PDA

Zobacz pełną wersję : 1,8 i-VTEC - pytanie



Artur79
01-04-07, 01:37
Nie mogę tego nigdzie znaleźć. Przy jakich obrotach silnik 1,8 i-VTEC (stosowany w Hondach VIII gen.) zmienia fazy rozrządu?

I troszkę mojej historii:

Civica odebrałem z salonu 27 marca. Do dziś przejechałem 1050 km. Głównie 2 trasy. Katowice-Łódź i Katowice-Wadowice-Kraków. Starałem się nie przekraczać 3,5 tys obrotów. No może na autostradzie Katowice-Kraków bywało ok 4 tys.
Spalanie wg komputerka podaje: średnio 7,2 l. Przy powyższych trasach ok 6,5 l/100. W mieście 8-9 l/100. Jak sądzicie czy te przejazdy mogły mieć zły wpływ na silnik i należało przejechać pierwszy 1000 km po mieście? W trakcie tego 1000 km ani razu nie zapaliły mi się kontrolki REV (ale nie dochodziłem do 5 tys obr. nawet)
Pytanie czy mogę teraz jeździć swobodniej czyli np. do 6 tys obrotów czy lepiej dopiero po zmianie oleju.
Tu nast. kwestia gdyż dealer Dumnicki-Bytom kategorycznie stwierdził, że wymiana oleju dopiero po 20 tys km i nie wcześniej. Ja natomiast wolałbym wymienić olej np. przy 4 tys. km.

Ogólnie musze przyznać, że samochód jest świetny. Trzyma się drogi rewelacyjnie. Silnik jest niesamowicie elastyczny. Umożliwia jazdę na 6 biegu nawet przy 60-70 km/h. Spalanie wtedy ok. 5-6. Minusem może być dla niektórych wyciszenie auta np. przy 160-170 km/h

Na razie tyle - pozdrawiam

Maciek CIVIC SPORT
01-04-07, 08:19
Nie mogę tego nigdzie znaleźć. Przy jakich obrotach silnik 1,8 i-VTEC (stosowany w Hondach VIII gen.) zmienia fazy rozrządu?

I troszkę mojej historii:

Civica odebrałem z salonu 27 marca. Do dziś przejechałem 1050 km. Głównie 2 trasy. Katowice-Łódź i Katowice-Wadowice-Kraków. Starałem się nie przekraczać 3,5 tys obrotów. No może na autostradzie Katowice-Kraków bywało ok 4 tys.
Spalanie wg komputerka podaje: średnio 7,2 l. Przy powyższych trasach ok 6,5 l/100. W mieście 8-9 l/100. Jak sądzicie czy te przejazdy mogły mieć zły wpływ na silnik i należało przejechać pierwszy 1000 km po mieście? W trakcie tego 1000 km ani razu nie zapaliły mi się kontrolki REV (ale nie dochodziłem do 5 tys obr. nawet)
Pytanie czy mogę teraz jeździć swobodniej czyli np. do 6 tys obrotów czy lepiej dopiero po zmianie oleju.
Tu nast. kwestia gdyż dealer Dumnicki-Bytom kategorycznie stwierdził, że wymiana oleju dopiero po 20 tys km i nie wcześniej. Ja natomiast wolałbym wymienić olej np. przy 4 tys. km.

Ogólnie musze przyznać, że samochód jest świetny. Trzyma się drogi rewelacyjnie. Silnik jest niesamowicie elastyczny. Umożliwia jazdę na 6 biegu nawet przy 60-70 km/h. Spalanie wtedy ok. 5-6. Minusem może być dla niektórych wyciszenie auta np. przy 160-170 km/h

Na razie tyle - pozdrawiam
Spokojnie mozesz krecić auto do oporu, silniki hondy teoretycznie nie wymagaja juz docierania. To ze przejechales pierszy tysiac po trasie a nie w miescie to nawet lepiej dla autka.
Olej mozesz spokojnie wymienic po 4 tys lub po 20 tys. W kazdym serwisie mowia cos innego. Jedni uwazaja ze pierwsza wymiana przy pierwszym przegladze i inni ze trzeba wymienic po okolo 4-5 tys. Ja u siebie nie wymienilem, mam prawie 10 tys przejechane i stan jest idealny.
Gratuluje autka, wejdz na dzial nasze hondy i pochwal sie....

Milek
01-04-07, 10:23
Auto przejechalo 1000km wiec mozna juz je troche mocniej uzytkowac ale takze bym nie przesadzal. Pierwsza zmiane oleju mozesz smialo zrobic po 4tys. Na pewno nie zaszkodzi a nastepne zmiany mozesz robic jak zaleca serwis.
Zdania na tematy docierania nowych silnikow sa rozne, jednak prawda jest, ze wlasnie ten proces docierania odpowiada w najwiekszym stopniu za pozniejsza bezawaryjna eksploatacje silnika. Osobiscie pierwsze ok 2500km zrobilbym normalnie bez krecenia na wysokich obrotach (oczywiscie raz na jakis czas jak pociagniesz wysoko to nie zaszkodzi - chodzi tylko o unikanie nieustannej takiej jazdy)


To ze przejechales pierszy tysiac po trasie a nie w miescie to nawet lepiej dla autka.

Niekoniecznie Maciek. Gdy auto docierasz do nalezy bardziej unikac jazdy na tych samych obrotach. Silnik musi sie docierac przy rownoczesnym smarowaniu wszystkich elementow. Nalezy unikac takze dluzszego postoju na biegu jałowym. Niby nic zlego sie nie stanie gdy tego nie zrobisz (a przynajmniej nie powinno sie stac) jednak takie sa zalecenia przy docieraniu nowego auta

jura222
01-04-07, 11:39
Maciek CIVIC SPORT napisał/a:,

Spokojnie mozesz krecić auto do oporu, silniki hondy teoretycznie nie wymagaja juz docierania

Mi tez się tak wydaje ... To nie polonezy jakieś, że dociera się auto przez 10000 km, to już nie ta epoka... Wiadomo, że na początku silniczka nie katować jakoś, ale żeby jeździć znowu nie wiadomo jak to przesada...

Ja tam odebrałem od dilera auto i już w drodze do domu 180km/h sobie pojechałem bo mi się tak jazda podobała :) i może hondowcy mi teraz napiszą, że pewnie mam już silnik uszkodzony tylko nie wiem i po roku zobacze rezultaty, łeee tam, ja nie wierzę w takie rzeczy...

Artur79
01-04-07, 23:52
Dzięki za odp.

Jeszcze pytanie o i-VTEC zostało bez odpowiedzi. Przy jakich obrotach się zmienia?

Mayek
02-04-07, 07:44
http://static.paultan.org/uploads/2006/03/1800ivtec_range.jpg
W rzeczywistosci w R18A2 nie ma juz tego uczucia zalaczania VTECa, poniewaz teraz zalezy to nie tylko od obrotow silnika, ale i wcisniecia pedalu gazu - gaz wcisniety do polowy i ponizej tych 3.5k obrotow z obrazka - krzywka ekonomiczna, gaz wcisniety do dechy nawet przy 2k obrotow - juz sie "zalacza" VTEC i krzywka "sportowa".

Jeszcze jedna mala ciekawostka o silniku R18A2 - http://world.honda.com/HDTV/news/2005-4050705a/

arekh5
25-11-07, 16:15
Jeśli Honde się dociera i każde inne auto powinno sie po dotarciu najlepiej w okolicach 2000 km wymienic olej... gdyz przy docieraniu zawsze jakies opilki czy jakies tam elementy, pozostalosci po docieraniu zostaja w oleju...

Fazik83
30-08-19, 21:30
Odgrzebuję temat, bo nie chcę zakładać nowego.
Doktoryzowałem się dziś w temacie vtec w mojej hondzie civic 1.8 2010r. 4D
Zakładając, że vtec załącza się w momencie kiedy zawór sterujący dopływem oleju do dźwigienki zaworowej jest otwarty (podane jest napięcie 12v na przewodzie czarno-białym) zaobserwowałem, że vtec załącza się w wyjątkowych okolicznościach...

Do czarno-białego przewodu zaworu sterującego dopływem oleju do dźwigienki zaworowej podłączyłem przewód, który poprowadziłem do wnętrza samochodu. Masę zapożyczyłem spod pedału hamulca. Do obu przewodów podłączyłem żarówkę 12v i wybrałem się na jazdę testową (to samo można sprawdzić w hds bez podłączania żarówki).
Wnioski:
1. Żarówka zapaliła się na biegach: 3,4,5,6. Nie zapaliła się w ogóle na 1 oraz na 2.
2. Obroty silnika. Wiele info w sieci odnosi się do obrotów 3500+, a w moim przypadku żarówka świeciła już ok 1000 obrotów / minutę.
3. Szczególne wymagania. Żeby żarówka się zaświeciła, należy przez 2-3 sekundy utrzymywać obroty na tym samym poziomie. Wbijasz bieg 3 dochodzisz do np. 1500 obr/min, utrzymujesz tę prędkość obrotową przez 3 sekundy i zapala się żarówka - otwiera się zawór sterujący dopływem oleju do dźwigienki zaworowej (włącza się vtec).

I teraz pytanie. O co chodzi z tym i-vtec, skoro załącza się w momencie gdy utrzymujemy jednolitą prędkość obrotową?
Do tej pory myślałem, że vtec ma za zadanie uzyskanie większej mocy w sytuacjach, kiedy ta moc jest potrzebna.

szczepar
30-08-19, 21:41
vtec i i-vtec to zupełnie dwa inne sterowania.
vtec:
- działał od ustalonej prędkości obrotowej silnika
- miał zwiększyć moc
- otwierał dłużej zawory

i-vtec:
- ma zwiększyć ekonomie, działa od startu
- wyłacza się gdy jest potrzebna większa moc
- włącza się gdy jest możliwość ekonomicznej pracy silnika
- nigdy nie włączy się powyżej 3500+ rpm (tam silnik nigdy nie ma włączanego trybu oszczędzania)
- otwiera dłużej zawory i zamyka je w fazie powrotu tłoka celem zmniejszenia efektywnej pojemności silnika, współpracuje z przepustnicą która jest sterowana w zupełnie inny sposób.
(dla przykładu dla niskich obciążeń silnika, przepustnica jest otwarta całkowicie)

vtec i i-vtec to zupełnie 2 inne podejscia, i bez zrozumienia jak działa nowa przepustnica jest trudno.
Musisz poszukać filmu opisującego i-vtec , a nie vtec.

Fazik83
30-08-19, 22:20
Do usunięcia.

szczepar
30-08-19, 22:25
Możliwe ze zawór jest odwrotnego działania.
Tak aby w momencie jego awarii samochód jechał dobrze - może nie ekonomicznie ale jechał.
Wtedy włączenie zaworu = przejście w tryb ekonomiczny.

Opis działania napisałem z pamięci, z tego co zapamietałem z filmu w którym Honda opisywała i-vtec i jego roznice do vtec

filipfm
01-09-19, 14:00
Dokadnie. i-VTEC w R18 blizej jest do VTEC econo w D15 niz kultowemu z Bserii.