Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D14Z4... czy da sie cos zrobic z tym silnikiem?



kfadrat
03-04-07, 16:40
Mam hondzine z 99 5d i mowiac zupelnie szczerze troche brakuje jej kucy. O wyprzedzaniu powyzej 80km/h moge najwyzej pomarzyc albo zobaczyc na filmach. I teraz pytanie, czy da sie cos wydlubac z tego silnika przy sensownej cenie ktora bylaby mniejsza niz swap? Nie ukrywam ze wywalenie 3k na "nowy" silnik za jednym podejsciem to dla mnie dosc karkolomne zadanie. Czy sa jakies myki typu zwezka przy filtrze powietrza dla tego silnika?



PS. przewalilem forum szukajka od dolu do gory i nie znalazlem tak na prawde nic konkretnego. Moze jestem ulomny i nie umiem szukac...

tomi
03-04-07, 17:09
Niestety wszytkie operacje tuningowe zwiazne z tym silnikiem sa bezsensowne
wywalenie 3k na "nowy
dołóż do tego 5 kpl i masz gotowego swapa na b18, to jest jedyna słuszna droga w 5d

kfadrat
03-04-07, 17:14
dołóż do tego 5 kpl i masz gotowego swapa na b18, to jest jedyna słuszna droga w 5d

i wlasnie tu jest problem ;]

czyli za 8k silnik... w sumie wiekszy sens mialoby kupienie innego samochodu. No nic, szkoda.

wunat
03-04-07, 17:27
jedyne rozsadne mody dla tego silnika to imo stozek i kolektor wydechowy od d16z6 ale nie nastawiaj sie ze dadza za duzo ...

majkel
03-04-07, 19:33
Kucy w 1,4 owszem brakuje ale że nie masz czym wyprzedzac powyżej 80km/h to chyba przesada. Zredukuj do 3 (albo nawet i do 2 :d ). Jak nie masz bardzo załadowanego auta (typu komplet pasażerów i pełny bagażnik) to wyrwie do przodu.

Wiadomo że nie ma co porównywać z vti - ale naprawdę w trasie na polskiej drodze, gdzie raczej nie rozwija się zawrotnych prędkości, odpowiednio prowadzone 1,4 nie ma się czego wstydzić.

///MvZ
03-04-07, 20:22
Wiadomo że nie ma co porównywać z vti - ale naprawdę w trasie na polskiej drodze, gdzie raczej nie rozwija się zawrotnych prędkości, odpowiednio prowadzone 1,4 nie ma się czego wstydzić.
Moje D14A2 naprawde daje rade i w odpowiednich rekach i warunkach poradzi sobie z niejednym mocniejszym autem. Najważniejsze jest chyba utrzymywanie wysokich obrotów i wtedy dobrze sie jedzie.
Moje 1,4 radzi sobie całkiem nieźle z 1,9 TDI wiec myśle że to auto jest do jazdy. Jeśli chcesz osiągać wyższe predkości i przyspieszać szybciej kup 1,6 to już bedzie lepiej albo vti. Bo mody w takim silniku sie nie opłacają zupełnie. :d

Pron!
04-04-07, 12:51
Raketa to to nie będzie ale mozesz walnąć standard:
-kolektor 4-2-1 choćby ebayowy
-dolot ze stożkiem
i już jest około 100PS.

Po za tym jednak poszukaj lepiej w tym archiwum, znalazłem na przykład to:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=983&highlight=d14a4

skolopendra
08-04-07, 16:21
a może by tak wymianka głowicy?? ;)

wunat
09-04-07, 19:17
na co?

kfadrat
10-04-07, 11:04
na konia pociagowego marki ogier! :d