PDA

Zobacz pełną wersję : Pali olej - rozwiązania?



Lawnowerman
07-07-11, 07:47
Jest D16Z6 z gazem. ~ 220 tys km
Przy zakupie mierzono kompresje i na jednym cylindrze i była minimalnie mniejsza.
Diagnoza, że podobno zawór się podwiesza [?].
No nieważne....

W każdym razie w chwili obecnej pali bardzo dużo oleju - im bardziej zapi..lam, tym więcej.
Wycieków brak

1. Jak sprawdzić co pali olej?
- uszczelniacze puszczają?
- pierścienie puszczają?

Za autem nie ma chmury dymu, nie dymi na biło przy odpalniu, nie ma żadnego odczuwalnego spadku mocy.
Jedynie przy hamowaniu czuć zapach przepalonego oleju? Czemu? Podciśnienie w dolotowym zasysa?


Rozwiązania:

1. zwalamy głowicę ?

Planowanie, nowa uszczelka, wymiana uszczelniaczy, wymont/zamont itp.
w 600 zł się zamknę?

2. Szukamy nowego silnika / głowicy ?
Od czego pasuje? Od każdego SOHC 1.6 ?


Poradźcie.....

djj4ck
07-07-11, 08:42
Przy zakupie mierzono kompresje i na jednym cylindrze i była minimalnie mniejsza.
Diagnoza, że podobno zawór się podwiesza [?].

Co za zdolny mechanik i w jaki sposób to stwierdzil?


Jedyne słuszne rozwiązanie:

Wyciagnać silnik, wymienic pierścienie, cylindry przehonować, wymienić uszczelniacze, zrobić płaszczyznę bloku i glowicy. tak ja bym zrobil. przerabialem temat to wiem ;)

sebush
07-07-11, 09:04
1. zwalamy głowicę ?

Planowanie, nowa uszczelka, wymiana uszczelniaczy, wymont/zamont itp.
w 600 zł się zamknę?



uszczelka, planowanie, uszczelniacze to jakies 350zł-400zł + robocizna
ściągając głowice od razu bym sprawdził jak się ma dół, pierścienie 200zł - bo po co robić dwa razy ?

djj4ck
07-07-11, 09:09
skladając na OEM'ach:

Uszczelka pod głowice: 190 zł
Uszczelniacze: 160 zł
planowanie głowicy: 70 zł

dół:

Nowe pierścienie NPR 170 zł
Honowanie + płaszczyzna: 150 zł
uszczelka pod michę: 95 zł


+oczywiście robocizna.

Lawnowerman
07-07-11, 09:16
Co za zdolny mechanik i w jaki sposób to stwierdzil?

Nie wiem.


Wyciagnać silnik, wymienic pierścienie, cylindry przehonować, wymienić uszczelniacze, zrobić płaszczyznę bloku i glowicy. tak ja bym zrobil. przerabialem temat to wiem


Realnie masz rację, ale wtedy koszta x3.
To wtedy nie wiem, czy nie szukać całego słupka - bywały ogłoszenia, że zakuty kosztował 5 tys.

djj4ck
07-07-11, 09:18
Cytat Napisał djj4ck Zobacz post
Co za zdolny mechanik i w jaki sposób to stwierdzil?
Nie wiem.

Cytat Napisał djj4ck Zobacz post
Wyciagnać silnik, wymienic pierścienie, cylindry przehonować, wymienić uszczelniacze, zrobić płaszczyznę bloku i glowicy. tak ja bym zrobil. przerabialem temat to wiem

Realnie masz rację, ale wtedy koszta x3.
To wtedy nie wiem, czy nie szukać całego słupka - bywały ogłoszenia, że zakuty kosztował 5 tys.


ze słupkami jest różnie. raz kupisz igle a raz kupisz trupa ;p
a jak nastrepny slupek kupisz i okaze sie ze tez tyle wciąga to co wtedy ?? koszta x8

moje zdanie jest takie ze lepiej wyremontować to co masz i wiesz co masz ;D a nie kota w worku kolejnego brać ;p