Zobacz pełną wersję : zapach spalonego oleju podczas redukcji
hejka, mam maly problem w aucie cxzuc zapach spalonego oleju, szczegolne podczas agresywnego hamowania silnikiem, dodam ze silnik po remoncie przejechane jakies 600km, oleju nie ubywa ani grama woda tez w olej nie idzie, spod dekla nie ma zadnego wycieku, jak go wkrece do odciny tez tylko na czarno zakopci :/ skad i kufa gdzie ten olej sie dostaje ze mi w aucie capi, zapach taki jakby na kolektor kapal ale nie ma skad, caly silnik oblukalem z kazdej mozliwej strony
vnv_nation
25-07-11, 22:59
jak go wkrece do odciny tez tylko na czarno zakopci :/
I nadal twierdzisz ze oleju nie bierze? Jak nie olej, to moze benzyna. Spalanie w normie?
I nadal twierdzisz ze oleju nie bierze? Jak nie olej, to moze benzyna. Spalanie w normie?
a czemu ma nie twierdzić? czarne kopcenie to nie olej a benzyna...
wlasnie spalanie w normie, ale to zapach jest oleju taki jakby sie nie przepalal a smazyl na kolektorze, a nigdzie nie moge zlokalizowac skad moze zaciekac albo bryzgac
chudypiter
25-07-11, 23:16
Jak na czarno wali to znaczy, że na bogato leje benzyny(pytanie poprzednika spalanie w normie ?). Nie wiem jak docierasz, ale ja po remoncie generalnym swoje suzuki docierałem przez 1000 km.
docieram delikatnie do max 4krpm i to na mineralu 15w40 teraz bede robil wymiane na full syntetyk 5w60, ale mnie to dobija jak hamuje biegami to ten zapach jest, a oleju ani grama nie ubywa przynajmniej na bagnecie nic nie widac ( nawet kreche zadrapalem na bagnecie zeby byc pewnym i nic zawsze tren sam poziom) a dzieje sie tak sporadycznie od jakis 300km
A nie jest przypadkiem tak że śmierdzi tylko na początku jazdy a potem nic już nie czuć? Czy np jest tak, że jedziesz 50km i pod koniec tych 50km rowniez potrafi zaśmierdzieć?
ciezko powiedziec, bo ostatnio robie krotkie odcinki max 15km, ale czuc dopiero jak auto dobrze sie rozgrzeje, przy odpalaniu nie kopci, usczelniacze zaworowe nowe chociaz nie OEM mozliwe ze to one ??
hopaku jak czujesz zapach oleju to silnik raczej w stanie agonalnym, ktoś chyba dał tyłka przy remocie
musisz pojeździć ostro i sprawdzić czy nie znika olej
ja Podam przykład od siebie
oczywiscie silnik juz jest zakatowany i do remontu
jechałem z krakowa do wro predkosc porzelotowa jakies 150 obroty 4,2,4,5 tys nic nie ubyło
jak jechałem do kra obroty minimalnie wyższe 4,8 -5,2 to zninął cały litr na 200km
czyli spalanie na 10 000 km 50L ahah całą beczka
, czarny dym łatwo wytłumaczyć tym że to sadza która sie ( tu uwaga objawienie)e OSADZA:D w wydechu(przed remontem) i jak mocniej dmuchniesz to zostaje czarny dym , u mnie trak jest czuć mocno olej, spala go ale wiecej czarnego dymu
ciezko powiedziec, bo ostatnio robie krotkie odcinki max 15km, ale czuc dopiero jak auto dobrze sie rozgrzeje, przy odpalaniu nie kopci, usczelniacze zaworowe nowe chociaz nie OEM mozliwe ze to one ??
no bo pewnie zanim auto sie dobrze nie rozgrzeje to nie jezdzisz ostro?:
ja np czuje olej dopiero jak stane na switłach mimo ze go już go nie spala bo obroty minimalne i wszystko powinien wydmuchac podczas jazdy ale widocznie sie osadza w tłumikach srodkowych czy gdzies i powoli ulatnia jak smord w gaciach
bede obserwowal olej w takim razie dalej, a remont robilem sam i wszystko bylo na tip top, tloki ok owali na cylindrach brak, tak wiec jedyne na co stawiam to moga byc uszczelniacze bo ponoc nie oem lubia popuszczac, jutro z ciekawosci sprawdze kompreche bo jakos mi sie wiezyc nie chce ze po 600km pierscienie polecialy
a mozliwe jest ze wywala olej ze skrzyni korbowej do ssacego ?? bo mam nalane tak na bagnecie 3/4 miarki, moze zaduzo go jest ??
poszukalem i znalazlem podobny temat http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?76830-olej-w-ss%B1cym, czyli pwenie odma laduje, podczas hamowania silnikiem robi sie duze podcisnienie w ssacym i cisnienie w korbowej i pewnie cos zuca oleju na tloki :)
Silnik dociera się na oleju na którym będziesz jeździł na codzień... ja nie wiem kto Wam funduje takie informacje. Też jestem świeżo po remoncie i nigdy nie zalałbym go takim parchem.
Co do Twojego problemu może to być odma.
sprawa sie wyjasnila, wyciek oleju ze skrzyni, przy ostrych redukcjach chlapalo z polosi na kolektor i stad zapach palonego oleju
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.