PDA

Zobacz pełną wersję : Buddy club n-spec + vs tein super street



Wojtec12345678
31-07-11, 14:37
Szukam informacji na temat gwintu Buddy club n-spec + w necie i pusto...nic nigdzie nie mogę znaleźć :( wiem tylko że to gwint i ma regulacje twardości...

Na temat Tein super street jest info troszkę więcej ale też nie za dużo :(

Wyczytałem tyle że gwinty są porównywalne ale niby tein jest kanapowaty w porównaniu do buddy to prawda ??

Jak z jakością który lepszy ?


Chciałbym uzyskać wiarygodne informacje na temat każdego z gwintów...

Prosiłbym o wypowiedź TYLKO tych którzy mieli z tymi gwintami do czynienia... nie interesują mnie informacje wyssane z palca...ponoć,słyszałem od kogoś że... itd :D

Z góry dziękuję za wszelkie info :)

GeFFeR
01-08-11, 07:58
Tylko i wylacznie Buddy Club N+ ... Tein SS w porownaniu do BC to kapec ... Naprawde za Teinem to nie przemawia nic oprocz marki ... Buddy Club, lepsza regulacja twardosci, duzo lepiej wykonany, skrecisz max twardzosc jest beton, max soft jest miekko ... Naprawde nie ma co tych gwintow porownywac bo zwyciezca jest tylko jeden - BC !

Wojtec12345678
01-08-11, 12:17
Dzięki za info...jak z wytrzymałością ? Daje rade na naszych drogach ? Czy się szybko wylewa buddy ?
Regulacja twardości jest jak w koni sport ? tzn podnosimy maskę i regulujemy ??

GeFFeR
01-08-11, 12:22
Na nasze drogi ciezko zadowolic sie jakimkolwiek gwintem bo te nie sa pancerne aczkolwiek jest wytrzymaly ... Regulacja -> otwierasz mache i krecisz ... tyl rowniez tak samo

Wojtec12345678
01-08-11, 12:39
W wielu gwintach słyszałem że talerzyki te od regulacji od częstego bawienia się nimi szybko padają... tu jest to samo ?? Ponoć jest tak samo z kluczami do regulacji ??

Oczywiście nie porównuję mta'a do buddy to tylko przykład :D ale w mts'e potrafią się talerzyki same odkręcać co jakiś czas, jak wygląda to tu ??

Jak można najbardziej pójść z autkiem w dół ? i na maxa w górę ?

piroman
01-08-11, 15:59
regulacja w BC nieco różni się od typowego gwintu np. w teinie
oprócz tego że masz talerzyki którymi regulujesz napięcie sprężyny to cała kolumna amortyzatora jest gwintowana i widełki przez które przechodzi sruba mocująca amortyzator do wahacza dolnego także są ruchome a nie przyspawane na stałe,
dzięki temu możesz regulować wysokość auta nie zmieniajac napięcia sprężyny, wg mnie *****ista sprawa ;)

Wojtec12345678
01-08-11, 16:51
regulacja w BC nieco różni się od typowego gwintu np. w teinie
oprócz tego że masz talerzyki którymi regulujesz napięcie sprężyny to cała kolumna amortyzatora jest gwintowana i widełki przez które przechodzi sruba mocująca amortyzator do wahacza dolnego także są ruchome a nie przyspawane na stałe,
dzięki temu możesz regulować wysokość auta nie zmieniajac napięcia sprężyny, wg mnie *****ista sprawa ;)

Wiem mniej więcej o co chodzi, ale jak to działa i wygląda ?? można te "widełki" także ustawiać bez zdejmowania amora ?? jakieś foto by się przydało regulacji tych widełek :)

piroman
01-08-11, 16:56
można bez zdejmowania amora ale musisz je rozpiąć z wahaczem na tyle, żeby mieć swobode obrotu widelkami

doli22
01-08-11, 22:10
Ze swojej strony dodam ze mam u siebie Tein SS jezdze na nim od 2 lat i szczerze nie mam mu nic do zarzucenia, przy maks glebie jaka idzie osiagnac na tym zestawie ladnie tlumi nierownosci jednak nie jest jakos masakrycznie twardy na najwyzszym ustawieniu twardosci, nic sie nie wylewa itp. szkoda tylko ze nie ma takiej regulacji wysokosci jak np. w BC, nie mniej i tak bym nizej nie opuscil bo jednak autem sie jezdzi i lepiej miec jakis margines na wjazd w rozne miejsca a drogi jakie mamy i dojazdy do nich co tez jest istotne kazdy z nas wie. To ktory zestaw jest lepszy nalezy zostawic swojej opini bo wiadomo ze kazdy powie cos innego, mozna porownac roznice i zdecydowac czy jedno czy drugie, wszystko zalezy od tego czego sie oczekuje od zawieszenia i jak ma ono byc eksploatowane. Jesli mial bym kupowac drugi raz gwint w tym przedziale cenowym kupil bym BC

Wojtec12345678
01-08-11, 22:23
Z tych informacji których dowiedziałem się z tych kilku postów więcej przemawia jednak za BC

Wojtec12345678
02-08-11, 01:39
.

Wojtec12345678
02-08-11, 01:42
.

Wojtec12345678
02-08-11, 01:43
Z góry przepraszam za 2 powyższe posty, strona zamuliła podczas dodawania odp,kliknąłem 3x na "zapisz zmiany" i pojawiły się 3 odp :mad:


regulacja w BC nieco różni się od typowego gwintu np. w teinie
oprócz tego że masz talerzyki którymi regulujesz napięcie sprężyny to cała kolumna amortyzatora jest gwintowana i widełki przez które przechodzi sruba mocująca amortyzator do wahacza dolnego także są ruchome a nie przyspawane na stałe,
dzięki temu możesz regulować wysokość auta nie zmieniajac napięcia sprężyny, wg mnie *****ista sprawa ;)


Wiem mniej więcej o co chodzi

Chyba jednak nie wiem do końca o co chodzi :)

No bo tak,skoro obniżymy autko na gwincie o powiedzmy -60 to spring się ściśnie, i jeżeli teraz za pomocą tego "drugiego" gwintu odciśniemy spring aby nie był zgnieciony to auto nie podniesie się ? Jeżeli nie to czemu :o

piroman
02-08-11, 10:06
no i właśnie o to chodzi że w BC obniżenie auta nie zależy tylko od tego jak bardzo ściśniesz sprężynę talerzykami
dzięki temu że masz możliwość regulacji widełkami możesz ścisnąć sprężyne w mniejszym stopniu zapewniając jej szerszy zakres pracy a resztę obniżenia zrobić na widełkach

Wojtec12345678
02-08-11, 14:45
Przód także ?? Podejrzewam że aby przód w ten sposób regulować także trzeba wyjąć amor z dolnego mocowania ?

piroman
02-08-11, 19:05
przód także ?? Podejrzewam że aby przód w ten sposób regulować także trzeba wyjąć amor z dolnego mocowania ?

tak

Wojtec12345678
02-08-11, 21:37
Jeśli wykręcę te śruby które trzymają widełki z tyłu to wahacze opadną na tyle że będę mógł sobie spokojnie kręcić widełkami ??

A jak wygląda to z przodu ?? Wystarczy że odkręcę tą śrubę i będę mógł go regulować ?
http://c3.wrzuta.pl/wm2282/6a1c00c4001e90764e385156/dsc00185111 (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/8JJ7n8nhLWB/dsc00185111)
Czy muszę wykręcić też tą śrubę na dole widełek aby je całe zdjąć ??

crxd16
02-08-11, 21:42
bc n+ to raczej z flexem porwnywac a nie z ss, albo ze starszym HA

Wojtec12345678
02-08-11, 21:49
bc n+ to raczej z flexem porwnywac a nie z ss, albo ze starszym HA

Napisz za i przeciw a nie wystrzeliłeś teraz jak guma z gaci z postem :p

piroman
02-08-11, 22:10
Jeśli wykręcę te śruby które trzymają widełki z tyłu to wahacze opadną na tyle że będę mógł sobie spokojnie kręcić widełkami ??
nie, musiałbyś odkręcić jeszcze którąś ze skrajnych śrub w tym wahaczu


A jak wygląda to z przodu ?? Wystarczy że odkręcę tą śrubę i będę mógł go regulować ?
tak trzeba tylko wysunąć amor z widełek

Wojtec12345678
02-08-11, 22:31
nie, musiałbyś odkręcić jeszcze którąś ze skrajnych śrub w tym wahaczu


Którą najprościej ?


tak trzeba tylko wysunąć amor z widełek
Na pewno da rade wtedy wyjąc amor ?? Jeśli odkręcę tylko tą jedną śrubę którą pokazałem na zdjęciu ?wydaje mi się że amor nie wyjdzie...chodź mogę się mylić...

piroman
02-08-11, 22:42
Którą najprościej ?
wedle uznania, wg mnie wszystko jedno


Na pewno da rade wtedy wyjąc amor ?? Jeśli odkręcę tylko tą jedną śrubę którą pokazałem na zdjęciu ?wydaje mi się że amor nie wyjdzie...chodź mogę się mylić...tak prosto nie wyjdzie, musiałbyś naciągnąć zwrotnicę i wahacz w dól i wtedy próbować wysunąć amor ale tak naprawdę to nigdy tego nie probowalem, prościej odkręcić jedną srube wiecej

crxd16
02-08-11, 22:48
Napisz za i przeciw a nie wystrzeliłeś teraz jak guma z gaci z postem :p

sie porownuje rzeczy z tej samej polki a nie powiedzmy passata i civica, chcesz to porownuj passata z accordem

zan21
02-08-11, 22:59
trochę wyskoczę z innej beczki, ale chciałem zasięgnąć opinii na temat zestawu K-sport z reg. twardości i wysokości. Co o tym wiecie? Od dłuższego czasu jest na allegro i widzę, że nie cieszy się zbytnim zainteresowaniem...:rolleyes:

Wojtec12345678
02-08-11, 23:51
sie porownuje rzeczy z tej samej polki a nie powiedzmy passata i civica, chcesz to porownuj passata z accordem

Dlatego jest ten temat abym dowiedział się co i jak :p


trochę wyskoczę z innej beczki, ale chciałem zasięgnąć opinii na temat zestawu K-sport z reg. twardości i wysokości. Co o tym wiecie? Od dłuższego czasu jest na allegro i widzę, że nie cieszy się zbytnim zainteresowaniem...:rolleyes:

K-sport czyli Koni sport ?? Jest sporo informacji o tym zawiasie...SPYCHU ma tu na forum, może Ci dużo o nich powiedzieć, bardzo sobie chwiali

Nemereth
03-08-11, 02:33
K-Sport to chyba inna beczka ;)

pawelcvc
03-08-11, 10:12
BC to fajny zawias ,choć dla mnie *****iście twardy.Przód dociążony silnikiem fajnie tłumi nierówności ,ale tył na poprzecznych nierównościach podskakuje jak głupi ,u mnie dopiero po załadowaniu 2 osób na tył czuć że amortyzator zaczyna pracować.
Zawias *****iście wykonany , pod 2 latach w dalszym ciągu wygląda ładnie ,gwint pomimo iż zasyfiony kręci się bez najmniejszego oporu , regulacja *****iście prosta i trwa chwile.
Na torze spisuję się b.d ,auto prowadzi się dosłownie jak gokart a po przekręceniu amorka na +15 czuć każdy kamyczek.
Moje zdanie jest następujące : do auta użytkowanego na co dzień wziął bym bardziej uliczny zawias typu tein , do auta typowo weekendowego brał bym BC.

piroman
03-08-11, 10:28
K-sport może i na równych jak stół drogach jest ok ale generalnie to nie jest zawias na polskie drogi, znam co najmniej dwie osoby którym się to rozsypało:rolleyes:

Kras
03-08-11, 11:45
Plus tego k-sporta taki, ze jak sie wyleje to nie ma gadania tylko od razu wymieniaja.

Wojtec12345678
03-08-11, 12:26
BC to fajny zawias ,choć dla mnie *****iście twardy.Przód dociążony silnikiem fajnie tłumi nierówności ,ale tył na poprzecznych nierównościach podskakuje jak głupi ,u mnie dopiero po załadowaniu 2 osób na tył czuć że amortyzator zaczyna pracować.
Zawias *****iście wykonany , pod 2 latach w dalszym ciągu wygląda ładnie ,gwint pomimo iż zasyfiony kręci się bez najmniejszego oporu , regulacja *****iście prosta i trwa chwile.
Na torze spisuję się b.d ,auto prowadzi się dosłownie jak gokart a po przekręceniu amorka na +15 czuć każdy kamyczek.
Moje zdanie jest następujące : do auta użytkowanego na co dzień wziął bym bardziej uliczny zawias typu tein , do auta typowo weekendowego brał bym BC.

Tył podskakuje także jak ustawisz na max miękko ??


Plus tego k-sporta taki, ze jak sie wyleje to nie ma gadania tylko od razu wymieniaja.

Jedna osoba tu na forum miała wylane te amory i odesłał je do serwisu i wróciły z informacją że "pocenie amortyzatora dopuszczalne"
był temat o tym

pawelcvc
03-08-11, 13:41
Tył podskakuje także jak ustawisz na max miękko ??

Tył zawsze mam ustawiony na max miękko.
Może do takiego zachowania przyczynia się grubszy stab. który w połączeniu lekkim tyłkiem w EG daje takie rezultaty.

Kras
03-08-11, 13:47
Stab nie dziala gdy buda sie nie przechyla i jesli nierownosc jest taka sama dla obu kol.
Lekki tyl plus stosunkowo twarda sprezyna...i niestety regulujac amor na max miekko wiele z tym nie zrobisz.

GeFFeR
03-08-11, 13:50
przerzucic mozliwe kg z przodu na tyl to jest dobre rozwiazanie ... u mnie BC 10kg/6kg ... rowniez tyl podskakuje ... przerzucam na dniach aku oraz pare innych gratow na tyl i zobaczymy czy minimalnie cos sie poprawi :)

Wojtec12345678
03-08-11, 14:42
Podskakuje czyli cała buda ?? Nie macie na myśli ping ponga ?:eek:

grimripper
07-08-11, 12:44
Podepnę się pod temat. Jakie są sprężyny w BC szukałem ale nie dałem rady nigdzie znaleźć ? GeFFeR te o których piszesz są w serii czy przy zakupie można sobie dobrać jak np. w Ground Control ?

GeFFeR
08-08-11, 07:47
ja mam BC Racing i one produkuja te same ludki i w tym samym miejscu co Buddy Club.... bebechy te same, jedynie malunek z zewnatrz inny ... Powiem Ci tak ... mozliwe ze jak bys skladal zamowienie bezposrednio u producenta [ ja bynajmniej tak mialem ] to wowczas moglbys dobrac sobie rate springow bo domyslnie maja one chyba lekko wartosci inne ... Ja wybralem 10/6 ijestem mega zadowolony :) pisz meila to sie dowiesz :)

Wojtec12345678
25-06-12, 18:37
Odświeże kotleta, jaki zakres regulacji wysokości jest w Buddy Club N+ ?