Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wspomaganie kierownicy



martin1988
19-07-11, 00:47
Witam,

Mam pytanie do Was. Mianowicie jak w Waszych Haniach pracuje wspomaganie? Tak lekko, że można obracać kierownicą jednym :D palcem, czy też idzie to ciężej? U mnie, tak myślę, że chodzi to znacznie oporniej niż powinno :( Czy naciąg paska ma duży wpływ na wydajność wspomagania czy raczej większość winy leży po stronie pompy?

enjooy
19-07-11, 00:55
U mnie chodzi lekko, nie da sie krecic jednym palcem ale nie mam problemow :D zwroc uwage jednak ze te samochody mają już swoje lata i nie mają napchane tyle elektroniki co obecne auta ;p

martin1988
19-07-11, 17:59
W sumie racja, ale myślę, że da się coś trochę to poprawić... :D Musiałbym wsiąść do innej Hani i zobaczyć jak idzie w niej kierownica...

zoy
19-07-11, 20:48
W hankach wspomaganie nie jest tak duze jak w innych autach, wymaga troche wysilku

uuuplask
20-07-11, 11:36
W uzupełniałeś płyn od wspomagania w ASO?

demonobiker
20-07-11, 14:14
ja zauważyłem że w 3D VIgen kręci się lżej niż w 5D...

nikog0
20-07-11, 22:14
u mnie w hance wspomaganie ładnie działa, tzn lekko się kręci, ale nie jednym palcem (to byłoby niebezpieczne podczas większych prędkości), ale na zgaszonym silniku ciężko jest przekręcić kierownicą... :)

martin1988
27-07-11, 02:00
O.K., przesadziłem z tym "jednym palcem";), ale na pierwszy ogień pójdzie chyba pasek napędzający pompę od wspomagania, a jeśli nie pomoże, to później pompa. Płynu na dozwolone MAX i nie ubywa...

kyzer
27-07-11, 23:35
Wspomaganie o ile mi wiadomo, powinno dostosowywać "moc wspomagania" do prędkości.
Różnie to w starszych autach działa. U kolegi w 4g kręci się ładnie na parkingu leciutko, w mojej 4g (w zasadzie ojca) w ogóle nie ma więc nie wiem.
W moim "firmowym" renault 19 kiepsko odczuwam różnice między parkingiem a postojem ale jednak.
Natomiast ogromna różnica jest w skodzie octavi 2 którą ostatnio prowadziłem i w pandzie którą czasami zdarza mi się jeździć.
Skoda na parkingu palcem a podczas jazdy tak ciężko "rasowo", panda też ale już nie "rasowo" ;) (bez funkcji city)
Dlatego nie ma zagrożenia za lekkiego działania układu kierowniczego podczas jazdy co rzeczywiście musiało by być ciężkie do ogarnięcia przy wyższych prędkościach.
Powiedzcie czy w 5D jest to odczuwalne?