Zobacz pełną wersję : swap K20a albo J32a ??
witam , ogolnie w tym roku rozkminiam sobie swap silnika w moim ej2 tylko szczerze mowiac niejestem pewien co wybrac, pomozcie i powiedzcie co ogolnie myslicie na temat j32??? :confused::confused::confused::cool:
znasz już człowieka który wsadzi Ci ten silnik do ej2 ?
Pomysł na J32 to pomysł poroniony i lepiej to odpuść. Masz tyle dobrych sprawdzonych w Polsce silników a Ty wybrałeś taki który jest prawdziwym egzotykiem :)
http://imageshack.us/photo/my-images/688/jswapcivic.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/35/jswapcivic2.jpg/
J32 w PL chyba nikt nie wsadził, K20 przynajmniej jest jakies know-how do tego silnika :D
tzn generalnie jest tak iz zauwazylem ze takich civicow powstaje coraz wiecej, na ebay mozecie kupic dedykowane lapy pod ten silnik do eg/ej/ek i sam silnik J32a z acury mozna juz wyrwac za jakies 700 dolarow z pelnym osprzetem tylko ze bez skrzyni biegow :P wiec ogolnie to nie jest wcale taka droga sprawa i tak sie wlasnie nad tym zastanawiam, bo jedyny chyba minus calej tej operacji jest taki ze trzeba w masce wyciac dziure :D
No to silnik masz łapy też a reszta ?
Ciekawe czy ktoś i za ile ogarnął by wiązkę do czegoś takiego :confused: do tego dodaj skrzynię biegów... były w tych silnikach tylko automaty czy manualne też :confused:
jeżeli manualna to jakiś mechanizm który pozwoli biegi zmieniać. Do tego custom-beton półosie które nie ukręcą się przy redukcji biegu i będą pasowały pod piasty 262. biorąc pod uwagę że musiał byś wrzucić hamulce 282 :cool: albo i jeszcze większe
Zawias w Twoim autku też jest przystosowany do wagi di b serii a nie J który waży zapewne tyle co dwa słupki d16 a do tego doklep jeszcze ciężką skrzynię
tak więc jak by tutaj nie patrzeć to problem dziury w masce to najmniejszy problem.
ps. 8 worów kasy i drugi samochód to podstawa
tzn wiesz ogolnie cale ECU do tego jest wraz z silnikiem wiec poporstu to popodlaczac do kupy w ej i chyba by chulalo... dlatego wlasnie pisze tutaj bo wydaje mi sie ze bylby to dosc ciekawy temat do ogarniecia i przeciez kto powiedzial ze musze to wykonac w ciagu miesiaca prawda?? skrzynia z tego co wyczytalem pasuje z acury TL 05, 6 biegowa , polosie mozna chyba kupic w nawet tej samej firmie co lapy pod ten silnik choc niepamietam teraz tego na 100 procent no ale napewno jest cos takiego ze masz plug and play... hamulce ogolnie do hondy to yyy jest tego mnostwo generalnie ale wydaje mi sie ze jakies podrasowane heble z ek9 powinny wystarczyc... ogolnie jest to juz moj czwarty civic z czego poprzednie byly z B18 pod macha i poprostu sie znudzilo i postanowilem pozostac przy tej hondzie i zrobic z niej cos fajnego ;] a tak przy okazji tak wyglada moja Hania na stan dzisiejszy ;] http://staticimg.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/955246rafiq89DSC_0084.jpg
kuba_guzik110
18-07-11, 09:19
półosie wykona ci firma w polsce, miesci się on w toruniu czy bydgoszczy dobrze nie pamiętam, ale robią oni różne customowe półoski
skrzynia manulana z tl'a kosztuje 1000-1400$; silnik wazy o polwoe wiecej niz k-seria; gratow do modzenia tego silnika nie ma praktycznie wcale, kolektor total custom byloby trzba robic
skrzynia manulana z tl'a kosztuje 1000-1400$; silnik wazy o polwoe wiecej niz k-seria; gratow do modzenia tego silnika nie ma praktycznie wcale, kolektor total custom byloby trzba robic
plus cięcie budy zapewne (podłoga, tunel środkowy itd)
dać to się wszystko da, ale czy ma to sens?
http://image.hondatuningmagazine.com/f/26853625+w750+st0/htup_0912_01_o+1997_honda_civic_hatchback_v6+front _hood_off.jpg
Jak dla mnie auto będzie tylko do jazdy na wprost - mega ciężko z przodu i za lekko z tyłu.
Dużo lepiej zrobić mocno dłubane b20 albo wsadzić k20/k24 i to jeszcze dłubnąć. będzie to i szybsze i bez NADMIERNEJ rzeźby.
kristico86
18-07-11, 11:35
moim zdaniem j32 to sztuka dla sztuki albo nawet gorzej...ale próbuj :)
generalnie na temat j32 troche czytalem na amerykanskich forach, i wczoraj tez znalazlem dosc ciekawa firme HAsport ( http://hasport.com/store/ ) ktora nawet ma polosie wydatne na 1000 koni pod silnik j-serie i do budy eg ;] z tego co wyczytalem to takie auto tez normalnie nadaje sie do jazdy na codzien, skrzynie taka mozna wyrwac za jakies 600-700 dolarow, ogolnie mam mnostwo czasu ale raczej sie skusze , bo z tego co widzialem to takie eg5 z j32a2 N/A w dodatku stock objezdza uturbione C6 :D wkoncu 260koni i 320 Nm musi cos robic w tym aucie ;] i co najciekawsze na YT zauwazylem ze pojawiaja sie integry i civici z uturbionymi silnikami J -seri :D
maly update, silniki z J-seri waza okolo 100 kilo wiec jak na v6 niema tragedi :D zreszta widzialem corsy z 2,5 litrowymi v6 to lataja z tym po miescie jak zle :D ps. nie mieszkam w polsce :P
Ja na Twoim miejscu bym robił swapa :) J-seria w Twoim aucie będzie fajnie śmigać :D
Yotomeczek86
18-07-11, 18:33
Jak masz możliwości to rób.. i czytaj postów tych co ci odradzają.... bo łatwo pieprzyć bzdury na temat czegoś czego się w życiu nie miało i nie zna. J seria w EG to musi nieźle zamiatać ;)
ogolnie mieszkam w angli wiec mozliwosci sa, bo ten kto tutaj byl ten wie ze czesci jak np z orginalnej japonskiej wersji SiR eg6 sa jak na dloni, dzisiaj czytalem kolejne jakies angielskie forum na temat tego swapu i co sie okazuje ze jezeli ktos zrobi tak z glowa czyli nie zleci wszystkiego jakies firmie to moze wykonac taki swap taniej o jakies 3-4 tys dolarow niz swap K20a :D ogolnie jestem w kropce bo poszukuje stalej pracy , ale jezeli ja znajde to zacznie sie zabawa, bo tak ogolnie biorac z zycia rozstalem sie z dziewczyna wiec niebedzie marudzenia ze kasa idzie w auto, Ci co maja panny chyba wiedza o co kaman :D wiec jezeli zaczne robic swap, to pochwale sie na forum i moze ktos sie skusi takie cos wykonac w polsce :D pewnie za rok i tak nia zawitam w polsce :D
Nikt mu nie odradza tylko powinien przemyśleć wszytko porządnie. To że nie mieszkasz w Polsce to widzimy i wiemy też że na razie nie masz kasy.
Tak więc chłopaku działaj dalej w tym temacie i mam nadzieję że na kolejny Zlot zawitasz do Polski z J-serią pod maską :)
szczerze mowiac zabardzo juz sie napalilem zeby sobie to odpuscic :P a i wlasnie teraz widzialem ze byl dosc duzy zlot hondy w polsce :D wiec ogolnie jak cos bede mial sie czym pochwalic za rok na zlocie :D
KOWAL ziom
18-07-11, 23:11
http://www.hondatuningmagazine.com/tech/htup_0904_honda_j_series_engine_swap/index.html jak dobrze wyczytałem to masz tutaj DIY jak wsadzić J-kę do civa... gość napisał że jest to dość proste... ciekawe nawet podał cennik. Swoją drogą ostatnio rozmyślałem, tylko, że nad j35a, tej z nowego legenda tylko, że od razu rozkminić to zestawienie z SH-AWD. 300 koni i 350 niutków to już chyba lepiej na 4 łapy.
Wychodzi, że będzie to tańsze rozwiązanie niż k20/24, gdzie całkowity koszt od A do Z (z robocizną) oscyluje w granicach 25-30k w zależności od set-upu (mam na myśli FWD). Ciekaw jestem tylko ile kosztowałaby dodatkowo rzeźba z 4łapami. Ktoś może wie, albo zna miejsce (osobę), która by się tego podjęła?
dzieki stary za ten link jest naprawde bardzo pomocny bo jest dokladnie napisane jak przeprowadzic swap na J-serie :D i problem ze zmienia biegow tez jest tam opisany :D i z tego co widze caly montaz bede mogl przeprowadzic sam tylko potem zeby to podlaczyc do ecu zeby odpalic silnik moge miec troche problemow , w sumie to sie okaze w praniu :D i wydaje mi sie na jakies 99% ze nikt nieswapuje tego w polsce/europie tylko ze wzgledu ze tych silnikow tutaj niema:P a w ameryce tego jest jak w europie B-seri :D
i co najsmieszniejsze z silnika 1.5 przerzucamy sie na 3.2 a chlodnica jest wciaz ta sama :D chyba tylko honda tak potrafi :D obojetnie jaki model chlodnica ta sama hehe :D
szkoda tylko ze trzeba troche maske pomodzic bo silnik sie nie miesci ale poza tym to projekt calkiem kozacki sie zapowiada :D
szkoda tylko ze trzeba troche maske pomodzic bo silnik sie nie miesci
no to patrz na to hehe http://www.youtube.com/watch?v=7fs4itM2lJk :D ale sleepera mozna ladnego zrobic bo kompresora ani turba nieslychac , a auto ciagnie jak zle :D hehe tylko zeby wlasnie ten slnik z maski niewystawal :D
ale j35 jest wyzszy od j32
KOWAL ziom
19-07-11, 17:25
czy ja wiem czy taki wyższy znowuż bardzo. z moich obserwacji wynika że w ES7 jest więcej miejsca. miejmy nadzieję, że będzie szansa, aby to sprawdzić :)
generalnie to przy J35 byl wiekszy kolektor ssacy dlatego niby wydaje sie wiekszy :D J30/J32 mialy je mniejsze dzieki czemu mozna bylo probowac to schowac pod mache bez jej ciecia :D tzn wiem tyle ile mniej wiecej wyczytam na tych amerykanskich forach:D jak jest w rzeczywistosci niewiem bo nie widzialem ich na zywo i tez nie probowalem :D ale jeszcze troche hehe
, bo z tego co widzialem to takie eg5 z j32a2 N/A w dodatku stock objezdza uturbione C6 :D wkoncu 260koni i 320 Nm musi cos robic w tym aucie ;]
Kierownik C6 musiałby jechać na 6 biegu chyba cały czas. Bzdura straszna jak dla mnie.
Generalnie to wg mnie swap na K20 się nie opłaca - lepiej kupić EP3. Natomiast J32 to ciekawy temat i w to bym uderzał. Filozofii tu dużej nie ma - kupujesz gotowe graty pod swap, składasz i jeździsz. Więc know-how tu jakiś niesamowity nie jest potrzebny
http://www.youtube.com/watch?v=FQRzK-PmUDw&playnext=1&list=PL94BA3CA2718F3935 :D integra dc2 niema 6 biegu przeciez :P ja sie tylko generalnie boje wiazki, bo jak kupie np calego engina z osprzetem i jakies kable tam beda pociete czy cos to jak to potem wszystko podlaczyc :P
Z wiązką w PL to sobie poradzą na miękko, więc w UK pewnie też.
Pisząc C6 myślałem że miałeś na myśli Corvette C6...;)
Jak schowasz silnik tak że maska się zamknie to pewnie miska olejowa bedzie centymetr od ziemi :D
nie pamietam juz jakie tam drogi w uk ale do polski to bym tym nawet nie przyjeżdzał chyba ze bedziesz woził ze soba zapasową miske
juz w h22 jest kiepsko
Jak schowasz silnik tak że maska się zamknie to pewnie miska olejowa bedzie centymetr od ziemi :D
no pewnie masz racje
nie pamietam juz jakie tam drogi w uk ale do polski to bym tym nawet nie przyjeżdzał chyba ze bedziesz woził ze soba zapasową miske
juz w h22 jest kiepsko
nie no w angli drogi sa placiutkie :D ale jak zamontujesz J32 na tych dedykowanych lapach to miska jest rowno z calym podwoziem wiec predzej dokladke urwe niz miche :D
i zobaczcie co znalazlem http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Honda-Acura-J32A-TL-Type-S-VTEC-01-02-03-Engine-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a6849323fQQitemZ25085 7730623QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries z malym przebiegiem z calutkim osprzetem ,tylko ze bez skrzyni , gdybym mial cos hajsu to juz bym to lykna :D bo gdy sie to przeliczy na funty to ja tutaj za taki hajs kupuje b18c4 :D heh masakra :D a i co najwazniejsze jest mozliwosc wyslania tego do europy :D:D:D
yyy a zdajeesz sobie sprawe ze jak podoliczasz wszystkie pierdoły cła c**** muje to wyjdzie 2 razy tyle
[(silnik+koszt transportu )*clo*vat +opłata agencji +transport po kraju
a cla czasem nieplaci sie tylko za samochod jak sie go do europy sciaga??? bo ogolnie juz zamawialem kiedys zawieche , jakies tam rozporki i jeszcze jakies graty do civica ale akurat nie tego , to przesylka kosztowala prawie niemal tyle co te czesci, to myslicie ze w tym juz bylo wliczone clo ?? czy jak to dziala?? wiem ze przewozka auta tzn z ameryki z pod danego adresu do podane adresu w angli kosztuje okolo tysiac funtow :P bo myslalem zeby sciagnac tak sobie cala taka acure tl ale niestety troszke jednak za duzo wychodzi hajsu
a ciekawe co zrobisz jak sie okaże ze silnik jest nie halo, odeślesz z powrotem
ciekawe swoja droga czy znowu go ocla na granicy:D
a cla czasem nieplaci sie tylko za samochod jak sie go do europy sciaga??? bo ogolnie juz zamawialem kiedys zawieche , jakies tam rozporki i jeszcze jakies graty do civica ale akurat nie tego , to przesylka kosztowala prawie niemal tyle co te czesci, to myslicie ze w tym juz bylo wliczone clo ?? czy jak to dziala??
na wszystko jest cło nawet na gacie , na wszystko co kosztuje powyżej chyba 150$ w uni obowiązuje jedna stawka celna chyba 8% na motoryzacyjne pierodły ale to nie cło najabrdziej boli tylko vat bo on juz wynosi 20 kilka procent nie wiem ile tam w uk mają a wszystko naliczane jest kaskadowo
nie no mysle ze wszystko bylo by okey, koles ma dosc duzo komentarzy na plusie wiec mysle ze z silnikiem bylo by wszystko okey :D i generalnie napisal wlasnie przesylka 350$+ do europy, plus ze wzgledu gdzie mieszkasz prawda :P wiec w tym musi byc juz wszystko wliczone
zreszta zobaczymy , mam czas:D
zależy jak to było wysyłane jak oficjalnie i ubezpieczone to pewnei było juz oclone
wiesz zawsze możesz próbować kombinować że wyślesz niby uszkodzony silnik ( ciekawe jak go sprawdzą:D) ale wtedy ryzykujesz sporo bo nie możesz go ubezpieczyć na realną wartość
pozatym musiał bys wyebićod gościa jakąs lewa fakture nei wiadomo czy sie zgodzi itd.
nie no mysle ze wszystko bylo by okey, koles ma dosc duzo komentarzy na plusie wiec mysle ze z silnikiem bylo by wszystko okey :D i generalnie napisal wlasnie przesylka 350$+ do europy, plus ze wzgledu gdzie mieszkasz prawda :P wiec w tym musi byc juz wszystko wliczone
zreszta zobaczymy , mam czas:D
to jest koszt samej wysyłki i na pewno nie sa w to wliczone koszty odprawy celnej
tak jak CI napisałem
[(koszt silnika + te 350 $) od tej sumy wyliczasz cło] , a od tego co CI wyjdzie jeszcze płacisz vat
no wlasnie niewiem, dlatego pozyjemy zobaczymy , napewno cos sciagne :D bo ogolnie jak popatrzysz na ebay to takie j32 mozna juz kupic za jakies 600$ i wlasnie z tym juz bym sie zastanawial czy to dziala hehe :P zobaczymy :D
[/QUOTE] [(koszt silnika + te 350 $) od tej sumy wyliczasz cło] , a od tego co CI wyjdzie jeszcze płacisz vat[/QUOTE]
tylko ze jak sie popatrzysz na przesylke po ameryce to ona kosztuje okolo 100$ , wiec w tych 350 dolarach musi byc napewno cos w liczone, zreszta po cos wymyslili telefony :P zawsze mozna zadzwonic i sie zapytac tak :D
no ale ty nie wysyłasz po ameryce tylko przez ocean miejsce w kontenerach nei jest za darmo a taki silnik troche zajmuje
mały kontener kosztuje chyba 1500$
nie wiem ile takich palet tam wchodzi ale pewnie po podzieleniu wyjdzie własnie z 400$
no niewiem niekupowalem jeszcze silnika za oceanu :D ale mysle ze nawet jak wyjdzie te 2 tys funtow na sam silnik to i tak wydaje mi sie ze warto :D w angli za b18c6 z osprzetem trzeba dac okolo 2000 tysiecy :P
za 2k to juz cała integre można kupić
za 2,5 to i nawet typera wyczaisz jest ich sporo
nie bittego tylko szkoda ze wnetrza sie nie przełoży
czaiłem sie ostatnio na jedną ale szkoda było troche tego wnętrza
albo na angola z b18c4 za 700 funtów poszedł piekny okaz
ale w koncu zdecyowałem sie na kompresor
moc ta sama a mniej jeb*nia
za 2 jest ciezko znalesc :P srednia cena to okola 3 tys, tak samo jak i za ek9 :D i to jest bezsensu bo od 2,5 mozesz normalnie kupic ep3 :D hehe ja swoje mb6 sprzedalem za jakos 1200 , silnik igla, na gwincie ,ze zmienionym calym wydechem z pod kolektora :D
jak do jazdy po angli to bym subaru wziął są sporo tańsze niż te euro wersje
zreszta po wrocławiu jezdzisporo subaraków lancerów evo na żółtych plastikach
supra i skyline to samo :D ogolnie gdyby mozna bylo takie auto ubezpieczyc w polsce to bym mial chyba kazde z roznej marki :D bo generalnie zeby ubezpieczyc na mnie tutaj takie evo albo WRX , ubezpieczenie wychodzi cos kolo 6 tys funtow na rok :P wiec wiecie :D hehe przegiecie troszke :D i po za tym mamy troszke spamu tutaj hehe upsssss :p:rolleyes::rolleyes:
a no fakt zapomniałem o tym
w angli kupuje sie ubezpieczeni na osobe a nie na auto
nie przejdą takie szwindle jak w polsce 'na babcie'
Wracając jednak do tematu J32 :P Projekt zapowiada się ciekawie. Miałem wcześniej 6 gen z H22A. Nie było źle jeśli chodzi o przycieranie miski olejowej bo takiego problemu nie miałem. Z drugiej strony może J32 będzie na styk... :/ Mimo to projekt kozak :D
nie no tak jak pisalem wczesniej miski w j32 niema szans by urwac , tzn z tego co widzialem po zdjeciach niejest najnizszym punktem pod autem :P a mi sie jakos nigdy niewidzialy te h22 silniki :P moim wczesniejszym ej9 z c4 objezdzalem takie :D hehe to moze dlatego :P
Mnie na szczęście nikt nie objechał :D
mnie na nieszczescie objechal seryjny dodge ram SRT:P hehe i wtedy sie okazalo ze honda tylko wyje a nie jedzie :D
No to teraz będziesz mieć okazje się odgryźć z silnikiem J32 :D Ciekawi mnie ten projekt :P Oglądałem dużo filmów ostatnio na YT. Fajnie dosyć to jedzie :P
Pierwszy raz zobaczylem wogole tutaj civole z fałkami i musze powiedziec ze robi wrazenie mega , tylko ciekawe czy temat wyjdzie znowy czysto "teoretyczny" ale zycze z calego serca powodzenia , bylbys chyba pierwszy (?) w polsce.
moze bardziej pierwszy polak ktory takie cos zrobi :D jezeli znajde stala prace to project bedzie wykonany do konca tego roku z gratisami :D
laduj J i obal wszystkie lub wiekszosc teoretycznych domyslow. Zrob to jako 1 w PL. i tak musisz wycinac ta lape od strony teraz skrzyni czyli tak jak pod K, jak ci sie znudzi J wsadzisz sobie K ;) zmiana biegow tez na linki chlodnice tez przenosisz takze alternatywe masz, polosie Hasport robi i zestaw lap tez, kol. Wydechowy mozna dostac bez problemu, naj wazniejsze pytanie to na jakim ECU to odpalic i czy ktos to wystroji?? O wiazke napisz PW do e2rda i mysle ze ten geniusz kabelkowy ogarnie to. Samzastanawiam sie nad swapem J wlasnie dlatego ze nikt go jeszcze nie robil. Wyzwanie *****iste i mysle ze do zrobienia;)
na stronie Ksport-u masz wszystko co jest potrzebne do swapu J-seri do eg/ek :D takze przejcia pod ECU tez tam jakies sa :D przez zime uda moze mi sie cos hajsu zaoszczedzic wiec potem tylko wynajac jakis garaz i bedzie trzeba cos dzialac ze swapem :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.