PDA

Zobacz pełną wersję : miejsce w srodku coupe vs hatchback civic 6gen



matyj713
12-07-11, 13:07
witam. prosilbym osoby ktore maja porownanie - siedzialy w obydwu wersjach - coupe i 3d, aby mniej wiecej opisaly jaka jest roznica pod wzgledem miejsca w srodku. domyslam sie, ze w coupe jest mniej miejsca nad glowa na tylnej kanapie, no ale nie siedzialem wiec nie mam porownania.

i jeszcze mam jedno pytanko - czy silniki 1.5 byly tylko w wersji vtec-e czy byly tez zwykle vtec, i jezeli byly to jak odroznic jedne od drugich.

i tak nawiasem jeszcze dodam, ze czuje pewien niedosyt pod wzgledem gamy silnikowej. w wersji 3d wlasciwie sa same 1.4, czasami 1.5 i raz na tysiac trafi sie 1.6 vti, a jak juz sie trafi to cena masakruje. nie ma nawet najzwyklejszego 1.6 vtec 125 km ... a3 ma silniki 1.8 125km, 1.8t 150km i wiecej, focus ma 2.0 130km, 170km, a tu taka bieda ...

Saiti
12-07-11, 14:22
a3 ma silniki 1.8 150 KM a Civic ma 1.6 185 KM i to bez turbo :)

matyj713
12-07-11, 18:03
nie o to chodzi. civic ma mocne silniki, ale zdazaja sie bardzo zadko,a jak juz sie trafia to za ogromne pieniadze w stosunku do wersji podstawowych a w a3 1.8 jest w co drugim aucie a 1.8t w co czwartym ...
ale tak czy siak, chcialbym poznac odpowiedz na pytanie zadane w temacie :)

billiejoe
12-07-11, 19:40
Nie że zdarzają się rzadko tylko szukaj na forach, nie na aukcjach ;)

Co z tego jak w co czwartym masz 1.8T jak historie tych aut oraz ich stan wołają o pomstę do nieba :)

bosavi1988
12-07-11, 19:47
Miałem okazje pare razy jechać Coupe,sam posiadam 3d. Jeździłem z tyłu , przodu za pasażera, jako kierowca i nie rozróźnił bym którym jade, dla mnie w środku jest tyle samo miejsca. Dla mnie różnicą było podświetlenie białe i brak nawiewu na środku deski rozdzielczej

matyj713
13-07-11, 00:07
Ok. Co do drugiego pytania - na wikipedii przeczytalem, ze d15z6 to zwykly vtec a d15z8 to vtec-e. Czy to prawda? I czy sa jakies roznie zewnetrzne w aucie z jednym i z drugim silnikiem? Patrzac po allegro widze ze niektore auta maja poprostu z tylu po lewej naklejke vtec-e, ale tez duzo jest takich ktore maja naklejke vtec bez e a i tak w opisie aukcji pisze ze to vtec-e. Jak to wkoncu jest? I jakie sa roznice w autach z jednym i z drugim silnikiem? Podobno vtec-e ma inaczej zestopniowana skrzynie? Prosilbym kogos ogarnietego w temacie o wypowiedzenie sie :)

kris-cf
13-07-11, 09:07
Znalazłem to kiedys na forum i chyba jasniej sie nie da opisać
silnik d15z6 został zaprojektowany jako silnik ekonomiczny, który ma jak najmniej palić.
System VTEC został zaprojektowany by mozna go było wykorzystać do:
a)wydajniejszej pracy silnika
LUB
b) ekonomicznej pracy silnika czyli redukcji spalania

silnik d15z6 to jeden z serii silników w których podstową kwestią było jak najniższe spalanie.
Stąd 1 zawór VTECa który powyzej 3tys. obrotów pozwala na przejście z 12v na 16v.
silnik ten nie ma drugiego zaworu VTECa , a zatem do konca-do odcinki pracuje na 16v czyli , można powiedzieć, na VTECu.
Silniki takie jak d16z6, d16y8 pracują od początku w systemie 16v, jednak powyżej bodaj 5500 obr/min załącza im się ostra krzywka za pośrednictwem zaworu VTEC, których liczba w całym silniku również wynosi 1(słownie: JEDEN).

Japończycy, jako, ze najlepsze zawsze zostawiają dla siebie, postanowili na rynek wewnętrzny wpuścić mocniejszą wersję silnikową d15b która w 1generacji pracowała na podwójnym gaźniku w CRXach, w 2 generacji konstrukcyjnie była niemal identyczna z silnikiem d16z6, również faza VTECa była taka sama i zawór był pojedyńczy, jednak pojemność 1,5 pozwoliła na 5koni wyższe osiągi seryjnego silnika niż d16z6, prawdopodobnie za sprawą map paliwa i kątów zapłonu, które zostały bardzo precyzyjnie dobrane.

w roku 1996 postanowili puścic w obieg na japoński rynek silnik o oznaczeniu d15b, który jest 3 generacją silników o tym symbolu. Jest to połączenie silników d15z6 i d16y8 w wielkim skrócie.
to znaczy do 2500obr/min pracuje on w trybie 12v czyli econo. powyżej tej wartości obrotowej wchodzi w tryb normalnej pracy (która dla silnika d15z6 JUŻ jest trybem VTEC), a powyżej 6000obr/min załącza się kolejna krzywka która pozwala na dłuższe otwarcie zaworów ssących niż poniżej tej wartości.

matyj713
13-07-11, 15:46
ok. a wiec silnik d15z6 wybilem sobie z glowy, to nie dla mnie. czyli w przypadku hatchbacka pozostaje mi wersja vti z silnikiem b16a2, ktory tez chyba sobie daruje, bo jest ciezko dostepny i wydaje mi sie troche za bardzo wyczynowy jak dla mnie. czyli pozostaje mi coupeta z silnikiem d16y8, ktory tez jest niestety ciezko dostepny :/ . a moze brac d16y7? dalo by rade do niego zrobic minime z y8? moze dalo by sie to wszystko latwiej i taniej zorganizowac niz poszukiwanie i zakup coupety z d16y8? chociaz sam w to watpie ... same problemy z tym civiciem :P

kris-cf
13-07-11, 21:01
Moim zdaniem jak juz wybrałes nadwozie coupe to skup sie na tym zeby auto nie miało rudej, a co do silnika to w miare tanio i łatwo z y7 zrobic y8

Starstruck
13-07-11, 21:47
Ja miałem HB, teraz mam QP :). Do słupka środkowego są identyczne. Z tyłu QP ma odrobinę więcej miejsca, za sprawą głębszej i bardziej pochylonej kanapy. Bagażnik: zdecydowanie większy i praktyczniejszy jest w QP. Szukaj jak najzdrowszego nadwozia i najlepszego wyposażenia + zdrowego zawieszenia. Silnik to tak naprawdę sprawa drugorzędna, bo np. słupek Y7 to kilkaset zł :)

matyj713
13-07-11, 22:19
w sumie to macie racje. lepiej kupic y7 w zdrowej budzie niz y8 w zgnitej. przelozenie silnika to sprawa mniej klopotliwa i tansza :) a tak jak juz bym mial y7 to moze nawet odrazu by sie na B serie przezucilo.
tak jeszcze dodam od siebie ze auta szukam juz bardzo dlugo, na poczatku mial byc civic coupe, najpierw 5gen, pozniej 6gen, pozniej zmienilem kierunek poszukiwan w strone hb, no i tak zszedlem z toru civica, w strone niemcow itp., jak juz byly niemcy to odrazu e36 coupe, no ale na szczescie znowu wracam do hondy i mam nadzieje ze tak juz zostanie :) pierwsza mysl jest zawsze najlepsza ;)

sebawo
14-07-11, 14:40
"szukajcie a znajdziecie" jak mówił... ktoś tam :)
też długo szukałem, z tym, że się uparłem na 6gen qp z witkiem w Dserii, a znalazła się z polecenia B seria w tym nadwoziu, więc da się znaleźć, tylko trzeba czasu. Mogę powiedzieć, że czekałem aż się nawinie, bo poszukiwania i każda kolejna oglądana sztuka to była strata czasu.
Anyway jechałem w hb i qp, z przodu różnicy nie ma, czy to za kierownicą czy obok, ale już z tylca różnicę poczułem. W qp jakby troszkę niżej, choć i tak głową podsufitkę smerałem. W hb nie miałem tego problemu, ale znowu wydawało mi się, że jest mniej miejsca na nogi. Wszystko zależy w jaki sposób użytkujesz samochód, w ile osób i jak często.