Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Montaż halogenów z Megane 2 w 5D - polifice



fairfax
07-07-11, 12:19
Tutorialik zacznę od zakupu halogenów z Megane 2. Identyczna są w kilku innych modelach Renault, m.in Megane 3, Laguna, i w kilku innych markach. Oczywiście zakupiłem zamienniki na allegro, za cenę ok. 40zl. za sztukę (bez żarówki h11).

Ich plusem jest regulacja wysokości, która realizowana jest przez śrubę w tylniej części. Dzięki czemu obudowa jest stała i nie porusza się, a wewnętrzny odbłyśnik zmienia swoje położenie w pionie.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_1.jpg

Pomijam fakt zdemontowania zderzaka - można próbować na zamontowanym, ale ja go zrzuciłem przy okazji montowania dokładki.

A więc przechodzimy do działania:

Odcinamy zbędne fragmenty plastiku, które będą przeszkadzały przy montażu.
(Na fotce widać kawałem odciętego fragmentu)

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_2.jpg

Kolejno robimy nacięcie brzeszczotem do metalu, ułatwi to trochę montaż mocowania.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_3.jpg

Po zrobieniu nacięcia zabieramy się za mocowanie.

Ja do tego użyłem aluminiową blachę o grubości ok. 1mm, z której wyciąłem pasek na szerokość 20mm - taką miałem pod ręką i łatwo się ją obrabia.

Przymierzamy go do halogenu i w razie potrzeby poszerzamy nacięcie, żeby zaklinowała się w nim blacha.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_4.jpg

Kolejno znaczymy sobie miejsca na otworzy mocujące halogen do blachy oraz skracamy trochę blachę.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_5.jpg

Po przymiarce do zderzaka można zauważyć, że blachę od zew. strony trzeba przyciąć trochę po skosie, żeby zmieściła się w otworze zderzaka.

Po takim przycięciu możemy spokojnie przesuwać halogenem w gorę lub w dół, żeby odpowiednio go ustawić.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_6.jpg

Kolejnym krokiem jest wywiercenie otworów w mocowaniu.

Na razie wiercimy otwory tylko na sam halogen - bez otworu mocującego do zderzaka.
Wierciłem otworzy 3mm i wkrętami przykręciłem mocowanie do halogenu.

Ważne, żeby wkręt był krótki, i nie wystawał zbytnio z blachy, bo będzie przeszkadzał przy przykręcaniu do zderzaka. Jeśli jest za długi to go tniemy lub spiłowujemy.

Kolejny krok to maskownice.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_7.jpg

Dla wygody wycinania najpierw wywierciłem dziury wokół pierścienia a następnie ostrym nożem i brzeszczotem wyciąłem otwór.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_8.jpg

Wycinanie jest najtrudniejsza czynnością i zajmuje sporo czasu, dlatego, że otwór ma jakieś 75mm średnicy a halogen 90mm. Wobec czego w trzeba metodą prób i błędów i ciągłych przymiarek poprawiać otwór, piłować i rzeźbić ;)

Po przymiarce maskownicy i halogenu i ustawieniu go w odpowiedniej pozycji znaczymy miejsce otworów na mocowanie i wiercimy otworzy 3mm na wkręty. O ile sie nie mylę to wkrętami 3mm o długości ok. 30mm przykręciłem halogen.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_9.jpg

Po przykręceniu sprawdzamy jeszcze raz czy maskownica dobrze pasuje i ew. poprawiamy coś jeszcze.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_10.jpg

Efekt końcowy wygląda tak:

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ1.jpg
http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ2.jpg
http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ3.jpg


Tutorial cześć 2 – podłączanie wiązki

Od razu zaznaczam, że wiązka zakupiona na allegro nie będzie pasowała P&P, trzeba ją delikatnie zmodyfikować, ale z tym sobie każdy powinien poradzić.

Potrzebne będą:
- Halogeny
- żarówki (w moim przypadku H11 pod halogeny z Megane)
- wiązka zakupiona na allegro
- konektory męskie i damskie
- taśma izolacyjna, koszulki termokurczliwe + zapalniczka
- ostry nóż, przydatne będą cążki do cięcia kabli, śrubokręt krzyżakowy, kombinerki, itp.

A więc zaczynami:

Najpierw musimy zakupić wiązkę 12V z jednym przekaźnikiem. Na Allegro sprzedaje takie wiązki kilku użytkowników, ceny wąchają cię w okolicach 30zł.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_11.jpg

Tak mniej więcej powinna się prezentować instalacja którą będziemy podłączać.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civ_tuts_12.jpg

Po rozpakowaniu powinniśmy zobaczyć cos takiego:

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/wiazka_1.jpg

Główna modyfikacja, którą będziemy wykonywać to przecięcie kabli idących pomiędzy przekaźnikiem a halogenami, a to z tego względu, że każdy ma już pociągnięty kabel pomiędzy kabiną a komorą silnika i bez sensu ciągnąć samemu kable, jak wystarczy się tylko wpiąć.

Teraz do dzieła.

Zaczynamy od ściągnięcia plastiku pod kierownicą, żeby dostać się instalacji.

Dalej:

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_13.jpg

W wiązce oryginalnie czerwony kabel do którego doprowadzamy zasilanie zakończony jest oczkiem jak pod punkt masowy, ja obciąłem oczko i założyłem damski konektor, żeby wpiąć się w puszkę bezpieczników, ale o tym później.

Zostawiłem bezpiecznik, który był na czerwonym kablu, myślę że nie zaszkodzi :P

Następnie ściągamy dwa grube peszle z kabli, które mają iść do halogenów. W ten sposób z przekaźnika wychodzą 4 grube kable, 2 białe i 2 czarne. Łączymy razem kable taśmą izolacyjną i robimy jedną wiązkę do samego końca. Ja dodatkow wykorzystałem do tego długi peszel, który mi został, wstawiłem w niego kable i zawinąłem taśmą.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_14.jpg

Przekaźnik zaplanowałem umieścić tam gdzie powinien być oryginalnie, czyli po lewej stronie od skrzynki bezpieczników, koło modułu tylnego światła przeciwmgielnego. Więc po przymiarce obciąłem kable (idące do halogenów) na długości jakiś 30cm od przekaźnika.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_15.jpg

Powstała nam w ten sposób 2 mniejsze wiązki. W każde mamy po 2 białe kable, na każdą parę montujemy męskie konektory i zakładamy koszulkę termokurczliwą.

Teraz możemy przykręcić przekaźnik obok modułu przeciwmgielnych tylnych.

Z krótkiej wiązki biały kabel wpinamy w brązową kostkę, którą powinniśmy znaleźć głęboko koło pedału sprzęgła. Czarne kable nie będą nam potrzebne, możemy je zaizolować.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_16.jpg

Z przekaźnika oraz przełącznika wychodzą czarne kable zakończone oczkami, które musimy podpiąć pod masę. U mnie był zrobiony punkt masowy, do którego był podpięty alarm.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_17.jpg

W długiej wiązce na białym kablu mamy już konektor męski, teraz musimy na czarnej parze kabli montujemy oczkowy konektor, żeby podpiąć go do masy.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_18.jpg

Kolejno szukamy w okolicach wlewu do płynu od spryskiwaczy wolnej brązowej wtyczki, w którą będziemy wpinać biały kabel, zaś czarny pod masę. Punkt masowy zrobili mi gazownicy, bo tym miejscu mam komputer od LPG.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_19.jpg

Dalej za lewym reflektorem ciągniemy kable w dół i spinamy go opaskami razem z przewodem idącym dołem przedniego pasa.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_20.jpg

Zrobiona przez na wiązka powinna dostać do halogenów, ja żeby mieć łatwość podpięcia wszystkiego zrobiłem sobie małe przedłużki z konektorami i podpiąłem się do wiązki i żarówki. Dalej wszystko zaizolowałem i zamontowałem halogeny na miejscach.

Kolejnym etapem jest podpięcie niebieskiego przewodu idącego z przełącznika naszych halogenów do zasilania. Zasilanie na przełączniku powinno pojawić się po włączeniu świateł postojowych, mijania długich więc możemy podpiąć się pod światła postojowe lub gdzieś pod podświetlanie deski/kokpitu.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_2.jpg

Ja wpiąłem się w kostkę idącą do przełącznika tylnych świateł przeciwmgielnych.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_22.jpg

Tymczasowo włącznik umieściłem w małym schowku po lewej stronie kierownicy, ale postaram się podpiąć pod oryginalny włącznik wówczas zaktualizuje tutorial.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_tuts_23.jpg

Dopiero na samym końcu podpinamy czerwony przewód pod gniazdo nr 5 w puszcze bezpieczników.

Robimy testy czy wszystko świeci, a następnie składamy wszystko do kupy i cieszymy się z działających halogenów.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/civic_halogeny.jpg

A teraz tabelka z wyceną.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/tabelka.jpg



Tutorial cześć 3 – podłączanie wiązki pod OEM przycisk

Najpierw musimy zaopatrzyć się w OEM przycisk do włączania halogenów przednich i tylnych.

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/przycisk_2.jpg

Następnie musimy wypiąć stary przycisk halogenów oraz wyciągnąć wiązkę z tymczasowym przyciskiem.

Do tymczasowego przycisku powinny dochodzić 3 przewody, (biały, czarny i niebieski)

Dociągamy te przewody do długości oem wtyczki pod przycisk i zarabiamy na nich wąskie żeńskie konektory.

Schemat wygląda tak:

http://civic.tproject.pl/tutorial/halogeny/przycisk_1.jpg

przy odrobinie gimnastyki konektory powinno dać się wcisnąć we wtyczkę, a później wystarczy już tylko wpiąć ją w przełącznik.

Austin
07-07-11, 13:06
Super :)

Cloud
07-07-11, 18:48
dobra opcja, wygląda nieźle , ciekawe jak będzie to świecić. Przekopując allegro znalazłem 1 problem odnośnie zamienników: "TOWAR NIE POSIADA HOMOLOGACJI EUROPEJSKIEJ ALE SPEŁNIA WSZYSTKIE EUROPEJSKIE STANDARDY "

fairfax
07-07-11, 18:53
Gdyby nie miały homologacji, to bym ich na 100% nie kupił. Sprzedawca pisał w aukcji, że posiadają homologacje, zresztą na szkle jest oznaczenie E9

Żeby nie być gołosłownym, to wrzucę link do kupionych przeze mnie http://allegro.pl/halogen-p-mgielny-laguna-ii-megane-ii-scenic-nowy-i1638760036.html

MikeFoto
07-07-11, 19:09
Fajne te halogenki! Jak widać jak się chce to się da zrobić wiele :)

............ TapaTalknięte z mobilnego dywajsa przez TapaTalk .........

Cloud
07-07-11, 19:11
spoko, widać nie przewaliłem wystarczająco dużo ogłoszeń ale np tu: http://allegro.pl/halogen-p-mg-nowa-renaul-megane-iii-scenic-iii-wwa-i1660734613.html

Matixs
11-07-11, 21:32
Cześć fairfax Bardzo spodobał mi się twój projekt i chciałbym w swojej Hondzie zrobić to sam więc mam pytanie. Rozwiązałeś już kwestię podłączenia halogenów? Dużo jest z tym roboty?

fairfax
11-07-11, 21:36
Niestety nie miałem czasu siąść przy instalacji, ale możesz zerknąć do tutoriala kolegi kuster http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?114156-Proste-pod%B3%B1czenie-halogen%F3w-Civic-5D-bez-OEM-wi%B1zki

fairfax
21-09-11, 22:16
Tak jak obiecałem uzupełniłem tutorial o podłączenie halogenów.

Krists
21-09-11, 22:49
chwała Ci za ten tutorial ;p

MSz
22-09-11, 13:56
mistrz!!! prawie że na bank że skorzystam:cool:

djkamillo16
23-09-11, 12:35
Witam
Mam pytanie odnośnie tego tematu,posiadam honde 5d przedlifta i moje oryginalne halogeny są w fatalnym stanie.Chciałbym zamontować te tanie zamienniki z megane,czy średnica fabrycznej przysłonki w zderzaku tej plastikowej mniej więcej zgrywa się z średnicą tego zamiennika,bo widzę że w polifcie praktycznie się zgrywa.Nie chciałbym aby były one większej średnicy.

fairfax
23-09-11, 12:40
Nie wiem jak to wygląda w przedlifcie, bo takiego nie posiadam.
Otwór w osłonie w polifice ma średnice 75mm, a halogen z Megane2 90mm, więc trzeba wyciąć większy otwór - jest z tym trochę zabawy.

Nie wiem jaką średnice ma otwór w przedlifice, więc musisz chyba samemu odpowiedzieć sobie na to pytanie.

Druga sprawa to kwestia mocowań w przedlifice. U mnie było to dosyć proste.

Matixs
23-09-11, 14:36
Witam. Ja też mam popękane halogeny i chciałbym sobie zamontować jakieś nowe. Mam oryginalną wiązkę od halogenów i trzeba coś przerabiać w niej? Czy wystarczy że podłącze te halogeny? Mam honde po lifcie.

fairfax
23-09-11, 14:45
Witam. Ja też mam popękane halogeny i chciałbym sobie zamontować jakieś nowe. Mam oryginalną wiązkę od halogenów i trzeba coś przerabiać w niej? Czy wystarczy że podłącze te halogeny? Mam honde po lifcie.

Jak masz polifta i oryginalne halogeny z soczewką, to bez problemu WESEM'y zamontować i nie będziesz musiał nić dużo przerabiać. Maskownice zostałyby Ci nieruszone, kwestia tylko wstawienia nowych reflektorów.
Ktoś w ostatnich miesiącach tak wstawiał - niestety nie pamiętam kto z forum (prawie na 100% w srebrnym Aero).

Matixs
23-09-11, 16:34
kwestia tylko wstawienia nowych reflektorów. Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi? No nie wiem pomyśle nad tymi halogenami firmy WESEM chociaż w tych z megane można by łatwo xenony zamontować :)

fairfax
23-09-11, 16:56
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi?

O halogeny chodzi, w kontekscie reflektor halogenowy ;)

Kolega Lukwycz zakładał wesemy - http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?99041-B18C4-AERODECK-by-lukwycz&p=1355743&viewfull=1#post1355743

Z wesemów możesz też dobrać halogeny bez ryflowanego szkła i założyć sobie xenony.

Matixs
23-09-11, 17:13
Tak też chciałem zrobić z wesemami. Tylko że tam z tyłu praktycznie nie ma jak przeprowadzić kabli od żarnika. http://img825.imageshack.us/img825/9550/p0780080605.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/825/p0780080605.jpg/)

fairfax
11-12-11, 17:56
zaktualizowałem tutorial o sposób podpięcia wiązki pod OEM przycisk.

Mam nadzieje, że się przyda.

wulkanisko
11-12-11, 22:20
Przyda:) Lepiej tego nie dało się zrobić. Dobra robota.

MM63
09-10-13, 22:22
Pozwolę sobie nieco odkopać...

Czy kontrolka od przeciwmgielnych świeci mi cały czas dlatego, że mam niebieski kabel podpięty pod bezpiecznik od przednich fogów? I dlatego też mogę je włączyć bez świateł pozycyjnych?

Jak Nasz Mistrz podpiął niebieski kabel pod kostkę od przeciwmgielnych tylnych?
Btw, schemat od przycisku zniknął.

Meche
30-11-13, 17:56
Pany, podłączam wszystko tak samo jak w schemacie z Pin5 wychodzi 12v ale halogeny nie świecą, sprawdzałem na innym przekaźniku i nic? Jak wygląda sprawa bezpiecznika w skrzynce bezpieczników, trzeba go w tej wiązce czy nie?


I skąd idzie niebieski kabel?