Zobacz pełną wersję : muli i dławi d15b2 honda civic
witam wszystkich na wstępie
jestem Kuba i niedawno stałem się posiadaczem hondy civic z 95 roku
i mam z nią mały problem, a mianowicie do dziś rano auto jeszcze w miarę jeździło, muliło go po dodaniu gazu ale dało się jechać, a objawy były następujące: gdy samochód był zimny to jechał w miarę normalnie choć i tak nie zawsze, ale gdy się zagrzał i jadąc puściłem mu gaz po czym znów wcisnąłem miał taką jakby 2-3 sekundową przerwę jakby nie miał paliwa bądź zgubił iskrę po czym znów zaczynał jechać. dziś starałem się coś z tym zrobić i zacząłem mu wypinać różne wtyki z czujników w okolicach przepustnicy i silnik zaczął strzelać, jeszcze gorzej reaguje na gaz i jednym słowem tragedia
nagrałem filmik jak to wygląda, może ktoś z was będzie mi w stanie podpowiedzieć co tu jest nie tak.
oto filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ctidrOL4VRk
pozdrawiam serdecznie
Marcin1792
19-07-11, 12:09
Dławi w całym zakresie obrotów? d15b2 do ok 2.5k rpm działa na 1 wtrysku a powyżej na drugim, czy jakoś tak, sprawdź.
dławi w całym zakresie obrotów
znalazłem jeden prawdopodobnie uszkodzony czujnik, taki niewielki biały wkręcony w kolektor dwoma śrubkami ze złączką na dwa piny. wygląda na taki jakby spalony od środka. jak sądzicie, co to może być?
znalazłem na allegro zdjęcie takiego, ale nie jest nic napisane co to za czujnik
http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/79/02/60/1679026028
zacząłem mu wypinać różne wtyki z czujników w okolicach przepustnicy i silnik zaczął strzelać, jeszcze gorzej reaguje na gaz i jednym słowem tragedia
a czego się spodziewałeś ?
jak sądzicie, co to może być?
zmierz rezystancję i sprawdź czy odpowiada temp jaką masz w komorze silnika. http://img19.imageshack.us/img19/1771/czujniktemperaturypowie.jpg
Jak sprawdzisz czujniki to przy okazji zobacz przewody podciśnienia przy układzie wtryskowym, ja mialem kiedys podobnie tyle że na dodatek palił po 12l/100km i jak się okazało jeden mały przewód po prostu sie rozłączył, wypadł z plastikowego rozdzielacza. ale przy tym palił mi się "check engine". Ale sprawdź, dużo czasu to nie zajmie a szkoda żebyś wydawał kasę przez taką głupotę.
więc byłem wczoraj na szrocie i kupiłem taki czujniczek za całe 10zł, wymieniłem go, przy okazji wziąłem odpiąłem klemę minusową akumulatora na parę minut bo słyszałem że czasami pomaga i ecu się resetuje. odpaliłem auto, przejechałem się kawałek i jak się rozgrzał auto jechało o niebo lepiej, szarpało jeszcze ale 3 razy słabiej
jeszcze taka sprawa o której nie napisałem ze jak się rozgrzeje wolne obroty potrafią spaść tak że wskazówka pokazuje 500obr, a raz ma 900obr
zapomniałem dopisać że wczoraj rano jak zaczynałem odpinać wszystkie wtyki znalazłem przepalony bezpiecznik opisany "BACK UP" i wstawiłem nowy, piąte przez dziesiąte czytałem o tym bezpieczniku ale do końca tego nie rozumie o co z nim chodzi
Marcin1792
20-07-11, 12:22
zapomniałem dopisać że wczoraj rano jak zaczynałem odpinać wszystkie wtyki znalazłem przepalony bezpiecznik opisany "BACK UP" i wstawiłem nowy, piąte przez dziesiąte czytałem o tym bezpieczniku ale do końca tego nie rozumie o co z nim chodzi
Z tego co mi się wydaje bezpiecznik BACK UP to bezpiecznik ECU
problem rozwiązany, niestety żadna z waszych podpowiedzi mi nie pomogla, ale najważniejsze ze juz wszystko Ok.
w każdym bądź razie dzięki za zainteresowanie tematem
pozdrawiam serdecznie
To może pochwal się co było przyczyną?
Ja bym obstawiał coś przy przepustnicy, albo w aparacie zapłonowym.
Witam!
Panowie mam podobny problem. Auto mi muli tylko że od 2700 do 3200obr. później dostaje kopa. Auto normalnie odpala na postoju przy dodawaniu gazu jest normalnie. Miałem podobny kiedyś problem podczas jazdy ale po chwili wszystko było w porządku. Może być przez słabą jakość benzyny lub stary filtr paliwa??
pozdrawiam!!
Problem rozwiązany.
Tak dla potomnych jeżeli by komuś w silniku D15B7 coś się takiego przydarzyło.
Objawy:
- Silnik się muli podczas jazdy przy dodawaniu gazu po czym po chwili zaczyna jechać.
- Silnik ładnie się wkręca na obroty jeżeli jest na luzie.
Szybkie rozwiązanie:
- Odłączenie akumulatora na 10min
- Odłączenie sądy lamda
- Jazda próbna (bez podłączonej sondy lamdy, wtedy już powinno być dobrze)
- Zgaszenie silnika podłączenie sądy i powinno być już ok.
P.S u mnie to się zdarzyło przy tankowaniu (nie wiem od czego to zależy ale może silnik ustawił się już na jedną benzynę)
moim zdaniem to ci sie powtorzy;P w tym przedziale mialem orwniez podobnie i sie okazalo ze mam przebicia gdzies na kablach lub w Aparacie
Ale jeżeli byłyby przebicia to byłoby to od razu znowu a nie po odłączeniu sondy lamda i akumulatora, w tej mam nowe kable i świece świece koloru mlecznego nawet może za mleczne, bez grama oleju ani sadzy. Poza tym w mojej poprzedniej Hondzie V D15B2 miałem olej w aparacie i też były przebicia to mi samochód sapał w pewnych granicach obrotowych nie pomogło nawet restart kompa i wymiana kabli WN ze świecami.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.