Zobacz pełną wersję : Kiepski sprint 0-100 w EJ9 - stożek vs. seria
Wiem, ze tego rodzaju zapytan/postow bylo juz kilka na forum ale chialem poznac zdanie ludzi jezdzacych Civem Ej9, najlepiej D14A4.
Zastanawiam sie czy stozek zauwazalnie jest w stanie poprawic sprint 0-100kmh w porownaniu z seria. Wkurzylem sie gdy godzine temu zrobilem kilka testow ze startu zatrzymanego moim autkiem. Zeby wszystko bylo jasne, autko to Civek D14A3/4 z dolotem (kibelrura) w wersji custom (105KM na hamowni). Sprint testowalem na prawie pustym baku, na pokladzie oprocz mnie (125kg) i standardowych klamotow (+2 opony w bagazniku i zgrzewki browaru) nie bylo nic. Opony 195/50/15 nowe wiec przyczepnosc powinna byc cacy.
Probowalem kilka razy roznych sposobow ruszania ale chyba najlepszy jest strzal ze sprzegla ok 4.5 krpm i ciagniecie do 6.9 krpm i wowczas zmiana biegu. Wyniki mnie troche ostudzily - osiagnalem powtarzalne 10.5 - 10.7 sek a wiec raczej "seryjnie" (mierzylem komorka). Pamietam ze np. badyl kiedys chwalil sie ze osiagal na swojej kibelrurce czasy ponizej 10 sek a wiec juz byloby zauwazalnie lepiej. Doradzcie czy:
1. zle startuje??
2. srednica rury jest zbyt duza (75mm),
3. paliwo ?? (neste 95)
4. ... za duzo oczekuje od tego malenstwa (1.4).
Czy stozek faktycznie moze pomoc w lepszym zbieraniu sie auta w porownaniu z seryjnym cieniutkim dolotem ?? Jesli ktos z WAS robil podobne porownania przed i po zalozeniu stozka, najlepiej w D14 ?? Pytam gdyz zastanawiam sie nad sensem bawienia sie przy D14 w jakies przerobki niskobudzetowe - auto pali mi teraz jakeis 1L wiecej w kazdych warunkach, jest glosniejsze (to akutat mi bardzo odpowiada) a poza tym... - nic.
czy ten stozek jest dobrze usytuowany?ma dostep tylko do zimnego powietrza?dla mnie sam stozek nie pomoze w osiagniecu lepszego przyspieszenia, a moze sie myle ?
Stozek + cieple powietrze spod maski = tragedia :)
W 6gen niebardzo mozna doprowadzic zimne powietrze jezeli posiada sie klime a tak jest u mnie. Stozek jest dosc dobrze oddzielony od ciepla panujacego w komorze silnikowej (wkrotce zdjecia), wkurza mnie to ze mam osiagi na poziomie serii choc hamowia wskazuje optymistyczne +15KM niz katalog...
Czy ktos kiedys probowal dorobic to powerrury np. czegos na ksztalt rezonatora ?? Moze to jest problem gdyz lubie experymentowac i w polowie rury wrzucilem trojnik (wejscie 75mm - wyjscie 50mm + 75mm. Na odnodze 75mm za kikanascie cm jest stozek a na odgalezieniu 50mm mam rurke ok 30cm zakonczona korkiem plastikowym z mala dziurka. Pomyslalem ze bedzie to dodatowe 0.6L pojemnoci ukladu dolotowego tak jak jest z rezonatorem w serii ale pewnie jest to niepotrzebne ?? Dajcie PLS znac jak to wyglada u Was - posiadacze EJ9 - osiagi, spalanie i wrazenia z dolotem
[H] Dylu [H]
08-04-07, 11:21
ja wczoraj zakladalem stozek na D14A3@A4, fotki znajdziesz TUTAJ (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=27739)
co do odczuc...sprint do 100 km\h jest na podobnym poziomie, ale na koncu 400m mialem predkosc wyzsza o 7-10 km\h niz na standartowym dolocie, no i ten dzwiek silnika, ktory teraz wydobywa mi sie spod maski i gwizd zasysanego przez stozek powietrza przy wkrecaniu na obroty...no magia poprostu :)
autko jade hamowac jak zrobie uklad wydechowy...
witam
wiec tak moje wnioski sa takie na serii robilem 100 w 10-10,5sek na mokrym asfalcie pozniej zrobilem kibel rure 75mm i stozek i tak:
-dzwiek to jest tu najbardziej zauwazalne(jest *****isty :djablek: )
-mam wrazenie ze odetkala sie tak w granicy 5500-7000obr. a zamulila sie od 120km\h w gore ale moze to tylko złudzenie z tym zamuleniem najlepiej bylo by teraz wzucic serie
-co do sprintu do setki to powiem tak jak mialem seryjne 13stki to sie zbierala lepiej ale niestety nie mialem okazji zmierzyc zalozylem 15x7.5 195 i niestety odrazy ja zmulilo ale i tak postanowilem ja zmierzyc i okazalo sie ze przez felgi dostalem 1,5-2sek w dupe do 100 wiec mysle ze tu tkwi twoj problem na seryjnych lekkich felach powinienes zejsc ponizej 10sek.
-co do spalania to chyba raczej nie wzroslo
- co do mojego dolotu to jeszcze wymaga on moda bo zrobilem blad dajac czujnik bezposrednio w kolanku przed przepustnica co moze stwarzac pewne opory ze wzgledu na swoja wielkosc wiec jak to zmienie mysle ze bedzie lepiej no i jeszcze doprowadzenie zimnego i odizolowanie.
pzdr.
ja w D14A4 kibelrurke mialem nawet ta taka ciekawa ;)
103KM na hamowni pokazywalo a i tak jak probowalem na gtech to powyzej 10sekund
cuda z dolotu nie bedzie
niestety cuda sie nie zrobi, to jest 1.4 wiec i tak uwazam ze jak na 1.4 jest super
tehCleaner
08-04-07, 16:00
check it: http://www.youtube.com/watch?v=zK_ppFVsQes
[H] Dylu [H], jak to mozliwe ze setje osiagasz w ok 8sek ?? Przeciez to nierealne, poza tym jaka masz srednice powerrurty - moze tuta jest pies pogrzebany. Dawaj szybko znac bo az mnie wkurzyles tym filmikiem - ja i moje nedzne 10.5 a Ty ponad 2.5 sek mniej. Poza tym wg. badyla, jego civek robi setke 1 9.3 sek... kuswa
moja tak sie teraz zbiera....
http://video.google.pl/videoplay?docid=-1248958637165716860
[H] Dylu [H], jak to mozliwe ze setje osiagasz w ok 8sek ?? Przeciez to nierealne, poza tym jaka masz srednice powerrurty - moze tuta jest pies pogrzebany. Dawaj szybko znac bo az mnie wkurzyles tym filmikiem - ja i moje nedzne 10.5 a Ty ponad 2.5 sek mniej. Poza tym wg. badyla, jego civek robi setke 1 9.3 sek... kuswa
jakie 8sek????????
d16z6 ma w serii 8,6 do setki i liczycie ze d14z dolotami ma takie same wyniki badz lepsze?
troszke dystansu panowie....
[H] Dylu [H]
10-04-07, 14:59
Wally wpadnij jutro na bemowo, ja postaram sie byc to pojedziemy :D a pozniej pogadamy :D
Bardzo chcialbym ale akurat srody nie pasuja mi ni w 5 ni w 10 niestety, zaluje bo baty na pewno bym zebral ale chcialbym Twoje cacko zobaczyc live :)
Moze bedzie jutro jakas duszyczka z d14a4 z custom-dolotem do porownania?? Bardzo jestem ciekaw jak naprawde jezdzi ten furacz :aloha:
jakie 8sek????????
d16z6 ma w serii 8,6 do setki i liczycie ze d14z dolotami ma takie same wyniki badz lepsze?
troszke dystansu panowie....
A widziales moze filmik (LINK DO FILMIKU (http://www.2a.pl/~ku314/rozne/temp/honda/civic/civic.wmv) ) nakrecony przez Dyla ?? Nie twierdze ze to najprawdziwsza prawda ale czas sprintu mowi sam za siebie...
[ Dodano: Wto 10 Kwi, 2007 ]
tehCleaner, dopiero teraz obejrzalem filmik i przyznam ze moje starty za znacznie lepsze :P Po co ciagniesz niepotrzebne powyzej 7krpm az odcinka Cie dlawi? Zmiana 1-2 oraz 2-3 poprzedzona jest odcinka - przy takim przyspieszaniu osiagasz jakies 12.5 sek do setki. Warto popracowac nad startem kolego.
P.S. JAK RUSZYC ZEBY OBROTY NIE ZACZELY SPADAC PO PELNYM PUSZCZENIU SPRZEGLA ??
Lecisz na pol-sprzegle :afro: obroty nie spadaja tak znacznie a autko rwie asfalt :) musisz tylko to potrenowac zeby sprzegla niezjarac :agent: i moze bedziesz mial 5 sek do 100km/h :aloha: (joke)
Wally, chyba pomyliłes nas to moj filmik ogladales, ciagne tak specjalnie bo poprostu testowalem zeby pozniej sobie spokojnie zobaczyc kiedy odcina itd wiem ze wtedy tylko trace w dalszej czesci filmiku jest juz spokojniej a toa poza wszystkim to padal deszcz i bylo cholernie slisko, w koncu to bylo w lany poniedzialek... :d
[H] Dylu [H]
11-04-07, 05:29
P.S. JAK RUSZYC ZEBY OBROTY NIE ZACZELY SPADAC PO PELNYM PUSZCZENIU SPRZEGLA ??
nie puszczac w pelni sprzegla przy ruszaniu :d tylko tak nim operowac aby miec wysokie obrtory i panowac nad uslizgiem kul w czasie startu tak zeby byl on najefektywniejszy...musisz poprostu nauczyc sie nasladowac system ASR :aloha: ;)
Mam dolot AEM z małymi przeróbkami (w lokalnym sklepie z wieś tuningiem nie mieli akurat niebieskiego kolanka :P ) :
http://img213.imageshack.us/my.php?image=dolot006uv9.jpg
Bez kolanka była kapa totalna, auto było zmulone w całym zakresie obrotów.
Pewnie równo siorbał ciepełko z silnika.
Do tego kolektorek 4-2-1 ebayowy i na hamowni wyszły 102PS.
Niestety gdzieś wcięło mi 12Nm w stosunku do serii!
To jest wykres:
http://ftp.honda.slask.pl/Prono/WykresPronoSmall.jpg
Dźwięk, wiadomo, zabija, szczególnie powyżej 4 tyś obr. Reakcja na gaz lepsza.
I to koniec plusów.
Spalanie troszkę wzrosło, dolny zakres obrotów kijowy, trzeba wyżej silnik kręcić zeby to to jechało.
Po jakimś czasie naszło mnie coś i wrzuciłem seryjny dolot.
Ale się zdziwiłem jak mi auto ładnie zaczęło ciągnąć z niskich obrotów, stało się elastyczniejsze, jakby po prostu wróciło te 12 niutków.
Nie byłem jeszcze z autem na hamowni na seryjnym dolocie więc porównania na papierze nie mam ale dupohamownia tak właśnie wskazuje.
Myślę, że problem ze stożkiem leży w braku nadmuchu zimnego powietrza i nie jest wogóle odgrodzony od silnika. Niestety autko jest jedną wielką jeżdżącą chłodnicą i żeby zrobić nadmuch musiałbym wyciąć konkretną dziurę w nadkolu pod maską, tam gdzie inne wersje silnikowe mają rezonator, bo innej drogi raczej nie ma.
Pron!, zgadzam sie tyle ze... u mnie wykresik nie byl wcale taki zly
http://img142.imageshack.us/img142/4205/wally0wc.jpg
W wolnym czasie postaram sie jeszcze wyczyscic przepustnice (dla swietego spokoju) i moze fuck-tycznie naucze sie ogarniac sprzeglo jakos efektywniej. Jak troche podwyzszylem obroty na ok 6-6,5 krpm i ostrzej ruszylem to zaczelo smierciec mi sprzeglo wiec zmusilem je to uslizgu (zbytniego zapewne).
Martwi mnie jednak spadek obrotow i cos mi sie zdaje, ze takiego spadku nie bylo na standardowym dolocie. No nic - ucze sie dalej.
Panowie - moze ktos sam organoleptycznie sprawdzilbym na spocie jak jezdzi Civek Dyla o ile kolega sie pojawi co ??????
no i powoli zaczynamy dochodzic do magicznej prawdy ze nie moca max sie jeździ a całym przebiegiem wykresu....
i to ze na Pmax jest ilestam koni wiecej nie zawsze znaczy ze auto bedzie lepiej jeździc....
skolopendra
11-04-07, 16:30
no panowie wywalamy stożki
i przechodzimy na wkładki :aloha:
.................................. wkładki góra
[H] Dylu [H]
11-04-07, 16:54
Panowie - moze ktos sam organoleptycznie sprawdzilbym na spocie jak jezdzi Civek Dyla o ile kolega sie pojawi co ?? ????
kolega sie pojawi...o ile nie spadnie deszcz :d
To ja się wypowiem. U mnie po założeniu dolotu home made wypluło 99.2KM przy serii 90.7KM (wykres do obejrzenia u mnie w temacie) powtarzalnie na G-Techu robie 9.3 / 96km/h i 17.2 na ćwiartke. A najlepszy wynik to 8.86 do 96 i 16.87 na ćwiartke. Koła mam 195/50 R15.
Uliczne streety oczywiście ustawiane na 400m to:
Vectra C 1.9 CDTI 125KM pojechana o ok 2 długości
Toledo II 1.9 TDI 110KM pojechane ze 3-3.5 dlugości
Toledo I 1.8 8V - 90KM pojechane z 6 długości jak nie lepiej
Peugeot 206 1.4 - 80KM wygrana z 5 długości.
Megane Coupe 2.0 8V - 117KM baty max 2 długości.
Swift GTI 1.3 - 111KM baty ze 3-3.5 długości.
Civic 5gen Coupe - 101KM seria dłubnięty dolot i wydech idealnie równiutko :) Start decyduje o tym kto jest pierwszy bo przewaga osiągnięta na starcie utrzymuje się do końca, w przypadku równego startu zderzak w zderzak do końca.
Vectra A 2.0 8V - 115KM -baty ze 2 długości max
Civic 1.4iS - 107KM baty też ze 2 długości.
Streety wielokrotnie powtarzane i jest duża różnica w stosunku do serii.
z tego co moj kumpel kombinowal zapaleniec kiedys ,pamietam ze przeliczal sobie litraz dolotu (odpowiednia dlugosc i gubosc power rurki) :d tez mial wlasnie problemy z dolnym zakresem ale po probach i wyliczeniach w koncu mu sie udalo ze auto na dolocie zbiera sie tak jak nalezy,nie mniej jednak wkladka K&N w niczym nie odbiega tylko troche kosztuje :/
tehCleaner
11-04-07, 22:34
K&N w niczym nie odbiega ale to juz jest stozek zrobiony z bawełny, wyczyscisz go od czasu do czasu i praktycznie stożek dozywotni:D
Panowie - czy cos ciekawego na zlocie sie wydarzylo ?? [H] Dylu [H], byles i zloiles kogos ?? :D
Panowie, zauwazylem ze u mnie sprint 0-100 trzeba startowac z ponad 6 krpm bo wczesniej drastycznie spadaja obroty... Przede mna kilka testow gdy tylko znajde troche czasu - moze w koncu uda mi sie to ogarnac...
P.S. spalanie po ostatnim katowaniu wyszlo ponad 10L ... tak samo jak przyspieszenie :D I teraz bede sie staral zejsc ponizej tego wyniku... zarowno ze spalaniem jak i sprintem :piwo2:
myslalem nad takim dolotem.. ale po przeczytaniu tego wszystkiego kupie chyba wkladke K&N do ori dolotu i btak zostawie..... dziwieku nie bedzie.. ale tez nic nie pogorsze na bank
Angrekoo, to Twoje wnioski - po to powstaja takie watki zeby potomni poznali "za" i "przeciw" roznych modow. Tylko musisz sie zastanowic CZY i wogole PO CO chcesz modyfikowac ?? Ja akurat niskim kosztem experymentuje sobie z osiagami Civica - jak bedzie zdecydowanie gorzej to wywale moja "kanalizacje", wroce do serii i voila. Inny bedzie modyfikowal tylko dla lansu, inny dla dzwieku a jeszcze inny bo ma za duzo kasy - i kazdy ma swoje za i przeciw.
Po co Ci wkladka skoro koszt duzy a przyrost raczej niewielki ?? To juz lepiej sobie odlozyc na wymiane oleju albo na tankowanie :) Po cos te skosnookie kurduple z Japonii :hinczyk: studiowali budowe aut ponad 30 lat (civic) zeby obliczyc optymalny kompromis pomiedzy spalaniem i osiagami i nazwali go SERIA.
:afro:
Pozdro
To ja się wypowiem. U mnie po założeniu dolotu home made wypluło 99.2KM przy serii 90.7KM (wykres do obejrzenia u mnie w temacie) powtarzalnie na G-Techu robie 9.3 / 96km/h i 17.2 na ćwiartke. A najlepszy wynik to 8.86 do 96 i 16.87 na ćwiartke. Koła mam 195/50 R15.
Uliczne streety oczywiście ustawiane na 400m to:
Vectra C 1.9 CDTI 125KM pojechana o ok 2 długości
Toledo II 1.9 TDI 110KM pojechane ze 3-3.5 dlugości
Toledo I 1.8 8V - 90KM pojechane z 6 długości jak nie lepiej
Peugeot 206 1.4 - 80KM wygrana z 5 długości.
Megane Coupe 2.0 8V - 117KM baty max 2 długości.
Swift GTI 1.3 - 111KM baty ze 3-3.5 długości.
Civic 5gen Coupe - 101KM seria dłubnięty dolot i wydech idealnie równiutko :) Start decyduje o tym kto jest pierwszy bo przewaga osiągnięta na starcie utrzymuje się do końca, w przypadku równego startu zderzak w zderzak do końca.
Vectra A 2.0 8V - 115KM -baty ze 2 długości max
Civic 1.4iS - 107KM baty też ze 2 długości.
Streety wielokrotnie powtarzane i jest duża różnica w stosunku do serii.
no wyniki raczej wierygodne tylko to megane coupe mi nie pasuje...
powinno wygrac raczej...
i kierownik swifta tez musial zaspac...
Określeniem baty nazwałem moją porażke :)
opony 195 w 1,4 to pomylka jesli chodzi o przyspieszenie, jezdzac 1,4 przy oponie 175na 14 bez problemow mozna osiagnac ponizej 10sec na gtechu, dokaldnie takim jak twoj czyli seria 75 koni z wyjeta zwezka z wsadzonym kiblem, start na oponach 175 trzeba juz dawac praktycznie z odciecia... na 195 napewno bedzie spadal za nisko, na 195 to seryjnei zjezdza integra typeR...
[quote="Wally"]Panowie, zauwazylem ze u mnie sprint 0-100 trzeba startowac z ponad 6 krpm bo wczesniej drastycznie spadaja obroty... Przede mna kilka testow gdy tylko znajde troche czasu - moze w koncu uda mi sie to ogarnac...
Dokladnie tak jak kolega mowi...po przeczytaniu tego watku potestowalem troche auto i kurde...zaczelo jakby przyspieszac hehe.. a powaznie to mysle ze troszke ponizej 10sek mozna zejsc...ja mierzylem sobie czas sam stoperem w komorce wiec pomiar maaalo dokladny ale mysle ze w granicach 10 sek bylo. Troche nauki i moze bedzie lepiej... C`ya
Aquarius, a jak jechales/startowales ??
[ Dodano: Pią 13 Kwi, 2007 ]
Pron!, tak sie tylko zastanawiam - masz dolocil AEM, podejrzewam ze troche kosztowal. Po pierwsze to jest on chyba troche niefortunnie "dobrany" bo taczej nie pasuje zbut dokladnie do naszych silniczkow co?? Po pierwsze na "zakrecie" widac mocowanie... jakies 5cm od kielicha. Po drugie miejsce mocowania stozka jest jakies nieprzemyslane - ani tam miejsca nie ma a do tego blisko silnika i goracych wezy od chlodnicy. Po trzecie - zrobilem sobie w excelu glupie porownanie naszych wykresow i:
- w przedziale 2500-6500 (czyli najbardziej efektywny obszar roboczy pracy silnika) mamy roznice w przedziale 4-10Nm - srednia dla tego zakresu do 8Nm
- w tym samym przedziale roznica w mocy wynosi 11-18KM (srednia 15)
Wynika z tego ze ten dolocik jest albo zle dobrany albo... zle dobrany :/
Znaczy tak...próby były dwie...za kazdym razem startowalem gdzies z 5.5tys i w oby przypadkach nie udało mi sie zapobiec malemu uslizgowi kół na starcie ale to chyba kwestia wprawy...no i minimalnie mi jeszcze obroty spadly...ale mysle ze to kwestia wprawy. Do tej pory myslalem ze hanke mam zmulona bo sprint klasowal sie w granicach 12sek ale teraz widze ze to brak umiejetnosci z mojej strony :)
Nie wiem czy masz dolot ale do sprintu trzeba wziac przede wszystkim pod uwage jakie masz kola i czy masz jakas kibelrure. W EJ9 mojej kobietki mamy zamontowane koleczka 175/70/13 i tam mozna bez problemu z 4-4.5 tys ruszyc z malym piskiem i bez spadku obrotow. U mnie trza zylowac do 6 tys i dopiero ruszam.
Poz tym - panowie, jak dlugi skok sprzegla macie u siebie w EJ9 ?? U mnie sprzeglo lapie mieciutko w polowie i mam go zaledwie 1-2cm a pozniej juz skon eghem.. pedala(u) nie ma wplywy na zalaczanie/odlaczanie napedu
Dolot lekko dłubniety..w fazie modyfikacji ;) a co do kół to 175/14. U mnie nie ma problemu zeby przy mniejszej predkosci obrotowej ruszyc z piskiem ale zauwazylem ze jak startowalem z tych 5.5tys to sprint sie poprawil i to zauwazalnie..musze tylko popracowac nad tym spadkiem obrotów..
Realne ze < 10s.
D14A3
Katalizator OUT
Wydech Montii (przelot)
Dolot: Wkładka K&N i seryjna rura z wywalonym rezonatorem. Rura podgieta w strone zderzaka, bardziej w dół.
9.7-10s
4.5tys-5tys i strzał, potem średnio do 6.5-7 tys.
Teraz wrzuciłem gaz BRC, zrobili mi mixer, który zwężył dolot do 32mm zaraz przy przepustnicy. Nie testowałem ale czuje, że nie powalczy.
Witam jednak nie jest tak zle dzisiaj na spocie wydusilem na g-techu 9,35sek. :d i tak jak mowia strzal z 5.0tys i ogien...
to ja sie podzile w wami moimi spostrzeżeniami : kółeczka 195/50/r15 przy waleniu z 4500 -5000 strasznie mieli (długo stoi i sie zastanawia :P) , ruszasz z 3300 - 3500 i jest git ( strzał ze sprzęgła i równocześnie pedał w podłoge). w kazda niedziele jeżdze na sciganka z małopolskim tuning klubem i do tej pory (sprawdzałem z 3-ma ej 9-kami 1.4 90 KM ) i na około 20 kresek dostałem w tyłek moze 6 razy :)
[ Dodano: Pon 16 Kwi, 2007 ]
Realne ze < 10s.
D14A3
Katalizator OUT
Wydech Montii (przelot)
Dolot: Wkładka K&N i seryjna rura z wywalonym rezonatorem. Rura podgieta w strone zderzaka, bardziej w dół.
9.7-10s
4.5tys-5tys i strzał, potem średnio do 6.5-7 tys.
Teraz wrzuciłem gaz BRC, zrobili mi mixer, który zwężył dolot do 32mm zaraz przy przepustnicy. Nie testowałem ale czuje, że nie powalczy.
wywalenie rezonatora daje coś czy wywaliłeś go po to zeby rure podgiać w dół?
Poto, żeby rure dać bardziej do chłodniejszego powietrza.
U mnie 195/50 R15
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.