Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kierownica sportowa - klakson



jasiu0997
19-07-11, 22:49
Chłopaki mam mały problem, a mianowicie seryjnie posiadam poduszke w kierownicy, wymieniłem ją na sportową ale musiałem odpiąć tą czarną szeroką taśme, ale od niej odchodził jeden kabel od klaksonu, jak rozwiązać ten problem ??
jak jest to rozwiązane w kierownicach bez poduszki ?? bo przy tej sportowej widac ze jest miejsce zeby coś się stykało na całym obwodzie naby

rafal86
20-07-11, 11:34
zrezygnowales z poduchy dla sportowej kiery:confused:

miałem ten sam problem gdy okazalo sie po kupnie auta ze nie posiadam poduszki to wymieniłem kiere na 3-ramienną z wersji bez poduszki. Tak jak mówisz teraz musi sie cos stykac z tyłu zeby klakson działał. Jak wróce do domu to ci podesle na priv fotke jak to rozwiązałem u siebie

jasiu0997
20-07-11, 14:16
w planach i tak mam szelkowe pasy, :)

no było by miło :D
a może na szrocie z jakiegos cifa wziąć to co potrzebne, z wersji bez poduchy

jasiu0997
20-07-11, 21:15
chodziło mi o kombajn http://allegro.pl/czesci-honda-civic-92-95-manetki-przelaczniki-i1715505483.html, widzę ze seryjnie jest rozwiązane tak jak u Ciebie :)

muzg
01-09-12, 17:12
Mam ten sam problem, zmieniłem kierę z poduchą na sportową i chciałbym zobaczyć jak to jest zrobione w wersji bez poduchy.
Czerwony kabel z klaksonu http://i48.tinypic.com/m7yfs8.jpg
Myślę czy po prostu gdzieś zamontować drucik, który się będzie ślizgał po płytce przewodzącej z naby i do drucika dolutować ten czerwony kabel.

Tomeszek
01-09-12, 19:35
dokładnie tak to jest zrobione w wersji bez poduszki, post wyżej masz link z kombajnem do kiery bez poduszki i tam widać tą blaszke

muzg
10-09-12, 09:43
Żeby połączyć przewód z klaksonu z drutem, muszę odciąć wtyczkę z kabla czy idzie to jakoś inaczej ogarnąć?

muzg
16-09-12, 11:35
Chciałem skorzystać z patentu na drucik, ale jak tylko zetknę ten czerwony kabel z nabą czy czymkolwiek metalowym to trąbi bez końca.
Byłem nawet u elektryka i pokazywał mi taki normalny ślizg, tyle, że do kiery bez poduchy, z poduchą jest ten problem, że masa jest podobno w taśmie.
Nie szło by jakoś dorobić masy?
W nabie kabel jest, mam go podpięty pod quick relase w, którym przewody wszystkie też są, aż po klakson.
Się zastanawiam czy nie kombinować z tą taśmą, wypiąć taśmę z tego kółka połączyć to tak jak było, wepchać tą taśmę głęboko, żeby się nie rzucała w oczy i dorobić ten drucik na ślizg.

Trzeba było kupić auto z kierą bez poduchy, to by nie było kombinacji z podłączeniem :P

muzg
09-10-12, 16:32
Wszystko ok... doczepiłem drucik do kabla od klaksonu, który styka mi się ze ślizgiem naby. Jak się okazało trąbiło cały czas, bo na odwrót podłączyłem kabelki w rozpince (instrukcja po japońsku :P).
W każdym razie teraz mi nie trąbi bez przerwy, prawdopodobnie mam jest w części rozpinki od kierownicy na odwrót coś, bo wcześniej też trąbiło, zmieniłem kabelki i teraz w ogóle nie trąbi... zastanawiam się czy sam klakson nie jest zepsuty.

Witam

Chcę wymienić kierownice w Civicu Coupe EJ2 na trójramienną bez poduszki powietrznej, w tej starej kierownicy jest poduszka, nie ma problemu ze zmianą kierownicy ?
Wszystko wyżej opisane.
Żeby nie świeciła ci się kontrolka SRS i działała poducha pasażera, będziesz musiał wlutować opornik (w VIgen 2.2ohm z małą tolerancją) i chyba też trzeba uzbroić

usuwanie błędu kodowego

Kolejno....

1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!
3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu
4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.
5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.

10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki........

UKŁAD GOTOWY DO PRACY

Co do tego ślizgu z drucika, to wygląda mniej więcej tak: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=7867
Z tym, że w Hondzie nie ma potrzeby bawić się w dorabianie odbijaczy kierunków, bo działa to tak samo ze sportową kierą.