PDA

Zobacz pełną wersję : problem po swapie d14a3 na d15vtec



Sebek_WWL
31-07-11, 15:54
Witam
Jestem w trakcie przymusowego swapu z d14a3 na d15z6
Poczatkowo mial siexziec silnik d16z6 i pod to zostala zrobiona wiazka z obd 2 na obd1 ecu p28 lecz jak niektorzy wiedza silnik zrobil blee i postanowilem zakupic d15z6 i takowy zostal wsadzony oczywiscie bedzie pracowal na osprzecie z d16z6
Z tego eco vteca przeksztalcam na normalnego vteca a mianowicie wpada walek i klawiatura z d16z6
problem polega na tym ze zawór vtec w d15z6 jest jednopinowy a w d16z6jest dwupinowy i jak to pogodzic dodam ze z d16z6 nie pasuje
Drugi problem to aparat poniewaz nie chce przerabiac mocowan to od jakiej wersji podpasi

piroman
31-07-11, 16:04
problem polega na tym ze zawór vtec w d15z6 jest jednopinowy a w d16z6jest dwupinowy i jak to pogodzic dodam ze z d16z6 nie pasuje
jesli chodzi ci o to ze w tym z d15z6 nie ma czujnika cisnienia oleju, to mozna to albo wylaczyc w mapie albo zmostkowac przewod od czujnika (D6) z tym od elektrozaworu (A4)

Sebek_WWL
31-07-11, 16:11
Aha czyli kable 2co ida do zaworu vtec to jeden cisnienie drogi zawór tak?

billiejoe
31-07-11, 17:39
Ale w czym problem z z aparatem:confused: Śruba mocująca u góry nie pasuje, praktycznie chodzi o milimetry, na dwóch też się trzyma i nie ma problemu z ustawieniem go, osobiście mam od d15z8 i an tej podstawie opisuje ale myślę że różnią się tylko kostkami

Sebek_WWL
01-08-11, 09:37
Moze mi ktos lopatologicznie wytlomaczyc co z tymi kabelkami zrobic

Czy ktos moze mi wytłumaczyć lopatologicznie co z tym kabelkiem od zaworu

Sebek_WWL
02-08-11, 22:11
No dobra uporalem sie z problemem tego przewodu dzieki piroman

Co do aparatu to czy podejdzie bex przerobek ten z d15b7...

Druga sprawa odpalilem silnik i za pierwszym odpaleniem obroty byly na poziomie ustalonej w moim p28 procedury startu czyli 4000 obrotów zgasilem silnik zobaczylem czy przepustnica sie nie zaciela ale jest ok
Puzniej odpalilem ponownie i obroty juz 5000 i odziwo procedury juz nie było co to moze byc

Dodam ze elektryka obd1 p28 z mapa od d16z6 osprzet tez z d16z6 silnik d15z6 stock jutro prawdopodobnie wleci klawiatura i walek z d16z6 co to moze byc

jasiek09
02-08-11, 22:25
Duuużo lewego powietrza, nowa uszczelka pod ssaka ?Wszystkie krućce w kolektorze podłączone?

Sebek_WWL
02-08-11, 22:34
Sa uszczelki termo p2r wszystkie podcisnienia ok

Wiesz co ale slychac jak by powietrze ssalo aha a co z ta procedurą sie stalo

piroman
02-08-11, 22:35
Zatkaj przepustnice ręką i zobacz czy zgaśnie

Sebek_WWL
04-08-11, 07:44
Ok dzis to zrobie

Tak sie zastanawiam czy te wezyki dobrze podlaczylem
I czy to moze byc przez ta uszczelke termiczną hmmm.

Dziwne ze procedura sie nie zalacza co to moze byc

Sebek_WWL
05-08-11, 08:30
Dobra pierszy błąd

Uszczelka p2r która mam nie pasuje do tej przepust i lapalo powietrze po zmianie uszczelki obroty spadly do 3500obr jest procedura teraz szikam gdzie jeszcze może te powietrze zasysac

Sebek_WWL
05-08-11, 23:10
uszczelki wymienione teraz po zakryciu przepustnicy auto gaśnie ale dalej obroty 0od 2500 do 3000 i rośnie do tego temp skacze tz dziwny obiaw ale to chyba wystała się pompa wody bo auto szybko nabiera temperatury i jest taki pisk na początku cisza i po jakiejś chwili zaczyna piszczeć od strony rozrządu tam gdzie jest pompa wody :( czy pompa podpasi od d16z6 do d15z6???
lekko mruży się kontrolka ładowania mam nadzieje ze alternator zaraz nie padnie jutro ciąg dalszy z walką ... pomysły na te wysokie obroty bardzo mile widziane

Yotomeczek86
06-08-11, 00:10
TPS? Podpięte dobrze wszystkie węże ?

Sebek_WWL
06-08-11, 00:15
tak wydaje mi się ze tak chyba ze pomyliłem wtyczki ale wątpię jutro sprawdzę a jakie są obiawy padniętej pompy wody bo przy gaśnięciu silnika wskaźnik temperatury idzie na chwile do góry i jest taki narastający pisk

Sebek_WWL
06-08-11, 09:05
dziś rano dopaliłem obroty 2500 spadły do 1500 i nie chcą zejść niżej najlepsze ze nic nie robiłem poza tym pompa wody mi się grzeje hmm czyli może termostat padł bo za szybko auto się nagrzewa po ok półtorej minuty min pracy silnika temperatura jest już tak jak by auto było nagrzane ok moim zdaniem jest cos nie tak ]
aha i po nagrzaniu auto ma obroty jak było by na ssaniu . może jakiś magik by mi pomógł

Yotomeczek86
06-08-11, 10:44
Wymień cały rozrząd najlepiej, bo to pompa piszczy, potem napinacz strzeli... itp itd.. Sprawdź TPS z Map sensorem, zobacz czy podpięte są czujniki od temperatur. Termostat się mógł zawiesić i kupa - kupić nowy nie zaszkodzi (ale radzę to zrobić jak z pompą się uporasz). Objawy pompy to właśnie pisk, i cieknie

Sebek_WWL
06-08-11, 11:25
Ok dzieki ide dzialac

Yotomeczek86
06-08-11, 11:58
A najprościej było by samodiagnostykę zrobić...

Sebek_WWL
06-08-11, 19:43
Jedt juz ok problem rozwiazany dzięki za pomoc

co do problem to leżał po stronie motylka został wyregulowany i jest ok pompa tez przestała piszczeć ale i tak pójdzie do wymiany wraz z rozrządem za tydzień