PDA

Zobacz pełną wersję : SWAP D15B7 na ???



freeway
29-07-11, 19:12
Witam.Jak już zapewne kilka osób kojarzy serce mojej Hanki strasznie łyka olej.Długo zastanawiałem się nad swapem aż w końcu się przekonałem.Teraz w związku z tym mam pytanko.Jaki silnik polecacie zamiast obecnego?najlepiej jakby nie trzeba było dużo przerabiać.Interesuje mnie w miarę porządku vtec o mocy +- 130km.
pozdro

thievsto
30-07-11, 11:01
d16z6 :F

lugi666
30-07-11, 11:52
Jeśli vtec to d16z6 ale możesz zrobić coś takiego http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6078-Jak-zbudowa%E6-szybkie-D15B7-opis-dowiadczenia-wykresy
i też bedziesz zadowolony

Bushid0
01-08-11, 10:09
d16y8 już lepiej niż z6 ;)

Saiti
01-08-11, 17:35
dlaczego y8 lepsze?

majson
01-08-11, 17:36
dlaczego y8 lepsze?

x2

Budziniak
01-08-11, 21:00
Krzysiu jak robić swap na porządną d serię z Vtec-iem to tylko na d15b. Mało tego jest ale jak chcesz mieć coś wyjątkowego to warto poczekać poszukać.
Dodatkowo w tej najlepszej wersji masz 3 stopniowego Vtec-a. Econo-16v-ostra krzywka

Cegła
02-08-11, 02:24
dlaczego y8 lepsze?

zapewne łatwiej kupić nie zajeżdżony.

radar333
02-08-11, 11:06
Ten d15b z 3 stage vtec to ma skrzynię dłuższą (pod econo) i jest na obd2 i ten górny vtec nie robi takiego kicka. Poza tym to jeden pięć a pojemności się nie oszuka. D16Z6/Y8 dawaj. Y8 na obd2 jest.

Saiti
02-08-11, 13:20
zapewne łatwiej kupić nie zajeżdżony.

Jeszcze łatwiej kupić niezajeżdżone K20 ;) Ale argumenty techniczne jakieś przemawiają? Bo na korzyść D16Z6 na pewno, i Y8 zostaje w tyle, a w drugą stronę?

lugi666
02-08-11, 15:34
y8 bedzie młodszy

Saiti
02-08-11, 16:04
A jakieś inne plusy poza tym?

x-tygrysek-x
02-08-11, 16:21
co za różnica czy 15 czy 18 lat ?? bo ja dużej nie widze, pozatym wg mnie y8 nie są jakoś lepsze od z6, podstawa to kupic zdrowy, zadbany motor.
Stan nie zalezy od wieku, a ręki poprzednich właścicieli ;)

LIO
02-08-11, 17:16
D16Y8 jest na OBD2, więc latwiej jest swapowac na D16Z6

D16Y8 przez inna uszczelke ma ciut większy stopień spręzania 9,5:1 a w D16Z6 9,2:1
D16Y8 ma ciut lepszy kolektor dolotowy

obie te rzeczy zawsze mozna zamienić, czyniąc inne modyfikacje potem
Stan silnika może być rózny, bez względu na jego oznaczenie. Wolałbym D16Z6

freeway
02-08-11, 18:09
Po tej wymianie argumentów mam wielki mętlik w głowie.Każdy coś ciekawego dopowiada.U mnie w okolicy dostępny jest swap D16Z6 więc prawdopodobnie taki padnie wybór.
Teraz pytanie.Czy dużo trzeba przerabiac?Czy jak w wielu przypadkach plug&play?

lugi666
02-08-11, 18:16
Jeśli masz pod ręką d16z6 to sie nie zastanawiaj.
a co do pasowania to: :szukaj:

LIO
02-08-11, 18:16
silnik w zasadzie p&p + dorobienie (nie przerobienie) wiązki -->> dołożenie vteca (nie wiem czy coś jeszcze)