PDA

Zobacz pełną wersję : Falowanie obrotów i problem z rozruchem



nihonjin
13-07-11, 13:18
Witam,
Od dłuższego czasu mam problem z moją hondą D14Z3. Zimny silnik zazwyczaj startuje dopiero przy trzecim zakręceniu rozrusznikiem, przy zagrzanym silniku startuje za pierwszym razem. Oprócz tego w mojej hondzie silnik pracuje nierówno, obroty falują spadając do tak niskich, że silnik prawie gaśnie. Troszkę lepiej z obrotami jest na rozgrzanym silniku, ale nadal bardzo przeszkadza to w jeździe. Ostatnio wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, filtr powietrza, przeczyszczony został silniczek krokowy wraz z przepustnicą, przeczyszczona kopułka i palec w aparacie zapłonowym i niestety problem z silnikiem pozostał. Może ktoś z forum ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny, od czego zacząć co sprawdzić. Dodam jeszcze, że w samochodzie założona jest sekwencyjna instalacja gazowa i problemy z silnikiem występują zarówno na benzynie jak i na lpg.

Jakub Skalski
13-07-11, 14:02
Problem z falowaniem na wolnych obrotach to chyba taka przypadłość Hondy choć nie zawsze. Mam tak samo. Przywykłem.
Jakiś czas temu był artykuł w gazecie AUTO ŚWIAT o autach używanych i w opisie Hondy typową usterką było falowania obrotów.Na jej usunięcie była podana wymiana aparatu zapłonowego
Jak masz możliwość podmiany to może warto spróbować.

p4tryk
14-07-11, 21:50
Wyreguluj zawory, mialem to samo i jak reka odjol. Ja wymienialem i czyscilem wsyztsko tak jak ty i nic nie pomagalo. Kasy poszlo mi chyba z 600zl. Wkoncu zaplacilem 60zl ustawilem zawory i wzystko chodzi idealnie. Sprawdz to, 60 zl nie jest duzo a mze pomoze.
Pozdrawiam

nihonjin
19-07-11, 20:38
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wczoraj wyregulowałem zawory bo rzeczywiście dość dawno już tego nie robiłem, po tej operacji silnik zaczął pracować lepiej, czuć podczas jazdy dużą zmianę na plus. Niestety problem z rozruchem pozostał, auto odpala za trzecim razem, tak samo jak przed regulacją i tak samo jak wcześniej falują obroty. Tak sobie teraz pomyślałem o zapłonie czy on mógł się w jakiś sposób rozregulować i stąd te problemy czy też może rozwiązania szukać gdzieś indziej?

Jarosław
14-08-11, 22:59
Witam Was serdecznie i proszę o pomoc w rozwiązaniu poniższego problemu. Przekopałem forum przez ostatnie dwa dni i pomysłów jest masa...

W mojej Hondzie Civic MA8 1.4 '96 jest problem z obrotami. Po uruchomieniu zimnego silnika obroty zachowują się jak trzeba, po krótkim przygazowaniu spadają do 200 obr./min. aż światła lekko przygasają, a następnie obroty powracają do prawidłowego poziomu.

Na rozgrzanym silniku jest podobnie, silnik trzyma około 650 obr./min. po przygazowaniu spadają do 200 i po chwili powracają do 650.

Zrobiłem test jadąc spokojnie samochodem, utrzymywałem 2000 obr./min. puściłem gaz, wcisnąłem sprzęgło i obroty spadły do około 400 obr./min. a następnie ustabilizowały się na poziomie równo 500 obr./min. co jest wartością trochę za małą, ale drgnąć wyżej nie drgnęło i utrzymywały się takie obroty przynajmniej przez kilkanaście sekund.

Obroty czasem na biegu jałowym mają tendencję do falowania w granicach tylko 50 obr./min. tak że ruch wskazówki obrotomierza jest niemal niewidoczny. Problem ze spadającymi obrotami jest bardzo uciążliwy przy manewrowaniu, niskie obroty spadające momentami do 200 (w sytuacjach jak powyżej) powodują że czasem nawet silnik zgaśnie, przy dodatkowym obciążeniu wspomaganiem kierownicy itp., światła w samochodzie wyraźnie w tych momentach przygasają

Poniżej filmik jak to wygląda, czy ma ktoś pomysł jak temu zaradzić i co może być przyczyną, ja wykonałem
- czyszczenie przepustnicy sprayem
- czyszczenie krokowca
- sprawdzenie czy dolot nie łapie lewego powietrza
- wymieniłem filtr powietrza
- po ww. czynnościach reset i nauka ECU

Silnik oprócz powyższych problemów bardzo dobrze pracuje, nie bierze oleju, spalanie w normie wręcz bardzo nieduże, nie ma LPG, wkręca się na obroty i nie wywala żadnych błędów.


http://www.youtube.com/watch?v=BhZfRUVJvvs

MisieK1989
16-08-11, 20:17
Hmm... :p Sprawdzałeś może stan świec, przewodów ? proponowałbym tez wyregulować linkę pedału gazu otwierającą przepustnicę, może dlatego Ci się silnik dławi.