Zobacz pełną wersję : Wygłuszenie samochodu
Siemano, nie znalazłem tutaj takiego tematu a zamierzam się zabrać za to w tym, bądź przyszłym tygodniu. Otóż planuję wygłuszyć sobie furę (EK3) a mianowicie podłogę (głównie chce wyeliminować wstępne stadia korozji a przy okazji rozebranego auta na części, wygłuszyć) i tylne boczki wraz z klapą bagażnika (furtki już są wygłuszone, może nie na zicher ale są).
I teraz pytanie próbował już ktoś robić taką akcję? Bo fakt, niby żadna filozofia ale nie wiem jakich mat najlepiej użyć. Te co mam w drzwiach kosztują czapkę pieniędzy i oblepienie nimi całej podłogi wyjdzie połowę wartości samochodu. A z kolei te najtańsze maty, są tanie i, no właśnie spełniają swoje zadanie (tylko ważą dużo czy też przy okazji wygłuszają)? A może zna ktoś jakieś inne patenty/maty/gąbki/płyny nadające się tego tego celu nie rujnujące portfela i amortyzatorów?
Pozdrawiam.
Osobiście nie polecam kupowania taśmy dekarskiej czy mat za 10 złotych, nie sprawdza się to na dłuższą metę, jeśli myśli na poważnie o cichym wnętrzu i CA.
Z mat mogę polecić - http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,242,247&kid=247&pid=1827 - jedna paczka powinna wystarczyć spokojnie na całą podłogę i klapę bagażnika. Dwoma zrobisz całe auto, od dachu po podłogę :). Maty te mają takie same właściwości tłumiące jak Dynamat, ale są sporo tańsze. W Dynamatach płaci się jedynie za logo na macie.
Witam serdecznie
Dolby mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko, że się podłaczę do tematu:D
Easy, a co myślisz o tych matach http://allegro.pl/mata-stp-vibroplast-m1-silver-wroclaw-i1752449589.html w stosunku do tych, które podałeś w linku?
Oraz o zastosowaniu czegoś takiego http://allegro.pl/mata-piankowa-pianka-wygluszajaca-akustyczna-ss-i1708395053.html?
Ja planuję wygłuszyć na początek drzwi i nadkola tylne bo z tamtąd jest tak okropny hałas, że zdaje się jakbym od połowy miał dziurę w samochodzie
Chciałbym też spytać się Ciebie Dolby, czy wygłuszenie drzwi pod car audio troszkę wyciszyło samochód, czy tylko stworzyło pudło rezonanseowe dla głośnika bez korzyści związanych z wyciszeniem?
pozdrawiam
Polecam maty STP oraz GMS.
Odradzam dekarkę i ciężkie APP/BOLL.
Odnośnie maty piankowej o której napisałeś powyżej. Pamiętaj, żeby nie chłonęły wody. W zależności do czego będą używane, ale w razie miejsc bliższego spotkania z wodą proponuję maty APAMA, które są zamkniętokomórkowe a tylko taka nie chłonie wilgoci
http://allegro.pl/apama-mata-akustyczna-wygluszenie-maski-silnika-i1743283800.html
Więc tak, obczaiłem tą matę z oferty Essa i jeśli faktycznie nic tańszego nie ma sensu brać to muszę jeszcze jakiś się przemęczyć bo bym wziął 2 rolki (doświadczenie nauczyło, że "zabraknie") a to już 6 stówek. Co do pianek nie jestem przekonany i widzę, że Wy też nie bardzo więc sobie odpuszczę. I powiedźcie mi jeszcze czy ta mata w rolce waży znośnie czy zawieszenia nie będę musiał obniżać?
Civic96, powiem Ci tak. Furtek sam nie wygłuszałem tylko firma CA która troszkę poskąpiła na macie i zrobili mi tylko pudło dla głośników, więc specjalnie różnicy nie odczułem. Mało tego, to już pewnie nie tylko ja zauważyłem, ale wygłuszenie 1-2 elementów może być niezauważalne. Dlaczego? Ostatnio wziąłem się za eliminację różnego rodzaju pisków/trzasków/syczeń/uderzeń i choć wyeliminowałem wszystkie te które były słyszalne, to zacząłem słyszeć wszystko to co było zagłuszane przez te wcześniejsze hałasy. Do czego zmierzam, myślę że z wygłuszeniem samochodu matami będzie podobnie. Na pewno coś same drzwi i tylne błotniki coś Ci dadzą, ale jednocześnie ujawni się hałas z innej części auta. I właśnie dlatego ja myślałem żeby zrobić od razu wszystko kompleksowo, po całości.
I Tobie też tak radzę.
I jeszcze jedno, macie jakiś patent na lekkie podniesienie opadniętych drzwi w 6 genie?
Bo mimo że tej maty sporo nie ma, to jednak furtki się buntują :)
Ja doradzam to co mi polecił znajomy z forum VWGolfa, który prowadzi firmę Car Audio. Ogólnie wygłuszałem matami dekarskimi CR-V'ki i nie polecam, po kilku miesiąc wszystko się odlepia i tłucze w drzwiach. Na początku dało świetny efekt, głośniki nawet seryjne zaczęły ładniej grać i nie pukały, a dawały delikatny bass.
Z wygłuszaniem jest tak, że wygłuszysz jedne dźwięki i pojawiają się kolejne. Trzeba to eliminować drogą dedukcji albo w jakieś kolejności. Wszystkie przewody, rygle od drzwi i podobne warto owinąć jakąś miękką taśmą, one również lubią się tłuc na dziurach.
Z STP i GMS nie korzystałem, wolę zawierzyć wszystko droższym matą i więcej nie wydawać pieniędzy na to samo. Wydając pieniądze na maty dekarskie zmarnowałem pieniądz, czas i dużo nerwów. Po przejściu na coś poważniejszego, nie miałem już takich problemów.
Pianki, montuje się jedynie za głośniki, dla lepszego efektu. Nie robiłem tego nigdy, ale mam zamiar poprawić swoje poprzednie głuszenie. Zawieszenie nie ucierpi, gorzej z zawiasami itp.
Easy z tego co napisałeś odnośnie STP i GMS to pozostały już Ci tylko Dynamat.
Mata dekarska ma to do siebie, że śmierdzi w cieple a po za tym, tak pięknię się odklejają, że wkręcają się w szyby i wychodzi zgrzany glut (czytaj mata) na szybę do góry i tak pięknie rozmazuje się na niej ta papa. Nie polecam. Zostawmy to tam gdzie jej przeznaczenie czyli do budowlanki.
A swoją drogą, polecam najlepsze rozwiązanie czyli maty STP lub GMS + filc (filc używany np. w VW, BMW, AUDI ) czytaj marki najlepiej wygłuszone. I takie rozwiązanie się najlepiej sprawdza.
Filc.
http://allegro.pl/mata-filc-wygluszenie-poroso-3-rodzaje-hit-i1735613356.html
Na to w wilgotnych miejscach - folia lub nawet stretch. Efekt murowany. Zakład ? :D
Żaden zakład, filcu się dawno nie stosuje do poważnego wygłuszania. Jedynie porządne i grube maty, które nie absorbują wody itp.
I jeśli umiesz czytać, to pewnie przeczytałeś o alternatywie dla Dynamatu od HW.
filcem sie wygłusza, u kolegi widziałem nowe audi a6 z wyciągniętym wnętrzem i pod podłoga było ok 5 cm własnie filcu, a przeciez w takim audi jest cichutko nawet przy 100 km/h ;) jak nie masz dziur w aucie to Ci sie woda nie dostanie pod podłoge, w bagazniku moze byc lipa w hondzie bo tam często sie zbiera woda, ale mozna zamiast blachy wykleić od spodu tą dykte co robi za podłoge i tez będzie ciszej ;-))
Easy weź sympatyczny kolego popytaj/poczytaj bo odnoszę dziwne wrażenie, że piszesz to co chcesz napisać i to wszystko. Powtarzam jeszcze raz i ostatni. Audi i BMW to dwie najlepiej wyciszone marki aut. Jeśli całe życie jeździsz hondami to tak właśnie jesteś poinformowany. Wracając do marki BMW i Audi, weź sobie takie BMW e38/e66 lub e39/e60 itd nawet e36. Audi A4, A6, A8. Zobacz czym te auta są wyłożone i napisz tu chętnie poczytamy :) Czyżby to był filc ? :D
O matach które nie chłoną wilgoci pisałem już dawno temu a nawet proponowałem wraz z połączeniem filcu. Chcesz powiedzieć, że tak wielkie koncerny aut, które kwalifikują się do najlepiej wygłuszonych aut, w których można mówić lekkim głosem przy 100 km/h - popełniłyby tak straszny błąd od kilkunastu lat używając ~5 cm filcu ? heh.
Jeśli umiesz czytać to poczytaj o akustyce. A tak swoją drogą, kolega chyba czuje że dzwoni ale nie wie gdzie. Jak napisał przedmówca, woda + filc = lipa, a jak się ma dziurawą podłogę to się ją spawa, a jak nie chce się spawać to się jeździ bez mat i filcu, bo to podcieranie d*py szkłem.
a jak nie chce się spawać to się jeździ bez mat i filcu, bo to podcieranie d*py szkłem.
popieram dużo aut ma filc w xantii też miałem.Uważam że chcąc się zabraś za jakie kolwiek wygłuszenie trzeba podłoże przygotować.
No to ja biorę ten filc skoro taki jest dobry:D
Mam pytanie co do jednej kwestii.
Mianowicie w moim 3d Ej9 chće wyciszyć nadkola naklejając na tą blachę matę bitumiczną aby optycznie po prostu pogrubić blachę o te 2mm, co ją usztywni.
Natomiast taki filc byłby dobry do samego już wyciszania, ale nie wiem, czy lepiej nakleić go na wnętrze boczka plastikowego oraz na przyklejoną wcześniej na nadkole matę i zostawić przestrzeń pustą (przestrzeń między plastikiem a blachą) czy może zamiast doklejać do maty, (albo oprócz niej jeszcze) napchać po prostu takiego filca złożonego jak dywan na ścisk aby wyperłnić przestrzeń?
PS Dziękuję za wcześniejsze porady
pozdrawiam
mam ten sam problem, matami nie wygłuszam bo to g...o daje wygłuszenia tylko głównie eliminuje drgania blachy. Filc wygłuszy to zdecydowanie lepiej.
Miałem naklejac na plastiki ale po ostrych opadach rozbierąłem te tylne boczki i tam nie ma śladu wody wiec mozna spokojnie pchać do oporu wg mnie zawijany i upychany ;-)
No właśnie Shadow zastanawiam się z tymi matami.
Na drzwi przód to wiem, że muszę dać aby zrobić sztywnośc drzwi dla basu, ale nadkola to waham się mocno.
Niby mata doda 2mm do blachy, ale czy to ją uciszy trochę, chyba raczej tylko usztwni?
Gdyby nie trzeba było mat to za te 300zł to bym filcu opór kupił i stłumiłoby lepiej.
Poczekam może na więcej opinii
pozdr
boczek wygląda tak u mnie jak w linku http://www.civic5g.pdg.pl/inne.php?inne=woda_bagaznik
Ja wykleiłem tylnie błotniki w sedanie gąbką http://allegro.pl/wygluszajaca-pianka-gabka-mata-akustyczna-50x30-i1739625897.html , i nic się nie dzieje.Jest trochę wentylacji bo elementy obiciowe nie są szczelne, a efekt wyciszenia jest bardzo dobry,
ale na plaskie powierzchnie typu podłoga i drzwi to poleci l bym maty, choć są ciężkie i zaraz drzwi opadają:(
Zawsze zdawało mi się , że taka gąbka to ściema zwłaszacza w takiej cenie-zawsze myślałem, że jest za rzadka aby wygłuszyć, a tu Ty piszesz, że efekt jest bardzo dobry
Hmm ile kasy by mniej poszło na nią- filc 20zł m2.
A obklejałeś tylko blachę, czy też plastiki od wewnątrz, czy może włożyłeś upychając piankę do oporu?
pozdrawiam
eee no nie przesadzajcie ze od kilku mat drzwi opadna:) stare eh9 ma dosyc szczelnie wyklejone drzwi i nic sie do tej pory z nimi nie stalo. Ile takie maty moga warzyc na jedne drzwi? 1-1,5 kg max? Co do filcu to zgodzilbym sie ale nie widze mozliwosci napakowania pod tapicerke czy dywaniki 5 cm tego badziewia. Maty sie spokojnie mieszcza i robia robote a przy tej grubosci to podejrzewam ze lepsza niz filc:)
filc jest lepszy w wygłuszeniu niz ta pianka bo jest bardziej zwarty, jak by był taki cudowny to by go ładowali w kazde auto bo taniocha, a jednak wola ładowac filc i to często po kilka cm grubosci, Swoją droga ciekawi mnie skad oni biora filc gruby na 4-5 cm, ja najgrubszy znalazłem cos ok 16mm a tamten jest jednym płacie a nie łączony
Na drzwiach zamykamy otwory technologiczne cienkimi płytkami metalowymi/aluminiowymi i na to dajemy maty zamykając wszystko. Na drzwi nie kładziemy filcu i innych materiałów gąbczastych (ze względu na wodę i uszczelki i wilgoć)
Zaś przód, cała podłoga i cały tył wykładamy filcem upychając go gdzie się da. Dopiero takie rozwiązanie ma sens.
Tak g woli wyjaśnienia Akustycznie - kolumny głośnikowe, subwoofery oraz pokoje akustyczne również wygłusza się piankami/filcem/watą. NIE MATAMI ! Tu jest dokładnie to samo. Co tłumi ? gąbko-filc czy mata alu z domieszką smoły ?
Jak to napisał któryś z kolegów powyżej... Stosując maty obniżamy rezonans blach. Stosując filc wytłumiamy. Tu po raz kolejny pojawia się pojęcie akustyka. Pojęcie wygłuszanie - wytłumianie to dwa różne pojęcia w akustyce. Nauczmy się wspólnie. W końcu ! ;)
Widze ze kolejny temat dla mnie, bo tez od jakiegos czasu chce podniesc komfort w coupe VI.
Naczytalem sie duzo madrych i mniej madrych artykulow, stosowalem Dekarke na drzwi daje rade usztwnia blache zewn , zaklaja otwory w wewn. tworzy jakas tam komore zamknieta i po czasie widze ze jak sie dobrze przygotuje podloze, wyczysci , odtlusci i dobrze rozgrzeje maty to sie trzymaja u mnie juz 3 sezon a tam gdzie musialem oderwac zeby cos naprawic badz poprawic i na szybkiego zaklejalem to faktycznie maty sie odklejaja.
Co do filcu w.w auta maja napakowane ficu lub jakas pianke chlonaca dzwieki min boczki drzwi wyglada to jak by byla wylana w boczek i odcisnieta od wewn blachy ciegien itd ladnie wypelnia wszystkie wglebienia i nie przeszkadza zadnym mechanizmom ostatnio w nowej Avensis widzialem sciane grodziowa wewn i przestrzen pod deska napakowane bylo tyle filcu ze w glowie sie nie miesci b.grubi i puszyty zeby rozpraszal dzwiek. Tak jak wata na poddasza ma gr. ok 10cmi jest jak by nadmuchana , gdy by byla scisnieta to by stracila swoje wlasciwosci.
Mialem ten filc z allegro 16mm ( tak na prawde ma z 10-12mm) wylozylem nia podloge i po pol roku jak sprawdzalem to zrobilo sie z tego filcu 5mm strasznie ciekni sie zrobil i taki poprzestrzelany nie mialo co pochlaniec dzieku!!
Generalnie co doradzaja eksperci:
-zaklejenie wszystkich otworow technicznych (tzw poprawienie fabryki) ktore nie sa potrzebne i nie uzywane. Wszystko to blokuje dostawanie sie halasu.
-uzywanie kilku roznych materialow np. maty( niweluja rezonans blach), na to jakis material pochlaniajacy dzwiek np filc, na to cos odbijajacego dzwiek (odbija halas ktory wraca do filcu i tam zostaje pochlaniany)
Byly badania roznych materialow pochlaniajacych dzwiek w roznych czestotliwosciach i filc wypadl najlepeij w dosc szerokim zakresie czestotliwosci tylko jak dobrze pamietam filc mial ok 30mm grubosci im grubszt tym efekty byly lepsze.
Dlatego ten filc z allegro moim zdaniem sie nie nadaje jest sztucznie spulchniony na 16mm i tak jak pisalem po jakims czasie ubil sie i w rzeczywistosci mial z 5mm max do 8mm.
Popatrzcie w rtv-agd na pralki ze zdjeta gora maa wyciszenie ladnym grubym 20mm zbitym filcem tylko z kad taki wziac?
A obklejałeś tylko blachę, czy też plastiki od wewnątrz, czy może włożyłeś upychając piankę do oporu?
Tylko blachę błotnika-te gąbki mają dobry klej(jak przykleisz do dobrze przygotowanej powierzchni to za..biście ciężko odkleić),ja miałem takie paski po 20cm bo mój brat pracuje przy produkcji wanien z hydro i tym wyciszają od środka.
eee no nie przesadzajcie ze od kilku mat drzwi opadna
pisze jak było:p miesiąc po założeniu mat drzwi zaczeły obcierać plastikową nakładkę na progu i przytarł się troszkę lakier od spodu.
Na drzwi proponuje tylko maty tam bardzo często jest wilgotno, a maty dobrze wyklejone zdają egzamin.
filc jest lepszy w wygłuszeniu niz ta pianka bo jest bardziej zwarty
jak najbardziej ale trudniejszy do profilowania, dla tej w/w pianki najlepszym miejscem są właśnie nadkola-ale pod warunkiem bardzo dobrego zabezpieczenia przed wodą.
Filc może i dobrze wygłusza ale też trzeba podejść do tego z marginesem, zazwyczaj filce stosowane w samochodach są ze specjalną "gumową-foliową-nie wiem co to" podkładką-filcu napewno nie dałbym do na podłogę.
Wystarczy wygłuszyć auto porządnymi matami i właśnie piankami akustycznymi, a w samochodzie zrobi się od razu ciszej. Filc stosowany w Audi, BMW, Mercedesach to filc zbity i zaimpregnowany przed wilgocią. Ten dostępny na allegro to największe dziadostwo, chłonie wilgoć jak oszalały. Taki jak w fabrykach jest trudno lub wcale niedostępny w sprzedaży. Dlatego jestem i będę przeciwnikiem filcu w autach, które mają być poważnie wygłuszone.
Filc z Apamy, jest trochę lepiej wykonany - http://www.audiosklep.pl/mata-wytlumiajaca-apama-filc-mbfil50-p-2710.html
Taki zwykły filc można jedynie zastosować w tylnych nadkolach, bo tam jedynie nie dostaje się woda.
W drzwi, szczególnie w autach 3 drzwiowych potrafią opadać. Same w sobie są już ciężkie, a przy matach dostaję dość poważnie pod tyłku.
Też mi coś się tak wydawalo że te fabryczne filce mogą być czymś impregnowane.
Tu jest ciekawy materiał do np.nadkoli http://www.sklep.audiobas.pl/pl/p/Mata-GMS-022/340
sprzedawca polecany przez strefacaraudio.pl
W drzwi, szczególnie w autach 3 drzwiowych potrafią opadać.
Mam sedanika:o ale fakt jest taki że opadły -przecież nie od owiewek HEKO:confused: obtarcie pod drzwiami jest świeże, i podczas zamykania odczuwa się różnicę.
zazwyczaj filce stosowane w samochodach są ze specjalną "gumową-foliową-nie wiem co to" podkładką-filcu
tak jak pisalem wczesniej ta guma powoduje ze dzwiek ktory przebil sie przez filc odbija sie od tej gumy, wraca do filcu i tam zostaje ponownie rozpraszany i tłumiony.
Wlasnie taki filc z guma jest stosowany w autach wyszej klasy zazwyczaj na podlogi, do bagarznika i tylne nadkola.
Ten dostępny na allegro to największe dziadostwo, chłonie wilgoć jak oszalały.
Jak juz pisalem jest sztucznie napompowany a rzeczywistosci ma polowe swojej grubosci - jak pieczywo w marketach :)
Mam jeszcze do was pytanie czym mozna by wykleic sciane grodziowa od strony silnika, jakich mat uzyc? bo halas silnika strasznie przenosi sie na bleche grodzi a nast na halas wewn auta.
Jaka mate zastosowac zeby pochlaniala dziwek i wibracje blachy lub odbijala?
młodyBogdan
09-08-11, 11:42
Podaliscie duzo materialow, ktorymi wyciszac auto. Mozecie napisac jeszcze raz, do czego uzyc jakiego materialu?
czyli czym najlepiej wyciszyc dzwi, czym maske, czym nadkola, czym podloge itd.
Do dzwi wystarcza tylko maty tak? czy jeszcze filc. Matami w dzwiach zaklejac tylko fabryczne dziury czy cale dzwi obklejac?
Mialem ten filc z allegro 16mm ( tak na prawde ma z 10-12mm) wylozylem nia podloge i po pol roku jak sprawdzalem to zrobilo sie z tego filcu 5mm strasznie ciekni sie zrobil i taki poprzestrzelany nie mialo co pochlaniec dzieku!!
jak wykładąłem u kumpla podłoge tylko ze w twingo to ładowalismy tam tego ok 4-5 warstw bo wiadomo ze to sie ubije z czasem, efekt był super bo auto sie wygłuszyło mocno :)
Do podlogi i reszty blach mozna by uzyc jeszcze Noxudol 3100, nie mialem nigdy do czynienia z tym srodkiem ale Volvo i Saab uzywa tej masy, forach tez zbiera dobre opinie . Zastanawiam sie czy nie bylo by to lepsze rozwiazanie niz maty essa o ktorych pisal "Easy". Na + noxudola przemawia to ze prawie nic nie wazy i zapewnia doskonala ochrone antykorozyjna.
Dla zainteresowanych na forum mazdy ktos robil auto noxudolem mozna poczytac.
Mam sedanika ale fakt jest taki że opadły -przecież nie od owiewek HEKO obtarcie pod drzwiami jest świeże, i podczas zamykania odczuwa się różnicę.
Mam tylko doświadczenie z 3D i one zawsze opadają, za młody jestem na 5D ;). Być może Honda oszczędziła na materiale do zawiasów :p.
Do drzwi tylko maty, to samo podłoga. Filc jedynie w nadkola i miejsca, gdzie nie dostaje się woda. W drzwiach miałbyś po jakimś czasie grzyby i inne śmieci, które powstają po zawilgoceniu.
BartlomiejD
16-09-11, 21:56
Dorzuce swoje doswiadczenia z wygluszaniem.
W maju zachorowalem na czarne wnetrze - plastiki i podsufitka z czarnej alkantary - w civicu (EJ8). Zeby to zrobic musialem zdemontowalem wiekszosc plastikow. Od razu wpadlem na pomysl zeby wygluszyc przy tej okazji auto. Poczytalem, popytalem i zdecydowana wiekszosc osob polecala tasmy dekarskie. Poszedlem ta droga i zakupilem kilka rolek marki tytan. Obkleilem zewnetrzne blachy drzwi i nad nadkolami, nadkola. Efekt taki: do 100 kmph w aucie mozna spokojnie rozmawiac, czy tez sluchac cicho muzyki i nawet ja slyszec:D Powyzej 100 kmph zaczyna wyc silnik/dolot i robi sie zdecydowanie glosniej. Wygluszenie tasma dekarska dalo na prawde duzo, szczegolnie jak sie jedzie w deszczu czy tez po piachu - tylne nadkola juz tak nie halasuja. Nie jest tak cicho jak w BMW/Audi/VW/itd, ale zdecydowanie ciszej niz w niewyciszonym civicu:) Oczywiscie z czasem sie przyzwyczailem do efektow jakie dalo wygluszenie. Teraz mi malo i uwazam, ze mozna jeszcze duzo w tej dziedzinie zdzialac. Na wiosne planuje poprawic wygluszenie wlasnie jakims filcem:D
Daje coś wygłuszenie maski np. poprzez OEMowskie wyciszenie:http://allegro.pl/podbitka-wygluszenie-silnika-maski-honda-civic-5d-i3454402661.html?
daje - gdyby nie dawalo to pewnie by teog nie pakowali tam, nie uwazasz?
Ale nie da sie ukryć ze sporo wiecej da wygłaszane ściany grodziowej
wiecej da wygłaszane ściany grodziowej
Dokladnie, jestem wlasnie po takiej operacji i jestem bardzo zadowolony :)
Dokladnie, jestem wlasnie po takiej operacji i jestem bardzo zadowolony :)
czym wykładałeś?
ja mam pytanie tego typu drzwi mam wszędzie zaklejone ale mam zostawioną otwarta wnęke tam gdzie ida cięgna powinienem to zakleić jest on dosyc spora i nie wiem czy nie wpłynie negatywnie na dzwiek
ja mam pytanie tego typu drzwi mam wszędzie zaklejone ale mam zostawioną otwarta wnęke tam gdzie ida cięgna powinienem to zakleić jest on dosyc spora i nie wiem czy nie wpłynie negatywnie na dzwiek
negatywnie to moze nie natomiast wygluszajac drzwi trzeba sie starac zrobić jak najbardziej zamknietą przestrzen dla glosnika - cos ala skrzynia, wiec im wiecej zaklejone tym lepiej ;)
civic jest akurat o tyle niewdziecznym autem do car audio ze nawet w super wygluszonych drzwiach cisnienie z glosnika ucieka przez listwe szyby.
Daje coś wygłuszenie maski np. poprzez OEMowskie wyciszenie:http://allegro.pl/podbitka-wygluszenie-silnika-maski-honda-civic-5d-i3454402661.html?
Hmmm, chyba przede wszystkim daje tyle, że wiesz że je masz :P
Uważam osobiście, że i tak jest głośno i tak jest głośno. Miałem to wygłuszenie, ale poszło w świat do kogoś ...
Dokladnie, jestem wlasnie po takiej operacji i jestem bardzo zadowolony :)
Czym i od której strony wygłuszałeś? masz jakieś zdjęcia z tej czynności?
Od wew. wyklejaklem GMS 05 i na to poroso (grubosc 25mm)
Wykleilem sciane grodziowa i pociagnalem pod nogi kierowcy i pasazera.
Efekt jest taki ze jadac po chropowatym asfalcie slychac tylko tyl auta ktory jest wygluszony Soudalem i poroso z Allegro(ten filc z allegro to jakas porazka ma on 15mm a po chwili tak sie zbija ze ma z 5mm)
Do tego Bardzo dobry efekt daja wyklejenie podszybia(tam gdzie wycieraczki)
ja mam pytanie tego typu drzwi mam wszędzie zaklejone ale mam zostawioną otwarta wnęke tam gdzie ida cięgna powinienem to zakleić
Tak jak pisze zakit, trzeba zakleic kazda dziure. Na zewn. blache od wewn. tez powinna sie dac kila mat zeby blache usztywnic w wewn. blache zakleic cala .
CZEŚĆ. JA ZABRAŁEM SIĘ ZA WYGŁUSZENIE DRZWI W ZESZŁYM ROKU. WIĘC TAK: POSTAWIŁEM NA MATY STP- silver i piankę GMS 02. DRZWI PRZEDNIE WYGŁUSZYŁEM PODWÓJNIE TJ. OKLEIŁEM ŚCIANĘ WEW.I ZEWNĘTRZNĄ ZAMIAST FABRYCZNEJ FOLII+ PIANKA NA OBICIE DRZWI.TYLNE DRZWI TYLKO ZAMIAST FOLII + PIANKA NA OBICIE DRZWI. WIĘC TAK MATA STP MA 75X53 WIĘC NA OKLEJENIE TYLNYCH DRZWI WYSTARCZY NIE CAŁA 1 MATA ZOSTANĄ NAM DWA KAWAŁKI 10 cm na 10 cm ( Z OBU DRZWI ). DO OKLEJENIA PRZEDNICH ZUŻYŁEM OK. 1,7 MATY DO ŚRODKA 0,9 MATY NA ZEWNĄTRZ I 0,4 MATY + 10X10 Z TYLNYCH DRZWI NA OTWORY MONTAŻOWE W SUMIE 3 MATY POWINNY WYSTARCZYĆ NA JEDNE DRZWI I 0.5 m2 PIANKI GMS 02 NA BOCZEK.DO TEGO 1L BENY EKSTRAKCYJNEJ 0,5L NA USUNIĘCIE LEPKIEJ PASTY PO FOLII I 0,5L NA OCZYSZCZENIE POWIERZCHNI ROBOCZEJ NA 1 DRZWI PRZEDNIE , NA TYŁ 1L NA OBOJE DRZWI.PAMIĘTAJCIE ŻEBY NAPRAWIĆ , NASMAROWAĆ I PODOKRĘCAĆ WSZYSTKO WEWNĄTRZ DRZWI BO POTEM BĘDZIE PROBLEM I PONOWNE KOSZTY!!!
PODSUMOWANIE:
-GŁOŚNIKI ALTRONIC ZA 25 PLN DAJĄ CZADU MEGA BASS, NIC NIE PIERDZI
- NA PEWNO JEST CISZEJ NIE DOCIERA DO KABINY SZUM MIJAJĄCYCH NAS AUT RÓŻNICA JEST BARDZO ODCZUWALNA
- DRZWI SA CIĘŻSZE O 5 KG WIĘC ZAMYKAJĄ SIĘ JAK W AUCIE Z WYŻSZEJ KLASY
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/46f05f3270e641fc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/638781c205d9a808.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b25e46bf5143e02a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/09c504141e8ae507.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5575b0bf02270bdd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dd5d0264bc836375.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f29f47304c363033.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fe833c99e6cb066b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/606243d5f106bc8a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/23f25d3bee0f902d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c6c3bc07db8672ae.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6824200f7e264bff.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aab61bd81c755705.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/40c40e7c73fe8582.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f14c0e1ab0e2d038.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/46f05f3270e641fc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/638781c205d9a808.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b25e46bf5143e02a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/09c504141e8ae507.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5575b0bf02270bdd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/dd5d0264bc836375.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f29f47304c363033.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fe833c99e6cb066b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/606243d5f106bc8a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/23f25d3bee0f902d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c6c3bc07db8672ae.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6824200f7e264bff.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/aab61bd81c755705.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/40c40e7c73fe8582.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f14c0e1ab0e2d038.html
http://images64.fotosik.pl/788/46f05f3270e641fcm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=46f05f3270e641fc)
http://images62.fotosik.pl/788/638781c205d9a808m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=638781c205d9a808)
http://images62.fotosik.pl/788/b25e46bf5143e02am.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b25e46bf5143e02a)
http://images63.fotosik.pl/786/09c504141e8ae507m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=09c504141e8ae507)
http://images65.fotosik.pl/788/5575b0bf02270bddm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5575b0bf02270bdd)
http://images63.fotosik.pl/786/dd5d0264bc836375m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dd5d0264bc836375)
http://images62.fotosik.pl/788/f29f47304c363033m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f29f47304c363033)
http://images64.fotosik.pl/788/fe833c99e6cb066bm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fe833c99e6cb066b)
http://images62.fotosik.pl/788/606243d5f106bc8am.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=606243d5f106bc8a)
http://images62.fotosik.pl/788/23f25d3bee0f902dm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=23f25d3bee0f902d)
http://images63.fotosik.pl/786/c6c3bc07db8672aem.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c6c3bc07db8672ae)
http://images61.fotosik.pl/786/6824200f7e264bffm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6824200f7e264bff)
http://images64.fotosik.pl/788/aab61bd81c755705m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=aab61bd81c755705)
http://images61.fotosik.pl/786/40c40e7c73fe8582m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=40c40e7c73fe8582)
http://images61.fotosik.pl/786/f14c0e1ab0e2d038m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f14c0e1ab0e2d038)
sorry zapomniałem jak wstawiać fotki ;-)
neo150 za wygłuszenie zabrałeś się profi, ale te głośniki to chyba jakiś żart :D i większość zdjęć się nie odpala niestety
gmsa jakiej grubości dawałeś? oraz stp normalnie nakładałeś, czy podgrzewałeś? dobrze klei?
zawsze lepiej podgrzac troche :)
Czy ktoś zastosował piankę pod panele podłogowe w celu wygłuszenia? i czy były jakieś rezultaty? Ze względu na niska masę była by dobra na drzwi :)
Pianka pod panele ma spełnić zupełne inne zadanie niż ta do wygłuszania. Jest twarda i ma duże komórki, natomiast ta do wygłuszania bardzo drobne, jest miękka i sprężysta.
Cześć. fotki się dublowały bo nie mogłem sobie poradzić z wystawieniem aby było je widać . Co do głośników , o to chodziło aby pokazać że gó..o za 25 pln z takim wygłuszeniem zagra naprawdę dobrze a lepsze głośniki to będzie poezja!!! pianka na boczki to GMS-02 7mm.
Maty zakładałem w kwietniu 2013 było słonecznie w cieniu 12 st. C maty przed zamontowaniem kładłem na trawnik aluminium do góry , nie podgrzewałem bo nie było takiej potrzeby ,butyl był miękki i lepki jak gorąca plastelina. na drugi dzień nie dałem rady oderwać maty bez jej uszkodzenia. Dodam tylko że te same maty przykleiłem na nadkola z przodu i po zimie nadal tam są :-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.