Zobacz pełną wersję : Geometria w samochodzie z obniżonym zawieszeniem
Witam. Może ktoś wie, gdzie mogę ustawić geometrię w moim obniżonym Cifie. W serwisach typu Shellserv (czy jakoś tak) biorą się do tego jak pies do jeża, twierdząc, że regulacja może nie zostać przeprowadzona prawidłowo właśnie z powodu nieseryjnych parametrów. Muszę coś z tym zrobić, bo okazało się, że mam lekko ścięte gumy od wewnątrz.
a przód czy tył? masz może zmierzone jakie teraz masz ustawienia? Generalnie hondy już tak mają że po obniżeniu wpadają w negatyw, a zawieszenie raczej nieregulowane wiec trzeba troszke pokombinować...
zbieznosc to sobie bez problemu ustawisz, natomiast po obnizeniu zmieniaja sie katy, no bo gdzies to obnizenie musi pójsc, przy takim rozwiazaniu konstrukcyjnym w zawieszeniu. A katy niestety sie nie reguluje, wiec pozostaje tylko zbieznosc, wiec nie widze w czym maja problem w tych warsztatach. Mozna sobie zakupic takie adaptery, dzieki którym bedziesz mógl sobie zmienic katy po obnizeniu auta. Ja proponuje podniesc auto do góry, poluzowac sruby które przechodza przez te tuleje, po czym opuscic auto na ziemie i wtedy dokrecic, moze wtedy inaczej beda dzialaly sily na nie. Jak jestem w bledzie to niech mnie ktos poprawi i powie co jest zle.
Ja cos wiem o obnizaniu auta, bo w moim przypadku, przy takim duzym obnizeniu, wahacz byl przegiety w druga strone \ / zamiast / \ i w zasadzie nie pracowal góra dól, w rezultacie czego, tulejki lecialy w blyskawicznym tempie.
ooo... to mi nasunelo pewne pytanie ...
teoretycznie (nigdy nic nie robiłem) mam w 100% seryjne zawieszenie, ale tuleje na wahaczach zmieniałem już 2 razy - na poczatku i po niecalych 30 tys. czemu tak czesto? to chyba nie jest normalne? jakies rady?
Wymieniajac tuleje metalowo gumowe tzn.zimerbloki trzeba:po wymianie owych nie dokrecac srub mocujacych je i opuscic auto na koła.Wtedy dopiero mozna dokrecic sruby owych tulej.
Dlaczego:dlatego ze jezeli auto jest podniesione to zawiasy sa opuszczone i po skreceniu na maksa zostaja w tej pozycji,a po opuszczeniu samochodu powstaja naprezenia kture doprowadzaja do szybkiego ich zuzycia.(guma odrywa sie od tuleji metalowej);))) 8)
Edit:wracajec do geometri przedniego zawieszenia (wg. auto dzis i jutro)regulacje nalezy przeprowadzic zgodnie z zaleceniami producenta.Czasami wskazane sa nieznaczne modyfikacje np.przy przednim napedzie warto nieznacznie przekroczyc fabryczne nastawy w kierunku rozbieznosci. :roll:
Ale jestem madry. :wink:
Dzięki, jadę do Asko. Polecany serwis. Pzdr.
co do tego, ze przy wymianie nalezy dokrecic sruby dopiero po opuszczeniu auta to chyba każdy nawet mierni mechanik wie... pytanie jakie mogą być inne przyczyny szybkiego zużycia tulejek na wahaczach
Ja mam gdzies opis fotograficìczny na kompie jak domowym sposobem wyregulowac przyslowiowo nie do wyregulowania katy kol. W domku bede dopiero po 25.10.2004 wiec wtedy moge podeslac. Z tego co pamietam to nie trzeba inwestowac w specjaln adaptery zeby to zrobic.
Jak by ktos byl zainteresowany to zapraszam na priv.
Pozdrawiam SAJENS
Widocznie jestem za mierny aby ci podpowiedziec,bo nic mi nie przychodzi na mysl. :evil:
Moze kupujesz kiepskie gumy. :cry:
z tyłu kąty w strone pozytywu mozna troche przestawić np. homemade metodą, czyli podkładkami..
kup dobry camberkit i zapodaj - bedziesz mogl regulowac katy na 4rech kolach.
kup dobry camberkit i zapodaj - bedziesz mogl regulowac katy na 4rech kolach.
Dokładnie, najlepsze rozwiązanie.
Na razie ustaw zbieżność. Potem się martw o reszte.
Przy takim obniżeniu bym nie ruszał.
Jak będziesz robił zbieżność zobacz jaki masz kąt pochylenia koła.
Już po robocie (Asko). W ogóle miałem rozwalone gumy na tylnych wahaczach, co - podobno - miało swój udział w rozjechaniu zawiechy i cięciu opon. Gumy wymieniono, geometrię wyregulowano. Kąt pochylenia kół przednich wynosi -1,25 stopnia przy normach od -1 do +1 stopnia, ale to są normy dla seryjnej zawiechy i podobno dla mojej jest OK. Za tuleje z wymianą (2 szt.) zapłaciłem 370 pln, za regulację i pomiar geometrii 130 pln.
Kąt pochylenia kół przednich wynosi -1,25 stopnia przy normach od -1 do +1 stopnia, ale to są normy dla seryjnej zawiechy i podobno dla mojej jest OK.
no nie wiem - ja mialem w jednym kole 1,1 stopnia i w ciagu pół roku zjechalo mi nieźle gumę :| ale może na nieseryjnym zawieszeniu jest inaczej ?
Za tuleje z wymianą (2 szt.) zapłaciłem 370 pln, za regulację i pomiar geometrii 130 pln.
i to jest dla mnie dziwne... bo ile razy szukałem tulejek do wahaczy do mojej Hani znajdowalem cene 30pln/sztuka - moze dlatego tak szybko padly, tylko, ze innych - drozszych po prostu nie bylo
u mnie geometria pelna kosztuje 80zl, a za wymiane tulejki to wzialby po 50zl, to nawet przy oryginalnych tulejach kosztowaloby duzo mniej
Kąt pochylenia kół przednich wynosi -1,25 stopnia przy normach od -1 do +1 stopnia, ale to są normy dla seryjnej zawiechy i podobno dla mojej jest OK.
Masz 6gen? jeśli tak to zalecane ustawienia żeby sie dobrze prowadzilo to -1st. na ulice, do nawet -1,75st. do sportu z przodu i odpowiednio -1st i -1,5st dla tyłu. zbieżność na 0 dla przodu i 0-1mm rozbieżnie(0-2mm rozbieżnie) dla sportu. Odrazu zaznaczam że jest to wiedza zaczerpnięta w necie :D
co to jest camberkit?
mi scina gumy tylko z tyłu, zbieżność jest ustawiona i powiedzieli że nic więcej eni da sie z Tym zrobić....
co to jest camberkit?
mi scina gumy tylko z tyłu, zbieżność jest ustawiona i powiedzieli że nic więcej eni da sie z Tym zrobić....
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.