PDA

Zobacz pełną wersję : Kąt wyprzedzenia zapłonu D13B2 z instalacją LPG



Lune
23-07-11, 16:01
Jaki najlepiej ustawić? Obecnie mam na 22 stopnie. Czy z takim wyprzedzeniem zapłonu można jeździć również na PB?

yautja
24-07-11, 15:01
Jest OK i można jeździć na PB. Co do wartości optymalnej - zależy od silnika. Z LPG jest tak, że najbardziej optymalne jest dla niego wolniejsze przyspieszanie zapłunu ze wzrostem obrotów w stosunku do PB, więc najlepszym rozwiązaniem byłby wariator. Ja ma ustawione jakieś 20 stopni, więc na niższych obrotach (do 3000) szału nie ma ale za to po 5000 jest jak należy. Przy 22 stopniach na wysokich obrotach może być za wczesny zapłon. Jeśli jesteś w stanie pojechać na 2-ce na ok. 9000 obrotów bez dzwonienia, to jest OK ;)

Lune
24-07-11, 18:25
A czy jest różnica jeśli mam wałek rozrządu od D14A1? Na 22 stopniach właśnie do tych 3 tys. czuć ładnie ciągnie od dołu, a na wyższych obrotach chodzi w miarę :)

Infi
13-08-11, 18:14
ja mam d13 z walkiem z d14 i powiem teraz jak wygladala sprawa. u mnie niemieckie spec mistrze wg swoich dziwnych danych ustawili zaplon na 16 stopni czyli jak d15. I zarowno gdy mialem 16 a potem gdy przestawilem na 22 nie widzialem zadnych zlych objawow pracy. 22 stopnie jak na paliwo wysokooktanowe a takim jest LPG to bardzo dobre ustawienie. pozatym na benzynie tez sie to sprawdza bo d13b2 i jego oryginalny zaplon 20 stopni byl stosowany dla benzyny mniej oktanowej niz nasze obecne Pb95.

yautja
13-08-11, 20:40
O ile nasze PB95 ma 95 oktan ;) Ja ostatnio eksperymentowałem i przestawiłem z powrotem na 20 stopni. Jakoś "lżej" silnik chodzi zarówno na PB jak i LPG. Spalanie LPG o dziwo też trochę spadło (mimo, że powinno lekko wzrosnąć).