PDA

Zobacz pełną wersję : czy opony 195 do ej9 d14a4 to za dużo



pablo12
23-07-11, 15:21
Chciałbym zmienić szerokość opony na 195 bo mam teraz 175 i trochę są za słabe w zakrętach do sedana czy 195 nie będą przesadą i raczej zostać przy standardzie 185, co z dynamiką i spalanie przy 195 .. silnik d14a4 bez modów

spychu
23-07-11, 15:44
A dlaczego ma być za dużo 95% Civicków jeździ na 195/50 R15 bez różnicy na silnik od 1.3 po B18.

Będzie ok. Spalanie też jakoś drastycznie nie wzrośnie o ile w ogóle wzrośnie.

Labed2007
23-07-11, 15:58
ja przeszedłem ze standardowego rozmiaru 185/60/R14 właśnie na 195/50/R15 i nie zauważyłem żadnej róznicy w dynamice i spalaniu, jest jedynie różnica na plus w prowadzeniu :) teraz auto prowadzi się pewniej:)

AdasieK
23-07-11, 17:10
ja przeszedłem z 14" tam nie pamiętam jakie wymiary, ale zimówki na 195/45 R16 i powiem szczerze, że jest spora różnica przy przyspieszaniu, na dziurkach inaczej lata, w koleiny ściąga, ale mi to nie przeszkadza, lubię twardo :)

pwl
23-07-11, 18:41
Jedyny minus takiej zmiany to większa nerwowość w koleinach. Więcej negatywnych różnic zimówka 175 vs lato 195 nie widzę.

rafal86
23-07-11, 18:44
ja jeszcze bym dodał gorsze hamowanie na 195. U mnie po zmianie z zimówek na letnie 195 dosyc wyraznie gorzej sie hamuje

spychu
23-07-11, 18:52
ja jeszcze bym dodał gorsze hamowanie na 195. U mnie po zmianie z zimówek na letnie 195 dosyc wyraznie gorzej sie hamuje
Że co ? :)

Jakie to opony letnie a jakie zimowe ? Jak możesz podaj producenta i DOT z opony, żeby było wszystko jasne :) Gorsze hamowanie na 195 w stosunku do np. 175 ?

rafal86
23-07-11, 18:59
no powaznie Ci mowie:p nie pamietam producenta opon ale jakas niszowa firma. Zimówki to 14"175/60 a letnie 15"195/50.
Hamując na autostradzie z prędkosci rzędu 130-140 na obu oponach czułem ze gorzej sie hamuje na letnich. Moze stan opon ma w moim przypadku wpływ bo letnie po tym sezonie bedą do wymiany

spychu
23-07-11, 19:05
no powaznie Ci mowie:p nie pamietam producenta opon ale jakas niszowa firma. Zimówki to 14"175/60 a letnie 15"195/50.
Hamując na autostradzie z prędkosci rzędu 130-140 na obu oponach czułem ze gorzej sie hamuje na letnich. Moze stan opon ma w moim przypadku wpływ bo letnie po tym sezonie bedą do wymiany
Właśnie to miałem na myśli, że opona trup i tyle.

Dla info podam tylko, że znajomy który kupując nowe auto miał je obute w Goodyear Eagle F1 GSD3, po 3 sezonach mimo, że opona na oko miała bieżnik ok, po przejechaniu ok 30 tyśkm, wykazywała masakryczną różnice w stosunku do nowej jeśli chodzi o własności trakcyjne, dużo gorzej kleiła, dużo częściej i szybciej włączał się ABS itd.

Tak niestety jest z każdą oponą i to jest jak dla mnie kluczem w Twoim pogorszeniu hamowania na 195.

rafal86
23-07-11, 19:08
czyli generalnie im szersza opona to lepsze wlasciwosci hamowania? zawsze myslałem ze na szerokim kapciu gorzej sie hamuje:)

ricop01
23-07-11, 19:09
Moja Hondzineczka ma 195/55R15 sportowe zawieszenie i w zakrętach trzyma się super w ogóle mnie nie znosi przy większych prędkościach:) polecam ten rozmiar oponek:D

Raffy
23-07-11, 19:54
ale tak szczerze powiedzcie co ma rozmiar opony w takich autach?? 175 i 195 to nie jest wcale duza roznica i jezeli opona jest tego samego producenta osiagi spalanie itp,itd bedzie niemal ze identyczne :D zalozcie sobie z miekszej gumy opony w tym samym rozmiarze to wtedy poczujecie roznice w zakretach i hamowaniu :P przy takiej naprawde typowej sportowej oponie predzej ja wam z felgi zerwie niz wpadnie ona w poslizg :P

vnv_nation
23-07-11, 20:40
predzej ja wam z felgi zerwie niz wpadnie ona w poslizg :P


Tu nie przesadzaj, nsze hondy nie maja zadnego esp ani innych wynalazkow i wcale duzo nie trzeba zeby w poslizg wpasc, najlepsza opona nie pomoze jak za kierownica ktos niekumaty siedzi..

Dominik22
23-07-11, 21:41
czyli generalnie im szersza opona to lepsze wlasciwosci hamowania? zawsze myslałem ze na szerokim kapciu gorzej sie hamuje:)

Czym szersza opona, tym mniejsza droga hamowania, bo na większej powierzchni przylega do asfaltu, w porównaniu z węższą, ale to oczywiście zależy też od stanu opony, producenta, nawierzchni..

vnv_nation
23-07-11, 22:14
Czym szersza opona, tym mniejsza droga hamowania, bo na większej powierzchni przylega do asfaltu, w porównaniu z węższą, ale to oczywiście zależy też od stanu opony, producenta, nawierzchni..


No tylko ze trzeba sporo mocniej deptac na pedal hamulca. Roznica jest spora, jezdzilem wczesniej na standardowych 175, jakis czas temu kupilem alumy 15 cali 195 wlasnie no i spory szok przezylem jak mocno trzeba depnac zeby hamowalo tak jak wczesniej :P

krzychu11
23-07-11, 22:21
U mnie 195/60/R15 i dobrze śmiga, na więcej w zakrętach można sobie pozwolic.

widghet
23-07-11, 22:46
Kupiłem własnie sedana d14a4 z oponami 175/65/r14, póżniej kupiłem felgi 16 calowe z oponami 205/45/ - auto nie przeklinając strasznie straciło na dynamice, ale wiadomo większa felga i szersze gumy, teraz zmieniłem gumy na 195/50/r16, dynamika delikatnie sie polepszyła, wydaje mi się ze jest bardziej miękko i lepiej sie prowadzi. Pomimo wszystko nie odzyskałem dynamiki jaką miałem na 14 felgach i 175/65. Polecał bym felgi 15 i gumy 195/50/r15

djwafel
23-07-11, 23:09
kolego Widghet ja jeżdżę na 205/45/16 daje radę auto perfekcyjnie się trzyma na zakrętach.
Auto może trochę gorzej się rozpędza ale ja już tego nie odczuwam.

vnv_nation
23-07-11, 23:17
Nie ma co ukrywac, auto po zalozeniu szerszych gum traci na przyspieszeniu, delikatnie zwieksza sie spalanie.. normalne prawa fizyki. Zakladajac gumy takie jak w temacie czyli 195 duzo pewniej jezdzi sie po drodze wiec generalnie warto kosztem pogorszenia osiagow ale to moje zdanie. Kazdy musi sam zdecydowac.

Raffy
24-07-11, 02:23
vnv-nation niewiem czy wiesz ale do osiagow tez zalicza sie przyczepnosc auta, teraz na rynku jest pelno dostepnych felg ultra light wiec seryjna 14 wazy tyle co taka 16 , osobiscie mam teraz takie kola zalozone, a opona to rozmiar 195 wczesniej mialem seryjne 175 i podczas szybkiej jazdy czasem potrafila mi dupa uciec lekko bokiem poniewaz seryjne gumy nie byly wykonane zbyt dobrej gumy, polecam pojechac na tor i sprobowac ostrej jazdy na np 195 zwyklych oponach ktorych uzywacie na codzien w swoich autach a pozniej wezcie sobie takie np R888 o tych samym rozmiarze i zobaczycie roznice kolosalna ;]

pablo12
24-07-11, 09:31
czyli jak czytam najciekawszą opcją jest felga 15 z oponą 195 50/55 bo poprawia przyczepność, a nie wpływa mocno na utratę zrywności auta .

skolopendra
24-07-11, 13:26
bo poprawia przyczepność,

chcesz poprawy przyczepności
zmień zawias


a nie wpływa mocno na utratę zrywności auta .

bez komentarza

pablo12
24-07-11, 19:18
chcesz poprawy przyczepności
zmień zawias



bez komentarza
co bez komentarza? pytam się aby poznać zdanie innych bo mnie to interesuje mam silnik bez modów, więc nie widzi mi się wkładać opony od rosomaka chce polepszenia trochę trzymania w zakrętach więc się pytam wiadomo, że jak nie dam lepszego zawiasu itd to wiele się nie polepszy..ps czasem mam wrażenia że nie którzy to są zmęczeni odpowiadając, więc niech nie odpowiadają nic bo tylko irytują innych...

Raffy
24-07-11, 19:41
przy *****istych oponach i seryjnym zawiasie przewrocenie auta przy bardziej ostrej jezdzie jest nie mal ze nie do unikniecia :P jezeli chcesz poprawic przyczepnosc to pierwsze co to zawiecha , a pozniej jezeli TWoje auta jest bardzo podsterowne to pomysl o lepszych oponach :P

vnv_nation
25-07-11, 16:59
vnv-nation niewiem czy wiesz ale do osiagow tez zalicza sie przyczepnosc auta,


Nie mieszaj niepotrzebnie. To co mowisz to prawda, ale przy autach typowo sportowych ma to znaczenie. A tu mowa o silniku 1.4, o ile kolami zamielic to umie, to po wrzuceniu drugiego biegu chocbys nie wiem jak deptal to przyczepnosci nie stracisz. Nie wmowisz mi ze jak zalozysz szerokie kapcie i wieksze felgi, to auto bedzie mialo lepsza dynamike niz przy seryjnych kapciach w tym silniku :confused:


bardziej ostrej jezdzie


Nikt nie szuka tutaj szerszych opon po to zeby ostro czy wyczynowo jezdzic przy silniku 1.4, bardziej chodzi tu o to zeby bylo po prostu bezpieczniej. Szersze opony = lepsza przyczepnosc, ale tez cudow nie ma i dynamika napewno sie troche pogorszy, spalanie delikatnie tez sie zmieni. Cudow nie ma, cos kosztem czegos. Nie sa to jakies kosmiczne roznice, ale napewno jakies odczuwalne beda.. co nie zmienia faktu ze moim zdaniem warto w szersze kapcie zainwestowac, duzo pewniej sie jezdzi.



co bez komentarza? pytam się aby poznać zdanie innych bo mnie to interesuje


Hehe a trzeba bylo uwazac na lekcjach fizyki w szkole, to bys znal odpowiedz :D
Masz jakiegos kolege z honda na alumach? Pogdaj zeby na chwile sie z toba kolami zamienil, troche roboty to zajmie ale rozwieje twoje watpliwosci.

Raffy
25-07-11, 17:35
jak narazie to Ty mieszasz stary;] pablo12 zaloz sobie normalnie jakas 15 ewentualnie 16, masz nizszy profil troszke szersza opone i napewno bedzie Ci sie lepiej jezdzic :D

AdasieK
25-07-11, 18:45
A tu mowa o silniku 1.4, o ile kolami zamielic to umie, to po wrzuceniu drugiego biegu chocbys nie wiem jak deptal to przyczepnosci nie stracisz.

podam ci na swoim przykładzie, felga r16, pałuje na 1 biegu do 6-7 tys obr, później szybka dwójka i przeważnie (prosta droga, bez dziur, nie pod górkę) leciutki poślizg występuje, może z 1 cm poślizgu opona złapie, ale da radę złapać.. oczywiście mowa tu nie o zużytych oponach, na których nie ma trzymania, lecz o oponach po 1 sezonie raczej spokojnej jazdy.. a kołami to bez problemu w miejscu mieli, na 14" lepiej, ale na 16" też da radę

btw. to, że 1.4 to nie znaczy, że dupa i chujnia silnik.. co nie co potrafi

vnv_nation
25-07-11, 19:34
jak narazie to Ty mieszasz stary;]


:confused:
A moze jakies bardziej konkretne argumenty niz na poziomie gimnazjalisty? Bo do tego ze racji nie masz, argumentow przeczytales chyba wystarczajaco duzo...

Raffy
25-07-11, 20:24
no sorry ale odpisac Ci na to nie moge, moj poziom jest za niski do Twojego :P i ciekawe z czym ja niemam racji?? np z tym ze czym guma jest mieksza to lepiej sie trzyma nawierzchni?? albo np z tym ze jak zalozy wieksze felgi to odragu auto nie bedzie mu jechac?? przeciez kolega nie chce opon do dragow tylko do uzytku na codzien... wiec gdy zmieni sobie opony na troszeczke szersze to jedynie osiagi mu sie poprawia a nie zmniejsza tak jak Ty twierdzisz vnv_nation:P na prostej kazdy glupi umie sie scigac bo oczywiste ze mocniejsze auto wygra i watpie ze kolega ten ktory zalozyl ten temat ciagle rusza po piskach i dlatego chce zmienic opony na szersze bo trakcji zlapac niemoze :P

vnv_nation
25-07-11, 20:26
wiec gdy zmieni sobie opony na troszeczke szersze to jedynie osiagi mu sie poprawia a nie zmniejsza


Wiecej pytan do ciebie juz nie mam.. wiekszych bredni dawno nie czytalem... :

billiejoe
25-07-11, 20:33
Dodam tylko że jeździłem na 175/65R14 a potem na 195/50R16...przyśpieszenie w d14 to był jakiś dramat po zmianie,trójki nie było,a na jedynce po starcie potrafiłem niezłego muła złapać...

Jasin
25-07-11, 21:07
Dodam tylko że jeździłem na 175/65R14 a potem na 195/50R16...przyśpieszenie w d14 to był jakiś dramat po zmianie,trójki nie było,a na jedynce po starcie potrafiłem niezłego muła złapać...

Mam podobne odczucia, ale po zakrętach zaczęło się jeździć lepiej.