Zobacz pełną wersję : przerywa na lpg w całym zakresie obrotów
tematów jest wiele lecz nie znalazłem przypadku jaki u mnie występuje.
Posiadam civic 1,4 95r d14a2 instalacja 5 letnia przez pierwsze 3 lata mikser aktualnie Blos.
problem polega na tym że po przejechaniu 2-3km na pb i przełączeniu na lpg samochód szarpie obroty spadają ok 500obr co sekundę gdzieś(np 3tys-2,5tys), dzieje się tak przy każdych obrotach silnika dopiero po przejechaniu ok 10 km już normalnie działa..problem zaczą się od razu,do tej pory zmieniałem świecę,filtr powietrza,sprawdzałem poziom płynu chłodniczego,czyściłem blos..na pb problem nie występuje.dzieje się to przeważnie z rana bo np. po przejechaniu 30 km i ponownym zapaleniu samochodu po 2-3 godzinach problem nie występuje..czyżby parownik brc 90e dawał oznaki zużycia??
no a to pewniak??tak szczerze to przewody jeszcze fabryczne czyli z 95r
warto inwestować w takie
http://moto.allegro.pl/przewody-zaplonowe-honda-civic-1-3-1-4-1-5-1-6-i1658774436.html
lub
http://moto.allegro.pl/przewody-zapl-kable-honda-civic-1-3-1-4-1-5-1-6-i1697754887.html
bo na NGK za bardzo mnie nie stać w dodatku jak się okaże że na lpg dalej przerywa
Zanim zmienisz pomierz oporność kabli, moja hondka też jeździ na fabrycznych kablach Sumitomo z 96 roku i jest ok :) poza tym warto kopułkę i palec sprawdzić bo to się zużywa mechanicznie.
czyli coś takiego:
Sprawdzanie rezystancji przewodów zapłonowych:
Wyłączyć zapłon
Wyjąć przewód zapłonowy. Przewody najlepiej wyjmować i sprawdzać po jednym, ponieważ włożenie ich z powrotem w nieprawidłowej kolejności uniemożliwi normalną pracę silnika.
Sprawdzić omomierzem rezystancję przewodu zapłonowego. Powinna ona wynosić od 3 do 20 kW.
Jeżeli rezystancja jest zbyt duża to można próbować oczyścić końcówki przewodu. Jeżeli rezystancja nadal przekracza dopuszczalną wartość, to przewody należy wymienić.
Z reguły wymienia się komplet przewodów.
Tak dokładnie ,dodam że niedawno mierzyłem u siebie oporność kabli i najkrótszy ma 7kohm a najdłuższy 14kohm, nowe NGK mają około 5kohm dla porównania.
I zajrzyj do kopułki i palca czy styki nie są powypalane
dziś zdejmowałem kopułkę i czyściłem lecz problem nie ustąpił,kable przebicia nie mają bynajmniej nie widać w ciemnym pomieszczeniu no ale załatwie miernik i sprawdzę i oczywiście dam znać.
Panowie a gdybym inaczej sprawdził to a mianowicie: uruchomił bym silnik i tak długo by chodził na pb że już na lpg normalnie by działał,zgasił bym spryskał przewody WN wodą i uruchomił silnik..
a teraz wniosek taki:
-jeśli zaczeło by znowu przerywać przewody do wymiany
-jeśli dalej by było ok czyli na lpg działał by dobrze to wtedy warto sprawdzać rezystację?czy szukać usterki gdzieś indziej?
nie znam parownika brc ale może masz tam od spodu śrubę do spuszczania syfu z niego? jak tak to warto by odkręcić niech zleci bo może zakleja się od środka, tak miałem kiedyś w innym aucie z instalką 1gen ;)
parownik:
http://www.czakram.pl/produkty/01rd_/01rd00102000.jpg
tej u dołu śrubki (złotej) nie idzie odkręcić próbowałem nawet kombinerkami a niby jest ona do spuszczania tego syfu..
test pryskania przewodów za mną wynik bez zmian czyli mimo wilgoci na kablach na lpg chodzi równo..jakieś pomysły??
Myślę że kablom WN możesz dać już spokój, gdyby iskra była słaba to nigdy by dobrze nie chodził na gazie, trzeba koniecznie tą śrubę odkręcić, jak nie kombinerki to żaba w dłoń i musi puścić.
kable sprawdzone miernikiem:
od najkrótszego kabla:
-6,8
-7,9
-9,2
-11,4
czyli chyba wszystko ok
Zabrałem się za odkręcenie tej dolnej śrubki na gorącym parowniku,po odkręceniu wyciekło jakieś 100ml czarnej substancji:confused:
jutro rano sprawdzę czy dalej obroty falują na lpg przy lekko rozgrzanym silniku..Oczywiście dam znać.
Kable według oporności to masz lepsze niż moje ;) Dobrze że udało się odkręcić śrubę a to co zleciało to jest oleista ciecz która wytrąca się z gazu, jak nie będzie lepiej to pozostanie tylko rozebrać parownik i kupić zestaw regeneracyjny membran.
a to co zleciało to jest oleista ciecz która
nazywa sie mazutem ;)
założ sekwencje i zapomnij o problemach z lpg
Moim zdaniem żadne czyszczenie ci nie pomoże i inne bzdety ;)
na99% emulator wtryskiwaczy padł
jutro rano się okaże czy przyczyną był zasyfiony parownik.
co do sekwencji to niestety nie stać mnie:(
a co do emulatora to mam taki:
http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/04/33/90/1704339076
z tego co widzę trudno dostępna bo na alledrogo jest tylko 1 i to używana..
mozesz kupić stag'a np i tez bedzie działal
Sugerujesz że pracuje na dwóch paliwach ?
Sugerujesz że pracuje na dwóch paliwach ?
pytanie jest do mnie?
wobec tego nie sugeruje ze pracuje na dwóch paliwach. Po prostu miałem identyczny przypadek . wtedy akurat padł przekaźnik w emulce. Tutaj moze byc podobnie.
dziś sprawdzałem auto i problem znikł więc przyczyną problemu było zebranie w dużej ilości syfu w parowniku..No chyba że problem powtórzy się gdy przyjdą chłodniejsze dni..
Więc problem rozwiązany Dzięki chłopaki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.