Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja Problem
masters751
29-07-11, 11:30
witam serdecznie.
honda civic 1.6sr(d16y2)126km 1997r. 5d.nie kombi.
Mam pytanie odnośnie klimatyzacji ile wchodzi czynnika?
naklejka na sprężarce od klimatyzacji jest z napisem.:HS-090l
masters751
29-07-11, 23:58
skad takie informacje masz?
Bo do każdej 5D wchodzi tyle samo.
Jeżeli byłaby sprężarka Nippon Denso to oleju wchodziłoby wtedy 140ml.
masters751
30-07-11, 16:12
ja byłem wczorej na klimatyzacji i wbili mi 525g czynnika.
U nich w bazie w komputerze w klimatyzacji występowały informacja ze 525g lub 625g czynnika.
Dobrze ci działa ta klimatyzacja bo ja uważam ze słabo chłodzi.
525g czynnika to też dobrze, jego ilość powinna mieścić się w widełkach 500-550g. W 6g wersji japońskiej ilość czynnika w układzie powinna mieścić się pomiędzy 600-650g. Mieli wartości usrednione.
Dobrze ci działa ta klimatyzacja bo ja uważam ze słabo chłodzi.
A osuszacz był wymieniany?
Ostatnio nabijałem klimę i weszło 530g, chociaż mechanik twierdził że powinno być 650g bo tak mu podawała maszyna do nabijania.
Podczepię się pod temat, czy to normalne że przewód zimny przy zaworku do nabijania jest pokryty skroploną parą? W ogóle jakoś mokro przy tym zaworku. Mam powody do zmartwień?
Marcin_G tak ma być. To normalny objaw... silnik jak się nagrzeje i a przewód jest zimny gdy klima chodzi to poprzez różnicę temp. skrapla się na nim woda ;-)
Ostatnio u siebie przeprowadzałem serwis klimy, było 500g i chłodziło tak sobie, poprosiłem o nabicie do 530g (tak wyczytałam w manualu) i jest bardzo fajnie, chłodzi szybko i wydajnie. Oczywiście mechanik w swoich książkach miał inne wartości, coś koło 600g...
co post to inna wartość czynnika... z tego co pamiętam to byla na forum jakaś tabelka i bylo tam ze do przedlifta wchodzi 600-650g (u mnie weszło 650) a do polifta 500-550g. Mowa o 5D
Nie wiem czy w manualu jest rozróżnienie w tej kwestii na przedlifta/polifta? Nie mam teraz do niego dostępu żeby sprawdzić. Z drugiej strony elementy klimy 5D są ze sobą zamienne bez względu jaka to wersja więc nie wiem dlaczego miałaby wchodzić do nich różna ilość czynnika. Wartości nominalne nie są równoważne z tym ile czynnika się zmieściło do układu. Będę u siebie to jeszcze zobaczę w programie diagnostycznym jak to się prezentuje i jakiegoś screena wkleję.
http://img232.imageshack.us/img232/2926/klima.th.png (http://imageshack.us/photo/my-images/232/klima.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Podane wartości należy traktować orientacyjnie i lepiej poszukać w manualu czego nam trzeba.
masters751
03-08-11, 19:21
Nie osuszacz nie był wymieniany.
Warto?
Jaki koszt?
Nie "warto" tylko trzeba hehe. Za osuszacz w ASO krzyknęli mi kiedyś 720zł w sklepie od 50zł kupisz (w okolicach 100zł za taki profi osuszacz zapłacisz).
Polift ma innej średnicy rurki tzn cienka 8mm vs 10mm czy jakoś tak. Czyli nie są zamienne przewody, chłodnice, sprężarki, osuszacze czyli polift ma całkowicie inną klimę jak przedlift. Przedlift ma jak Vgen.
120g oleju to niemożliwe. 20g to max a zwykle 7g jak kompresor nie był wymieniany na nowy. Klima będzie chłodzić i z 300g czynnika.
120g oleju jest również podane w manualu.
Witam. Mam takie banalne pytanie. Czy przy nabijaniu klimatyzacji można przeholować z czynnikiem? Dzisiaj byłem nabić klimę po 3 latach czynnika miałem 200g. Facet w jakimś swoim katalogu znalazł że powinno być niby 650g. No i sobie działał tzn. nabił odgrzybił itp. Nie pytałem ile weszło i teraz jak znalazłem w manualu że powinno być 550g. to mam zagwostke. Czy weszło tyle ile trzeba bo więcej poprostu się nie zmieści, czy mogło wejść za dużo i czymś to grozi?
Pozdro
Za osuszacz w ASO krzyknęli mi kiedyś 720zł
O k/wa! Osuszacz to nic innego jak aluminiowy zbiorniczek a w nim granulki pochłaniające wilgoć. NIEMA takiej siły by to kosztowało więcej jak 50zł. Cena iście z kosmosu.
Czy weszło tyle ile trzeba bo więcej poprostu się nie zmieści, czy mogło wejść za dużo i czymś to grozi?
Sprężarka będzie bardziej obciążona niż powinna przez co może się zepsuć. Wg manuala powinno być między 500 a 550g w naszych Hankach 5D.
650g jest w klimach 3D i 4D.
Normalnie w sklepie to tak od 50zł się zaczyna wzwyż (zależy ile tego materiału higroskopijnego w sobie osuszacz ma - tak mi w sklepie powiedzieli), ale ASO do normalnych nie należy :D wiązka przewodów z dwoma przekaźnikami - powiedzieli 900zł z hakiem, te długie rurki idące wzdłuż pasa przedniego - 500zł / szt. :|
Sprężarka będzie bardziej obciążona niż powinna przez co może się zepsuć. Wg manuala powinno być między 500 a 550g w naszych Hankach 5D.
650g jest w klimach 3D i 4D.
Dzieki. Dzisiaj tam wróciłem i poprawiliśmy ( znaczy nabite 530g).
Pozdro
Dodam tu swoją wypowiedź także, może przyda się też innym w przypadku problemów z klimą - czyli co daje wymiana osuszacza:
Zrobiłem przegląd klimy. Ostatni raz klima nabijana była 3.5 roku temu jak kupiłem auto.
Co ciekawe ostatni raz jak czułem działanie klimy (lato 2011) to działała, dość słabo ale działa. Teraz, jak się okazało czynnika chłodzącego zostało tylko 80g (z 525g jakie były nabijane). Układ w pełni szczelny.
Przy okazji serwisu klimy zażyczyłem sobie także wymianę osuszacza, który najprawdopodobniej wymieniany od nowości nie był (czyli od 14 lat). I nie dajcie sobie wmówić serwisantom, że osuszacza się nie wymienia!. Jaki tego efekt?
A taki, że zdecydowanie mniej sprężarka obciąża teraz silnik. I jest to na prawdę odczuwalne. Osuszacz to rodzaj filtra, jeśli jest on zapchany (a po 14latach na pewno jest), powoduje utrudniony przepływ czynnika chłodzącego, a sprężarka ciężej pracuje by to wszystko przepchnąć (obciąża silnik bardziej).
Wcześniej gdy jechałem na klimie i chciałem zrobić "efekt nitro/turbo"......wyłączałem klime :P i był boost .... nie zmieniając położenia nogi na pedale gazu.
Teraz jest tak jak być powinno. Nawet na biegu jałowym gdy załączę klimę, wcześniej obroty leciały na łeb na szyję, a teraz......delikatnie opadają. A w czasie jazdy jak włączałem klimę to tak jakbym przy 80km/h zmienił na 3 i nogę z gazu ściągnął. aktualnie, prawie nie czuć załączania sprężarki.
A wydajność chłodzenia bez porównania.....z nawiewów dmucha b.zimne powietrze.
Także polecam wszystkim wymianę osuszacza podczas serwisowania klimy, koszt osuszacza - ja kupiłem Hella Beru - 66zł (Numer OEMa: 80351-ST7-A11 lub 80351-ST7-003). Co ciekawe rozbieżność w koszcie robocizny - chodzi o odkręcenie i przykręcenie nowego osuszacza wręcz zatrważająca. W mojej okolicy jak pytałem o cenę serwisu oraz że chcę wymienić osuszacz to padała kwota 40-100zł (bez osuszacza) sama robota! Do tego koszt przeserwisowania czyli podłączenia pod maszynę - 150-220zł.
Tak czy siak, jeśli już się chce używać klimy warto dać te kilkadziesiąt złotych więcej i zrobić to poprawnie.
To i ja pytanie zadam. Niedawno, po zimie jak uruchamiałem klime to syczał chyba kompresor, nie wiem czy chłodził czy było to zimne powietrze z dworu. Teraz nie slychać nic i nie chłodzi. Czy to walnął kompresor czy nie ma czym chłodzić? Bo prawdopodobnie nie nabijana klima od 12 lat ; ) Ale czy to możliwe, żeby działała po takim czasie jeszcze we wrześniu ; )
To i ja pytanie zadam. Niedawno, po zimie jak uruchamiałem klime to syczał chyba kompresor, nie wiem czy chłodził czy było to zimne powietrze z dworu. Teraz nie slychać nic i nie chłodzi. Czy to walnął kompresor czy nie ma czym chłodzić? Bo prawdopodobnie nie nabijana klima od 12 lat ; ) Ale czy to możliwe, żeby działała po takim czasie jeszcze we wrześniu ; )
jak tyle czasu nie była nabijana, to pewnie czuynnika chłodzącego już nie ma a razem z nim oleju, który chroni spręzarkę przed zatarciem. U mnie prawie 3 lata klima nie była nabijana (przejechane w tym czasie ok 25-30k km) i podczas dobijania brakowało mnóstwo oleju także, mimo że układ sprawiał wrażenie szczelnego... .
Pewnie nabicie czynnika wystarczy, ale jak masz suszę, to doplacisz do czynnika troche, ale na grouponie są takie promocje że i tak sie oplaca i tanio wychodzi :)
A jaka jest cena tego czynnika? Ile za ile gram. No i jakie konsekwencje może mieć brak oleju? Rozpierdzieliło już kompresor? Da się go uzupełnić...? Bo chyba samemu nie da rady go napełnić? I tak pojadę na warsztat to zrobić, bo ogólnie trzeba przeglądnąć.
A jaka jest cena tego czynnika? Ile za ile gram. No i jakie konsekwencje może mieć brak oleju? Rozpierdzieliło już kompresor? Da się go uzupełnić...? Bo chyba samemu nie da rady go napełnić? I tak pojadę na warsztat to zrobić, bo ogólnie trzeba przeglądnąć.
przy żadnych przeróbkach w układzie typu omijanie czujnika ciśnienia oleju i czynnika KOMPRESOR NIE MA PRAWA wystartować, tak samo gdy masz za duże ciśnienie w układzie, ja nabijałem w dwóch miejscach i nie płaciłem za ilość czynnika i oleju a po prostu za nabicie bez względy ile tego brakowało, w warszawie kosztowało mnie to ok100zł. poprosiłem gościa by auto postało na wyższym ciśnieniu z azotem w przewodach by sprawdzić szczelność i dokładnie oglądał każde łączenie i zagięcie czy nie ma wyciaków beż żadnego grupona co czasem jest nabijanie w butelkę typu kup taniej a doliczając że wejdzie więcej niż 100ml czynnika jest dopłata i już wcale nie wychodzi tak kolorowo i jest przemiał typu Pan wjedzie, 15min roboty, kasa kasa i papa
samemu nic tu nie zrobisz i nawet nie opłaca, jak masz klimę mocno rozszczelnioną to wypadało by osuszacz od razu wymienić
Panowie,
Czy ktokolwiek z Was montował filtr przciwpyłkowy (kabinowy) na filtr węglowy (z węglem aktywnym)? Pytam bo mimo zamówienia w sklepie filtru węglowego przyszedł zwykły. Szukanie po katalogach nie dało odpowiedzi czy jest wogóle filtr węglowy do Civic 5D (95-00)....
Jeśli ktoś taki ma - proszę o informację - jaki numer, producent itp.
W Inter Carsie jest dostępny filtr z węglem produkcji JC, nr katalogowy:B44001CPR dla wersji z klimą i B44000CPR bez klimy
W Inter Carsie jest dostępny filtr z węglem produkcji JC, nr katalogowy:B44001CPR dla wersji z klimą i B44000CPR bez klimy
Dzięki dobry człowieku :)
Mogę potwierdzić to co pisze arczikr, aczkolwiek osobiście nie odczuwam żadnej różnicy pomiędzy filtrem z węglem i bez węgla (miałem obydwa).
Podobno tłumi brzydkie zapachy ;) spaliny itp. Lepiej filtruje. Ją jeszcze węglowego nie miałem więc chce spróbować.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Ponoć to ściema. Zresztą sam gośćw sklepie powiedział mi, że lepiej zmienić częściej zwykły tańszy, niż kupować ten droższy węglowy.
Mam filtr JC z węglem od ok. roku i powiem szczerze, że jakieś potwornej różnicy nie czuje, ale ciężko to miarodajnie zmierzyć. Wydaje mi się, że jest lepiej, a, że różnica cenowa nie duża, to mam nadzieje, że ten węgiel coś daje.
A gdzie w 5D jest ten osuszacz?
po prawej stronie zbiorniczka wspomagania. idą do niego 2 aluminiowe rurki i na środku ma oczko szklane (choć chyba nie wszystkie mają to oczko)
edit. swoją drogą najtańszy osuszacz jaki znalazłem to Hella w IC za 80 zł i zastanawiam sie czy warto wymieniać? kiedy sie go powinno wymienic?
wymieniać samemu czy w serwisie bo wiadomo jak sam wymienie to czynnik poleci w atmosfere choć klime i tak planuje nabić na nowo ale zawsze stary czynnik sie odzyska w większości.
Hella podobno robi dobre rzeczy - swego czasu jak szukałem na allegro osuszacza to były takie za około 40zł nawet, w sklepie najtańszy kosztował coś w okolicach 60zł.
Tez wymienialem osuszacz niedawno. Dostep jest masakryczny. Kupilem Hella/Beru za 63zl i polecam. Klima chlodzi lepiej niz wczesniej a i sam osuszacz sprawia wrazenie solidnego
Ale oszuszać się wymienia pod maską czy w kabinie? Teraz będę nabijał od 0 i myslę o wymianie ; )
Osuszacz masz pod maską - aluminiowy cylinder pod zbiornikiem płyny do wspomagania. W kabinie masz parownik i filtr kabinowy.
Dostep jest masakryczny.
W porównaniu do innych aut, w 5D osuszacz jest mega łatwo dostępny pod maską. Wystarczy odkręcić 2 śrubki i rurki i już osuszacz na zewnątrz. Dosłownie 10min roboty.
Pod warunkiem ze zdemontujesz zbiornik od wspomagania. Ja tego nie zrobilem i bylo zle to wyjac :)
Wydaje mi sie ze zbiornik od wspomagania wystarczy podniesc do gory i przesunac nabok. chyba nie jest przykrecony nawet.
Wydaje mi sie ze zbiornik od wspomagania wystarczy podniesc do gory i przesunac nabok. chyba nie jest przykrecony nawet.
To prawda - wystarczy go wysunąć do góry, przesunąć w bok i czymś przywiązać żeby nie nachodził z powrotem na swoje miejsce, mamy przez to bardzo dobre dojście do osuszacza.
I wtedy trzeba uwazac na weze od wspomagania bo wlasnie w ten sposob jeden zaczal cieknac u mnie
http://wollers.pl/daneklima/honda.htm
Ja ostatnio wymieniłem osuszacz - Hella koszt 66 zł. W Aso 615 zł netto.
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.