Zobacz pełną wersję : Remont B18C4 jakie graty?
Hej
Jako że moje B18C4 już domaga się remontu zaczynam działać. Zastanawiam się nad kupnem gratów. Wiadomo pierwsza myśl OEM ale czy na pewno? Jakich części szukać co robić? Silnik ma najechane 270k i ma apetyt na olej. Moje plany to
-pierścienie (jaka firma?)
-panewki korbowe (j.w)
-uszczelka głowicy (j.w)
-uszczelniacze zaworowe (j.w)
-szpilki -czy wymieniać(j.w)?
- tłoki - może jakieś doprężenie - gdzie takie tłoki zakupić ile kasy szykować ?
-Uszczelka miski (j.w)
Zdjęcie głowicy już w poniedziałek :)
pozdro
- pierścienie NPR, Riken, TP
- uszczelka głowicy (tu bym nie oszczędzał i wsadził OEM)
- uszczelniacze zaworowe - Elring, supertech, OEM
- szpilki - ARP, OEM, Elring
- uszczelka miski - OEM, Elring
O to moja propozycja, co można kupić.
Może najlepiej uszczelka i uszczelniacze oem reszta erling, Pierścienie z trzech marek porównywalne czy celować w konkretną firmę ?
Uszczelka miski tylko OEM.
Ja proponuję:
1. Pierścienie jak możesz brać śmiało TP
2. Panewki korbowe OEM
3. Możesz brać erlinga chyba, że masz ciśnienie na OEM, a o ile się nie mylę to jest to samo co OEM
4. Uszczelniacze OEM, a osobiście mam Supertecha i myślę, że są godne zaufania
5. Szpilki: oczywiście zależy jaki ma być setup, bo jak praktycznie seria to ja bym nie wymieniał. Co do firm to polecam Golden Eagle albo ARP.
6. Tłoki: no tutaj masz duże pole do popisu. Można ładować p30 z B16A ewentualnie z B16A2, z B16B, OEM p72. Firmy to zależy od kasy bo wszystko oprócz RS Mashines to prawie to samo jeśli chodzi o jakoś
7. Uszczelka miski olejowej OEM
BTW. Mam nadzieję, że robią już cały remont liczysz się z tym, że trzeba wszystko posprawdzać i pomierzyć blok i głowicę?? Powodzenia i pozdro.
Uszczelka miski tylko OEM.
Uszczelka miski jest tą najbardziej upierdliwą i nawet oem nie gwarantuje Ci, że będzie sucho. Tutaj ważniejszy jest sposób założenia a nie firma.
Tutaj ważniejszy jest sposób założenia a nie firma.
Pewnie że można wszystko, ale jeśli uszczelka fizycznie wygląda na "raczej nie od tego silnika" to ciężko powiedzieć, że to nie jej wina, iż będzie ciekło. Weź do ręki uszczelkę ELRING i OEM, przyłóż obydwie i zobacz, że niekoniecznie masz rację.
OEM pasują bdb, równa i oczyszczona powierzchnia, odpowiednio wklejona uszczelka i odpowiednio przykręcona miska to dobra recepta na długą żywotność uszczelki.
Czyli tak naprawdę wszytko oem oprócz pierścieni. Będę mierzył tuleje cylindra bo nie ukrywam mam chrapkę na doprężenie. Skoro wszystko będzie na wierzchu to lepiej poświęcić parę groszy i czasu żeby poprawić fabrykę. :) Samochód ma gaz więc nie wiem jak to się będzie sprawdzać - doprężenie. Jakie tłoki doprężające i gdzie kupić żeby nie był jakiś hardkor cenowy a potem użytkowy. Przyznam że temat ciekawy ale totalnie go nie ogarniam. Złożyć sam wszystko złożę ale wiem że potem trzeba zapłon opóźnić chyba i wystroić. Reasumując - remontując chcę poprawić serię ale umiarkowanie i z głową. Jak to zrobię chcę kilka lat pojeździć.
Yotomeczek86
08-08-11, 14:19
U mnie OEM cieknie :mad: :( Złóż na Oem wszystko, będzie spokój... I masz pewność że Ci się nie wysra, tym bardziej że chcesz doprężać. Możesz jeszcze wałki zmienić. Musiałbyś popytać bo nie chcę Cie w błąd z tym wprowadzić.
I masz pewność że Ci się nie wysra
100% pewności nigdy nie masz, aczkolwiek składając na OEM-ach ryzyko fuckupa na pewno maleje pod warunkiem że się to poskłada z głową :)
Możesz jeszcze wałki zmienić
wałki można zmienić przykładowo na ITR-owe lub coś jeszcze ostrzejszego, ale to można też zrobić za jakiś czas niekoniecznie od razu przy remoncie
Samochód ma gaz więc nie wiem jak to się będzie sprawdzać - doprężenie.
LPG w niczym nie przeszkadza przy doprężeniu
W związku z tym ze tuleje bedą rozwiercane będę zmieniał tloki. Samochód nie służy do jazdy wyczynowej ale czasem lubię depnac. Jakie tloki założyć żeby był przyrost ale tez nie chcewysilac zbyt mocno silnika.
Z korbami od b18c4 będzie grało? Czy zmieniać wtryski i na jakie? Gdzie jest kalkulator cr?
Zrogi jeśli mała kompresja to jak wyżej p30 czyli B16A, a ewentualnie z B16A2. Korby bez problemu podejdą.
Uszczelka miski tylko OEM.
x2
a jak chcesz doprezac to moze ACL Race....
Szkoda by sie wsralo cos przez CR,duzo podbijane bedzie?
Jeszcze nie wiem ile będę podbijal. Myślałem o P73 lub P30. Samochód ma mi posłużyć jescze prze ok 2 lata wiec dobrze żeby sie coś nie wysralo. Generalnie jeżdżę praca dom ale czasem lubię posypac. Wydechowy kolektor mam 4-1 2,5 środkowy przelot 2,25 końcowy twin loop 2,25 wiec myśle ze tu można coś podzialac z komprecha bo 2,5 na serie to jest za dużo.
Doczepie się do tematu. Ile może wynieść tak +- remont c4 zakładając że poza tym że trochę pije jest ok ? Pierścienie + uszczelniacze + co wyjdzie w praniu + robota. Moc jest, nie grzeje się, pali ile wleje i kopci na vtecu, kompresja nie mierzona.
Doczepie się do tematu. Ile może wynieść tak +- remont c4 zakładając że poza tym że trochę pije jest ok ? Pierścienie + uszczelniacze + co wyjdzie w praniu + robota. Moc jest, nie grzeje się, pali ile wleje i kopci na vtecu, kompresja nie mierzona.
Pierścienie 180 zł
Uszczelniacze 130 zł
Upg 200 zł
Rozrząd 300 zł
Pomiary na szlifierni ok 150zł (na 80%będzie jajo także później już koszta mocno rosną)
Uszczelka miski olejowej OEM 120 zł
Uszczelka pokrywy zaworów - Erling 50 zł
Planowanie głowicy + wymiana uszczelniacz/ szczelność i ew. Docieranie zaworów chociaż raczej nie będzie potrzebne 350 zł
No a robota to już zależy od człowieka
A i tak pewnie o czymś zapomniałem
Celowo nie pisze o panewkach bo trzeba zobaczyć jak wyglądają obecne[emoji1]
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Najbardziej wkurza fakt, że niedawno była wymieniona uszczelka miski, pokrywy na oem, uszczelniacze i pasek rozrządu + robota, a teraz wszystko to samo. Ale z tego co widzę to w 3 tyś się powinienem zmieścić ?
Najbardziej wkurza fakt, że niedawno była wymieniona uszczelka miski, pokrywy na oem, uszczelniacze i pasek rozrządu + robota, a teraz wszystko to samo. Ale z tego co widzę to w 3 tyś się powinienem zmieścić ?
To zostaw uszczelki, powinno być ok,pompę wody i napinacz też zostaw jak nowy, sam pasek aby zmień.. Upg wiadomo nowa
Zmieścisz się raczej :)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Witam ja również się podpinam pod temat sprawa wygląda tak:
wymiana wszystkich gum w silniku + termoziolacja
dodatkowo będzie ssak skunk2 i przepustnica alpha bodajże
do tego chce wsadzić walki skunk2 tuner stage 1 http://skunk2.com/engine/camshafts-gears/tuner-series-camshafts.html (jakieś tam liczby są podane w zakładce notes)
do tego lekki zamach + sprzęgło ITR
aktualnie jest seria z parówą i 4-2-1 + przelot 2,25 na jednym tłumiku zakończony "gaśnicą naszczęście z silencerem choć i tak głos jest ;)" ... seria aktualnie ma 10,5 cr na każdym
pytanie chciałbym dobić trochę cr poprzez tłoki co opłaca się władować żeby się nie wystrało.. jest to daily car(praca dom i przejażdżki) dlatego się zwracam z takim pytaniem...
@edit ofc będzie strojenie pod 98 po dotarciu
kazik2_h9w3
14-03-17, 18:59
Ja zalozylel tłoki z b16a2 tez doprezaja
Chcesz doprezac to tłoki z b16A lub b16a2 a już bardzo hardcorowo to b16b ale to trzeba powierzyć czy nie będzie kolizji z walkami bo nie wiem jakie wzniosy mają te co podałeś ;-)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
czyli bardziej oem niż jakiś aftermarket? żadne pctx-y czy nippony czy innego typu wynalazki?
Jak stać Cię na OEM to czego nie, ja u siebie mam tłoki b16a2 od Sarena (nippony) jak dobrze pamiętam i brak niepokojących oznak po rozebraniu silnika
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Ja skladalem na OEM z ITR-a, tez jestem zadowolony.
może później będzie turbo dlatego ciekawym jestem jak wrzucę tłoki z b16(a/a2/b) + te mody co wymieniłem to dalej w tak doprężonym dodatkowo z turbo nie rozsypie całości?
Nie ma opcji ze teraz doprezysz a potem turbo. Musisz wybrac czy NA czy turbo a potem konsekwetnie isc wybrana sciezka. Jesli zmienisz zdanie to praktycznie wszystko jest do wymiany.
Albo doprezasz i NA, albo odprezasz i turbo :)
Czas na meska decyzje.
Nie ma opcji ze teraz doprezysz a potem turbo. Musisz wybrac czy NA czy turbo a potem konsekwetnie isc wybrana sciezka. Jesli zmienisz zdanie to praktycznie wszystko jest do wymiany.
Albo doprezasz i NA, albo odprezasz i turbo :)
Czas na meska decyzje.
oki dobrze wiedzieć bo chciałem aktualnie wolnego ssaka a jak będzie za mało mocy to dorzucić turbo ale widze że nie da się tego połączyć więc jak już doprężam to będzie kiszka ze ściganiem się z passeratii quadro dzwowym xD
Możesz zawsze złożyć na seryjnym tłoku i później tylko dorzucić T :)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
nie wiem czy to nie będzie dla mnie za mało bo chce zrobić coś ponad 200km na wolnym ssaku bez turbo a jak już wymieniam tyle rzeczy to już można wstawić te tłoki no nic czas podjąć decyzje bo tyle ile je oleju aktualnie dyskwalfikuje go jako daily car...
-____-
kazik2_h9w3
16-03-17, 17:15
Zdecydowanie wieksze przyrosty osiagniesz przy doladowaniu
W NA konie sa zdecydowanie drozsze
dlatego chce tłoki aktualne zostawić o ile po zmierzeniu bloku nie trzeba będzie szlifować wtedy zawsze można powrócić do serii dla turbo
kazik2_h9w3
16-03-17, 18:12
Ile by nie bylo koni to przyjdzie taki dzien ze powiesz ze moglo by byc wiecej
W jaki sposob chcesz uzyskac te 200KM?
parówa, ssak, przepustnica, przelot, doprężenie tłokami, ostrzejsze wałki + strojenie. trochę mało?
Najwiecej dadza walki i doprezenie. Myslalem ze chcesz zostawic obecne tloki w silniku, to by bylo ciezko, bo ostrzejszy walek wymaga tez wiekszego stopnia sprezania.
Ale chyba miales na mysli ze chcesz je zostawic na "potem" to luz ;)
Mody, o ktorych piszesz wystarcza aby przelamac 200KM (zalezy jeszcze jakie walki i tloki - cena) ale prawdopodobnie uzbieralbys tez na softa. Tak jak ktos pisal powyzej, w NA kazdy KM jest drogi, i kazdy kolejny coraz drozszy ;)
wałki będą skunk2 tuner stage 1 bo na cifa type r i itr-a oemowe mnie nie stać... :) (do tego nie chcę edytować klawiatury) i właśnie jest sporo doprężających tłoków i ciężko mi coś wybrać ;)
wałki, parówa, przepustnica 66cm do tego replika itr-a ssącego, tłoki a tak btw opłaca się wtryski wymienić?
Nie do konca rozumiem, bo nowe skunk tuner stg1 sa raczej drozsze od ITRowych czy Type-Rowych walkow to raz, a dwa sa od nich minimalnie ostrzejsze.
ITRowego ssacego odpusc, w zamian daj ssacy z B16A2 przerobiony pod B18C4. Zaoszczedzisz sporo kasy, a wynik nie bedzie gorszy.
Wtryski mysle, ze nie bedzie potrzeby jeszcze wymieniac przy tym setupie, ale najlepiej to uzgodnic z tunerem ktory bedzie stroil.
tyle że oemowe są prawie nie do dostania i potrzebowałbym jednego od cifa i jednego z itr-a (wałka) teraz już nie pamiętam który by szedł na które miejsce :rolleyes:
oki z wtryskami się wstrzymam po dotarciu całego serca uzgodnię ze stroicielem dziękuję bardzo za info imo bardzo pomogłeś :)
potrzebowałbym jednego od cifa i jednego z itr-a (wałka)
różnica jest tak niewielka, że lepiej wsadzić komplet z itr-a niż szukać pojedyncznych wałków czy kupować dwa komplety
dwa(komplety) nawet nie wchodzą w grę poszedłbym z torbami :) ale i tak nowe skunki są za 2,3k cena chyba adekwatna a później i tak pudło o ile nie będę miał mocy w ładownie kasy poleci za zachodnią granicę za adekwatną cenę :) aktualnie ciesze się z B serii i jestem jak najbardziej zadowolony :) nie jestem rzeźnikiem czy idiotą z 1 w wieku wole zadbać jak potrzeba pocisnę ale wszystko z umiarem ;)
są plany potem będzie inny projekt może itr.... :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.