Zobacz pełną wersję : co zrobić po zakupie głowicy z6 na minime
Witam. Aktualnie mam d15b7, kompletuje części na minime ;) mam juz glowice z pokrywa zaworów oraz zaworem vtec, kompa p28, wydechowy 4-2-1, ale wracając do głowicy, kupilem nie drogo, od chlopa co handluje częściami tutaj na forum jak i na hondapodkarpacie głowice taką jak poniżej ;)
http://img62.imageshack.us/img62/8312/p1251260711.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/62/p1251260711.jpg/)
http://img204.imageshack.us/img204/1586/p125101260711.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/204/p125101260711.jpg/)
http://img685.imageshack.us/img685/6164/p1252260711.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/p1252260711.jpg/)
http://img33.imageshack.us/img33/3845/p1253260711.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/33/p1253260711.jpg/)
http://img97.imageshack.us/img97/6798/p1254260711.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/97/p1254260711.jpg/)
tak na wasze oko, tych którzy sie na tym znają:
- jest ona w miare dobrym stanie ? co trzeba z nią zrobić ? bo wiem że planuje sie głowice czy coś w tym stylu,
- wymieniać uszczelniacze ? OEM czy mogą być zamienniki i jak to sie ma w cenach
- co moge sam wykonać co wyczyścić a co dac do specjalisty i ile to będzie kosztowało,
-co zrobić z głowicą żeby poprawić osiągi na minime ?
z góry dzięki za każde porady
Na oko to to jest głowica, która wygląda jakby była z silnika Hondy. Warto ją wyczyścić.
Najlepiej rozbierz i wymień uszczelniacze. Wyjmij zawory i zobacz jak wyglądają przylgnie. Zawory wypada dotrzeć aby poprawić szczelność głowic (no chyba że dotychczas jeździła na NIEPRAWDOPODOBNIE czystym powietrzu i ultra syntetycznie czystym paliwie ;P). Warto też oczyścić kanały ssące jak i oczywiście zawory. Sprawdzić, czy wałek rozrządu nie jest zatarty.
Po uszczelniacze zadzwoń np do Haparts. Mają dobre ceny. Zamienniki są o 40 zł tańsze, a różnicę kiedyś w końcu odczujesz ;)
Co do podziału roboty na Ty/Fachowiec, to zależy od Twoich umiejętności. Ja oddałem jedynie na splanowanie podstawy głowicy, dotarcie zaworów oraz myjkę ultradźwiękową. Poza tym oczywiście umyłem i oczyściłem zawory, sprężynki, talerzyki, zamki, wałek, docisk wałka. Wypada wymienić uszczelniacz wałka rozrządu (około 25 zł w Haparts jak ja brałem, oczywiście OEM). U siebie rozwiercałem jeszcze kanały wydechowe i polerowałem.
Co do zwiększenia mocy - można mocniej splanować głowicę, wtedy doprężysz silnik.
Jako że przechodziłem minime, to wypowiem się na ten temat. Przede wszystkim nie zabieraj się do temat z podejściem "a może mi się uda" tylko jeżeli wiesz, że nie masz na tyle pojęcia praktycznego na ile teorii to oddaj prace w ręce doświadczonych mechaników. Pamiętaj aby głowica była kompleksowo odświeżona, czyli tak jak koledzy napisali pewne procedury muszą zostać odbębnione jak uszczelniacze, planowanie, myjka itd. Komputer najlepiej niech zostanie otworzony i sprawdzony przed podłączeniem. Jak uszczelki to nie oszczędzaj bo później będą dawać się we znaki. Jeżeli nie miałeś do czynienia z wymianą panewek i pierścieni to zrób to za jednym razem, bo vtec pomoże je szybciej wyeksploatować, a więc lepiej wymienić, dotrzeć i mieć święty spokój. Pamiętaj też o tym, że każde zaoszczędzone koszta teraz, to pomnożenie wydatków na przyszłość.
silnik na szczeście mam w miare zdrowy wiec nic z dołem nie będe robił ;) tylko uszczelnaicze i planowanie i oglne odświżenie głowicy, dzięki za rady i będe powoli sie z tym męczył xD coś trzeba w życiu robic :P spróbuje sam wymyc zawory i sprężynki bo to raczje nie powinno być takie trudne ;)
silnik na szczeście mam w miare zdrowy wiec nic z dołem nie będe robił
żeby się nie okazało po wszystkim że jednak taki zdrowy nie był i nagle pije 1l/1000km:rolleyes:
w miare zdrowy
ja też tak mówiłem i teraz żałuję że nie zrobiłem wszystkiego jak czapka była zdjęta :/ ogarnij to za jednym zamachem tak jak Ci radzą bo dwa razy robić tą samą robotę to trochę bez sensu
1 litr na tysiaca to mi pil poprzedni b7 i dolapalem slupek za małe pienaidze i teraz juz jest mniej wiecej dobrze ;P az tyle kasiory nie mam zeby robic generalny remont wiec musze sie tym tylko zadowolić ;) jak sie sypnie to będziemy mysleć ;P
Starstruck
26-07-11, 16:56
I pamiętaj o strojeniu, bo już niejeden obrócił panewkę po mini me :)
Yotomeczek86
26-07-11, 17:06
Kolego zrób jak inni radzą... Zmień pierścienie, obejrzeć trzeba dół pod względem panewek... Bo jak sie wysra to będzie znowu wymiana słupka/dołu i na nowo planowanie głowicy, upg... i pewnie remont..Koszty wzrosną 2,5 raza ;)
to przez takie półśrodki dostaniesz po dupie. Nikt nie mówił że TUNINGI :) będą tanie ale to nie szpachlibra i trzeba zrobić coś raz a porządnie
już nie jeden się przekonał że oszczędny płaci w takim przypadku dwa razy:rolleyes:
Kolego powiem CI tyle... Ja robiłem wszystko od a do z. MInime kosztowało mnie około 4000 zł. A i tak jeszcze na nie jednej rzeczy dołożyłbym do tego... To jest Tuning - wyciąganie dużej mocy z fabrycznie słabego silnika. Nie może, lecz na pewno się coś wysypie. Zrób jak się należy.
jak bedziesz robil minime to zatroszcz sie o pompe oleju (zmien na z6 lub ponoc mozna przerobic ta z y7) bo znam przypadki co od razu poszly panewki bo nie bylo odpowiedniego cisnienia dla vteca. najlepiej od razu zmienic panewki dla pewnosci
long_r mógłbyś coś więcej powiedzieć o przeróbce tej pompy oleju z Y7 :rolleyes:
Yotomeczek86
27-07-11, 11:59
Koledze się chyba silniki pomyliły :D Do d15b2 nie pasuje pompa od Y7(inne mocowania,bagnet w innym miejscy i tak można jeszcze wymienić coś heh) .... ale od Z6 owszem powinna podjeść.
sorka, niedoczytalem ze chodzi o b2 ale zaleznosc jest taka sama.
nie wiem dokladnie jaki to patent z ta przerobka ale pompy w b2, y7, b7 sa zbyt malo wydajne i moga spowodowac ze panewki beda do wymiany :P
co do szczegolow to najlepiej pytac uzytkowaników "Spinak" lub "agent lol junior"
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.