Zobacz pełną wersję : Odgłos silnika - D15B7 - Honda Civic 1.5 16V Coupe - opinie
Witam serdecznie.
Jestem nowym użytkownikiem Hondy Civic, więc chciałbym zasięgnąć opinii "Starych wyjadaczy". Jako że znalazłem kilka różnych opinii na temat dźwięku silnika D15B7 to mam następujące pytanie:
Czy te "klekotanie" jest naturalne czy jest to objaw rozregulowanych zaworów? Czytałem, że podobne dźwięk mogą wydawać wtryskiwacze. Jaka jest Wasza opinia?
http://www.youtube.com/watch?v=4eEhBJAvZMs
Rozgrzany silnik - około 800 obrotów następnie przygazowany na około 2-3 tysiące i później troszkę mocniej.
Pozdrawiam.
-----------
EDIT
-----------
Dodałem link do ściągnięcia oryginalnej wersji filmiku, gdzie jest po prostu dużo lepsza jakość dźwięku. Waga ok. 10mb. Proszę wybaczyć niecenzuralną rozmowę na początku filmiku, ale nie przycinałem, żeby nie tracić na jakości nagrania :)
http://www.speedyshare.com/files/29575627/MOV00331.MP4
vnv_nation
25-07-11, 20:31
To nie jest normalny dzwiek silnika to raz, dwa ktores lozysko wyje.. moze alternator, moze cos z rozrzadu... To twoje auto? Czy dopiero szukasz do kupienia? Jak to drugie to odpusc sobie i szukaj czegos innego..
Auto już jest kupione, ale filmik odrobinę "przekłamuje". W rzeczywistości te stukanie jest cichsze. Jeśli chodzi o jego stan to było na tle tych, które miałem okazję oglądać naprawdę dobre. Rozrząd był wymieniany, filtry, oleje itp. jeszcze przez poprzednią właścicielkę. Hmm..
-------
EDIT
-------
Dodałem link do ściągnięcia oryginalnej wersji filmiku, gdzie jest po prostu dużo lepsza jakość dźwięku. Waga ok. 10mb. Proszę wybaczyć niecenzuralną rozmowę na początku filmiku, ale nie przycinałem, żeby nie tracić na jakości nagrania :)
http://www.speedyshare.com/files/29575627/MOV00331.MP4
a tak na marginesie - po czym wnioskujesz, że któreś łożysko pada? :> Dopiero się uczę pewnych rzeczy, więc będę wdzięczny za wyjaśnienie :)
Yotomeczek86
26-07-11, 10:57
Może być to pompa wspomagania że tak wyje.... A ten klekot to regulacja zaworów Ciebie czeka. Cykanie delikatne to wtryski.
Ok, czyli zawory na pewno do regulacji.
Co do pompy wspomagania to mam wersje bez wspomagania, więc coś innego musi tam wyć.
Yotomeczek86
26-07-11, 12:33
To alternator... lub pompa wody
vnv_nation
26-07-11, 14:43
Ja bym obstawial na rozrzad, jak za mocno pasek naciagnalem to mi podobnie wylo. Albo alternator..
a jak wcisniesz sprzęgło to dalej wyje?
Dzięki za wszystkie sugestie. Jutro sprawdzę jak się zachowuje po wciśnięciu sprzęgła. Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie czy pasek rozrządu jest odpowiednio naciągnięty?
w najdluzszym prostym miejscu powinienes go moc obrocic do 90 stopni jedna reka palcami.
U mnie tak zaczęło klekotać po regulacji zaworów :rolleyes: a ponoć teraz są dobrze ustawione luzy.
w najdluzszym prostym miejscu powinienes go moc obrocic do 90 stopni jedna reka palcami.
Ok, dzięki. W najbliższym możliwym czasie to sprawdzę tylko najpierw zobaczę co się dzieje po naciśnięciu sprzęgła jak ktoś wcześniej prosił.
U mnie tak zaczęło klekotać po regulacji zaworów :rolleyes: a ponoć teraz są dobrze ustawione luzy.
Hmmmm... No to teraz mi zamieszałeś :D Czy mimo tego klekotania spalanie w normie? Z mocą też nie masz problemu? Z tego co czytałem to klekotanie to objaw za dużych luzów zaworowych i podobno właśnie wzrasta spalanie i spada moc - tyle w teorii, a jak u Ciebie?
wycie moim zdaniem to za mocno skrecony napinacz rozrządu...zawory swoja drogą
no to wezmę się przy okazji za ten rozrząd, tylko zanim to zrobię troszkę się douczę w tym temacie :).
Tak na marginesie - szukałem dość długo czegoś na temat jak biorą w Civicach V sprzęgła. Były różne - czasem sprzeczne opinie. U mnie jest to mniej więcej po wciśnięciu pedała na 1/3 wysokości (czyli na 2/3 od podłogi). Przy wrzucaniu wstecznego trochę zgrzyta, ale nie za każdym razem. Reszta biegów wskakuje lekko, bez problemów. Czy to są normalne rzeczy w Civicach?
Sprzęgło będzie brało tak jak jest zużyte.
W Civicach wsteczny jest bez synchronizatora więc będzie zgrzytał trochę.
nie masz się o co martwić.
zgrzytanie moze sie nasilic przy wywalonych tulejkach drazka
vnv_nation
27-07-11, 18:50
no to wezmę się przy okazji za ten rozrząd, tylko zanim to zrobię troszkę się douczę w tym temacie .
Lepiej za ten rozrzad sie szybciej zabierz niz przy okazji bo z tym nie ma zartow...
Wybaczcie OT
Ok, czyli zawory na pewno do regulacji.
Co do pompy wspomagania to mam wersje bez wspomagania, więc coś innego musi tam wyć.
To EJ2 wychodzily tez bez wspomagania :confused:
Tak, mam wersje bez wspomagania, absu, ale za to 2 poduszki i klima. Akurat na wyposazenie tak mocno nie patrzylem, bardziej na ogolny stan techniczny auta :).
Co do rozrzadu to tak jak wczesniej mowilem z checia sie zabiore ale najpierw musze sie troszke doedukowac, zeby byc pewien tego co robie. Jak tylko usiade do regulacji zaworow i zabawy z rozrzadem i o ile sie to powiedzie (mam taka nadzieje) to wrzuce w ten temat filmik z tego jak chodzi po tych operacjach silnik. Bedzie jakies porownanie :).
Dzieki za rady. Jakby komus cos jeszcze do glowy przyszlo to smialo, niech sie dzieli. Pozdrawiam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.