PDA

Zobacz pełną wersję : klimatyzacja civic 1.5vtec angielka parownik z termostatem



ninio
02-08-11, 10:54
Witam,

mam pytanie. domontowałem sobie klimatyzację z aucie.
W parowniku mam jakaś złączkę od termostatu (przynajmniej tak mi się wydaje) która jest dwuprzewodowa - podejrzewam, że to termostat na zasadzie działania ON/OFF)).

pod kokpitem znalazłem wolna złączkę której pochodzenia nie mogę się doszukać i do czego ewentualnie ona służy. Czy do parownika powinien być podpięty jakiś przewód sterujący np. włączający/wyłączający klimatyzację poprzez wyłącznik A/C? Prosiłbym o określenie czy powinienem z osuszacza podłączać w ogóle te kable.

PS. zostanie to przeniesione czy muszę pisać od nowa ? w dziale technicznym. Angielka mam tu na myśli wersję produkowaną w Anglii na rynek europejski.

comatose
02-08-11, 11:01
Pomyłeczka, moja odpowiedź dotyczyła innej generacji. Do usunięcia.

ninio
02-08-11, 21:44
Witam,

mam pytanie. domontowałem sobie klimatyzację z aucie.
W parowniku mam jakaś złączkę od termostatu (przynajmniej tak mi się wydaje) która jest dwuprzewodowa - podejrzewam, że to termostat na zasadzie działania ON/OFF)).

pod kokpitem znalazłem wolna złączkę której pochodzenia nie mogę się doszukać i do czego ewentualnie ona służy. Czy do parownika powinien być podpięty jakiś przewód sterujący np. włączający/wyłączający klimatyzację poprzez wyłącznik A/C? Prosiłbym o określenie czy powinienem z osuszacza podłączać w ogóle te kable.

PS. zostanie to przeniesione czy muszę pisać od nowa ? w dziale technicznym. Angielka mam tu na myśli wersję produkowaną w Anglii na rynek europejski.

Trochę posprawdzałem w internecie co i jak
Termostat jest w tej chwili zwarty ten w parowniku (wynika to z tego ze temp otoczenia jest 15 stopni. W przełączniku A/C dochodzą po włączeniu przycisku na ON +12V. Jak wyłączam A/C to obwód jest rozwierany.
Czy dobrze podejrzewam, że w momencie włączenia przycisku A/C zwierany jest obwód, który załącza elektromagnes lub coś w pompie klimy by zaczęła pracować w trybie sprężania? Normalnie jak podejrzewam elektromagnes jest otwarty i sprężarka pracuje na luzie.
Prosiłbym tylko o potwierdzenie przypuszczeń iz jeżeli przeciągnę te przewody nawet na "krótko" to objaw załączenia elektromagnesu nastąpi tak dla sprawdzenia słuszności podejrzeń.
Wyłącznik A/C w złączce ma masę i prawdopodobnie +12v dwa razy, stąd są 3 przewody. natomiast parownik posiada tylko wejście na 2 przewody czyli teoretycznie obwód zamykany jest przyciskiem A/C.

ninio
04-08-11, 18:44
trzeba było chwile pomyśleć .
Złączka miała 1 - i 2 +
kwestia podłączenia i sprężarka oraz wentylator zadziałały poprawnie.
Można temat zamknąć lub usunać z form.