PDA

Zobacz pełną wersję : Hamulce po swapie w EJ2 z VTI



Bobby
08-08-11, 01:10
Witam wszystkich.

Szukałem, niestety nie znalazłem problemu, który mnie dotyczy. Na początku w mojej EJ2 miałem z tyłu bębny. Gdy na suchym asfalcie zaciągnąłem ręczny, koła blokowało - cudownie. Po swapie przód i tył z VTI moje odczucia są takie, że nożny słabiej hamuje, a przecież hamulce są większe, więc powinno być znacznie lepiej. Druga sprawa to ręczny. Nie dość, że dźwignia wysoko sięga (10-12 ząbków), to jest problem z blokadą kół nawet na wilgotnej nawierzchni. Dzisiaj starałem się go wyregulować, ale nie odniosłem zamierzonego efektu. Chciałem, aby wysokość dźwigni zmniejszyła się o połowę, natomiast po napompowaniu hamulca nożnego i podciągnięciu linki, koła mocno hamowały się na opuszczonym hamulcu. Natomiast gdy linkę popuściłem, również hamowały, ale słabiej. A więc tak:

1. Jak poprawić siłę hamowania nożnego? (klocki i tarcze w bdb stanie).
2. W jaki sposób podciągnąć ręczny, aby koła blokowały się na mniej więcej na 5 ząbku i aby koła na opuszczonym hamulcu luźno się kręciły?

Dodam jeszcze, iż za każdym razem, gdy byłem u jednego czy drugiego mechanika, aby coś poważniejszego zrobić/wymiennić wspominałem o tym ręcznym, jednak skutecznie unikali tego tematu. Czy hamulec ręczny to naprawdę aż taki wielki problem? :confused::mad:

lukasz-lukasz
08-08-11, 07:45
jakie to vti? angol? zmieniłeś pompę?

Bobby
08-08-11, 18:14
Pełny swap z EG9

Raffy
08-08-11, 18:55
to niewiesz o tym ze bebny zawsze beda lepiej lapac na recznym niz tarcze?? wszystkie auta ktore niema z tylu bebnow maja problem z hamulcem recznym :D oczywiscie mowie o tych starszych choc w nowszych tez sie trafi :D i jak chcesz miec lepsze hamulce to servo i pompe tez by sie przydalo zmienic :D

ps. dlatego strasznie duzo aut ma z tylu tarczo-bebny :D

Bobby
08-08-11, 19:00
Skoro jesteś taki obeznany, to może wytłumaczysz mi, czemu hamuje nożnym gorzej, pomimo tego iż z przodu mam teraz 260mm, adekwatne do zacisków serwo i pompę?

A i bez przesady, żeby na wilgotnej nawierzchni ręczny nie blokował...

Raffy
08-08-11, 20:04
wiec jaka masz ta pompe i servo?? dalej orginalne od ej2?? jezeli tak to jest oczywiste ze powinnienes je tez zmienic na te od eg9 albo jakies lepsze od prelude chyba podejda :D a z tym recznym moze jakbys oddal zaciski do regeneracji zaciski to napewno bys mial po tym reczny bo by dzialaly jak nowe :D tylko musisz pamietac o tym ze jak niebedziesz uzywac wogole recznego to tak niewiem moze z 4-5 miesiecy i znow bedzie po recznym :D jak nie szybciej

Bobby
08-08-11, 22:15
Raffy czytaj uważnie


Pełny swap z EG9

... co oznacza, że pompa i serwo również są z EG9. Co do zacisków, to były regenerowane jakieś 6 miesięcy wstecz. A ręczny używam bardzo często i to nie tylko w celu unieruchomienia auta na parkingu.

rem1k
08-08-11, 22:33
jedz i sprawdz na diagnostyce skutecznosc hamulcow, moze jedna strona bierze gorzej? moze korektor wywalony? ja mam seryjne eg9 i reczny nie rwie pyty...nie sprawdzalem na mokrym ale na suchym zapomnij

Raffy
08-08-11, 22:49
no to teraz jest jedna wielka niewiadomo w takim razie... :confused::confused: bys musial teraz wszystko po kolei sprawdzac... zrob tak jak rem1k pisze ;]

Bobby
09-08-11, 01:49
Właśnie korektor... umknęło mojej uwadze. Mam z poprzednich hamulców. Zapewne to jest przyczyną, że nie hamuje tak jak powinien?

I jeszcze coś, to są hamulce z ABS. Niestety ABSu nie mam zamontowanego, ponieważ mechanik nie wiedział jak. Chciałbym ten ABS... Dużo jest z tym pracy? Trzeba kalibrować zegary?

rem1k
09-08-11, 10:36
w poprzednim aucie nie mialem absu, teraz mam. Podejrzewam ze jest troche z tym roboty. Sam agregat, przewody pompa-agregat, elektryka i pewnie jeszcze kilka rzeczy ktorych nie widac od razu...

Nemereth
09-08-11, 13:22
Bobby co mają zegary do hebli?

Korektor radzę zostawić.

Marcin1792
09-08-11, 16:59
A może zapowietrzony układ?

Bobby
09-08-11, 18:32
Odpowietrzałem, może coś tam jeszcze zostało ;/ Coś tam słyszałem, nie wiem czy to prawda, że gdy montuje się ABS (elektryka), trzeba kalibrować na nowo zegary. Jednak jakoś mnie ta teoria nie przekonuje. Powracając do korektora. Wiem, że to właśnie on może być przyczyną słabego hamowania. Więc co można z nim zrobić?

Lune
09-08-11, 19:08
W tym EG9 za korektor odpowiada pompa ABS. Jak nie zamierzasz przekładać go do swojego Civic'a, znajdz korektor od EG5/EG6 czy jakiegoś crx'a - ogólnie od auta z tarczami przód - tył ;)

kaczy_skc
09-08-11, 19:55
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?8735-swap-hamulc%F3w

Nemereth
10-08-11, 02:46
W tym EG9 za korektor odpowiada pompa ABS. Jak nie zamierzasz przekładać go do swojego Civic'a, znajdz korektor od EG5/EG6 czy jakiegoś crx'a - ogólnie od auta z tarczami przód - tył

Hmm, nie widzę sensu.
EJ1 240/bebny.

Przełożyłem setup 262/240 tarcze i korektor zostawiłem. Pedał łapie niżej ale blokuje koła i pompy z serwem nie zmieniałem. Więc na tym doświadczeniu bazując korektor zostaw. Może przetestuj na innej pompie z innym serwem ?

maciu$
13-08-11, 12:22
Hmm, nie widzę sensu.
EJ1 240/bebny.

Przełożyłem setup 262/240 tarcze i korektor zostawiłem. Pedał łapie niżej ale blokuje koła i pompy z serwem nie zmieniałem. Więc na tym doświadczeniu bazując korektor zostaw. Może przetestuj na innej pompie z innym serwem ?

EJ1 ma 262/bębny tak dla ścisłości.

paFeł
15-08-11, 11:52
Korektor nie ma nic do ręcznego, przecież ręczny uruchamiany jest linką a korektor jest na przewodach hamulcowych. Jak psiał raffy to częsty przypadek kiepskiego ręcznego w wielu autach

maciu$
16-08-11, 01:45
Korektor nie ma nic do ręcznego, przecież ręczny uruchamiany jest linką a korektor jest na przewodach hamulcowych. Jak psiał raffy to częsty przypadek kiepskiego ręcznego w wielu autach
Co do ręcznego to normalne, ze na tarczach działa dużo gorzej, niż na bębnie, dlatego w niektórych autach stosuje się tarczo-bębny.

darp4
18-08-11, 23:52
przeprowadz regulację recznego.
Zapłon wyłączony, linka poluzowana na max, pompowanie kilkanaście razy hamulcem, naciągnięcie linki tak żeby miedzy 6-10 zębem na dźwigni był opór.

sebaj_p
31-08-11, 10:04
Co do ręcznego to jest tak jak koledzy piszą- jest wyraźnie słabszy niż przy bębnach. Natomiast korektor siły hamowania jak najbardziej powinien być od wersji z tarczami z tyłu i bez abs-u, ja kupiłem od eg5. To, że ktoś nie wyczuwa problemu to już inna sprawa. Po wymianie napewno odczujesz, że tył auta również zaczął hamować.

spychu
01-09-11, 10:34
Co do ręcznego to jest tak jak koledzy piszą- jest wyraźnie słabszy niż przy bębnach. Natomiast korektor siły hamowania jak najbardziej powinien być od wersji z tarczami z tyłu i bez abs-u, ja kupiłem od eg5. To, że ktoś nie wyczuwa problemu to już inna sprawa. Po wymianie napewno odczujesz, że tył auta również zaczął hamować.
Nie do konca sie zgodze, bo korektor z EG5 bez ABS wspolpracuje z tarczami w konfiguracji 242/240 wiec dla mnie nie bedzie dzialal w pelni poprawnie przy np. 282/240 jakie mam u siebie.

Mysle, ze wiecej niz korektor ma tu do powiedzenia ogolny stan tylnych zaciskow, klockow. U mnie na korektorze 242/beben przy konfiguracji 282/240 jest wszystko tak jak byc powinno, na stacji diagnostycznej wszystkie sily dzialajace na przednia jak i tylna os sa calkowicie w normie, nie ma slabszego hamowania tylu, z tym, ze wszystkie zaciski zanim byly wlozone na auto zostaly zregenerowane a tarcze i klocki byly wlozone nowe.

Nie wyobrazam sobie zmiany korektora na taki, ktory ujmie z przodu dodajac z tylu. Pomijajac to, ze moje hamulce na korektorze od 242/beben dzialaja idealnie to gdybym chcial poprawic jeszcze ich balans, wlozylbym na tyl ostry klocek typu DS2500.

jero11
01-09-11, 12:44
w swojej Ej2 mam z przodu hebel 282mm na zacisku z Legend i tył 242 z solki + pompa z serwem z Legend, na korektorze z EJ2 242/bęben tył hamował bardzo słabo, ostatnio założyłem samą pompę ABS z EG6 bez podłączania elektryki i jest bardzo duża różnica w hamowaniu, oprócz tego że tył zaczął hamować poprawi się też przód:) Pompa ABS to hybryda pomp EG6 i Legend, w pompie ABS nie ma korektora hamowania i wszystkie koła hamują na max.

sebaj_p
02-09-11, 08:17
Spychu problem w tym że na stacji diagnostycznej masz sprawdzany osobno tył i przód a więc nie wiesz czy balans przód-tył jest ok, a wiadomo, że bębny potrzebują mniejszej siły niż tarcze. U mnie taki korektor przy swapie 262/240 spisywał się znacznie lepiej niż ori z bębnów. Jakbyś wymienił korektor to sądzę, że zmieniłbyś zdanie.bębnów. Jakbyś wymienił korektor to sądzę, że zmieniłbyś zdanie.