PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik 1.8i od Hondy ufo z 2007r do VI gena?



jarosi
14-07-11, 22:43
Witam czy ktoś bawił się w takie modyfikacje?
Bo tak się zastanawiam czy opłaca się kupować to i robić?:cool:

lozek
15-07-11, 00:05
Witam czy ktoś bawił się w takie modyfikacje?
Bo tak się zastanawiam czy opłaca się kupować to i robić?:cool:

Czy jest aż tak mało silników pasujących do 6gen, że chcesz sie bawić w takie rzeźbienie?

No proszę Cię... Po co Ci to?

jarosi
15-07-11, 11:28
Czy jest aż tak mało silników pasujących do 6gen, że chcesz sie bawić w takie rzeźbienie?

No proszę Cię... Po co Ci to?
Jestem ciekawy jak by to jeździło, pytanie czy te silniki z ufo bardzo się różnią technologią od tych co my mamy w seryjnym ej9?:p Tak z ciekawości pytam:cool:

RazoR91
15-07-11, 14:49
sam sobie odpowiedz jaka jest róznica między technologią miedzy powiedzmy rokiem 98 a 2008 ? 10 lat to kolosalna różnica w technologii:rolleyes:

lozek
15-07-11, 15:10
sam sobie odpowiedz jaka jest róznica między technologią miedzy powiedzmy rokiem 98 a 2008 ? 10 lat to kolosalna różnica w technologii:rolleyes:

nie zawsze na plus i to trzeba pamiętać.

johny-b
15-07-11, 15:23
sam sobie odpowiedz jaka jest róznica między technologią miedzy powiedzmy rokiem 98 a 2008 ? 10 lat to kolosalna różnica w technologii

a jaka jest róznica technologiczna miedzy 1990 a 2000 rokiem? w naszych hondach technologicznie niewiele się zmieniło :)

Saiti
15-07-11, 16:26
"...jak się w Hondzie nic nie zmienia, to i cały świat w miejscu stoi..." hm?

KOWAL ziom
15-07-11, 17:16
silnik o którym piszesz to r18 coś tam... w ufo zupełnie bez szału u Ciebie mogłoby być weselej bo różnica jakiś przynajmniej 300 kg na Twoją korzyść. jedyna zaleta jaką dostrzegam to 6 bieg na trasy i koniec. Jak lozek pisał, rzeźba niemiłosierna. koszty: sam swap z częściami (bez silnika i osprzętu) ok 15k. Silnik z osprzętem pewnie ok 3-4k hehe. B18C4, które ma 15 lat kosztuje więcej :)

Yotomeczek86
15-07-11, 17:23
silnik o którym piszesz to r18 coś tam... w ufo zupełnie bez szału u Ciebie mogłoby być weselej bo różnica jakiś przynajmniej 300 kg na Twoją korzyść. jedyna zaleta jaką dostrzegam to 6 bieg na trasy i koniec. Jak lozek pisał, rzeźba niemiłosierna. koszty: sam swap z częściami (bez silnika i osprzętu) ok 15k. Silnik z osprzętem pewnie ok 3-4k hehe. B18C4, które ma 15 lat kosztuje więcej :)


Lol to co za te 15k? Łapy, półośki i elektryka? - to chyba nawet w najdroższym warsztacie by nie policzyli tyle... Myślę że 15k to za wszystko będzie...

drvtec
15-07-11, 22:23
czyli najprościej szukać angola lub tzw frontcuta z pełną wiązką bo wszystkie klamotki sa na miejscu

Saiti
15-07-11, 22:30
ale nawet taki frontcut, mimo że jest pełną opcją, nie da rady. silnik jest dość wysoki i nie zmieści się raczej pod masję EJ.

jarosi
16-07-11, 06:43
Ostatnio taki silnik widziałem za tysiąc złotych bez osprzętu, ciekawe w jakim stanie:) To nie ma co rzeźbić w sumie nawet. Saiti możesz mieć racje, widzę że nikt chyba jeszcze nie robił przekładki z czegoś takiego:cool: A powiedzcie mi, zmieniając z 1.4 d14a4 na 1.5 vtec do przeróbki jest tylko komputer?

DjHammer
16-07-11, 08:15
daj sobie sookuj z r18 ja taki objechałem na zlocie o 0,1 sek a mam ...... D14 z wydechem dolotem i hybryda....
Pozatym tego silnika nie da sie modzic jedyna sensowna opcja to turbo bo nawet jak zrobisz dolot i wydech to uzyskasz max 10 Km

jarosi
16-07-11, 14:13
To jak, ciężka sprawa z tym d15z6 ? Bo chyba konieczny będzie swap, 1.4 trochę zamula:cool:

Pawel_JBL
16-07-11, 14:32
zamiast r18 pakuj B18B2, B18B1 szybciej taniej i prościej a pojedziesz tak samo ;)

KOWAL ziom
16-07-11, 16:58
Lol to co za te 15k? Łapy, półośki i elektryka? - to chyba nawet w najdroższym warsztacie by nie policzyli tyle... Myślę że 15k to za wszystko będzie...

takie są realia... tak wyglądają ceny. Sam swap jako taki (robocizna) to ok 2k-3k, cała reszta to części... bo rzeźba solidna... R18 komplet kosztuje ok 4-5k, a K20 ok 10k. pozostaje sobie odpowiedzieć na pytanie czy nie warto dołożyć 4-5k i mieć 200km zamiast 140???

kornel861
16-07-11, 20:28
zamiast r18 pakuj B18B2, B18B1 szybciej taniej i prościej a pojedziesz tak samo ;)

x2 :D
masz tu 1.8 140KM tak samo jak 1.8 z Ufo:D

Saiti
16-07-11, 23:26
Taniej wyjdzie wrzucenie B18C4 a nawet B18C6, mocy więcej, frajdy więcej, pewności więcej oraz bezpieczeństwa - dużo więcej.

jarosi
18-07-11, 20:11
A powie mi ktoś jak wygląda sytuacja ze zmianą silnika na 1.5 vtec? Mam 1.4 d14a4, czy jak kupię silnik 1.5 vtec i komputer do niego, przełoże to będzie śmigać czy jeszcze coś trzeba wymienić?:cool:

RazoR91
18-07-11, 20:50
ja na YOutubie widziałem filmik, na którym w EG miał silnik przynajmniej z 7gen, juz mial i-vtec, chyba to był k20 albo k24 i jak dodawał gazu to troche juz tracił trakcje :rolleyes:

maciu$
19-07-11, 16:17
ja na YOutubie widziałem filmik, na którym w EG miał silnik przynajmniej z 7gen, juz mial i-vtec, chyba to był k20 albo k24 i jak dodawał gazu to troche juz tracił trakcje :rolleyes:
Ja na tym forum widziałem kilka takich aut, tylko co z tego? K20 to K20, a nie gówniane R18 czy jak się to nazywa:p

uniu1
19-07-11, 20:06
A może N22 diesel;)

RazoR91
19-07-11, 22:34
Ja na tym forum widziałem kilka takich aut, tylko co z tego? K20 to K20, a nie gówniane R18 czy jak się to nazywa
Rozumiem o co Ci chodzi, mi chodziło tylko o to że sięda wsadzić nowszy silnik np. z 7 czy 8 gen do 5 gen:rolleyes:

lozek
19-07-11, 23:09
Rozumiem o co Ci chodzi, mi chodziło tylko o to że sięda wsadzić nowszy silnik np. z 7 czy 8 gen do 5 gen:rolleyes:

Da to się wszystko tam upchnąc pytanie tylko czy jest sens, czy trud i wydana kasa są proporcjonalne do efektu

sebas_g
19-07-11, 23:34
To tak jakby porównać matiza do lamborghini :) obydwa w końcu jadą... tylko jak :P

Budziniak
20-07-11, 21:18
A powie mi ktoś jak wygląda sytuacja ze zmianą silnika na 1.5 vtec? Mam 1.4 d14a4, czy jak kupię silnik 1.5 vtec i komputer do niego, przełoże to będzie śmigać czy jeszcze coś trzeba wymienić?
Da się i warto ale jeżeli masz na myśli d15b dżej di em jak myślisz o econo to nie

jarosi
20-07-11, 22:43
Da się i warto ale jeżeli masz na myśli d15b dżej di em jak myślisz o econo to nie
Czemu takie stwierdzenie? Słyszałem, że to bardzo dobre silniki i lepiej się kręcą bynajmniej od d14a4.

lozek
20-07-11, 23:44
Czemu takie stwierdzenie? Słyszałem, że to bardzo dobre silniki i lepiej się kręcą bynajmniej od d14a4.

no lepiej, ale nie wiele na seryjnej skrzyni.

Osobiście nigdy bym takiego swapa nie zrobił, bo uważam to za strate kasy.

Raffy
21-07-11, 01:54
ale macie rozkminy :P chcesz jezdzic w miare szybko i oszczednie to sobie wrzuc b16a2 :P albo d15 z mini-me :D i tez bedzie jezdzic i w miare malo palic :D albo zawsze mozna zrobic tak ze wrzucasz sobie do hondy 1.9 TDI jakis od a3 co w seri ma 150 koni do tego chip i lata niesamowicie z bardzo malym spalaniem :D ps. kiedys na allegro widzialem miska 3000gt wlasnie z TDI PORAZKA!!!!

jarosi
21-07-11, 07:31
Jeżeli wrzucać 1.5 to ze skrzynią od 1.4:cool:

lozek
21-07-11, 09:06
Jeżeli wrzucać 1.5 to ze skrzynią od 1.4:cool:

Skrzynia od 1.4 też jest długa.

jarosi
21-07-11, 09:45
Może i jest ale krótsza od skrzyni z 1.5. Po za tym chodzi mi o to żeby silnik był w jak najlepszej kondycji bo sporo jeżdżę:cool:

Labed2007
27-07-11, 20:39
d15z6 ze skrzynią od d14 jeździ całkiem ciekawie :]
dołączam się do tematu: jaki byłby koszt zrobienia swapa z d14z1 na d15z6?

psycholoog
31-07-11, 10:59
Z tym swapem na d15z6 to prosta sprawa, wywalasz swoje 1.4 wkladasz 1.5, ciagniesz kabel do vteca, podlanczasz kompa immo i stacyjke (ewentualnie jakiegos kompa obd1 z mapami i bez immo, ale to musisz już wiazke przerobic przy kompie) i smigasz:)

i tyle proste jak je%#*ie :)

jarosi
31-07-11, 11:36
Z tym swapem na d15z6 to prosta sprawa, wywalasz swoje 1.4 wkladasz 1.5, ciagniesz kabel do vteca, podlanczasz kompa immo i stacyjke (ewentualnie jakiegos kompa obd1 z mapami i bez immo, ale to musisz już wiazke przerobic przy kompie) i smigasz:)

i tyle proste jak je%#*ie :)
A osprzęt silnika? Alternator, rozrusznik i inne rzeczy?

psycholoog
31-07-11, 13:11
A osprzęt silnika? Alternator, rozrusznik i inne rzeczy?

zostawiasz swoje z 1.4, jedynie ssacy z d15z6 zostawic by sie przydalo

Przemo1871
22-08-11, 22:15
Podłącze się pod temat , chodzi mi po głowie taka sama modyfikacja i moje pytanie dotyczy aparatu zapłonowego.
Poza słupkiem silnika D15Z6 potrzebuje od niego jeszcze komp ( może p28 ?? z wgranymi mapami) APARATU ZAPŁONOWEGO oraz kolektor dolotowy i to co z nim związane.?? rację mam czy głupoty piszę ??!!:D