Zobacz pełną wersję : Jakie klocki, tarcze i końcówka drążka kierowniczego?
Witam
Muszę wymienić tarcze i klocki oraz końcówkę drążka kierowniczego zewnętrzną.
Jakich firm polecacie i co sądzicie o klockach i tarczach TRW?
Z tego co czytałem dużo osób poleca ale też są narzekania o piszczeniu przy wolnej jeździe.
Dzięki za rady.
Obecnie z przodu mam komplet TRW, podobno są dwa rodzaje klocków tej firmy, ja niby mam te droższe i nic nie piszczy, hamuje dobrze jak na zamiennik serii i do normalnej jazdy można polecić taki zestaw. Klocki przy intensywnych hamowaniach z prędkości dość mocno pylą na felgi (normalne??) ale po mieście już przyzwoicie.
Końcówki 555 podobno niezłe, mam takie na swojej ale powiedzmy że dopiero w fazie testów.
Generalnie było już sporo tematów o tym, warto poszukać...
Ja mam z przodu tarcze i klocki TRW i faktycznie pylą. Jak ktoś ma w feldze dużo ramion i chce to ładnie wyczyścić to może się trochę zdenerwować, bo to syzyfowa praca.
ale pylą przy ekstremalnych hamowaniach czy ciągle? lubię mieć czyste felgi więc to byłby problem :mad:
Ja nie jeżdżę szybko i stosuje raczej ecodriving dlatego gwałtownie hamuje tylko w sytuacjach awaryjnych. I przy takiej jeździe przez tydzień potrafi się tego trochę nazbierać, że po umyciu jednego koła widać dość dużą różnicę w stosunku do tego nieumytego a felgi mam szare. Jak to dla Ciebie duży problem to ja bym się zastanowił albo poczekał na opinie innych może tylko ja tak mam.
końcówki to polecam 555, co do hamulców to fakt ze klocki TRW pylą,
Pylą, pylą i to całkiem sporo przy normalnym hamowaniu.
Dzięki za opinie, poszukałem i mam nową ofertę:
Tarcze (cena za sztukę)
Brembo 106,47
Bosch 127,92
ATE 151,56
Klocki (cena za komplet)
Ferodo 178,77
ATE 171,28
KASHIYAMA 64,26
Bosch 162,73
Pewnie brembo i ferodo wezmę :confused:
nie bierz Kashiyamy straszna lipa to jest nawet nie ma slow jak je opisac badziew nie wart nawet tych 7 dych
Hej :)
TRW jak najbardziej! (btw na hamulcach się nie oszczędza - nie szukaj klocków za 30 zł, nie ma sensu). Jeśli chodzi o końcówki drążka to moje "doświadczenia" są następujące: po 2,5 roku od kupna auta wywaliło mi lewą końcówkę. Za namową znajomego kupiłem 555. Cieszyłem się, ze sprawnych końcówek (wymieniłem 2 ) dokładnie pół roku ;(
Potem (za namową mechanika) wybrałem końcówki marki Ruville - niemiecka marka montująca dużo części na 1 montaż. Do dzisiaj dają radę - minęły 2 lata.
Może źle trafiłem...kolega Badboy96 poleca 555...bardzo możliwe, że są japońskie 555 i chińskie podróby na które ja musiałem trafić :mad:
Pozdro
Kolega miał tarcze brembo te budżetowe co na allegro sprzedają razem z klockami ferodo i...pogięły się bardzo szybko, reklamacji oczywiście mu nie uwzględnili. Mówił mi później, że na necie znalazł więcej takich przypadków. U siebie mam tarcze ATE i są jak najbardziej OK, nie zrobiłem na nich dużo - max 15 000km, ale nie widać po nich nic złego. Klocki niestety z przodu kashiyama, albo jak kto woli "kaszana" potrzebowałem od ręki a tylko takie były. W porównaniu do tych co były wcześniej są do dupy. Końcówki drążka mam 555 wymienione obydwie w tym samym czasie, jeżdżę na tym z rok i trzymają się dobrze.
Kolega miał tarcze brembo te budżetowe co na allegro sprzedają razem z klockami ferodo i...pogięły się bardzo szybko, reklamacji oczywiście mu nie uwzględnili. Końcówki drążka mam 555 wymienione obydwie w tym samym czasie, jeżdżę na tym z rok i trzymają się dobrze.
Ja również kupiłem na Allegro Brembo + Ferodo - po pół roku tarcze biją tak, że będę musiał je znów wymienić. A końcówki drążków mam od roku 555 i dobrze się sprawują.
Pewnie brembo i ferodo wezmę :confused:
Miałem Brembo + Ferodo, oceniam gorzej niż TRW + TRW
Może spróbuj zestaw ATE?? Nie miałem "przyjemności" z heblami ale Bosch to shit!! Swoją drogą, wysokie ceny, myślę że znajdziesz taniej.
Ja polecam tarcze ATE lub tansze Mountain, do tego klocki ATE lub Akebono, obecnie jezdze na Montain i klocki Akebono, tarcze proste, po roku jak nowe, klocka wolno ubywa, ale tez pyli, po miesiacu felgi szare, jak pluczemy raz w tgodniu felgi czyste. Tarcze jak i klocki kupilem w sklepie JAPAN MOTO w Rumi, gdzie zawsze robie zakupy, ale sprzedaja rowniez na alledrogo np tarcze http: //allegro.pl/tarcze-prz-mountain-honda-civic-1984-2001-i1684476572.html kocki posiadam te http: //allegro.pl/klocki-przednie-akebono-honda-civic-v-1997-2001-r-i1697364638.html , trw nie mieli na stanie wiec zamowilem taki wlasnie zestaw i nie zaluje, wczesniej klocki byly lukas (poprzedni wlasciciel) tarcze ATE i powiem ze rowniez piskow nie bylo a pylilo podobnie. Dodam jeszcze ze duzo podrobek na allegro firm brembo a klocki ferodo premier (polecane na innym forum hondy sa z roznych seri i rozne skrajne opinie byly no i oczywiscie pylily bo dobre klocki musza byc dobrze scierne :) )
Co do drazkow kieroniczych dostalem w pudelku TRW a w srodku 555 sie okazaly.
Te ceny mam z InterCars, nie będę zamawiał na allegro, więc brembo + ferodo lub ATE+ATE.
Wybieram opcję nr 2, albo możesz jeszcze zrobić mixa ATE+Ferodo. Ja na tył mam taki zestaw przyszykowany.
brembo + ferodo lub ATE+ATE.
Zdecydowanie te drugie.
Ja mógłbym od siebie polecić TRW, trochę pylą to fakt, no ale które klocki nie pylą :P Ja bym nie zakładał do swojego samochodu tarcz Boscha, potrafi być z nimi coś nie tak od początku, biją szybko i tak dalej. Niektórzy mają szczęście i nic im się nie dzieje przez długi czas, ja miałem raczej złe wspomnienia. Brembo z tych droższych serii też robi robotę, także ode mnie polecam TRW + TRW, albo Brembo + Brembo ;) a jeżeli ktoś ma jakieś wątpliwości przy wyborze, to zapraszam na milionczesci.pl.
jak na razie odkop 2017 :)
jak na razie odkop 2017 :)
Może odkop, ale mam wrażenie jakby udzielali się ludzie, których civic to pierwszy samochód.
Klocki się scierają, to pylą...
Może odkop, ale mam wrażenie jakby udzielali się ludzie, których civic to pierwszy samochód.
Klocki się scierają, to pylą...
Civic to mój pierwszy samochód i nie widzę w tym nic złego. Klocki mam TRW i pylą okropnie, poprzednie miałem jakieś inne nie wiem jakie i nie dawały tak dużo magicznego pyłu na moje niegdyś białe felgi.
Trw jest miękkim klockiem wiec musi pylić , używam ich od lat hamowania nieraz z 200 i więcej i zawsze dają radę . Miękki klocek nie niszczy tak tarczy bo ściera sie klocek a nie tarcza a co najważniejsze nie piszczy!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.