Zobacz pełną wersję : Sprężyny i koła do civica 4 generacji.....Proszę o pomoc...
Witam !!!
Jak sami wiecie musze zmienic koła w moim aucie i je troszke uziemić. Nie ma na to super dużo kasiory, wiec chciałbym to zrobic w miare solidnie i niedrogo...
Jeśli chodzi o koła to koledzy z forum już mi podsuneli pomysł na felgi HiJoin H-125. Felgi maja naprawdę ładny wzór i są rzeczywiście niedrogie i mają nienaganna opinię.... Problem mój polega jednak na tym czy kupic sprężyny do standardowych amorków obniżające furexa o -35mm czy zbierać na profesjonalny zawias z regulacją i jakie załozyć do tego koła ??? 16" z oponami 205/40 czy 15" z oponami 195/50 ???? Co będzie najlepszym rozwiązaniem i tańszym i co poprawi wizualnie samo autko ???
Bo narazie to wyglada masakrycznie:
http://www.honda.gda.pl/modules/gallery/galerie/pryw_dareko/ahd.sized.jpg
ps. zderzak już mam przykręcony....
I jeszcze fotka felg które chce kupić do tego wozu:
http://www.alufelgi.net/hijoin/h-125.jpg
Jeśli ktoś ma tu 4 generacje i wie coś dokładniej na ten temat to zapraszam do jakiś podpowiedzi.....
jakich podpowiedzi? co taniej? 15 ka co ladniej 16ka - lans 18ka :grin: /17" to juz przezytek/ seryjne amory - dlugo nie pozyja na obnizeniu mozesz kupic sprezyzny jezeli amory masz ok i zbierac kase na amory - ja bym bral 16ke
a zeby nie bylo to u mnie siedzi do landu 17ka :)
17":)
a tu moja była na 16"
http://www.emg.wroc.pl/galeria_rozne1/galeria_rozne1.html
Dominik_bb
12-05-05, 11:30
jak chcesz dac dłuzsze zycie amorkom to dawaj sprezynki -30mm i bedzie oki :lol:
emg - czyli 16" byloby cool na oponach 205/40 - a ty obniżales jeszcze autko do tych felg ??? Bo cos nisko siedzi i tak... Czy te -35mm wystarczy narazie na seryjnych amorkach (wmiedzyczasie bede zbierać na jakies lepsze) ???? Twoja 4 gen emg wyglada bardzo fajnie na tych 16 - nie za duże nie za małe.... 17" to juz chyba przesada...... Ja widziałem crx na 17" i wyglądała troszke smiesznie....
Moja stoi na 15 i sprezynki mam -35 luknij...
moze i smiesznie na 17" ja lubie wesole zycie :D http://www.autobody.pl/zdjecia/galeria/cifik%20przemka/kol.jpg
nie wiem dlaczego wszyscy walkuja ze na nizszych sprezynach amorki siadaja, ja mam przod -70 tyl -40 a oststnio robilem test amorkow i maja po 70% wiec nie jest tak zle jak na 5 letnie auto ktore taka glebe ma jzu 3 lata.
teraz mam qpe na 17:), a tamta była obniżona -35 na seryjnych amorach. Jak doszła zabydowa audio to jeszcze troszeczkę siadła
Ja mam 15 laczki 195/50/15 i nie narzekam jest spoko.
nie wiem dlaczego wszyscy walkuja ze na nizszych sprezynach amorki siadaja, ja mam przod -70 tyl -40 a oststnio robilem test amorkow i maja po 70% wiec nie jest tak zle jak na 5 letnie auto ktore taka glebe ma jzu 3 lata.
Ja tez najpierw wymienilem same sprężyny bo tak myślałem....
Ale jak wyciagnąłem z tyłu amorki to sie załamać można było.... a na ścieżce też miały bardzo dobre wyniki ;).
Pozdrawiam
P.S
Jak masz 70 % to znaczy że nie masz amorków ;(
no nie wiem, koles w stacji diagnistycznej mowil ze sa w porzadku i nei warto jeszcze wymieniac.
Dominik_bb
12-05-05, 21:53
jak ktos ma 70% sprawnosci amorków to są jak nowe !! nawet gdyby były fabrycznie nowe to i tak bedzie nie wiele lepiej góra 85-87% sprawnosci nigdy nie bedzie 100% poniewaz są straty na połaczeniach gumowych itp wiec 70% to jest wynik bardzo dobry PS:Amorki nadaja sie do wymiany jezeli skutecznosc jest ponizej 50%
Moja stoi na 15 i sprezynki mam -35 luknij...
A gdzie moge zobaczyc twoja ????
:arrow: KLIKNIJ A ZOBACZYSZ JA (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=1826)
nie wiem dlaczego wszyscy walkuja ze na nizszych sprezynach amorki siadaja, ja mam przod -70 tyl -40 a oststnio robilem test amorkow i maja po 70% wiec nie jest tak zle jak na 5 letnie auto ktore taka glebe ma jzu 3 lata
i u mnie też -30,juz 4 lata ponad i amorki są ok :)
17" to zdecydowanie za duzo do zelazka.
15" z opona 195/50 to logiczny wybor, biorac rowniez pod uwage osiagi. Same sprezyny szybciej zuzyja Ci amortyzatory, wiec raczej zaleca sie wymiane zestawu.
Jinjet, test amortyzatorow, to rozumiem, ze taki na trzesiawce? Taki test w przypadku aut z ciut twardszymi zawieszeniami, a juz na pewno na twardych sprezynach jakie Ty masz jest gowno warty i nie daje w zasadzie zadnego obrazu o stanie amortyzatorow. W moim 5D, przy 125 000 na zupelnej serii na trzesiawce wyszlo 75%, a auto mialo amortyzatory juz dobite. Nie ma bata, zeby obnizenie nie zuzywalo szybciej amortyzatorow - dla amortyzatora sa ta w zasadzie takie warunki, jak bys ciagle jezdzil w 5 osob i 3 rowerami na dachu i jednym trupem w bagazniku.
Ja mam 15 laczki 195/50/15 i nie narzekam jest spoko.
no i to jest to po co wydziwiać ?? ja mysle że seria jest najlepsza. a 16" żadnych fajnych nie robia albo 15" a potem juz te modele sa w 17" bez sesnu,
Widze ze kazdy tu ma odmienn ezdanie - ogólnie to napewna beda spręzyny -35mm narazie na seryjnych amorkach i zastanawiam sie jeszcze nad samymi felgami - albo 15" albo 16" - ale coraz bardziej kusi mnie te 16"....bo 17" odpada na 100%!!!!!!!
mam 16" w moim zelazku (wzór jak w Rudej tylko o cal mniejsze i w jasnym kolorze) i na pewno ich nie wymainie na inne ! oponki 205/45/16 ale zmieniam na 195/45/16. Smigam na seryjnym zawiasie i jest ok-tylko tyłek wysoko stoi troche
zgodnie z aktualnym podziałem wątek zmienia miejsce :)
Widze ze kazdy tu ma odmienn ezdanie - ogólnie to napewna beda spręzyny -35mm narazie na seryjnych amorkach
To wielka kupa a nie zawieszenie. Taki samochód sie nie prowadzi. Tylko skacze albo dobija. To że kola nie odpadają to nie znaczy że "jest ok".
Ci co tak gadają to po prostu nie mają porówaniania
widocznie sa ludzie ktorzy lubia jak samochod sie odbija jak pilka :D
Ja na seryjnym zawiasie w żelazku mam problemy z podjezdzaniem pod spiace policjanty, wiec zawieszka zostaje. A 14" sie zmieni na 15" :) 17 to podchodzi pod lans juz, nad 16" jakbym mial za duzo pieniazkow tez bym sie nie zastanawial :)
a wiesz o tym, ze jak obniszysz autko o 40mm przypuscmy to nie obcierasz tam gdzie obcerałes na seryjnym zawiasie? dziwne ale prawdziwe.
ak ktos ma 70% sprawnosci amorków to są jak nowe !! nawet gdyby były fabrycznie nowe to i tak bedzie nie wiele lepiej góra 85-87% sprawnosci nigdy nie bedzie 100% poniewaz są straty na połaczeniach gumowych itp wiec 70% to jest wynik bardzo dobry PS:Amorki nadaja sie do wymiany jezeli skutecznosc jest ponizej 50%
moim zdaniem to nie tak jest...
bo jak wytłumaczyc fakt ze na przadnej (nowej) stacji diagnostycznej moja była civic z 92 na seryjnych amorach miała( 87-86%-1rok/ 84-85%-2rok) sprawności?????????????
Po 8 latach bez wymiany.... cos mi sie wierzyc nie chce....
Z tego co sie zorientowałem to kolo 90% moga miec nowe...
a jak maja ponizej 65% to powinno sie myslec o wymianie...
Tak czy inaczej to gówniane te testy amorów...
I potem pytania "dlaczego mam tak długa drogę hamowania??"
"dlaczego mnie rzuca na zakretach?" itd itp
a każdy mowi - ja mam amorki "igła"(bo super wyszło na tych durnych maszynach)... tylko nie zastanawia sie ile w tym prawdy....
Ja czytałem ze do wartosci -40mm i nawet z niemieckiego TVU wynika ze mozna montowac sprezyny obnizające do seryjnych amorków ja bym polecał Eibachy -35mm jest optymalnie i dotego lacze 195/50/15
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.