PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki najlepszy wałek do d16y8?



scareface
07-07-11, 23:40
Witam
Chciałbym sie dowiedzieć jaki jest najlepszy wałek do d16y8, do d16z6 jest np comp cams 59300 a do tego silnika? po zmianie wałka jest +15 km:)

lozek
08-07-11, 00:18
Witam
Chciałbym sie dowiedzieć jaki jest najlepszy wałek do d16y8, do d16z6 jest np comp cams 59300 a do tego silnika? po zmianie wałka jest +15 km:)

nie ma czegoś takiego jak "najlepszy wałek". Może jedynie być najlepszy do czegoś lub najlepszy pod dany setup, ale pamiętajmy jeszcze, że słowo "najlepszy" jest tu umowne bo kazdemu może na czyms innym zależeć.

+15 koni po walku? hmmm uważasz, że jak włożysz wałek do seryjnego silnika (wydech i dolot tu są średnio istotne bo nie o tym mówię) to będziesz miał +15 koni? Trzeba najpierw doprężyć silnik. zmiana wałka bez zmiany stopnia sprężania to bezsensowny mod ze względu na niezbyt wymierne korzyści.

radar333
08-07-11, 12:03
No i kółka (kółko) regulowane i strojenie musi być. I to wszystko razem już trochę kosztuje ale efekt jest i te 15 hp spokojnie wg mnie wtedy będzie.

scareface
08-07-11, 18:04
rozumiem :) ktoś tu miał takie mody z d16z6 ale faktycznie miał tłoki doprężające i seryjny wałek i miał ileś tam koni a po wymianie wałka juz miał ich o 15 więcej, ale też trochę jeszcze później poczytałem i parę osób pisało że na początek można by wmienić przełożenia 2,3,4 z crx i efekt będzie też dobry a koszt o wiele mniejszy i chyba od tego zacznę :)

billiejoe
08-07-11, 18:24
Ta dwójka wcale nie jest konieczna, ale trójka i czwórka jak najbardziej ;)

scareface
08-07-11, 22:48
chciałbym mieć właśnie 2,3 jak najkrótsze bo 4 w mieście nie ma gdzie już wbić a to właśnie w mieście przeważnie zdażają się okazje do pałowania:cool:

lozek
09-07-11, 00:04
chciałbym mieć właśnie 2,3 jak najkrótsze bo 4 w mieście nie ma gdzie już wbić a to właśnie w mieście przeważnie zdażają się okazje do pałowania:cool:

2 i tak masz krótką. 3 i 4 zmieniaj. Pamiętaj, że z krótszą 3 na 1/4 mili 4 będzie Ci potrzebna jeszcze przed metą - rozumiem, że nie często/prawie wcale nie jeździsz na 1/4 mili ale jednak może się to zdarzyć. Dodatkowo nie chodzi tu tylko o ściganie się a jednak o dynamiczniejsze przyspieszanie czy wyprzedzanie. Krótka 4 też jest bardzo przydatna - ja wyznaje taką zasadę 1-4 jak najkrótsze by żwawo przyspieszać/ścigać się a 5 ma być jak najdłuższa by można było się toczyć w Trybie emeryckim.

majson
09-07-11, 00:33
ktoś tu miał takie mody z d16z6 ale faktycznie miał tłoki doprężające i seryjny wałek i miał ileś tam koni a po wymianie wałka juz miał ich o 15 więcej,
Chodzi Ci o Wkostka ;)
walek ostry zyje doprezeniem wiec bez tego nie ma sensu.

scareface
09-07-11, 11:48
dokładnie o niego, no to sobie doprężenie daruje bo nie mam sensu pchać narazie kasy, tylko czy jest ktoś na podkarpaciu co by mi te przełożenia zmienił?

kornel861
11-07-11, 18:55
Chodzi Ci o Wkostka ;)
walek ostry zyje doprezeniem wiec bez tego nie ma sensu.

Piwko :o
ale,dobrym doprezeniem zyje lepiej :D

marcus209
11-07-11, 21:40
Czy przy stopniu sprężania 10:1 jest już sens zakładać ten wałek? (comp cams 59300)
I czy trzeba zmieniać do niego sprężyny zaworów? Na forum czytałem, ze nie. Ale na stronie producenta jest napisane, że tak...

lozek
11-07-11, 22:45
Czy przy stopniu sprężania 10:1 jest już sens zakładać ten wałek? (comp cams 59300)
I czy trzeba zmieniać do niego sprężyny zaworów? Na forum czytałem, ze nie. Ale na stronie producenta jest napisane, że tak...

do tego jeszcze nie trzeba.

10:1 to prawie jak seria więc raczej bezsensowne wydawanie kasy :)

wkostek
12-07-11, 11:17
To i ja coś od siebie dodam. Prawdą jest to co Majson mówi, że wałek "żyje" najlepiej na doprężeniu, ale montaż na CR 10:1 też da jakieś tam przyrosty, oczywiście jeśli zadba się o dobry dolot i wydech. Co do oznaczenia wałka to stage2 do d16z6 Comp Cams ma oznaczenie 59300, a do d16y8 105300. Na stronie compcams.com zalecają wymianę talerzyków i sprężynek (hehe chyba po to, żeby naciągnąć na dodatkowe $), ale "ostrość" tego wałka jest na tyle łagodna, że seryjne talerzyki i sprężynki spokojnie sobie z tym poradzą. I tak jak już ktoś wcześniej pisał nie ma "najlepszego" wałka. Wszystkie są dobre (pod warunkiem wyboru dobrego producenta) zależnie od tego co się od silnika wymaga. Inne będą wałki do auta ulicznego, a inne do wyścigów. W moim przypadku zależało mi na pozostaniu przy setupie typowo ulicznym, tj. do codziennej jazdy po mieście. Myślałem o ostrzejszym wałku i bardziej hardcorwe'owym przygotowaniu silnika, ale najprawdopodobniej wiązało by się to z rezygnacją ze wspomagania i klimatyzacji (kolektor wydechowy bisimoto V2) i zapewne miałbym wolne obroty na poziomie około 1200 - 1500 rpm (duuużo ostrzejszy wałek od comp cams 59300), a to stało by się uciążliwe w codziennowozie. Jednak świadomość, że można jeszcze coś wydusić z poczciwego d16z6 powoduje, że jeszcze nie powiedziałem KONIEC. Teraz scareface musisz sobie odpowiedzieć na podstawowe pytanie, którego odpowiedź będzie drogowskazem do obrania właściwej drogi: Do czego ma być to auto? Jak już będziesz wiedział to podejmuj właściwą drogę i działaj. Powodzenia!
P.S. W razie czego pytaj smiało.;) Jest na FORUM sporo ludzi, którzy coś tam w życiu zdłubali i chętnie pomogą.

scareface
13-07-11, 00:22
dzięki wkostek :) patrząc na ceny wałków słabo mi się robi a jak jeszcze pomysle o doprężeniu to już wogóle mdleje, ale patrząc na moce jakie z tego wynikają to miło się o tym myśli:)

jasiek09
09-11-13, 22:29
odkopie temat, czy wałki 59300 i 105300 to te same wałki?
http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=1133&sb=1
http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=1135&sb=0

marcus209
09-11-13, 23:24
Mają takie same wzniosy i kąty otwarcia, ale jeden konstrukcyjnie pasuje do głowicy D16Z6, a drugi do D16Y8. Czyli można powiedzieć, że są takie same, tylko że inne;)

jasiek09
09-11-13, 23:44
konstrukcyjnie sa takie same

marcus209
09-11-13, 23:58
konstrukcyjnie sa takie same
Na pewno nie, różnica jest chociażby we wcięciu w wałku na aparat zapłonowy. W d16z6 zapłon ustawia się na 16*, a Y8 na 12*.

wkostek
15-11-13, 17:58
Mają takie same wzniosy i kąty otwarcia, ale jeden konstrukcyjnie pasuje do głowicy D16Z6, a drugi do D16Y8
To fakt. Poza tym różnią się wcięciem pod aparat zapłonowy:

W d16z6 zapłon ustawia się na 16*, a Y8 na 12*.
I dodatkowo w innym miejscu jest rowek pod klin koła rozrządu.

robak
01-12-13, 22:40
Czyli jak kupie do y8 wałek dedykowany do z6 to nie będzie pasować? czy trzeba dokupić regulowane koło rozrządu? i zmienić zapłon? zastanawiam się nad takim wałkiem do y8, pozdrawiam

Michał102
01-12-13, 22:57
Dając wałek od Z6 musisz też założyć kółko od Z6. U mnie potrzebna była jeszcze korekcja zapłonu w kompie.

robak
02-12-13, 14:08
Czyli wałek + koło pasowe od z6 i ustawić zapłon i to wszystko tak? Będzie śmigać wtedy?

Brylant1
02-12-13, 15:18
Raczej chodzi o kolko walka rozrzadu

robak
02-12-13, 18:01
no mialem je na mysli, no to bedzie to dzialac czy nie?

Michał102
05-12-13, 10:19
Będzie działać, ale musi na to jeszcze rzucić okiem jakiś stroiciel, czy aby wszystko jest ok.

robak
06-12-13, 16:02
ok, dzieki

81saren
09-12-13, 12:46
Tak czy inaczej wkładanie ostrego walka bez kółka regulowanego jest lekko bez sensu , najlepiej odrazu zamontować kolko i mieć w pełni wykorzystany wałek , Oczywiście strojenie na hamowni.

robak
09-12-13, 19:36
dzięki chopaki za rady, jednak wolałbym dedykowany do y8 ale zobaczymy, pozdrawiam