PDA

Zobacz pełną wersję : obracanie lokow i mod pompy oleju - czy ma sens?



Mowad
08-07-11, 23:42
Dwa pytania z typu hardcorowych i byc moze glupawych: bede sciagal miske bo uszczelka ma juz dosc wspolpracy, przy okazji chce odkrecic podpore walu i chociaz jedna korbe zeby zobaczyc jak sie maja panewki ACL Race ktore tam wsadzilem rowno trzy lata temu (w lipcu 2008 wsadzilem tam tloki YCP vitary i korby eagle). Niestety gdy wtedy skladalem ten silnik na tlokach vitary to wlozylem je strzalkami tak jak OEM - w strone rozrzadu, a po jakims czasie sie dowiedzialem ze powinny byc w strone skrzyni (mniej halasuja). Nie jestem pewny ale wydaje mi sie ze da sie to od dolu przekrecic o 180-stopni, ale pytanie brzmi czy jest jakis sens to robic (przebieg przez ten czas to moze kilka tys km, ale dosc sporo z tego na pojezdzawkach typu rakietowa/wyrazow i jeden wypad do Brna przy cisnieniu 1.1 bar) w sensie czy przekrecajac tloki nie narobie problemu z pierscieniami ktore przez tyle czasu pewnie jes dotarly jak trzeba? Ewentualnie przekrecanie tlokow od spodu wraz z korbami w ogóle jest slabym pomyslem (kurcze nie pamietam czy na korbach eagle tez bylo oznaczenie jak one mialy byc zalozone)?

Pytanie drugie - wyczytalem (znow jakies forum usa) ze w d-serii jest slabe cisnienie oleju, jest manual jak w y8 ktory ponoc ma o 35% mniej wydajna pompe niz d16z6 (ja mam d16z9 to w zasadzie to samo?) gdzie pod sprezyne zaworu wsadza sie podkladke odpowiedniej grubosci i wowczas pompa daje wyzsze cisnienie oleju. Niestety wsrod wskaznikow nie mam cisnienia oleju tylko temp oleju, egt i boost wiec w zasadzie nie wiem czy w tym z9 jest wlasciwe czy nie, moze ktos bardziej dowiadczony moze doradzic czy mod jest potrzebny czy nie? Czesciowo na to pytanie odpowie inspekcja panewek, ale kazda opinia sie przyda...

Yotomeczek86
09-07-11, 11:32
Z tego co wiem pompa oleju nie wytwarza ciśnienia oleju. Podkładając podkładkę widocznie zmienia się jedynie czas otwarcia zaworka i stąd jest większe ciśnienie. A jeśli mowa o ciśnieniu, wytwarza się na panewkach.

Mowad
09-07-11, 14:12
Rozebralem dol i widze ze pytanie o obracanie tlokow bylo glupie faktycznie bo nie ma takiej opcji ;)

Przy okazji wymiany uszczelki pod miska rozkrecilem nieco wiecej zeby zobaczyc jak sie maja panewki po trzech latach katowania, no widac ze nowe to one nie sa ale chyba jeszcze troche pojezdza?



http://www.mowad.tuning.opole.pl/ppkorby.jpg

http://www.mowad.tuning.opole.pl/ppodpora.jpg

http://www.mowad.tuning.opole.pl/ppwal.jpg

Myslicie patrzac na te panewki ze ten mod z pompa oleju ma u mnie sens?

jero11
10-07-11, 13:34
Pytanie drugie - wyczytalem (znow jakies forum usa) ze w d-serii jest slabe cisnienie oleju, jest manual jak w y8 ktory ponoc ma o 35% mniej wydajna pompe niz d16z6 (ja mam d16z9 to w zasadzie to samo?) gdzie pod sprezyne zaworu wsadza sie podkladke odpowiedniej grubosci i wowczas pompa daje wyzsze cisnienie oleju. Niestety wsrod wskaznikow nie mam cisnienia oleju tylko temp oleju, egt i boost wiec w zasadzie nie wiem czy w tym z9 jest wlasciwe czy nie, moze ktos bardziej dowiadczony moze doradzic czy mod jest potrzebny czy nie?
z tego co wiem to pompy z bagnetem oleju mają mniejszą wydajność, czyli np. y8,y7.
podkładkę daje się aby podnieść górną granicę ciśnienia, działa to jak zawór bezpieczeństwa, przykładowo w seryjnej pompie przy wysokich obrotach wału ciśnienie osiągnie około 5Bar i zawór upuszcza olej do miski, dając podkładkę podniesiesz tą górną granicę np. o 0.5Bara (zależy od grubości podkładki)

arekgr
10-07-11, 15:09
Mowad, gdzieś tutaj na Forum pojawił się link do (wg mnie) świetnego opracowania o panewka, ze zdjęciami i opisem co i dlaczego :) Ta którą pokazałeś, wygląda na prawidłowo pracującą, tylko te takie "kropeczki", co to takie? Na moje oko, wał też wygląda przyzwoicie :) Mój po obróconej panewce "trochę" brzydszy był :P

Arturvf500
14-07-11, 15:38
Niestety gdy wtedy skladalem ten silnik na tlokach vitary to wlozylem je strzalkami tak jak OEM - w strone rozrzadu, a po jakims czasie sie dowiedzialem ze powinny byc w strone skrzyni (mniej halasuja).

calkowita bzdura;) strzalki sa wylacznie dlatego ze tloki maja inne podciecia na zawory ssace i wydechowe; ale poniewaz vitary i tak siedza nizej niz seria nie ma to zadnego wplywu;)

Mowad
14-07-11, 23:18
a nie jest to zwiazane z jakims tam przesunieciem sworznia w ktoras strone?

zakit
15-07-11, 12:11
sworznie sa symetrycznie osadzone w tlokach. zreszta chyba nie mogly by byc przesuniete na jedna strone, chociazby na to ze tlok by sie krzywo przesuwal i bardziej obcieral jedna strona o cylinder.

jasiek09
15-07-11, 12:12
W niektórych silnika stosowane są takie praktyki, jest to minimalne przesunięcie które zmniejsza siłę normalną działającą do gładzi cylindra. Jak tu jest - nie wiem :confused: