Zobacz pełną wersję : Rzęzi przy hamowaniu silnikiem
Witam mam taki problem z hondą civic 5 gen. mianowicie chodzi o to gdy hamuję silnikiem strasznie coś mi rzęzi tak jakby układ wydechowy ale pewny nie jestem, może ktoś miał podobny problem pytanie czy to może być coś ze skrzynią ??
Połóż się pod samochód i opukaj katalizator, czy przypadkiem nie jest to jakis taki podobny dźwięk. Bardzo często osłona termiczna katalizatora jest luźna i hałasuje.
Miałem to samo, metaliczne, dość głośne jakby rzężenie...
Jak wciśniesz sprzęgło to ustaje? Przysłuchaj się czy na 1 i 2 biegu tego nie slychac jak przyspieszasz. Miałem takie same objawy jak Ty. U mnie niestety okazało się ze zmiana skrzyni biegów pomogła. Wywalone były łożyska w skrzyni do tego stopnia ze wał miał po 1,5mm luzu, pozatym już na zdemontowanej skrzyni kręcac wałem bardzo wyło.
Też mi sugerowano, że to może być wydech - co śmieszne sugerował to mechanik, bardzo się pomylił.
Obstawiałem skrzynię biegów, nieszczesliwie - trafnie.
A przy okazji zmiany skrzyni, zmieniłem też sprzęgło i mam spokój :)
Nie opłaca się naprawiać skrzyni, chyba że masz kogoś znajomego kto się zna i Ci to zrobi, a zapłacisz jedynie za same nowe części które trzeba wymienić.
A co do katalizatora, który rocznik ta twoja civiczka?
kata juz niema :) ale osłona została więc zobaczę może ją wykręcę całą :)
a że tak się jeszcze zapytam jeżeli to skrzynia to co się z nią może stać i ile jeszcze na niej pojeżdże ?? rzęzi mi to tak od 2 tygodni (od czasu jak wracałem w ulewie i troche zalało mi auto)
Mogę się tylko wypowiedzieć w oparciu na swoje doświadczenia. Ja jeździłem ponad miesiąc na takiej skrzyni. Nic się nie stało... Wiadomo, że dziwne dzwięki z okolic skrzyni biegów nic dobrego nie wróżą. Co się stanie? Z czasem skrzynia ulegnie takiemu uszkodzeniu, że uniemożliwi dalszą jazdę. Oczywiście zakładając ze jest to skrzynia.
Wymień olej w skrzyni, może zrobiło ci się masło po tej ulewie? Wjechałeś w jakąs bardzo głęboką wodę?
Wymień olej w skrzyni, może zrobiło ci się masło po tej ulewie? Wjechałeś w jakąs bardzo głęboką wodę?
a niby którędy ma się ta deszczówka tam dostać ? przez przeguby ??
a niby którędy ma się ta deszczówka tam dostać ? przez przeguby ??
Dokładnie - skrzynia biegów układem 100% szczelnym i zamkniętym. Jak niby miała by się tam dostać woda?
Ja miałem bardzo podobny objaw - u mnie wyszedł rozrząd a konkretnie jego napinacz - był wyrypany i to solidnie. Rzeżenie nasilało się z dnia na dzień. Wymiana całego rozrządu (55 tyś przebiegu) - po problemie.
@Vgen, @Budziniak, teoretycznie skrzyina ma 100% szczelnosci przed wodą. Mylnie zasugerował mi związek z wodą czelen17 mowiąc o ulewie. Mialem wywalony napinacz, wymiana nie pomogła w moim przypadku.
Mnie rzęziła skrzynia biegów idealnie tak jak opisuje czelen17, rozpedzone auto po puszczeniu gazu i wytracaniu predkosci rzęziło, lekko szarpało. szczególnie pierwszy(przy rozpędzaniu się) i drugi bieg (przy hamowaniu silnikiem), trójkę było słychać przy obrotach pow. 3tys gdy odpuszczałem gaz i wytracało auto prędkość.
Nie twierdze uparcie że problem czelen17, jest identyczny jak mój. Opisuję jak to wyglądało u mnie, może czelen17 znajdzie jakąś analogie.
wjechałem w dość głęboką kałuże (nie było innego wyjścia 2 pasy ruchu w jednym kierunku) ale auto jechało dalej troche tylko szarpało i właśnie od tej kałuży zaczeło rzęźić :/:/
na postuje tez masz te dzwięki? wcisnij sprzęgło i jesli zapanuje cisza to 99% skrzynia
nie tak jak pisałem wyżej tylko w czasie hamowania silnikiem podczas ruszania ani zmiany biegow niema tych dzwiekow
Słyszysz odgłos rzężenia podczas hamowania silnikiem.
OK. A powiedz czy :
1)na biegu jałowym na postoju słychać rzężenie? A jak wcisniesz sprzęgło na jalowym i przytrzymasz - coś się zmienia?
2)czy dzwięk stopniowo cichnie podczas hamowania silnikiem gdy zwalniasz i obroty maleja? Czy okolo 1500 obr czuć takie jakby poszarpywanie?
3)przy jakich obrotach silnika najbardziej slychać to rzężenie?
4)gdy wytracasz prędkość podczas hamowania silnikiem i wcisniesz wtedy sprzęgło to harczenie ustaje?
to tak:
1. na biegu jałowym nic nie słychać czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie
2. rzęzienie słychać wtedy jak obroty są już na tyle niskie że samochodem zaczyna "trzepać" (słychać tak jakby tłumik obijał się o coś, albo coś w nim latało)
3. dokładnie nie pamiętam ale jakbędę jechał to zwróce na to uwage ale tak jak wyżej są to obroty przy których zaczyna tak jakby szarpać samochodem
4. gdy wcisne sprzęgło podczas wytracania prędkości na biegu odgłosy znikają ale w tym momencie obroty przechodzą na takie jak na biegu jałowym i nie trzepie już samochodem
jest jeden sposób. Jedz do mechanika niech obejrzy to od spodu
dziś miałem wolną sobotę więc u kumpla na kanale postanowiłem przebadać opcje z tłumikiem, zakupiłem nowe gumy na wieszaki zdemontowałem cały układ wydechowy wyczyściłem go od środka poskładałem i rzęzienie ustąpiło :) na szczęście nie były to oznaki skrzyni biegów :) Pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.