ten filmik z OSD na ktorym bedzie czas i godzina - porownalibysmy czy ten filmik nie jest jakos nienaturalnie przyspieszony :chinczykk:
Ide wywalic moj pseudo rezonator i zamianie go na standartowa rure
Ładne odejscie, tez jestem ciekawy co to za silnik. Ale chyba za duzo mozliwosci nie ma, bo to pionowa przepustnica, moze D16Y7 w tej budzie moglby miec takie odejscie. Daj znac co wyczytales na bloku ;)
Noooooo czekamyyyyyyyyyyyyyyy bo odejscie niezle ma :D
[H] Dylu [H]
09-04-07, 12:34
powiedzcie mi gdzie szukac oznaczen na bloku bo ja podaje wam to co wiem z karty pojazdu, a tam w rubryce "Numer Silnika" wpis zaczyna sie od D14A3...
Lewa strona silnika, patrząc od przodu. Na bloku, czyli pod głowicą, jest taki płaski kwadrat z literkami i cyferkami...
[H] Dylu [H]
09-04-07, 12:53
D14A3 jak w morde strzelil :)
skolopendra
09-04-07, 12:57
Auto: 3D,D14A4,SOHC
to co kłamiesz :d
[H] Dylu [H]
09-04-07, 13:04
Auto: 3D,D14A4,SOHC
to co kłamiesz :d
no bo zwezki juz nie ma ;)
[H] Dylu [H], gratsy za auto ale nie daje mi spokoju ten film - czy podczas normalnych pomiarow chocby stoperem (bez udzialu kamery) wychodzily Ci podobne czasy??
Dylu, ty jedź na spot i stań z jakimś podobnym/lepszym autem. Nie ma to, jak zweryfikować czasy na żywo i wykluczyć problemy z licznikiem.
[H] Dylu [H]
09-04-07, 13:33
[H] Dylu [H], gratsy za auto ale nie daje mi spokoju ten film - czy podczas normalnych pomiarow chocby stoperem (bez udzialu kamery) wychodzily Ci podobne czasy??
niestety, nie umiem jadac sam w aucie zmierzyc sobie czasu...kamerka byla zainstalowana "na stale" i nie zajmowla mi rak...a stoper trzeba wlaczyc i wylaczyc w odpowiednim momencie....
Dylu, ty jedź na spot i stań z jakimś podobnym/lepszym autem. Nie ma to, jak zweryfikować czasy na żywo i wykluczyć problemy z licznikiem.
w ta srode postaram sie dotrzec na bemowo o 19 ale niestety nic nie moge obiecac...taka praca :(
Bardzo fajna furka i z takim samym silniczkiem jak mój wozik :d mam pytanko jak chodzi Ci na tym nowym dolocie tj. spalanie ,dynamika,elastyczność.Ja jak narzaie nie mam juz zwęzki i planuje co dalej.Pozdro
..powiem tak.kumpel mial sedana w 6 genie ktory latal jak odrzutowiec :d killowal naprawde niewiarygodne fury..nawet w Aso Hondy sie dziwili co to za wersja :aloha: takze moze to jakis podobny walek ma Dylu..pzdr i graty...
[H] Dylu [H]
09-04-07, 13:50
@koval83
stozek mam od paru dni, tak wiec spalanie jeszcze nie okreslone, po za tym ladnie ja dusze jak narazie zeby posluchac tej muzyki spod maski :) wiec apetey teraz to ona ma na pewno bo mam 300km na dziennym i sie paliwo konczy :d no i do tego bylo kilkanascie rundek na 400m przed i po stozku, a wtedy to paliwo idzie jak glupie :D
co do osiagow...mysle ze przyrost mocy jaki moze dac sam stozek jest nieodczowalny dla kierujacego, dopiero jak zrobie uklad wydechowy i pojade ja hamowac, bede wiedzial ile mi to dalo...ale powiem jedno...juz dla samego dzwieku silnika warto :d
I mam jeszcze pytanko do was...czy Motor Sport Grabowski ma hamowanie inercyjna czy obciazeniowa ??
Dylu [H]]przy 4500rpm zmienia sie zupelnie odglos jego pracy
spoko u mnie jest tak samo, wiec chyba to normalne:)
Umówmy się, że D14A3 NIE jest wysokoorotowym silnikiem.
...Panieee bo bedzie dym :bicie: :P
koval83 - ja wyjeździłem przy zmienionym dolocie cały bak /chciałem sprawdzić/ i spalanie mi wyszło o równy 1litr więcej. Wydaje mi sie jednak, ze bardziej bylo to spowodowane mocniejszym i częstszym kręceniem fury ze względu na wspaniały dźwięk - ot aspekt psychologiczny:D
JoHnY_Rico
16-04-07, 21:57
A moze masz kółka o jakimś niestandrdowym rozmiarze i przez to masz przekłamanie licznika ??
Dylu [H]]I mam jeszcze pytanko do was...czy Motor Sport Grabowski ma hamowanie inercyjna czy obciazeniowa ??
jezeli masz na mysli hamownie na ul. mineralnej, to to jest inercyjna - do d14 starczy ;)
co do filmiku, czas do setki jest okolo 9.5sekundy, dobrze ruszyles i 9.5 wyszlo, nie wiem co w tym dziwnego. tym bardziej, ze w mojej karierze z hamownia, do tej pory nie trafilem na seryjne D14 ktore by nie mialo minimum 95KM a ze stozkiem to 100 lekko. wezcie pod uwage fakt, ze liczniki przeklamuja i jak jest na liczniku 100 to rzeczywiscie jedziesz jakies 95-96km/h (srednio). wiec patrzac na filmik prawdziwa setka jest przy ok 105 licznikowuch.
u mnie jest w ogole kosmos, bo mam kola 195/50/15 zamiast 195/55/15 i do tego przeklamujacy licznik - przy 100 licznikowych masz 91-92 na GPSie :D
No i problem powoli sie rozwiazuje :D Expert w sprawie hamowania pokazal w czym ktwi haczyk... Niemniej jednak mnie zmartwil bo u mnie nieszczesne 10.5 sek pojawia sie NA LICZNIKU przy setce na kolach 195/50/15 - to do realnych 100kmh brakuje mi przynajminiej z 1-1.5 sek... ale lyypa :aloha:
Na jakich oponach(rozmiar) kreciles ten filmik
[H] Dylu [H]
17-04-07, 10:01
Na jakich oponach(rozmiar) kreciles ten filmik
155/65/R13
roznica wskazania na tych oponach miedzy GPS a licznikiem to w porywach +/- 5 - 7 km\h
[H] Dylu [H],
Dylu [H]]155/65/R13
roznica wskazania na tych oponach miedzy GPS a licznikiem to w porywach +/- 5 - 7 km\h
To ja szukam dziury w calym a tu sie okazuje ze Ty jezdzisz na dojazdowkach :D
A w profilu wygladaly na "troszke" wieksze niz 155/65/13 :D
http://www.2a.pl/~ku314/rozne/temp/honda/civic/2007/3.jpg
Zreszta widac na fotkach z relacji budowy dolotu ze miales troche inne kolka...
http://www.2a.pl/~ku314/rozne/temp/honda/civic/2007/dolot/6.jpg
Na takich oponach to faktycznie można urwac z 1,5 sekundy. Dylu jedź na hamownie, może trafił Ci się poprostu egzemplarz który dostał jakis mały gratis od fabryki :)
[H] Dylu [H]
17-04-07, 12:27
@Wally
na fotkach ktore pokazales mam juz alu z latem...a filmik jak napisalem byl krecony na zimowych kolach...na ktorych licznik wzgledem GPSa przeklamuje do max 7 km\h (przewaznie ok 3-5) - spelcjalnie sprawdzalem...
[H] Dylu [H], loozik - po prostu troche sie uspokoilem bo myslalem ze mam najbardziej zamulonego D14A3/4 na forum pomimo ~106 konikow :D
Panowie, naprawde patrzec i liczyc przyspieszenie z filmiku to nie ma sensu ... jedyne wyjscie to street z 2 podobnymi furami.
cudowny problem :aloha:
poproś chłopaków z drogówki żeby ci zmierzyli prędkość...... ;)
Kompresor ?, daj foto silnika Dylu
[H] Dylu [H]
21-04-07, 10:36
Kompresor ?, daj foto silnika Dylu
o czym ty mowisz ?? jaki kompresor :hahaha:
na takich malych oponach to sie nie dziwie, bo przeciez one musialy jechac bez trakcji, czyli po trochu tak jakbys autko mial w powietrzu...
[H] Dylu [H]
21-04-07, 15:27
Daj foto silnika.
http://img231.imageshack.us/img231/4195/dsc00875xz1.th.jpg (http://img231.imageshack.us/my.php?image=dsc00875xz1.jpg)
prosze bardzo...moje D14A3 @A4
jakosc marna bo robione telefonem...
jedyny kompresor jaki mozna znalezc u mnie pod maska, to ten od klimatyzacji ;)
na takich malych oponach to sie nie dziwie, bo przeciez one musialy jechac bez trakcji, czyli po trochu tak jakbys autko mial w powietrzu...
moze i masz racje, ale auto bylo na tych gumach bardzo stabilne i pewnie sie prowdzilo nawet przy 160-170 km\h
no tak, ale przy tych predkosciach co podajesz to juz trudno zerwac trakcje moca silnika
[H] Dylu [H]
21-04-07, 15:44
no tak, ale przy tych predkosciach co podajesz to juz trudno zerwac trakcje moca silnika
chcesz powiedziec w takim razie ze filmik nagrywalem na ciaglym "paleniu gumy" ?? zastanow sie :bicie:
moze nie az tak ostro ale np ten nagly skok predkosci moglo wlasnie spowodowac zrolowanie gumy. nie zawsze jest tak ze opona piszczy przy rolowaniu, wg mnie ewidentnie opony obracaja sie tu szybciej wzgledem realnego pokonywania odcinka drogi
[H] Dylu [H]
21-04-07, 16:03
moze nie az tak ostro ale np ten nagly skok predkosci moglo wlasnie spowodowac zrolowanie gumy. nie zawsze jest tak ze opona piszczy przy rolowaniu, wg mnie ewidentnie opony obracaja sie tu szybciej wzgledem realnego pokonywania odcinka drogi
1 bieg 0-40 km\h moze i tak bylo, nie wiem...ale pozniej...nie sadze...to jest za maly silnik...po za tym zwroc uwage ze prekosc sie pozniej utrzymuje a nie spada...gdyby byl poslizg pod czas, ktorego dochodzi do gwaltownego skoku predkosic na szafie, to po jego zakonczeniu spadla by ona do rzeczywistej...u mnie tak sie nie dzieje prawda ??
[H] Dylu [H], prosta sprawa - zrob taki sam filmik tyle ze z dolotem i letnimi kolami i bedzie wiadomo jak to jest tym przyspieszeniem przy "prawidlowym" ogumieniu.
[H] Dylu [H]
21-04-07, 16:26
[H] Dylu [H], prosta sprawa - zrob taki sam filmik tyle ze z dolotem i letnimi kolami i bedzie wiadomo jak to jest tym przyspieszeniem przy "prawidlowym" ogumieniu.
dolotu juz nie ma, co widac na fotce pare postow wyzej, jest tylko wkladka K&N...a filmik moze kiedys tam zrobie...narazie nie mam na to czasu...
Dylu [H]]dolotu juz nie ma
A to dlaczego ?? przeciez wygladal *****iscie i pewnie conieco poprawial
[H] Dylu [H]
21-04-07, 17:31
poprawial...gore powyzej 4.5k rpm i to znacznie...ale dol byl taki sam lub nawet ciut gorszy, wiec zeby poczuc walory stozka trzeba bylo krecic mocno silnik a wtedy spalanie przestalo mnie bawic...10l :d teraz zastanawiam sie nad CAI + wydech z dolotem...wtedy podobno dolu sie nie traci...ale to narazie odlegle plany z wzgledow finansowych...tym czasem wkladka musi starczyc...
Dylu [H]]wiec zeby poczuc walory stozka trzeba bylo krecic mocno silnik a wtedy spalanie przestalo mnie bawic...10l :d
dokładnie:) ... niestety bardzo nieprzyjemna cisza nastała po przejsciu ze stożka na wkladke:(
Dylu [H]]poprawial...gore powyzej 4.5k rpm i to znacznie...ale dol byl taki sam lub nawet ciut gorszy, wiec zeby poczuc walory stozka trzeba bylo krecic mocno silnik a wtedy spalanie przestalo mnie bawic...10l :d teraz zastanawiam sie nad CAI + wydech z dolotem...wtedy podobno dolu sie nie traci...ale to narazie odlegle plany z wzgledow finansowych...tym czasem wkladka musi starczyc...
Hej
Gdzie i za ile kupiles w wawie wkladke K&N i czy jest jakas roznica w porownaniu do np.. filtrona.
[H] Dylu [H]
23-04-07, 07:12
Hej
Gdzie i za ile kupiles w wawie wkladke K&N i czy jest jakas roznica w porownaniu do np.. filtrona.
niedaleko mnie w okolicach trasy siekierkowskiej jest maly sklep gdzie sciagneli ja dla mnie z dnia na dzien za chyba 130 pln czy 135, nie pamietam...wiem ze 200m dalej w InterCars chcieli 160 pln i trzeba bylo czekac 2 tygodnie :bicie:
co do roznicy...nie wiem, nie zauwazylem jakies znacznej, moze autko zrobilo sie nieco bardziej elastyczne...glownie kupilem wkladke dlatego zeby zawsze miec czysty filtr bo bawelne mozna czyscic...za zestaw wkladki i srodkow do czyszczenia dalem 180 pln...
Dylu [H]]spalanie przestalo mnie bawic...10l
no kurde czyli nie tylko ja na to narzekam - cholera no 10L juz po raz drugi zawitalo i u mnie... tragedia - jeszcze 8.5L to ok - zrozumiem ale 10L !! :(
Chyba wracam do serii i tez pomysle o wkladce... w JapanCarsie jest :
K&N 33-2036 154,71 zł brutto to chyba ten bo jest nawet na stronie KNa opis:
Filtr 33-2036 K&N (http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2036) czyli ze znizka troche drozej niz 100pln - nie jest zle :)
[H] Dylu [H] napisał/a:
dolotu juz nie ma
No nie ma, nie ma.. bo jest u mnie pod maska teraz :P
timo-hg, ogladalem wlasnie Twoja galeryjke i cos takiego mi sie rzucilo na zaspane oczeta... A ile Tobie teraz pali ?? :) :) :) :) :afro:
Wally, tak naprawde to sie dopiero okaze.. fakt, faktem, ze po zalozeniu czesto widziala najwyzsze obroty.. wiec to co zostalo szybko wypraowalo.. dzis wlalem 23l.. zresetowalem licznik.. i napisze jak doswiadczenie dobiegnie konca.. przedtem na 10l robilem nia 150km spokojnie.. Dylu przepraszam za ot w Twoim temacie
chlopy.... moje b16 pali max 10l/100km, to co wy robicie????
[H] Dylu [H]
24-04-07, 06:45
chlopy.... moje b16 pali max 10l/100km, to co wy robicie????
jezdzimy :d a nie sie toczymy :aloha:
Dylu [H]]
chlopy.... moje b16 pali max 10l/100km, to co wy robicie????
jezdzimy :d a nie sie toczymy :aloha:
Moje B16 pali 12l/100, jak sie jeździ :agent:
generalnie ja nie mowie o tym jak w niedzielne popoludnie jade sie poscigac i wtedy spalanko wieksze jest, ale o sytuacjach trasa-miasto, czyli jezdzie na codzien, kiedy to styl jazdy jezst zroznicowany :klutnia:
Hehehe
A jak na spocie mówiłem Ci Tencio że w mieście poniżej 9,5l nie schodzę to mi nie wierzyłeś :D Prawda jest taka, że Ty w B16 dotykasz ledwo gazu i jedziesz. Ja żeby utrzymać podobne osiągi jak ty gdy ledwo macasz gaz, muszę deptać niemal do oporu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.