PDA

Zobacz pełną wersję : KTÓRE OPONY WYBRAĆ



redman
30-03-07, 02:25
Witam

Mam civica 98r 1.4 90koni no i mam dylemat które wybrać opony.. zalezy mi głownie na przyspieszeniu , spalaniu no i tez oczywiscie na trzymaniu w zakretach..

W tej chwili mam 185/60R14 ale sa juz na tyle starte ze czas na zmiane no i zastanawiam sie nad 175/65R14 lub 175/60R14 chce wezsze dlatego ze wydaje mi sie ze bedzie sie lepiej autko zbierac no i mniej bedzie palic... tylko które wybrac?

Prosze o jakies porady

Pozdrawiam

opalaszek
30-03-07, 15:05
czym większe tym gorsze przyspieszenie. na 60 bedzie ciut nizszy (mniejsza średnica koła) niz na 65.

moim zdaniem im węższe tym gorsze trzymanie na zakretach, ale mniejsze spalanie.

cypis007
31-03-07, 01:10
175/60R14:
- Samochód nie będzie mniej palił bo na pokonanie tego samego dystansu będzie musiał zrobić więcej obrotów kołem więc spalanie wzrośnie (zysk z mniejszych oporów toczenia opony będzie nieporównywalnie mniejszy)
- Niewielki wybór opon w tym rozmiarze więc w razie uszkodzenia będziesz miał problem
175/65R14:
- dobry zamiennik bo poprawia komfort ale trzymanie w zakrętach będzie gorsze (wyższe ścianki opony i mniejsza powierzchnia przylegania). Tu są szanse na oszczędność paliwa.

Jednak osobiście pozostałbym przy obecnym rozmiarze.

A sam właśnie zakładam 185/55R15 :d

redman
11-04-07, 20:03
Na ktorych oponach bedzie lepiej przyspieszac moje 1.4iS 90ps

185/60R14 czy 175/65R14

cart
11-04-07, 20:09
a ja bym polecal bardziej 195/60/15 ale zrobisz jak bedziesz chcial :agent:

spychu
11-04-07, 20:18
Redman pytasz o to przyspieszenie tak jakby to mialy być różnice po kilka sekund.

Czy to będzie 175/65 R14 czy 185/60 R14 to jeden ciort a jak kupisz kiepawą opone to będziesz tylko palił laka i nic więcej.

Za to dobra 195/50 R15 poprawi trakcje jak i zachowanie się auta w zakrętach ja właśnie na takich jeżdże i nie odczółem pogorszenia osiągów. I właśnie opone w tym rozmiarze polecam.

Profil 50 bardzo znośny na polskie drogi i nie musisz bać się o każdą dziure w którą wjeżdżasz do tego sporo poprawia zachowanie się auta na drodze. Wzrostu spalania w stosunku do zimowych 175/65 R13 nie odnotowano.

redman
11-04-07, 20:39
Redman pytasz o to przyspieszenie tak jakby to mialy być różnice po kilka sekund.

Czy to będzie 175/65 R14 czy 185/60 R14 to jeden ciort a jak kupisz kiepawą opone to będziesz tylko palił laka i nic więcej.

Za to dobra 195/50 R15 poprawi trakcje jak i zachowanie się auta w zakrętach ja właśnie na takich jeżdże i nie odczółem pogorszenia osiągów. I właśnie opone w tym rozmiarze polecam.

Profil 50 bardzo znośny na polskie drogi i nie musisz bać się o każdą dziure w którą wjeżdżasz do tego sporo poprawia zachowanie się auta na drodze. Wzrostu spalania w stosunku do zimowych 175/65 R13 nie odnotowano.


[ Dodano: Sro 11 Kwi, 2007 ]

Redman pytasz o to przyspieszenie tak jakby to mialy być różnice po kilka sekund.

Czy to będzie 175/65 R14 czy 185/60 R14 to jeden ciort a jak kupisz kiepawą opone to będziesz tylko palił laka i nic więcej.

Za to dobra 195/50 R15 poprawi trakcje jak i zachowanie się auta w zakrętach ja właśnie na takich jeżdże i nie odczółem pogorszenia osiągów. I właśnie opone w tym rozmiarze polecam.

Profil 50 bardzo znośny na polskie drogi i nie musisz bać się o każdą dziure w którą wjeżdżasz do tego sporo poprawia zachowanie się auta na drodze. Wzrostu spalania w stosunku do zimowych 175/65 R13 nie odnotowano.


jasne.... napewno nie odczules roznicy w przyspieszenie a o komforcie jazdy po polskich drogach lepiej nie mowic silnik 1.4 na takich oponach co ty masz ostro dostaje w dupe na starcie jak i w czasie jazdy na niskich obrotach

[ Dodano: Sro 11 Kwi, 2007 ]

a ja bym polecal bardziej 195/60/15 ale zrobisz jak bedziesz chcial :agent:

A taka opona to straszny balon zreszta jest to kiepski zaminnik i muli auto

spychu
11-04-07, 20:47
A to bardzo ciekawe dlaczego silnik przy kołach 195/50 R15 dostaje w dupe ? Takiej teorii to jeszcze nie znałem.

Komfort na profilu 50 jest idealny na polskie drogi jeśli to przyłożyć do wyglądu koła i własności jezdnych.

Ale jak oczekujesz od weższej opony niewiadomo jakiego polepszenia przyspieszenia to w Twoim mniemaniu pewnie na profilu 50 nie ma wogóle komfortu a na profilu 60 będziesz civickiem jeździł z takim komfortem jak w MB S-Classe.

Proponuje przejechać się najpierw jakimś autem z kołami 195/50 R15 a później dopiero pisac bzdury o komforcie i dostawaniu w dupe podzespołów.

zieloo007
11-04-07, 20:53
No co wy... jak chcecie się ścigac to bierzcie bolidy i na tor wyścigowy. Ja mam Civica na 195/50r15 i jestem baardzo z nich zadowolony. Autko bardzo dobrze trzyma się drogi i wchodzi w zakręty, na autostradzie to się płynie jakby był przyklejony do nawierzchni a spalanie... ile tam więcej, kilka mililitrów...
bez przesady...
Polecam niskoprofilowe sportowe oponki z dobrym bieżnikiem np: TOYO lub BARUM.

redman
11-04-07, 20:55
Wlasnie dlatego pisze ze dostaje w dupe bo mialem fure na takich i na takich oponach a przyspieszenie gorsze bo opona szersza i wieksze opory.... komfort idealny na 50 :))))) ale mnie rozbawiles.... jedyny plus z szerszej gumy to lepsze trzymanie na zakretach.

195 jest dobra ale do VTI a nie do naszych 1.4

pozdrawiam

spychu
11-04-07, 21:07
Nie chce mi się z Toba sprzeczać. Ale na dobrych 195/50 R15 np. Toyo Proxes T1-R będziesz miał dużo lepsze przyspieszenie i trakcje niż na kólawych 175/65 R14. A dlaczego wydedukuj sobie sam.

Ale mniejsza o to. Po co zakładałeś ten temat skoro i tak Ty wiesz najlepiej i co by nie napisać masz własną teorie na ten temat ?

redman
11-04-07, 21:13
dobra dobra to zakladaj 205 bedziesz mial jeszcze lepsze przyspieszenie:D:D:D..
pozatym ja pytalem o 175/65/14 vs 186/60/14 a nie o twoje 195/50 wiec ty wpadles i zaczales nawijac nie na temat

spychu
11-04-07, 21:16
Stary widze, że kompletnie nie masz pojęcia o tym co piszesz i jak dobra opona wpływa na zachowanie się auta.

Ja tylko poleciłem opone która wg mnie najlepiej się sprawuje w codziennej jeździe w 1.4 - 90KM.

Widać też, że nie za dobrze u Ciebie z czytaniem bo o rozmiarze 15" pierwszy napisał Cypis.

Z mojej strony koniec tematu, bo szkoda klawiatury jak i nie chce, żeby mod musiał interweniować.

Pozdrawiam i bez ciśnień.

redman
11-04-07, 21:29
dobra nie rozsmieszaj mnie juz.. ja wiem ze na zakretach trzyma lepiej sam to sprawdzilem lecz na starcie traci i to sporo... traci tez w niskim zakresie obrotów... a o koleinach lepiej nie mowic... moze ty w lodzi masz drogi jak w niemczech ale u nas w wawie sporo kolein i na takich oponkach( 195/50)... nie jest przyjemnie.. nie mówic juz jak dziurawe drogi sa w mniejszych miasteczkach/wsiach

skoro jestes taki madry to czemu fabrycznie honda przydziela rozmiary opon do mocy silniki...

spychu
11-04-07, 21:35
Dla porównania jak kiedyś będziesz w Łodzi to osobiście założe do Ciebie moje koła z oponami Toyo Proxes T1-R w rozmiarze 195/50 R15 bo takie mam u siebie w Avensisie, później przełoże Michelin z Civica w tym samym rozmiarze i udowodnie Ci łopatologicznie, że piszesz bzdury i że na Toyo dużo lepiej jedzie.

W Łodzi są koleiny i dziury takie same jak w innych miastach. Nie twierdze, że na koleinach jest malinowo przy 195 ale też nie ma tragedi.

Poza tym poszukaj opini jak wpływają nowe opony na "pływanie" auta po całej drodze jakie miało miejsce na starych zużytych oponach często sprowadzanych do polski z zagranicy i sprzedawanych jako lekko używane na których bieżnik jest jeszcze niby dobry.

Jak napisałem post wczesniej nie chce mi się już dłużej dyskutować bo to nie ma sensu. Chcesz sobie jeszcze coś wyjaśniać to zapraszam na PW. bo nie chce dostać ostrzeżenia jak i nie chce, żebyś i Ty niedaj boże dostał.

redman
11-04-07, 21:41
Dobra skonczmy ta sprzeczke bo to nie ma sensu... kazdy ma swoje zdanie..


mam dylemat ktore

Nokian i3
Yokohama A.drive
Toyo Proxes CF-1

Niclaus
11-04-07, 21:43
195/50/15 - tyle w tym temacie. :hinczyk:

cart
11-04-07, 23:12
a ja bym polecal bardziej 195/60/15 ale zrobisz jak bedziesz chcial :agent:

A taka opona to straszny balon zreszta jest to kiepski zaminnik i muli auto

To to 1,4 chcesz sie scigac? :agent:
Ja mam opony na ktorych jezdzi mi sie komfortowo, jak bym sie chcial scigac to bym szukal innego silnika ;) a nie d14z6 :d

Ekard
17-04-07, 18:21
Taka spostrzeżenie które zaobserwowałem u siebie.
Silniczek 1,5 80KM i zajedłuuga skrzynia, Civic bez wspomagania :(
Przez pół roku jak kupiłem jeździłem na Barumach 185/55R15 z przodu i Continentalach 195/50R15 z tyłu.
Na zime założyłem Goodyeary 175/65R13.
Obecnie BFGoodrich G-Force Profiler 195/50R15.

Sprawa wygląda tak:
Na Barumach jeździło się nie najgorzej ale kręcenie kierownicą to już było niezłe ćwiczenie na biceps :d
Po załorzeniu zimówek 175tek przyśpieszenie jakby troszke lepsze ale nigdzie nie sprawdzane, tylko takie subtelne odczucie, ale i felga wtedy była mniejsza o 2 cale.
Różnicy w spalaniu nie odnotowałem.
Po zimie założyłem Continentale 195 na przód i o dziwo kierownicą kręciło się lepiej niż na wąskich zimówkach.
Ale że 3 letnie opony klasyfikowały się do wymiany to zakupiłem wyżej wspomniane G-force.

Co najciekawsze kręcenie kierownicą zmieniło się drametralnie, mam teraz prawie jak ze wspomaganiem! :d
Trzymanie na zakrętach na tych nowych bardzo ładne, spalanie znowu się nie zmieniło, a do tego opona znacznie cichsza od tych starych.

Jeszcze jedno opona jest strasznie twarda, aby ją założyć na felge to dwóch mechaników się trudziło.

Ponoć nieźle odprowadza wode, jak spadnie deszcz to sprawdze.