Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : przewod do zbiornika wegla aktywnego a stabilnosc turbo?



Mowad
08-07-11, 12:58
Poradzono mi aby przewod z muszli turbiny ktory idzie do czujnika EBC przelozyc gdzies blizej przepustnicy i aby cisnienei pod koniec nie spadalo bo na muszli przy wysokich obrotach robi sie przeladowanie.
tutaj jest filmik (zegar po lewej), jak widac na ebc doladowanie pod koniec spada, a wczesniej na sprawnym MBC trzymalo do konca wiec napewno nie problem ze turbina nie wydala (bo na MBC na tym filmiku tez ma straszne wahania dlatego wlasnie zalozylem EBC):
http://www.youtube.com/watch?v=HyxKZn9eLVw


W zwiazku z tym zeby nie robic w rurze dolotowej dodatkowych kroccow to sie zastanawiam czy mozna by do tego celu uzyc krocca przy samej przepustnicy, wezyk od niej idzie do zbirniczka wegla aktywnego na grodzi. Wogole ten zbiorniczek wegla aktywnego powinien byc podlaczony przy turbo? bo przeciez tam chyba dmucha pod cisniniem, a jakos dotychczas nie spotkalem sie zeby ktos poruszal temat tego zbiorniczka.

Fawor
08-07-11, 16:33
bo na muszli przy wysokich obrotach robi sie przeladowanie.
przeanalizuj jeszcze raz sposób działania zaworu. Hint: im szybciej dostanie ciśnienie do otwarcia tym mniejsza szansa na przeładowanie.

Twój ebc ma możliwośc regulacji duty cycle od obrotów?

crxd16
08-07-11, 17:40
czym wieksze doladowanie tym wieksze spadki cisnienia na IC i orurowaniu, stad jak masz poprowadzone powietrze z turbiny i powiedzmy ustawiasz 1bar na ebc to w kolekotrze juz masz 0.8, jak poprowadzisz przewod od kolekotra i sutawisz 1 bar na ebc to turbina de facto bedzie dmuchala powiedzmy 1.2 ale po wszystkich stratach doladowanie bedziesz mial 1bar jak ustawiles na ebc kotry cyzta z kolektora;

zdaje mi sie ze do zbiorniczka idzie odpowietrzenie baku (moge sie mylic) wiec jak bedziesz tam dmuchal to hcyba nie jest dobre roziwazanie

Fawor
08-07-11, 19:15
czym wieksze doladowanie tym wieksze spadki cisnienia na IC i orurowaniu, stad jak masz poprowadzone powietrze z turbiny i powiedzmy ustawiasz 1bar na ebc to w kolekotrze juz masz 0.8, jak poprowadzisz przewod od kolekotra i sutawisz 1 bar na ebc to turbina de facto bedzie dmuchala powiedzmy 1.2 ale po wszystkich stratach doladowanie bedziesz mial 1bar jak ustawiles na ebc kotry cyzta z kolektora
oczywiście, ale też im później zawór dostanie sygnał ciśnieniowy tym turbawka zdąży sie mocniej rozkręcić. Więc takie rozwiązanie sprzyja utrzymaniu doładowania, ale na pewno nie przeciwdziała przeładowaniom.

Co do EVAPa to taki jest właśnie jego sens, żeby podciśnieniem z kolektora zasysać opary z baku więc podłączenie tam nadciśnienia nie jest dobrym pomysłem :)

Mowad
08-07-11, 19:23
Dzieki za odpowiedzi, czyli juz wiem ze dobrze by bylo odlaczyc tego wezyka.
Ale wracajac do tematu doladowania - czy dajac sygnal do EBC z kolektora, a wiec z poza przepustnicy, jadac na "pol gwizdka" czyli z lekko domknieta przepustnica to czy w kolektorze nie bedzie mniejsze cisnienie niz przed przepustnica i wtedy regulator nie bedzie dazyl do rozkrecenia jej do jeszcze wiekszej predkosci zeby dac na max co ja w ostatecznym rozrachunku zajedzie?

Fawor
08-07-11, 23:02
Po pierwsze różnica ciśnień nie będzie znacząca, a po drugie przy częściowych otwarciach przepustnicy nie wytworzy się taka ilość spalin, aby pomimo "chęci" zbudowania większego boosta przez ebc, turbo faktycznie było w stanie je wytworzyć.

Mowad
08-07-11, 23:42
aha, dzieki, to w takim razie trzeba bedzie poprawic nieco instalacje wezykow i zobacze czy cos to zmieni. mam jeszcze dwa pytanka z serii hadcorowo/i nie wykluczam glupich, ale bede wdzieczny za info: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?114542-obracanie-lokow-i-mod-pompy-oleju-czy-ma-sens