PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z układem chłodzenia



pontonic
02-08-11, 23:10
Witam wszystkich
Przeszukałem chyba wszystkie tematy na forum i nie znalazłem takiego przypadku jak moj.

Mam problem z układem chłdzenia:
-Wentylator na chlodnicy się nie załącza (przy zwarciu na czujniku odpala)
Napewno czujnik do wymiany.
-Silnik bardzo szybko się nagrzewa nawet po przejechaniu kilku km i zatrzymuje się tuż przed czerwoną kreską, lecz przy zwartym wentylatorze temperatura nie spada.
-Przewód górny chłodnicy jest bardzo gorący i twardy jak skała.
-Chłodnica bardzo gorąca po przejechaniu nawet po paru km
-Dodatkowo, dziwny zapach jakby palonego plastiku z pod maski.
-Pompa i rozrząd nowa ma 2 tyg, ale takie objawy były przed wymianą.

Moim zdaniem to napewno czujnik wentylatora, ale napewno coś jeszcze ponieważ temperatura nie spada przy zwartym, może termostat??


Proszę o fachową pomoc w ustaleniu przyczyny tej awarii

Dextero
02-08-11, 23:32
Na początek wymień termostat i czujnik załączania wentylatora chłodnicy. Zobaczymy czy będzie dalej tak samo. Jak złączysz na krótko wentylator to temperatura tak od razu nie spadnie. To nie jest chłodziarka, potrzebuje trochę czasu, by schłodzić cały układ (gorący płyn chłodniczy + elementy metalowe, które też są gorące). Twardy wąż od chłodnicy wróży wymianę uszczelki pod głowicą. Dymi ci troszkę auto? Płynu chłodzącego nie przybywa w zbiorniczku wyrównawczym? Obserwujesz ten zbiorniczek, czy poziom się nie zmienia?

Zrogi
03-08-11, 01:12
U mnie tak było jak miałem problemy z głowicą, przepuszczała ciśnienie do układu chłodzenia. Węże były napompowane jak balony. Wentylator może się nie włączać również gdy jet problem z uszczelką pod głowicą.

Fidox
03-08-11, 04:20
Wiem, że może to głupie co powiem, ale... czy ktoś dobrze Ci odpowietrzył układ chłodzenia? Przy zmianie pompy wody płyn chłodzący się spuszcza. U mnie był taki problem, że nie zostało to dobrze odpowietrzone. Wlano po prostu płyn chłodzący i tyle. W zbiorniku wyrównawczym było ponad maxa, ale nie doszło to dalej w rury. Po paru kilometrach temp skoczyła do maxa z a chłodnicy aż parowało i też coś śmierdziało. Warto poluzować odpowietrznik i lać bezpośrednio do chłodnicy (ja dodatkowo pobujałem autem ;) )

pontonic
03-08-11, 08:06
Płyn w zbiorniczku zmienia się musiałem dolać. Jeżeli chodzi o dym to nic takiego nie zauważyłem. Tylko ten dziwny smród.

Spróbuje jeszcze odpowietrzyć ten układ. Mam tylko nadzieję że to nie uszczelka pod głowicą.

wojti
03-08-11, 08:51
jaki masz silnik?? Bo to będzie też bardzo istotne. Wtedy będzie wiadomo czy układ się odpowietrza czy nie. Bo np w D14A8 jest układ samoodpowietrzający się. U mnie jakiś czas temu podobne objawy również okazały się skutkiem uwalonej UPG. Na początek zacznij od termostatu jak było napisane wcześniej, rozgrzej samochód i sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiają się bąbelki podczas przegazowania.

I zrób to jak najszybciej jeśli nie chcesz przegrzać sobie silnika i przypiec pierścionków. Bo wtedy to będziesz miał dopiero koszta!!!!!!!!!!!!!!!!!!

janisz
04-08-11, 12:44
Pierścionkom nic się nie stanie tylko głowica się pokrzywi ew silnik stanie dęba bo tłoki trochę spuchną :)
Przedlift to pewnie d14a2. Uzupełnij płyn i zobacz po 15km czy do zbiorniczka lecą bombelki. Po prostu uchyl nakrętkę tak żeby rurka była zanurzona w płynie.
Możesz zewrzeć czujnik na stałe i zobaczyć co się zmieni bo jak uszczelka padła to i tak się zagotuje.

pontonic
05-08-11, 08:35
Więc drodzy państwo, temat jest taki zmieniłem termostat i nadal to samo z tym że:
Po przejechaniu 30 km:
-Temperatura wychylona jest na 3/4 skali
-Rura górna chłodnicy jest gorąca ale już nie jest twarda
-Rura dolna chłodnicy zimna
-Na moje oko w zbiorniczku nie ma bąbli.
-Dziwi mnie tylko czemu jak załączony jest wiatrak temp nie spada ?.

Pozdrawiam

wojti
05-08-11, 09:56
Pierścionkom nic się nie stanie tylko głowica się pokrzywi ew silnik stanie dęba bo tłoki trochę spuchną :)
Przedlift to pewnie d14a2. Uzupełnij płyn i zobacz po 15km czy do zbiorniczka lecą bombelki. Po prostu uchyl nakrętkę tak żeby rurka była zanurzona w płynie.
Możesz zewrzeć czujnik na stałe i zobaczyć co się zmieni bo jak uszczelka padła to i tak się zagotuje.

zdziwilbys sie co może się stac pierścionkom po przegrzaniu...

Ja stawiam na upg.

pontonic
05-08-11, 11:24
Dziś jadę do warsztatu zobaczymy na czym się skończy.
Dziwi mnie tylko że zatrzymuje się na 3/4 skali dalej ani w dół ani w górę.
Jeżeli UPG to lipa

janisz
05-08-11, 14:10
50zł planowanie, 100zł uszczelka i 300zł robota to jeszcze nie tak tragicznie stary :) Jak bierze olej to pierścionki+uszczelniacze przy okazji.

Czyli po 30km termostat jeszcze nie puścił? No way weź ogrzewanie na max, wyłącz wiatrak i odpowietrz to.

wojti
09-08-11, 23:12
i co z problemem?? co jest przyczyną problemów??