Zobacz pełną wersję : PROBLEM B18C4 spadek mocy po załączeniu V-teca
Darek_civic
01-08-11, 18:20
Witam jak w temacie.
W zeszłym roku auto zostało hamowane i wynik jak na moje modyfikacje był zadawalający 189,4km...
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić czy nic sie nie zmieniło i zonk...
po kilku próbach osiągnąłem różne wyniki 159,4, 147,0, 155,6, 149,8
wykresy w tych 4 próbach były bardzo różne zarówno wzrost KM jak i NM...
problem następuje w momencie przekroczenia 4500RPM
z lini rosnącej nagle przez jakieś 300-400 obrotów następuje spadek w dół i linia ciągła do około 5300rpm i później gwałtownie do góry i równo aż do samego odcięcia zapłonu... co to może być ??
poniżej fotki z pomiarów
http://imageshack.us/photo/my-images/197/20110731173919.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/849/20110731173953.jpg/
stroiłeś ją, ze przy 4500 Ci się vtec włącza? na standardowym kolektorze przy 4500 się dopiero IAB otwiera i może masz to zdupczone i dlatego tak jest...
standardowym kolektorze przy 4500 się dopiero IAB otwiera
Najpierw zalacza sie VTEC przy 4300, a potem IAB przy okolo 5700.
Darek_civic
02-08-11, 07:00
możliwe że mi licznik lekko okłamuje obroty bo idealnie jest 4,500 i się załącza v-tec... Hmm nie wiem dokładnie co to jest ten IAB :-( chciałem zakupić sobie kolektor skunk i dopiero stroić, raz a konkretnie.... ale obecny wynik mnie zaskoczył i nie wiem co robić :-(
jesteś w błędzie Gorliś. najpierw się otwiera IAB, a potem VTec. Odpowiednio przy 4500 i 5750RPM.
to przeca widać na wykresach wszystko pięknie. a na wikipedii jest babol.
Jeśli zakupisz skunk'a to nie będziesz miał IAB.
IAB są to regulowane klapki, przesłony, łopatki jak zwał tak zwał które otwierają się przed załączeniem v-tec w kolektorze ssącym czego nie posiada kolektor skunk. Wiadomo że na niższych obrotach nie silnikowi nie potrzeba tyle powietrza więc klapki są przymknięte. przed załączeniem sie v-tec'a nastepuje otwarcie klapek aby przygotować większą dawkę powietrza dla silnika :)
Po podpięciu pod kompa powinno wyjść czy IAB działa prawidłowo czy też nie.
jesteś w błędzie Gorliś. najpierw się otwiera IAB, a potem VTec. Odpowiednio przy 4500 i 5750RPM.
IAB są to regulowane klapki, przesłony, łopatki jak zwał tak zwał które otwierają się przed załączeniem v-tec
IAB (5750rpm) załacza się po vtec-u (4800rpm) zrozumcie to raz na zawsze :rolleyes:
IAB (5750rpm) załacza się po vtec-u (4800rpm) zrozumcie to raz na zawsze :rolleyes:
Dokładnie:)
Każdy inny kolektor nie OEM już nie będzie miał IAB, IAB w B18C4 poprawia dół.
Darek_civic
02-08-11, 14:57
Hmm a jest jakaś możliwość sprawdzenia tego całego systemu powietrza ??
dzisiaj wyciągałem układ wydechowy który zrobiłem z kolegą, zakończony był tłumikiem na wzór Apexi N1 i wsadziłem cały układ wydechowy od ek9 który miałem podczas tego wyniku sprzed roku i jest poprawa
dodam że jakiś miesiąc temu zmieniałem kable na NGK i świece Denso irydowe, wiec to jest ok
z chęcią bym kupił taki kolektor... nie macie kogoś kto ma do sprzedania ??
Sprzedaż kolektora skunk allegro e-bay lub ogłoś się na forum że kupisz i ktoś powinien się mieć coś takiego na sprzedaż
wal do mnie:) Mam coś podobnego do SKUNK2:)
Darek_civic
02-08-11, 20:44
czyli co ?? podobno skunk jest najlepszy
wal na PW
PS SKUNK2 ok, ale bardziej chwalą EDELBROCKA...
co byś nie wziął i tak będzie większe i pojemniejsze i plenum będzie miało. rafsio - masz BLOXa?
Poczytaj trochę na temat tych kolektorów zanim wtopisz siano, no chyba że tu w planie jest jakieś turbo to zmieniaj kolektor .
Do De serii tez nie poleca sie Skunka bo przysrost KM i Nm jest nie adekwantny do wlozonej w to $$$.
Tez to rozwazalem ale trzeba wladowac 1000 +. Bo to przepustnice trzeba zmienić oraz kolektor. To wszystko wystroic. Ciekawe jakie przyrosty?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.