PDA

Zobacz pełną wersję : Kompletny remont silnika- szlifować wał czy nie?



wojti
09-07-11, 23:49
Witam. Właśnie jestem w trakcie prowadzenia można powiedzieć kompletnego remontu silnika t.j. pierścienie uszczelniacze panewki. Oddaje oczywiście głowicę do obróbki no a że silnik mam już na wierzchu i rozebrany to i chce blok oddać do obróbki (honowanie, sprawdzenie owalu itd). Moje pytanie dotyczy szlifu wału, bo wymieniam panewki na nowe i zastanawiam się czy oddać do spasowania panewki i wał?? Czy jako takiej potrzeby nie ma i składać tak jak popadnie? Stare panewki były w normalnym stanie ale to tylko ocena wzrokowa...

Lucas.FK2
10-07-11, 19:39
Najpierw oblicz sobie ile Cie wyjdzie to wszystko bo widzę,że masz 1.4 jak ja.

wojti
10-07-11, 20:38
jeżeli zmierzasz do tego żeby kupić silnik to własnie remontuję silnik wcześniejszy bo ten ktory kupiłem i podmieniłem okazał się takim szrotem ze po miesiącu zaczeła pożerać olej w ilościach ok 2 litrów na 1000 więc podjąłem decyzję że robię kapitalkę starego 1.4... Mam już dość nerwów związanych z jakimiś robotami w tym silniku. Sam składak więc na pewno odchodzi mi robocizna. Oddam do pomierzenia ten wał i zobacze co mi powiedzą w zakładzie u szlifierza.

qureku.
10-07-11, 20:58
Wału się nie szlifuje

piroman
10-07-11, 21:03
Wału się nie szlifuje
bo...:confused::rolleyes:

wojti
10-07-11, 22:18
to w takim razie jak dobrać nowe panewki do używanego już wału korbowego?? po prostu je wkładać wg schematu?? bo ja już nie wiem... schemat mówi że powinno się kolorami dobierać ale zamienniki ( w tym wypadku Taiho) nie mają żadnego koloru na krawędziach

qureku.
10-07-11, 22:23
bo...

Bo wały w Hondach są azotowane. Szlifując je zaburzamy wytrzymałość, która była pierwotnie wyliczona.

wojti
10-07-11, 22:38
no dobra to w takim razie odpuszczam szlifowanie wału ale co z doborem panewek w takim razie?? Założyć je tak jak idzie czyli głowne w swoje miejsce a korbowe w swoje? w jakiejś nieokreślonej kolejności??

piroman
10-07-11, 22:42
Bo wały w Hondach są azotowane. Szlifując je zaburzamy wytrzymałość, która była pierwotnie wyliczona.
zgadza się ale nic nie stoi na przeszkodzie aby po szlifie oddać wał do azotowania, pomijam tutaj sens robienia tego w D14


ale zamienniki ( w tym wypadku Taiho) nie mają żadnego koloru na krawędziach
nie mają bo zapewne sa tylko w dwóch wymiarach: nominał i szlif

qureku.
10-07-11, 22:50
zgadza się ale nic nie stoi na przeszkodzie aby po szlifie oddać wał do azotowania, pomijam tutaj sens robienia tego w D14

Oczywiście, że można, ale tak jak napisałeś. W d14 to się zwyczajnie nie opłaca....

wojti
11-07-11, 21:22
nie chcę zakładac nowego tematu bo to w sumie kręci się wokół jednego wiec tutaj napiszę

okazało się że tłoki mają lekki owal i są lekko już podtarte, czy tłoki z D13B2 będą pasowały i nic się nie stanie wrzucając te tłoki? pytam się bo na pewno doprężą bardziej silnik więc wolałbym wiedzieć zeby nic nie uszkodzło się. Czy np nie trzeba będize wrzucać innego komputera żeby podał inną dawkę paliwa??