Zobacz pełną wersję : Oswietlenie Coupe - dostosowanie USA do EU
Witam,
noszę sie z zamiarem dostosowania oświetlenia w mojej amerykańskiej wersji Coupe do polskich przepisów. W takiej sytuacji rodzi się szereg pytań. Zauważyłem, że ogólnie problem jest znany, lecz informacje na forum są szczątkowe i "porozrzucane" po różnych tematach i postach. Mam nadzieję, że w tym poście łatwo rozwiąże się sprawa przeróbki świateł w coupe.
Dlatego pragnę zapytać jaki jest najtanszy sposób na dostosowanie samochodu do przepisów- dla lamp z przodu i dla lamp z tyłu? Kto ma z tym tematem doświadczenie?
Kilka pytań:
1. czy zakup tylnych lamp z wersji europejskiej coupe załatwia sprawę oświetlenia z tyłu? Czy bez problemu można podłączyc lampy i wszystko pasuje? Jeśli wersja USA nie ma postojówek z tyłu, to nie zabraknie do niego "kabelka" przy podłączeniu lamp EU?
2. zauważyłem, że lampy z przodu USA i EU są identyczne z wyglądu, różnią się jedynie żarówkami, czy jest sposób na t, by uruchomić białe, małe światla -postojówki w wersji eruopejskiej -które w mojej wersji nei świecą nigdy? I wtedy może wystarczyłoby jedynie zmienić żarówki w kierunkowskazach na jedno włókwnowe i po sprawie?
3. pozostaje kwestia kierunkowskazów bocznych - czy ktoś słyszał o jakimkolwiek scenariuszu rozwiązania tego problemu?
Pozdrawiam serdecznie.
Dodam jeszcze ze u nas z tyłu jest obowiązkowe światło przeciwmgielne . Z tego co wiem to jest możliwość przerobienia jednego światła wstecznego na własnie przeciwmgielne.
Najpierw napisz z ktorego roku masz coupe...
Coupe jest zgodne z latami w dziale, a dokładnie grudzień 2002.
Leeo czytałem wiele Twoich wypowiedzi na forum, masz też doświadczenie z przeróbką oświetlenia?
Kolejne pytanie jakie mi sie nasunęło jest takie: jeśli samemu się przrobi te światła, tył i przód, to czy wtedy panowie policjanci w Polsce i zagranicą nie będą mieli pretensji o to, że światła sa przerobione domowym sposobem - bez żdnego specjalnego certyfikatu, jakieś homologacji ponownej po przeróbce itp?
Przerabianie lamp jest nielegalne i mogą się o to przyczpić. Lampy mają homologację na usa. Tył możesz zrobić jak ja kiedyś - we wsteczny kierunkowskazy, a wsteczny pod zderzak. W kierunkowskazy p/mgielne Gdybyś mial polifta, to tam podobno wychodzi jeszcze numer ze wstawieniem zielonej diody w czerwony kierunek - mi z zielona zarówka nie wyszlo ;) Najlepiej to chyba kupic lampy od europejczyka a p/mgielne podpiac pod lewy wsteczny. Co do przodu, to ja za przeróbke na europejczyka zaplacilem 450zl, ale zalezalo mi na soczewkach i bylo to 4 lata temu. Teraz bardziej oplaca sie kupic lampy uzywane lub w zamienniku, lub wstawic soczewke w oryginalne z usa, no ale mimo tego ze bedziesz przechodzil przeglady to nie bedzie homologacji na europe.
W Poznaniu jest firma "Reflektor" (www.reflektorpoznan.pl) która zajmuje się modyfikacją kloszy lamp samochodów z USA można zapytać. Nie korzystałem z ich usług bo sam się pobawiłem w zmiany u siebie, ale wiem że ktoś robił na forum zmiany w lampach w sedanie w VIII genie i wyszło ładnie :)
Na podkarpaciu godnym polecenia człowiekiem od przeróbki lamp z USA jest:
American Prestige Motors. Cudziło Kazimierz
37-403 Pysznica
ul. Folwarczna 17
woj. podkarpackie
powiat: stalowowolski
Koszt przeróbki CIVICa to około 700zł.
Ja osobiście zdecydowałem się, na zakup europejksich reflektorów oraz lamp tylnych i wymianę moich amerykańskich.
Do tego zostanie stworzona instalacja i włącznik przeciwmielnych na tył i nic więcej prawdopodobnie nie trzeba będzie robić. (tak mi się wydaje póki co)
Wydaje mi się, że jest to scenariusz najbardziej "legalny". Będe rejestrował auto w niemczech więc nie chcę mieć żadnych problemów.
Chcesz mieć full legal, to kup jeszcze przeciwmgielne z preludy lub civica 4g i zamontuj w zderzaku z tyłu po lewej stronie, ewentualnie coś pod zderzak. Dodatkowo są takie zasady, że musi być lampka od włączonych przeciwmgielnych gdzieś na widoku, ale ja umieściłem włącznik przy otwieraniu maski. Jakbyś śmigał w PL to nie musiałbyś dużo kombinować - jeden ze wstecznych zastąpić czerwoną żarówką, ale DE może to nie przejść.
Ja wrzuciłem przeciwmgłową w lewą tylną lampę w miejsce cofania. Czerwona żaróweczka :D i pierwszy przegląd w Polsce bez problemu :)
Ja mam tak samo, w Polsce ok, ciekawe jak w Niemczech gdzie kolega chce rejestrować auto, bo jakby nie patrzeć ta żaróweczka jest za mała, żeby spełniała funkcję przeciwmgielnego.
Zatem europejskie tylne lampy nie posiadają przeciwmgielnego? I jest on montowany w zderzak, tak jak w sedanach?
Ten fakt przeoczyłem...
Blackem jak byś chciał założyć przeciwmgielne w tylnym zderzaku to mam coś takiego jak na foto ponizej co oddam za parę groszy. Więcej info na PW. Tylko pytanie co kto lubi mi to nie odpowiadało :)
http://imageshack.us/photo/my-images/853/28022011008.jpg/
Przy zmianie w lampach tylnych - kierunkowskazy do wstecznego, gdzie w takim przypadku robiliście Panowie wsteczny?
U mnie było pod zderzakiem, ale kichowo to wyglądało, więc w końcu kupiłem drugi komplet lamp.
http://img98.imageshack.us/img98/261/dsc04913n.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/98/dsc04913n.jpg/)
Jak sam widzisz, teraz wygląda to lepiej :)
http://img149.imageshack.us/img149/2681/82081173.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/149/82081173.jpg/)
gdzie w takim przypadku robiliście Panowie wsteczny ja mam wsteczny tylko w prawej lampie, a w lewej mam przeciwmgielne białe z czerwoną żarówka co świeci na różowo oczywiście :p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.