Zobacz pełną wersję : 1. samochód kilka pytań.
kamil_kaka
10-07-11, 14:23
Witam. dydzień temu kupiłem sobie 1 samochód którym jest civic 6gen 1,4is z 96r. Strasznie podoba mi się to auto lecz nie mogłem znaleźć dobrego egzemplarzu za rozsądne pieniądze. Wreszcie znalazłem z okolicy. kupiłem. Teraz mam takie pytanie posiadam tam silnik D14A4 samochodzik ma 116tys przebiegu jest szyberdach elektryczne szyby i lusterka.
Teraz rodzi się takie pytanie czy było warto wydałem 6 tys zł (wymiana filtrów oleju i rozrządu) lecz lakier nie jest w najlepszym stanie czy myślicie że było warto?
Chciałbym ją lekko ulepszyć co można zrobić z tym silnikiem myślałem o stożku simota czy ktoś ma cos takiego i co o tym sądzi czy warto??
Na dodatek ma wydatek gdyż podczas hamowania drga mi kierownica pewnie tarcze. Znalazłem na allegro coś takiego.: http://allegro.pl/tarcze-brembo-max-klocki-honda-civic-eg-eh-ej9-i1695740096.html co o tym sądzicie jakie tarcze i klocki kupić??
vnv_nation
10-07-11, 14:40
116tys
hehe i nie mow ze uwierzyles? raczej pomalu pewnie 316 tam pewnie bedzie przelatane
czy 6tys to duzo czy malo nikt ci nie odpowie, normalna cena za ten rocznik, nikt go nie widzi, nie wie w jakim stanie jest silnik blacha i inne podzespoly
o stozku i innych rzeczach ktore moga pomoc twojemu silnikowi bylo juz sporo tematow wystarczy poszukac
kamil_kaka
10-07-11, 16:09
No co do tego przebiegu to też ciężko mi uwierzyć ale samochód naprawdę jest zrywny no i są papiery do tego tylko wiadomo każdy papier da się podrobić.
ja mam SDN z D14a4 tak lakier mhm... też był w średnim stanie ja troche go odświezyłem pastą polerską z 1 dzień polerowania choc ja sobie rozłożylem na pare dni po kilka elementów dzienie całkiem dobrze sie teraz prezentuje a koszty nie duże. Jeżeli masz rude na nadkolach to jak jest to na dłuzszym odcinku to bez reperaturek to ciezko:P. Silnik... 90KM wiec ciezko wycisnąć wiecej oczywiscie jak dasz dolot simoty, nowe filtry oleju itp. to powinien być bardziej zrywny. Co do hamulców to sie nie wypowiadam jakbyś zobaczył na czym ja jeżdze. Ogólnie to nikt Ci chyba nie powie czy warto... napewno samochód bedzie oszczędny, jezeli było wcześniej choć troche dbane o niego powinien być bezawaryjny, demonem prędkości to on nie bedzie chyba że swapa walniesz an D16a2 albo B18c4 :P Pozdrawiam.
chcesz mieć więcej kucy to dolot z zimnym doprowadzeniem i kolektor 4-2-1 dseria to podstawa dla tego silnika do 100KM dojdziesz, wibracje to tarcze albo opony albo drążki do sprawdzenia nikt tu nie wie co jest, tarcze brembo i klocki ferodo to wystarczy ci, 6 tyś za 96 to tak siak zależy jak dobity blacharsko jest nadkola itd
kamil_kaka
10-07-11, 22:52
No blachy nie są najlepsze. Ale nadkola są ok. Mam tylko porysowaną maskę no i ktoś zaliczył słupek lekko pęknięty lakier na tylnym błotniku no i rysy wszędzie ale to z powodu wieku chyba..;/
A co do tych osiągów tak. To chodzi mi głównie po to aby się lepiej zbierał nic więcej. Jest to moje 1 autko i nie potrzebuje jeździć 200km/h. W porównaniu do clio 1,4 75km z 96r to i tak dużo lepsze auto.
vnv_nation
11-07-11, 06:54
rysy wszędzie ale to z powodu wieku chyba..;/
Rzuc jakies fotki jak juz sie autem chwalisz. Rysy raczej z powodu wieku nie sa, bardziej z powodu albo zaniedbania wlasciciela, albo ktos poprzedniego wlasciciela za bardzo nie lubil :p
kamil_kaka
11-07-11, 09:06
Być może. Zmorą u mnie są koty sąsiadów ;). Oczywiście zrobię jak tylko będę miał jakiś aparat bo telefonem to nawet nie będę próbował.
i najlpierw zajmij sie podstawami czyli blachą, tymi drganiami itp a potem bedziesz sie bawił w stozki:p
6tys za 96rocznik wydaje sie normalną cena
A czy było warto za 6tys. to czas pokarze. Jak doprowadzisz ją do stanu zadowalającego (lakier, tarcze, itp). będziesz jeździł i nic się nie będzie działo, nie będzie brała oleju to raczej warto w innym przypadku sam wiesz....
cena raczej ok moim zdaniem, a co do przebiegu ja wierze bo sama kupowałam swoje EJ we włoszech od sąsiadki i miało przebieg 105 tys a rocznik był 97 a kupowałam rok temu.
co do stożków i dolotów, to w tych silnikach raczej nic nie dają...
dolot ( zwłaszcza zimny) i 4-2-1 daje coś zawsze tylko o strojeniu trzeba pamietać bo inaczej poza fajnym dźwiękiem nie ma nic ciekawego a nawet można stracić parę KM:). Jednak faktem jest że d14 jest ciężki w modzeniu. Najlepszym, sposobem jest swap na d16... (byle z vtec) :).
kamil_kaka
11-07-11, 20:55
No w sumie macie racje. I najpierw muszę zrobić to co konieczne. A odnośnie swapa na inny (vtec) to jakie mniej więcej są związane z tym koszta??
Według mnie to lakier nie jest problem doprowadzić do idealnego stanu wystarczy dobry lakiernik:) Gorzej gdyby się okazało że ma zajechany silnik wtedy to mógł byś pakować dużo pieniędzy w naprawe a przebieg może być oryginalny ja mam w swojej Hani 115tyś kilometrów kupiłem ją 5 lat temu i jeżdżę sobie do pracy i dziewczyny a do pracy mam niecałe 3km a do dziewczyny 13km więc robię nie dużo kilometrów rocznie a kto ogląda mój samochód to nie chce wierzyć że ma tak mały przebieg zwłaszcza że jest to 1996 rocznik ale to można zauważyć (jak to się mówi "DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH") takich jak np. kierownica, gałka zmiany biegów ich stan czy nie są tez wytarte siedzenia itp.
Według mnie to lakier nie jest problem doprowadzić do idealnego stanu wystarczy dobry lakiernik Gorzej gdyby się okazało że ma zajechany silnik wtedy to mógł byś pakować dużo pieniędzy w naprawe
Lakier po całości - 4k
Kompletny silnik d14 - 700zł
silnik d16z6 (właściwie najpopularniejszy do swapowania z vtec i ma 125KM) kupisz za 1600-2100 zł i to jest kompletny swap czyli silnik, kolektory, skrzynia itp itd... a za przekładkę (jak ktoś by Ci to robił) zapłacisz 1000-1500zł. zależnie od tego kto będzie przekładał.
Np swap masz tu: http://allegro.pl/honda-civic-silnik-1-6-16v-vtec-d16z6-swap-komplet-i1663940196.html
Ale generalnie najlepiej najpierw ogarnąć drobne głupoty. Ja też kupiłem niedawno Civa, tyle że to już mój drugi no i wymieniam po kolei filtry, olej (okazało się że miałem wyciek na filtrze oleju bo był niedokręcony a ja myślalem że pobiera olej jak wyzej zakręce teraz wyszło na to że mam igłe silnik -d16y3- i przejechałem już trochę i kręciłem wysoko na ciepłym jak jeździliśmy z kumplami i nie wziął nic oleju:)), rozrząd... A i tak czeka mnie jeszcze wizyta u blacharza bo mimo że jest w naprawdę dobrym stanie blacharskim to i tak znalazłem parę mankamentów no i chcę zabezpieczyć progi i podłogę póki jeszcze mam całe:).
Jak masz dobrą budę bez rdzy to silnikiem sie nie martw, z czasem go zmienisz na jaki chcesz a póki co te 90 KM jakoś Cie będzie woziło:). Powodzenia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.