Zobacz pełną wersję : Zablokowany pedał hamuleca nożnego
Witam
Samochód stoi sobie przed garażem przez nockę. Rano przed włączeniem silnika, naciskam hamulec nożny a on jak kamień(i nacikam kilka razy nic- ani drgnie:)
Po właczeniu silnika hamulec wraca do normy- normalnie pracuje- daje się wcisnąć.
W ciągu dwóch dni - dwa razy rano mi sie to zdarzyło( po dłuższym przestoju). Telefonicznie skonsultowałem na razie z serwisem- zatkało ich. Jak będzie się to powtarzało(a tak pewnie będzie) to mam sie zgłosić do serwisu na oględziny.
Czy ktos z Was sie z tym wcześniej spotkał. Autko ma tylko 27 tyś najechane
Pozdrawiam
ja tez tak mam i nie niepokoi mnie to dopoki pedal wraca do normy po przekreceniu kluczyka. wspomaganie hamulcow masz elektryczne - po wylaczeniu zaplonu pompa przestaje dzialac i dlatego pedal jest twardy
Przeciez to jest zupelnie normalne.
Oczywiście że to jest normalne i w każdym samochodzie tak jest...
Dzięki za odpowiedzi.
Kurde wcześniej może tego nie zauważyłem
Skoro tak wszyscy mają to ok:)
Dzięki,
Witam - temat jest ciągle aktualny.
Hamulec nożny nie ma prawa byc zblokowany przy wyłączonym silniku.
Potwierdzają to hamulce w samochodach które stoją w salonie i czekają na klijenta:)
Przez dwa ostatnie dni sytułacja sie powtórzyła, dzis rano z koleji było ok- hamulec działa(daje sie wciskać na wyłączonym silniku)
Jadę do serwisu wtorek/środa na oględziny- jak będę coś wiedział to podzielę się z wami informacją.
Pytanie jest takie> Skoro sytuacja zblokowanego hamulca na wyłaczonym silniku jest normą- to dlaczego są równiez sytuacje, że pedał hamulca noznego mozna wcisnąc do np,połowy. Od czego to zależy? od pogody, kursu franka:)
pozdr.
Paluch_tcw
11-08-11, 10:08
To naciśnij sobie kilka razy pedał hamulca przy wyłączonym silniku w obojętnie jakim autem. Zobaczysz, że zostanie u góry i go nie wciśniesz. Przy wyłączonym silniku nie działa pompa i płyn się nie cofa po zwolnieniu pedała hamulca. Więc zablokuje się. Jest to normalne.
Prawdopodobnie przyczyna jest rozna interpretacja slowa "zablokowany".
Jezeli stan w jakim jest samochod w chwili wylaczenia silnika jest taki sam, to tez taka sama powinna byc reakcja ukladu hamulcowego, i takie samo "odczucie" oporu przy kolejnym naciskanu na pedal przy wyl silniku. Ze wzgledu na brak wspomaania ukladu hamulnowego w chwili wylaczenia silnika niejednokrotnie (nie tylko w hondzie ) jest tak, ze pierwsze wcisnienie pedalu przebiega jak zwykle przy wlaczonym silniku kolejne natomiast ze sporym oporem (co wynika z braku wspomagania). Z tego tez powodu trzeba uwazac jak sie przy wylaczonym silniku np stoi w korku jadac np z gorki gdzie sie "popuszcza" tylko pedal hamulca - moze byc niespodzianka.
Jezeli natomiast pedal zaraz przy wyl silniku nie da sie wogole nacisnac to trzeba sie temu przyjrzec.
Pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.