Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Odcięcie paliwa przy 4 tys. obr !?



Gregorius00
27-07-11, 16:45
Witam serdecznie, jestem pierwszy raz na forum oraz to mój pierwszy post, tak więc proszę o wyrozumiałość jeżeli popełnię jakieś błędy. Mam nadzieję że w odpowiednim dziale piszę tego posta.
Może przejdę do rzeczy, otóż od niedawna jestem posiadaczem Hondy Civic VI generacji, rocznik 96, silnik 1.5i VTEC-E (90KM).
Autko sprawuje się dobrze i chodzi moim zdaniem prawidłowo, ale... no właśnie, problem polega na tym, że na biegu jałowym są bardzo niskie obroty ok. 500 obr/min, natomiast jak wcisnę gaz do podłogi to odcięcie paliwa mam przy 4 tys. obr./min.
Nie wiem czy jest to widna prędkościomierza, czy też jest coś z silnikiem. Dodam, że komputer nie wykazuje mi błędów (po zwarciu kostki 2 pinowej i przekręceniu kluczyka w stacyjce, kontrolka z silnika się cały czas świeci, a kontrolka SRS mruga w jednostajnych odstępach czasu - tak więc z tego co wyczytałem wcześniej na forum to komputer nie wykazuje błędu).
Podczas jazdy silnik zachowuje się normalnie (mam nadzieję, gdyż jest to moja pierwsza honda) nie ma wahań obrotów, jedynie to te zbyt niskie obroty i odcięcie przy 4 tys :/
Zmiana fazy rozrządu następuje w moim przypadku przy 2,5 tys. obr.
Pytanko to osób posiadających takie samo autko i taki silnik, czy u was też przy takich obrotach autko dostaje kopa??
No i oczywiście pytanie najważniejsze, czy ktoś wie co może być nie tak z tymi obrotami??
Poniżej zamieszczam linka z nagraniem jak to wygląda u mnie "w praktyce":

http://www.youtube.com/watch?v=FsNgY7eGXus

Serdecznie dziękuję za trafne odpowiedzi.

Pozdrawiam Grzegorz

mirasek
27-07-11, 16:54
Przykładowo na piątym biegu przy 2000rpm na obrotomierzu jaką masz prędkość? Bo mam wrażenie że po prostu obrotomierz Ci zaniża...

Budziniak
27-07-11, 16:56
Siemak. Po pierwsze to pobierz z netu odpowiedni manual bo to będzie Twój nowy przyjaciel.Znajdziesz w nim dokładny opis jak sprawdzić i zdemontować silniczek krokowy oraz w jaki sposób reguluje się wolne obroty silnika. Z tą Twoją odcinkom to w sumie jest całkiem dobrze bo masz procedurę startową ;) a w czasie jazdy silnik dokręca się do 7 tysięcy czy też odcina przy 4 ??
aha i zmienne fazy w tym silniku to trochę inny vtec wiec na jakiegoś kopa to nie licz

Gregorius00
27-07-11, 17:10
Oj tego to ci nie powiem, ale na dwójce to odcina mi paliwo przy prędkości bodajże 110 km/h nie jestem pewien czy dokładnie tyle ale powyżej 100 km/h uzyskam.


Siemak. Po pierwsze to pobierz z netu odpowiedni manual bo to będzie Twój nowy przyjaciel.Znajdziesz w nim dokładny opis jak sprawdzić i zdemontować silniczek krokowy oraz w jaki sposób reguluje się wolne obroty silnika. Z tą Twoją odcinkom to w sumie jest całkiem dobrze bo masz procedurę startową ;) a w czasie jazdy silnik dokręca się do 7 tysięcy czy też odcina przy 4 ??
aha i zmienne fazy w tym silniku to trochę inny vtec wiec na jakiegoś kopa to nie licz

Już ściągnąłem, mam w wersji UK oraz PL z tym, że PL jest trochę kijowa bo nie ma polskich znaków tylko są jakieś znaczki :P

Z tą Twoją odcinkom to w sumie jest całkiem dobrze bo masz procedurę startową - co masz konkretnego na myśli? zmiana krzywki na rozrządzie?
Tak - podczas jazdy na innych biegach też odcina mi przy 4 tysiącach :|
Czytałem już o regulacji niskich obrotów i mniej więcej wiem gdzie się ona znajduje ;) Lecz nie wiem czy taka regulacja pomoże mi przy odcince paliwka. Swoją drogą na moje ucho to wydaje mi się, że są prawidłowe obroty, nie wiem czy to nie ma przekłamanie obrotomierza...
Wiem, że ma tylko 90 kucyków, ale jak wskoczy na 2,5 tys obrotów to potrafi mi szybko wyprzedzić inne auto na górce :P

mirasek
27-07-11, 20:03
Oj tego to ci nie powiem, ale na dwójce to odcina mi paliwo przy prędkości bodajże 110 km/h nie jestem pewien czy dokładnie tyle ale powyżej 100 km/h uzyskam.
Czyli w rzeczywistości odcina przy 6300 obr/min tak jak powinien, także masz babola gdzieś w obrotomierzu ;) Jałowe zapewne też są dobre, tylko wskazania masz zaniżone.

Dextero
27-07-11, 21:24
Na początek wykręć obrotomierz i go przedmuchaj, może jakiś brud się dostał.

Gregorius00
27-07-11, 22:06
Ok. tak też zrobię, jutro jak pojadę z pracy to przykuję uwagę na obroty i na prędkość, i opiszę to na forum. Prócz tego rozbiorę ten obrotomierz...