Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pytanie o chłodnice



jerzyrambo
11-07-11, 19:32
Witam. Mam problem z chłodzeniem auta (silnik d15b2)
Podczas jazdy wylatuje mi płyn chłodniczy (prawdopodobnie ze zbiornika wyrównawczego, widzę że wszystko w tych okolicach jest pochlapane a leci tego na prawdę sporo, przez 30km wyleci wszystko ze zbiornika). Zbiornik doglądany - nie jest dziurawy, chłodnica wydaje się być sucha, także chyba to leci z góry zbiornika wyrównawczego(przy zakrętce widać krople). Oddałem auto do mechanika na sprawdzenie, powiedział, że jest ok(?), termostat się otwiera. Po przejechaniu 10km temperatura jest prawie w maksymalnym położeniu i to przy spokojnej jeździe, także na pewno coś jest nie tak. Przyznam, że chłodnica wygląda kiepsko, jest polepiona(pospawana?) u góry, rdzeń także dość zniszczony. Wentylator się kręci. Czy powodem tego jest właśnie zła kondycja tej chłodnicy? Powiedzcie mi, czy jak kupie takie coś to będzie na jakiś czas ok
http://moto.allegro.pl/honda-civic-1-3-1-4-1-5-1-6-1-8-chlodnica-wody-i1712655818.html
Bardzo dziękuje za pomoc

csjabolcs
11-07-11, 20:48
Jeżeli z pracą układu chłodzącego według mechanika jest ok, to najprawdopodobniejsze opcje to:
- faktycznie zły stan chłodnicy i trzeba ją wymienić;
- uszkodzona uszczelka pod głowicą (ciśnienie w układzie chłodzenia robi się tak duże, że wyrzuca płyn na zewnątrz i gotuje go);
- uszkodzony korek chłodnicy (nie trzyma ciśnienia - sprawdź na zimnym silniku, ściskając górny wąż od chłodnicy, czy korek trzyma ciśnienie, czyli płyn się nie przelewa do zbiorniczka. U mnie tak było i wyrzucało płyn przez zbiorniczek, a nie każdy "magik" na to zwraca uwagę);

Pamiętaj tylko, że nie jestem mechanikiem. To jest forum, więc piszę co wiem ze swojego doświadczenia. Po rzetelną diagnozę tylko do prawdziwych mechaników lub ASO Hondy

jasiek09
11-07-11, 20:51
Może być:
-korek chłodnicy
-chłodnica
-uszczelka pod głowicą.
Jazda z temp bliską max grozi zniszczeniem silnika :( Co do linku to zapewne będzie lepsza niż twoja.
Edit, napisaliśmy w sumie to samo:D

csjabolcs
11-07-11, 20:53
Może być:
-korek chłodnicy
-chłodnica
-uszczelka pod głowicą.
Jazda z temp bliską max grozi zniszczeniem silnika :( Co do linku to zapewne będzie lepsza niż twoja.

heh przynajmniej zgodnie ;D :P

jerzyrambo
11-07-11, 20:59
Jazda z temp bliską max grozi zniszczeniem silnika :(

Dlatego napisałem ten temat :). Dzięki panowie za odpowiedzi. Ta chłodnica była lekko przerabiana, widzę, że te chłodnice w civicu mają inny korek, ja mam dużo większy, pewnie jest to dospawana część. Idę pościskać tego węża bo więcej sam nic nie mogę zrobić.

edit
Pościskałem ten wąż od chłodnicy (ten górny gruby) i syczy powietrze w zbiorniku wyrównawczym a dokładnie spod tego co jest podłączony wężyk do wyrównawczego (tego mniejszego czegoś w dużym). Czy tak ma być?

rooter666
11-07-11, 23:13
Masz nie orginalny korek to go zmień na oryginał bo on ma za zadanie trzymać ciśnienie w układzie 1,1bar, nic tam nie ma prawa syczeć przy ściskaniu węża.

Nemereth
12-07-11, 10:08
Korki:
B seria: 1.1 bar
D seria: 0.9 bar

smad
12-07-11, 11:08
D seria 1.1 bar

csjabolcs
12-07-11, 21:08
Nie ma nic syczeć w zbiorniku wyrównawczym. Korek ma trzymać ciśnienie do 1.1 lub 0.9 - wymień go
Są dwa rodzaje korka: jeden jest płytszy a drugi trochę grubszy, zależy jaką masz chłodnicę (mi w sklepie 6 razy dobierali zanim trafili, bo mam chłodnice inną niż fabrycznie)

BTW Wychodzi na to, że najprawdopodobniej Twojej hondzie dolega najtańsza z wymienionych usterek ;D

jerzyrambo
12-07-11, 23:12
Znalazłem w fajnym stanie nie długo używaną chłodnice z wiatrakiem i korkiem to raczej ją kupię i w najbliższym czasie założę i napiszę co i jak. Mam nadzieję, że to nie uszczelka pod głowicą...