Zobacz pełną wersję : Praca turbiny w N22A2
Witam
Nie wiem jak w waszych dieslach ale ja podczas przyspieszania wyraźnie odczuwam prace turbiny powyżej 2000 obr - takie nagłe wciskanie w fotel. Ostatnio jeździłem accordem z tym samym silnikiem I-CTDI N22A2 i tam przyspieszenie jest bardzo równomierne to znaczy silnik równomiernie oddaje swoje NM na koła bez nagłego odczucia załączenia się turbo. Dowiedziałem się że podobno w accordach z silnikiem diesla turbina załącza się już przy 1300 obr. Nie wiem czy to prawda ale ciekawi mnie czy można by było zastosować takie rozwiązanie w civicu?
Paluch_tcw
19-07-11, 21:04
Pewnie by można ale czy warto ? Silnik i turbina na pewno nie będzie miała z tym lepiej. Zrobi Ci to każda firma zajmująca się tuningiem, chipami etc. Ale skoro inżynierowie Hondy ustawili tak turbinę to jakiś powód w tym musi być. Tak samo jak zmienianie map, odcinek etc. Jak koncern taki jak Honda nie potrafi bądź nie chce wyciągnąć więcej mocy z silnika tzn. że nie powinno się tego robić.
Civic ma trochę lepszą dynamikę od accorda dlatego może to szarpnięcie jest bardziej wyczuwalne, ja tam nie mam porównania, ale wgniotke w fotel czuć :rolleyes:
Auto ma pewne zapasy do przyczepki, 5 "koksów" na siedzeniach :P więc chipa nie ma co się bać, wszystko dla ludzi = trochę rozsądku.:cool:
Nie wiem jak w waszych dieslach ale ja podczas przyspieszania wyraźnie odczuwam prace turbiny powyżej 2000 obr - takie nagłe wciskanie w fotel.
Ja mogę tylko potwierdzić to co napisałeś - mam to samo. Ale to jest naprawdę super odczucie i lubię to :) Zdecydowanie 2.2 to jest to :)
wezcie tez pod uwage to ze skrzynie biegow sa zupelnie inaczej zestopniowane. civic ma krotsze przelozenia na nizszych biegach. to tez wplywa na przyspieszenie i jego odczuwanie przez kierownika i pasazerow. pewnie to samo wplywa na fakt ze sprzegla czesciej padaja w civicach i-ctdi niz w accordach z tym samym silnikiem
Raczej powinno byc odwrotnie. Im dluzsze biegi tym wieksze obciazenie - dlatego uslizgi sprzegla najczesciej najpierw czuc co najmniej na czworce, podczas gdy nizej jeszcze trzyma dobrze.
Swoja droga nie obrazilbym sie na dluzsze 1 i 2.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.