Zobacz pełną wersję : Wymiana sworznia wahacza górnego
Witam,
czy da sie wymienić sam w górnym wahaczu w civicu w nadwoziu MB2 ? czy trzeba caly wahacz? Taka informacje dostalem od mechanika..
Mozna sam sworzen kosz jednego to ok 45zł.Mechanikowi nie chce sie bawic i chce isc na latwizne i tak Ci powiedział , a wahacz kosztutuje 170zł/sztuka:p
O..
To może i geometrii nie będzie trzeba robić po wymianie sworznia ? Bo to tez zadeklarowal..
O..
To może i geometrii nie będzie trzeba robić po wymianie sworznia ? Bo to tez zadeklarowal..
zmień mechanika, i to szybko ;D
Az wierzyć sie nie chce.. A czy w ktorym kolwiek civicu sa takie problemy że z wymiana sworznia wiaże sie z wymiana całego wahacza ? Sukam wytlumaczenia dla jego zachowania :) moze nie dogadalismy sie co do wersji nadwozia itp.?
Nie poprostu nie chce mu sie robic bo wiecje jest zachodu z wymiana sworznia niz samego wahacza wiem jak to jest kuzyn moj jest mechanikiem i wiem jakie maja do tego podejscie choc ostatnio sam sie przekonal ze bez sensu jest wymieniac cały wahacz w porownaniu cenowym ze sworzniem:) A geometrii sie nie robi po wymianie wahaczy/sworzni przy tym zawieszeniu:p
Witam,
czy da sie wymienić sam w górnym wahaczu w civicu w nadwoziu MB2 ? czy trzeba caly wahacz? Taka informacje dostalem od mechanika..
Chłopie, a chciało Ci się szukać?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?8423-Manual-wymiana-sworznia-wahacza-g%F3rnego.
A geometrii sie nie robi po wymianie wahaczy/sworzni przy tym zawieszeniu
Po każdorazowej ingerencji w zawieszenie powinno się robić geometrie.
Ciekawe w jaki sposób skoro z przodu w Civicu jest tylko regulacja zbieżności, geometria zawieszenia jest stała i nie posiada regulacji. Sworzeń wahacza może zaburzyć geometrię zawiasu tylko wtedy kiedy jest zużyty i ma luz, po wymianie na nowy wszystko wraca do normy bo nie ma innego wyjścia, chyba że wahacz/zwrotnica/buda jest zgięta :)
W sprzedaży są dwa a może nawet trzy rodzaje sworzni górnego wahacza - 33,5 mm / 35,3 mm / 35,5 mm przy czym dwa ostatnie to niby te same ale nie te same, bo zdarzały mi się sytuacje gdzie np. do OEM wahacza sworzeń pasował a w wahaczu marki 555 miał 0,2 mm luzu. Z kolei te o 2 mm mniejsze szły chyba tylko w zamiennikach całych wahaczy, bo przynajmniej w 5d nie spotkałem się z takimi w OEM... Odnoszę wrażenie że to jest celowe działanie wk...ające w tym wymyślaniu sworzni różnych średnic.
Cenowo zakup samego sworznia vs całego wahacza wychodzi w granicach 40-90zł vs 110-200zł przy czym z reguły z ceną idzie też jakość. Na tym samym aucie jakiś no-name (ok. 40zł) pojeździł 20 tys.km, sworzeń 555 (ok. 90zł) wytrzymał 80 tys.km więc długofalowo opłaca się brać droższe/lepsze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.