Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap tylnych hamulcow



Rikoo
30-03-07, 12:02
oki jak zawsze szukalem i cos wiem ale za malo jak dla mnie i teraz do was pytanie dostalem prezencik od brata z WWA :d w postaci swapiku hamulcow na tarcz na tylna oske zaznaczam ze niemam ABS`u i teraz pytanie czy potrzebuje tez korektor sily hamowania ??

AndMal100
30-03-07, 12:41
Tak....potrzebujesz...juz Ci za 100x mówiłem........
Co ma ABS do rozdziału siły hamowania?

AM

LIO
30-03-07, 15:40
Co ma ABS do rozdziału siły hamowania?
Ano ma, ze w takim przypadku w zasadnie nie ma mowy o korektorze sily hamowania w aucie. W tamtym miejscu jest blizej nie okreslone cos ;)

Rikoo masz z tylu bebny, a zmieniasz na tarcze, wiec rozklad sil bedzie inny, zatem potrzebujesz do prawidlowego hamowania, odpowiedni korektor, aczkolwiek jezdzic i hamowac jakos auto bedzie.

AndMal100
30-03-07, 16:07
Ano ma, ze w takim przypadku w zasadnie nie ma mowy o korektorze sily hamowania w aucie. W tamtym miejscu jest blizej nie okreslone cos


Czekaj, czekaj.......mówisz o wersji z abeesem cz z nieabeesem....:)

A co do Zioma Rikoo to prooblem polege na tym, że kij wi skad wziął on wersje bez ABS. Jeżeli swapuje na tarcze z tyłu to musi miec korektor z wersji z tarczami z tyłu. A tarcze z tyłu były tylko w VTI w VI genie. A kazy VI gen VTI ma ABS:):):)

MartinS
30-03-07, 20:50
że kij wi skad wziął on wersje bez ABS
no ciekawe skąd....
może z CRX'a :agent: , ziom musisz w takim razie ogarnąc korektor i będzie po temacie....

Rikoo
30-03-07, 21:31
No musze ale ciekawe skad :/

licze oczywiaci ena wasza pomoc wtej kwestii :aloha:

z tego c pamieatm octan jezdzi na tym z Z6

AndMal100
30-03-07, 21:32
no ciekawe skąd....
może z CRX'a , ziom musisz w takim razie ogarnąc korektor i będzie po temacie....


A nie ma innego np. jak V gen...:)

LIO
30-03-07, 22:19
Trzebaby zrobic fote polaczen w 6gen i porównac ja z ta w 5gen. Moim zdaniem powinno podpasowac od 5gen
W 6 gen z tylu tarcze ma np Jinjet w swoim angliku, ale nie wiem czy on ma ABS ???

w 5gen poza VTi jeszcze ESI sedan i HB mialo tarcze, no i del sol tez miewal jakis (skoror martins ma od takiego auta)




Czekaj, czekaj.......mówisz o wersji z abeesem cz z nieabeesem....:)

Kiedy JEST ABS, nie ma tradycyjnego korektora sily hamowania. Jest cos innego i wystepuje dla kazdego kola oddzielnie, a w miejscu gdzie ja mam korektor sily hamowania, jest poprostu jakas przejsciówka, rozgaleziacz itp (brak mi słow, po butelce GINu )

AndMal100
30-03-07, 22:55
Trzebaby zrobic fote polaczen w 6gen i porównac ja z ta w 5gen.

Są całkiem inne.


Moim zdaniem powinno podpasowac od 5gen

Copperfield to ty nie jestes........nie uda sie:)


(skoror martins ma od takiego auta)

Martins ma ABSw VI genie, Rikoo nie ma ABS w VI genie. Zeby miec korektor do VI gena z tarcza z tyłu to trzebaby założyc z VTI, bo w VI genie tylko VTI miał tracze z tyłu. A nie ma przecież VI gen VTI nin ABS.
Jak alej nie kapijesz Ziomki to jak wytzeźwiejesz to zadzwoń... :bicie:
Kiedy JEST ABS, nie ma tradycyjnego korektora sily hamowania. Jest cos innego i wystepuje dla kazdego kola oddzielnie, a w miejscu gdzie ja mam korektor sily hamowania, jest poprostu jakas przejsciówka, rozgaleziacz itp (brak mi słow, po butelce GINu )

A przy okazji:
- czy jest ABS czy go nie ma, to korektor zawsz jest poniewaz słuzy do rodziału siły hamowanie pomiedzy przód/tył......
- to cos to jest kolego pompa ABS, ale ona pracuje tylko wtedy gdy zablokuje Ci koła a korektor pracuje przy kazym nacisnieciu predału hamulca....:-)
JARZYSZ..????????

Efyr
30-03-07, 23:48
Przy okazji zapytam czy u mnie też by się dało założyć tarcze z tyłu?
http://img70.imageshack.us/img70/6713/img4661wy9.th.jpg (http://img70.imageshack.us/my.php?image=img4661wy9.jpg)http://img70.imageshack.us/img70/4604/img4662ko1.th.jpg (http://img70.imageshack.us/my.php?image=img4662ko1.jpg)

wunat
31-03-07, 01:38
Trzebaby zrobic fote polaczen w 6gen i porównac ja z ta w 5gen. Moim zdaniem powinno podpasowac od 5gen
W 6 gen z tylu tarcze ma np Jinjet w swoim angliku, ale nie wiem czy on ma ABS ???

w 5gen poza VTi jeszcze ESI sedan i HB mialo tarcze, no i del sol tez miewal jakis (skoror martins ma od takiego auta)




Czekaj, czekaj.......mówisz o wersji z abeesem cz z nieabeesem....:)

Kiedy JEST ABS, nie ma tradycyjnego korektora sily hamowania. Jest cos innego i wystepuje dla kazdego kola oddzielnie, a w miejscu gdzie ja mam korektor sily hamowania, jest poprostu jakas przejsciówka, rozgaleziacz itp (brak mi słow, po butelce GINu )

nie wiem jak Jinjet ale ja mam z tylu tarcze i abs.

LIO
31-03-07, 13:53
LIO napisał/a:
(skoror martins ma od takiego auta)


Martins ma ABSw VI genie, Rikoo nie ma ABS w VI genie
Czytaj ziom calosc. Pisalem ze MartinS mial zestaw od del sola, który to z tylu nie mial ABSu, wiec ze del sol byl jednym z aut, które mialo z tylu tarcze. To ze Martins ma w swoim sedanie ABS, nie ma w tym przypadku nic do rzeczy.


- czy jest ABS czy go nie ma, to korektor zawsz jest poniewaz słuzy do rodziału siły hamowanie pomiedzy przód/tył......
nie jest on natomiast w tradycyjnym miejscu chyba. I dziala chyba tez na innej zasadzie.



Jesli nie ma mozliwosci podpasowac zadnego korektora do tego, nalezy zakupic regulowany korektor i sobie ta sile odpowiednio dopasowac !!

MacK
31-03-07, 14:27
nie jest on natomiast w tradycyjnym miejscu chyba ? I dziala chyba tez na innej zasadzie.
korektor jest wbudowany w modulator ABS'u, to co jest w miejscu korektra to zwykły łącznik do rurek mocowany do ścianki grodziowej tak jak Lio pisał wcześniej

Lcfr
01-04-07, 08:21
nie jest on natomiast w tradycyjnym miejscu chyba ? I dziala chyba tez na innej zasadzie.
korektor jest wbudowany w modulator ABS'u, to co jest w miejscu korektra to zwykły łącznik do rurek mocowany do ścianki grodziowej tak jak Lio pisał wcześniej

dokładnie tak....


a wracajac do tematu nie da rady podpasowac korektora od d16z6?
były takie wersje co mialy 262 z przodu+tarcze z tyłui bez ABS
wiec chyba to by pasowało...
myle się?

civic45
02-04-07, 00:44
co do korektora to napewno cos się da dobrać
przejrzałem katalogi i np: w starych preludach od 86-92 tarcze sa praktycznie takie jak w cifach 260 przod i 240 tył takze proporcja jest taka sama więc i korektor powinien podpasić,abs był tylko w nielicznych

dalej jadąc :concerto 1.6 chyba tez bez abs i będzie jak wyzej
accordy 87-90 tez miały podobnie i jeszcze rovery

najlepszą sprawą jak już wspomniał lio jest :korektor regulowany ----------------daje pełnią możliwość regulacji
tak naprawdę seryjny korektor jest w pewnym stopniu kompromisem,nie może pozwolić blokować tylnich koł na mokrym i na śniegu ale na suchym asfalcie gdyby nie ograniczenia związane z przyczepnościa opisaną wyżej mógł by mocniej dohamować tył co by w efekcie skruciło drogę hamowania----------właśnie regulowany korektor daje pełnie szczęścia można go dostosować do aktualnych warunków na drodze tak że tył zawsze będzie działał optymalnie
(OCZYWIŚCIE JAK GO KTOŚ Z GŁOWĄ :bicie: BĘDZIE REGULOWAŁ I NIE ZGINIE PRZY PIERWSZYM HAMOWANIU NA ZAKRĘCIE ) :d :d

Rikoo
02-04-07, 08:39
oki to jeszcze mi podajcie jakies ceny tych regulatorow i bede wpelni szczesliwy :)

Romi
03-04-07, 06:57
mam zestaw hamulcy od vti jezdze bez abs i bez korektora, wszystko gra malinowo....no moze poza jednym... ;)

MartinS
03-04-07, 07:51
ziomku Rikoo napisałem Ci na gg co i jak dziś sie dowiem...